Rancangan Tahunan (Geografi ) Tingkatan 2 – SEMESTER SATU 2011 | |||||||
Minggu | Tajuk | Konsep | Hasil Pembelajaran | Unsur Patritissme | Cadangan Aktiviti | BBM | Catatan |
1-2 3/1/2011 - 16/1/2011 | KEMAHIRAN GEOGRAFI 1. kedudukan | Kedudukan Garisan Tarikh Antarabangsa (GTA) Garisan Meridian Pangkal (GMP) | Memahami kedudukan sesuatu tempat berdasarkan latitud dan longitud serta mengenal zon waktu. Aras 1 | Menunjuk cara:
Menentukan kedudukan latitud dan longitud secara berkumpulan pada glob. | Glob Peta | ||
3 17/1/2011 - 23/1/2011 | 2. Arah | Arah | Menentukan arah dengan menggunakan bearing sudutan. Aras 1 | Menunjuk cara mengukur bearing sudutan dengan menggunakan jangka sudut. | Peta topografi Jangka sudut | 22/1 (Sabtu) – Sekolah Ganti | |
4 24/1/2011 - 30/1/2011 | 3. Skala dan Jarak | Jarak Skala lurus | Mengenal skala dan jarak. Aras 1 | Menunjuk cara: mengukur jarak lurus antara dua tempat (x dan y).Menukar jarak pada peta kepada jarak sebenar mengikut skala peta. Menukar skala sebenar (bilik darjah) kepada skala yang lebih kecil (contoh 1cm mewakili 1m). Mengadakan aktiviti kumpulan untuk: Mengukur jarak dan melukis pelan kawasan sekolah. Mengukur jarak dan melukis pelan laluan murid dari rumah ke sekolah. | Peta topografi Alatan geometri Benang Jalur kertas | ||
5 31/1/2011 - 6/2/2011 | CUTI TAHUN BARU CINA |
Rancangan Tahunan (Geografi ) Tingkatan 2 – SEMESTER SATU 2011 | |||||||
Minggu | Tajuk | Konsep | Hasil Pembelajaran | Unsur Patritissme | Cadangan Aktiviti | BBM | Catatan |
6 7/2/2011 - 13/2/2011 | 4. Graf | Pola taburan | Menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual dan melukis graf berganda. Aras 1 | Menunjuk cara mendapatkan maklumat dan data seperti:
Menunjuk cara membina jadual dan melukis graf. Penggunaan komputer digalakkan. Menunjuk cara mentafsir jadual, graf bar berganda dan graf garisan berganda. Menghasilkan buku skrap pelbagai jadual dan graf. | Komputer Kertas graf Alatan geometri | ||
7 14/2/2011 - 19/2/2011 | 5. Rajah | Mengaplikasi maklumat dalam bentuk rajah. Aras 1 | Membincangkan teknik-teknik melukis rajah seperti:
Menghasilkan buku skrap pelbagai bentuk rajah. | Komputer Lembaran grafik Keratan akhbar Bahan bercetak | 15/2 (Selasa) – Maulidur Rasul 19/2 (Sabtu) – Sekolah Ganti | ||
8 21/2/2011 - 28/2/2011 | 6. Peta | Pola Saling kaitan | Mengenal ciri-ciri fizikal dan budaya dalam peta bergambar (peta pelancongan). Aras 1 Mengenalpasti cirri-ciri fizikal dan budaya berdasarkan peta bergambar (peta pelancongan) : - tempat bersejarah - tempat rekreasi - pusat membeli-belah - kemudahan perkhidmatan - kemudahan pengangkutan Menyatakan kedudukan dan taburan ciri-ciri Geografi yang diperhatikan dalam peta bergambar Aras 2 - Mengelaskan symbol-simbol yang mewakili ciri-ciri fizikal dan budaya dalam peta bergamnbar Aras 3 - Mentafsir peta bergambar | berbangga terhadap kepelbagaian pandang darat fizikal dan budaya negara Malaysia. | Menunjuk cara untuk menentukan kedudukan dan taburan ciri-ciri fizikal dan budaya pada peta bergambar (peta pelancongan). Mengadakan aktiviti kumpulan untuk mengenal pasti ciri-ciri fizikal dan budaya dalam peta bergambar (peta pelancongan). Melengkapkan pengurusan grafik tentang ciri-ciri fizikal dan budaya daripada peta bergambar (peta pelancongan) | Peta pelancongan Peta topografi | 23-25/2 ( Rabu- Khamis ) – Sukan Sekolah |
9 28/2/2011 - 6/3/2011 | ULANGKAJI | ||||||
10 7/3/2011 - 13/3/2011 | PEPERIKSAAN PERTENGAHAN PENGGAL SATU | ||||||
11 14/3/2011 - 20/3/2011 | CUTI PERTENGAHAN PENGGAL SATU |
Rancangan Tahunan (Geografi ) Tingkatan 2 – SEMESTER SATU 2011 | |||||||
Minggu | Tajuk | Konsep | Hasil Pembelajaran | Unsur Patritissme | Cadangan Aktiviti | BBM | Catatan |
12-13 21/3/2011 - 03/4/2011 | TEMA 4: DINAMIK PENDUDUK 7. Taburan Penduduk | Kepadatan Taburan | Mengenalpasti taburan penduduk Malaysia dan faktor-faktor yang mempengaruhinya. Aras 1
Aras 2 Menghuraikan faktor-faktor yang mempengaruhi taburan penduduk negara Malaysia | Bersatu dalam Kepelbagaian Berbangga dengan perpaduan penduduk negara Malaysia dan bertangungjawab untuk mengekalkannya | Membincangkan taburan penduduk Malaysia berpandukan pelbagai media seperti peta, bahan bercetak dan internet. Menghasilkan peta minda tentang faktor-faktor yang mempengaruhi taburan penduduk negara Malaysia. Mengadakan aktiviti kumpulan untuk mengumpul maklumat taburan penduduk negara Malaysia daripada pelbagai media. Menghasilkan model tentang taburan penduduk Negara M'sia | Gambar-gambar foto Bahan maklumat internet Bahan bercetak Buku teks | |
14-15 4/4/2011 - 17/4/2011 | 8. Perubahan Penduduk 9. Migrasi | Kadar kelahiran Kadar kematian Migrasi | Memahami pertumbuhan penduduk negara Malaysia dan faktor-faktor yang mempengaruhinya. Aras 1
| Malaysia dan keamanan negara Malaysia. | Menghasilkan peta minda mengenai faktor-faktor yang mempengaruhi pertumbuhan penduduk. Membincangkan faktor-faktor yang mempengaruhi pertumbuhan penduduk dengan berpandukan pelbagai media seperti peta, bahan bercetak dan internet. Simulasi tentang pertumbuhan penduduk negara Malaysia. Menghasilkan peta minda faktor-faktor yang mempengaruhi pertumbuhan penduduk. | Peta aliran Bahan bercetak Buku teks Bahan internet | |
16-17 18/4/2011 - 1/5/2011 | perubahan penduduk terhadap alam sekitar | Memahami kesan-kesan perubahan penduduk terhadap alam sekitar Aras1
Aras 3
| Mencintai sumber alam sekitar negara Malaysia | Mengumpul maklumat tentang kesan perubahan penduduk terhadap alam sekitar Melukis rajah tentang kesan-kesan perubahan penduduk terhadap alam sekitar Mengadakan tayangan video tentang pengurusan alam sekitar | Akhbar Majalah Internet | 22/4 (Jumaat) – Good Friday 25/4 (Selasa) – Cuti Peristiwa (Easter Monday) 1/5 (Ahad) – Hari Buruh |
Rancangan Tahunan (Geografi ) Tingkatan 2 – SEMESTER SATU 2011 | |||||||
Minggu | Tajuk | Konsep | Hasil Pembelajaran | Unsur Patritissme | Cadangan Aktiviti | BBM | Catatan |
18-19 2/5/2011 - 15/5/2011 | Penduduk berlebihan Kurang penduduk Penduduk optimum | Memahami hubungan kependudukan dengan sumber serta implikasinya Aras1
| Mencintai negara Malaysia | Menghasilkan peta minda tentang ciri penduduk berlebihan dan kurang penduduk. Membincangkan ciri-ciri lebihan penduduk, kurang penduduk dan penduduk optimum. | Peta minda Buku teks Internet | 2/5 (Isnin) – Cuti Ganti Hari Buruh | |
20 16/5/2011 - 22/5/2011 | ULANGKAJI | 17/5 (Selasa) – Hari Wesak 21/5 (Isnin) – Hari Guru | |||||
21 23/5/2011 - 29/5/2011 | PEPERIKSAAN PERTENGAHAN TAHUN | ||||||
22-23 30/5/2011 - 12/6/2011 | CUTI PERTENGAHAN TAHUN |
Rancangan Tahunan (Geografi ) Tingkatan 2 – SEMESTER DUA 2011 | |||||||
Minggu | Tajuk | Konsep | Hasil Pembelajaran | Unsur Patritissme | Cadangan Aktiviti | BBM | Catatan |
24 13/6/2011 - 19/6/2011 | TEMA 5 PETEMPATAN & PERKEMBANGANNYA 12.:Petempatan awal | Petempatan | Memahami petempatan awal dan faktor-faktor yang mempengaruhinya. Aras 1
| Berusaha Membangun -kan negara Malaysia. menghargai usaha-usaha kerajaan untuk membangun dan memajukan petempatan. | Mengumpulkan maklumat tentang lokasi petempatan awal darpada pelbagai midea seperti akhbar, bahan bercetak dan internet Melengkapkan pengurusan grafik tentang faktor-faktor yang mempengaruhi petempatan awal. | Akhbar Internet Bahan bercetak | |
25 20/6/2011 - 26/6/2011 | Faktor-faktor yang mempengaruhi petempatan | Memahami faktor-faktor yang mempengaruhi petempatan negara Malaysia Aras 1
Aras 2 Menjelaskan faktor-faktor yang mempengaruhi petempatan negara Malaysia: a. sejarah b. fizikal c. ekonomi d. sosial e. politik (governan) Aras 3 Merumus tentang peranan kerajaan mempengaruhi petempatan negara Malaysia seperti: a. projek perumahan b. Bandar baru c. rancangan kemajuan tanah | Berusaha Membangu - kan Negara Malaysia. menghargai usaha-usaha kerajaan untuk membangun dan mempengaruhi petempatan negara Malaysia | Membincangkan faktor-faktor yang mempengaruhi petempatan negara malaysia Menghasilkan peta minda tentang faktor-faktor yang mempengaruhi petempatan negara malaysia Menghasilkan buku skrap tentang faktor-faktor yang mempengaruhi petempatan negara Malaysia Syarahan tentang faktor-faktor yang mempengaruhi petempatan negara Malaysia Sumbangsaran tentang peranan kerajaan dalam mempengaruhi petempatan negara malaysia Mengadakan aktiviti kumpulan untuk menghasilkan model tentang ; projek perumahan bandar baru rancangan kemajuan tanah | Buku teks Akhbar Bahan bercetak |
Rancangan Tahunan (Geografi ) Tingkatan 2 – SEMESTER DUA 2011 | |||||||
Minggu | Tajuk | Konsep | Hasil Pembelajaran | Unsur Patritissme | Cadangan Aktiviti | BBM | Catatan |
26 27/6/2011 - 3/7/2011 | TEMA 5 PETEMPATAN & PERKEMBANGANNYA 12.:Petempatan awal | Pola-pola petempatan | Memahami pelbagai pola petempatan negara malaysia Aras 1 Menyenaraikan pelbagai pola petempatan negara Malaysia: a. berselerak b. berjajar c. berpusat d. berkelompok Menyatakan ciri-ciri pola petempatan negara Malaysia: a. berselerak b. berjajar c. berpusat d. berkelompok Aras 2 Menjelaskan dengan contoh ciri-ciri pola petempatan negara Malaysia: a. berselerak b. berjajar c. berpusat d. berkelompok Aras 3 Membandingkan dan membezakan pola petempatan negara Malaysia: a. berselerak b. berjajar c. berpusat d. berkelompok | Mengumpul gambar tentang pola petempatan. Menghasilkan model tentang pola petempatan negara malaysia berselerak berjajar berpusat berkelompok Mengelaskan tentang ciri-ciri pola petempatan negara malaysia Melengkapkan penulisan grafik tentang pola-pola petempatan negara malaysia | Bahan bergambar Buku teks Lembaran grafik | ||
27 4/7/2011 - 10/7/2011 | 13.Fungsi petempatan luar bandar dan bandar | Memahami fungsi petempatan negara malaysia Aras 1 Menyenaraikan fungsi petempatan negara Malaysia dari segi ekonomi seperti: a. perniagaan b. perdagangan c. pelabuhan d. perindustrian e. pertanian f. pelancongan Menyenaraikan fungsi petempatan negara Malaysia dari segi sosial seperti : a. pendidikan b. perhubungan dan pengangkutan Menyenaraikan fungsi petempatan negara Malaysia dari segi politk (governan) seperti: a. pusat pentadbiran Aras 2 Menghuraikan fungsi petempatan negara Malaysia dari segi: a. ekonomi b. sosial c. politik (governan) Menjelaskan dengan contoh fungsi: a. petempatan luar Bandar b. petempatan Bandar Aras 3 Membandingkan dan membezakan fungsi-fungsi petempatan Luar Bandar dan Bandar | Berusaha dan membangunkan negara Malaysia. Bertanggungjawab dan berkeupayaan membangunkan petempatan negara Malaysia | Membincangkan fungsi petempatan negara malaysia dari segi ekonomi , sosial dan politik (governan) Mengumpul maklumat dan gambar tentang petempatan negara malaysia daripada pelbagai media seperti bahan bercetak dan internet Melengkapkan penmgurusan grafik tentang persamaan dan perbezaan petempatan luar bandar dan petempatan bandar Menghasilkan peta minda tentang fungsi-fungsi petmpatan luar bandar dan petempatan bandar | Akhbar Internet Majalah |
Rancangan Tahunan (Geografi ) Tingkatan 2 – SEMESTER DUA 2011 | |||||||
Minggu | Tajuk | Konsep | Hasil Pembelajaran | Unsur Patritissme | Cadangan Aktiviti | BBM | Catatan |
28-29 11/7/2011 - 24/7/2011 | Pembandaran Negara membangun Negara maju | Memahami proses pembandaran negara malaysia Aras 1 Menerangkan proses pembandaran a. saiz penduduk b. kegiatan ekonomi c. kemudahan asas Menyenaraikan faktor-faktor yang mempengaruhi pembandaran negara Malaysia a. dasar kerajaan b. peluang pekerjaan c. migrasi Menjelaskan faktor-faktor yang mempengaruhi pembandaran negara Malaysia a. dasar kerajaan b. peluang pekerjaan c. migrasi Menyatakan kesan proses pembandaran negara Malaysia Menyenaraikan langkah-langkah untuk mengurangkan masalah pembandaran negara Malaysia Aras 2 Menghuraikan ciri-ciri pembandaran negara Malaysia: a. saiz pendudk b. kegiatan ekonomi c. kemudahan asas Menghuraikan kesan-kesan pembandaran negara Malaysia Menghuraikan kesan-kesan pembandaran di negara lain: a. Bangkok (Thailand) b. Tokyo (Jepun) | Berusaha membangunkan negara Malaysia Berbangga dan bersyukur terhadap tahap kemajuan perbandaran negara Malaysia | Membincangkan faktor-faktor yang mempengaruhi proses perbandaran Menghasilkan peta minda ciri-ciri perbandaran negara malaysia Pidatio spontan tentang proses perbandaran negara malaysia Membincangkan kesan-kesan perbandaran negara Malaysia. Contoh: Kesan positif peluang pekerjaan infrastruktur Membincangkan kesan – kesan perbandaran negara Malaysia,Contoh kesan negetif :
Mengumpulkan maklumat tentang proses perbandaran daripada pelbagai media seperti bahan bercetak dan internet | Peta malaysia Bahan bercetak Internet | ||
30 25/7/2011 - 31/7/2011 | TEMA 6 PENGANGKUTAN & PERHUBUNG-AN 15, keperluan pengangkutan dan perhubungan awal | Interaksi Ketersampaian | Aras 1 Menyatakan cara pengangkutan awal negara Malaysia Menyenaraikan keperluan pengangkutan dan perhubungan awal negara Malaysia Aras 2Menghuraikan keperluan pengangkutan dan perhubungan awal negara Malaysia | Mencintai negara Malaysia Berbangga dengan tahap kemajuan sistem perhubungan dan pengankutan negara Malaysia | Membincngkan keperluan pengangkutan dan perhubungan awal negara Malaysia Mengumpul ganmbar tentang pengangkutan dan perhubungan awal negara Malaysia dari pelbagai media seperti bahan bercatak dan internet Menghasilkan buku skrap tentang pengangkutan dan perhubungan awal negara Malaysia Mengadakan lawatan sambil belajar | Buku teks Bahan bercetak Internet |
Rancangan Tahunan (Geografi ) Tingkatan 2 – SEMESTER DUA 2011 | |||||||
Minggu | Tajuk | Konsep | Hasil Pembelajaran | Unsur Patritissme | Cadangan Aktiviti | BBM | Catatan |
31 1/8/2011 - 7/8/2011 | 16. Perkembangan pengangkutan dan perhubungan | Aras 1 Menyatakan perkembangan pengangkutan dan perhubungan negara Malaysia Darat air udara Telekomunikasi Aras 2 Menghuraikan perkembangan sistem pengangkutan negara Malaysia Menghuraikan perkembangan sistem perhubungan negara Malaysia | Mengelaskan jenis pengangkutan dan perhubungan negara Malaysia Mengkaji peta untuk melihat sistem pengangkutan negara malaysia Membincangkan perkembangan jaringan pengangkutan negara Malaysia seperti :
| Peta malaysia Buku teks Internet | 1/8 (Ahad) – Awal Ramadhan | ||
32 8/8/2011 - 14/8/2011 | 17. Kepentingan jaringan pengangkutan dan perhubungan | Integrasi Lingkungan pengaruh | Memahami kepentingan jaringan pengangkutan dan perhubungan. Aras 1Menyatakan kepentingan jaringan pengangkutan dan perhubungan terhadap pembangunan negara Malaysia: | Mempertahankan negara Malaysia bertanggungjawab menjaga kemudahan yang ada. | Sumbang saran tentang kepentingan jaringan pengangkutan dan perhubungan terhadap pembangunan negara Malaysia. Mencari maklumat tentang kepentingan pengangkutan dan perhubungan negara Kanada daripada pelbagai media seperti akhbar, majalah dan internet. Membincangkan kepentingan perkembangan teknologi maklumat dan komunikasi terhadap pembangunan negara Malaysia dan kaitannya dengan hubungan antarabangsa dengan berpandukan pelbagai media seperti bahan bercetak dan internet. Mengadakan aktiviti kumpulan untuk membuat perbandingan kepentingan pengangkutan dan perhubungan negara Malaysia dan Kanada | ||
33 15/8/2011 - 21/8/2011 | ULANGKAJI | ||||||
34 22/8/2011 - 28/8/2011 | PEPERIKSAAN PERTENGAHAN PENGGAL 2 | ||||||
35 29/8/2011 - 4/9/2011 | CUTI PERTENGAHAN PENGGAL 2 | 30/8 (Selasa) –Hari Raya Puasa 31/8 (Rabu) –Hari Kebang- saan |
Rancangan Tahunan (Geografi ) Tingkatan 2 – SEMESTER DUA 2011 | |||||||
Minggu | Tajuk | Konsep | Hasil Pembelajaran | Unsur Patritissme | Cadangan Aktiviti | BBM | Catatan |
36 5/9/2011 - 11/9/2011 | 6.5 : Kesan perkembangan pengangkutan dan perhubungan terhadap alam sekitar | Memahami kesan perkembangan pengangkutan dan perhubungan terhadap alam sekitar negara Malaysia. Aras 1Menyenaraikan kesan- | Mencintai negara Malaysia bertanggung-jawab memelihara alam sekitar. | Mencari maklumat tentang kesankesan perkembangan pengangkutan dan perhubungan terhadap alam sekitar daripada pelbagai media seperti bahan bercetak dan internet Membincangkan langkah-langkah mengurangkan kesan negatif perkembangan pengangkutan dan perhubungan ke atas alam sekitar negara Malaysia. Menghasilkan buku skrap mengenai kesan perkembangan pengangkutan dan perhubungan terhadap alam sekitar. | 10/9 (Sabtu) – Hari Jadi Yang Dipertua Negeri Sarawak | ||
37 12/9/2011 - 18/9/2011 | 18. DINAMIK PENDUDUK Kaitan antara komposisi penduduk dengan jenis pekerjaan di kawasan kajian | Memerhati dan mengkaji taburan dankomposisi penduduk di kawasan kajian.
pekerjaan penduduk di kawasan kajian. Merekod dan mempersembahkan maklumat dan data dalam bentuk:
penduduk dengan jenis pekerjaan di kawasan kajian. Selain daripada tajuk yang diberikan, guru boleh memilih tajuk-tajuk yang berkaitan dengan dinamik penduduk contoh: - isu-isu semasa yang berkaitan dengan dinamik penduduk. | Bersatu dalam kepelbagaian menghargai dan menghormati keharmonian dan kerjasama antara kaum di kawasan kajian. | Menentukan lokasi kawasan kajian menggunakan peta lakar. Menjelaskan tentang komposisi penduduk dan jenis-jenis pekerjaan. Menunjuk cara memproses maklumat dan data mengikut kaedah yang sesuai. Membincangkan tentang penglibatan penduduk dalam sektor pekerjaan di kawasan kajian | 16/9 (Jumaat) – Hari Malaysia |
Rancangan Tahunan (Geografi ) Tingkatan 2 – SEMESTER DUA 2011 | |||||||
Minggu | Tajuk | Konsep | Hasil Pembelajaran | Unsur Patritissme | Cadangan Aktiviti | BBM | Catatan |
38 19/9/2011 - 25/9/2011 | 19. PETEMPATAN DAN PERKEMBANGANNYA Kaitan antara fungsi petempatan dengan pembangunan di kawasan kajian | Mengenal pasti dan mengkaji pola petempatan di kaw asan kajian. Mengenal pasti dan mengkaji fungsi petempatan dari segi:
Menyenaraikan faktor-faktor yang mempengaruhi fungsi petempatan di kaw asan kajian. Merekod dan mempersembahkan maklumat dan data dalam bentuk:
Merumus tentang kaitan antara fungsi petempatan dengan pembangunan di kawasan kajian | Berusaha Membangun-kan negara Malaysia menghargai peranan kerajaan dalam mempengaruhi petempatan di kawasan kajian. berbangga dan bersyukur terhadap kemajuan petempatan di kawasan kajian. | Menentukan lokasi kawasan kajian menggunakan peta lakar. Menerangkan aspek kajian:
Membincangkan tentang kaitan antara fungsi petempatan dengan pembangunan di kaw asan kajian seperti:
|
Rancangan Tahunan (Geografi ) Tingkatan 2 – SEMESTER DUA 2011 | |||||||
Minggu | Tajuk | Konsep | Hasil Pembelajaran | Unsur Patritissme | Cadangan Aktiviti | BBM | Catatan |
39 28/9/2011 - 2/10/2011 | Kepentingan pengangkutan terhadap pembangunan kawasan kajian | Mengenal pasti jenis-jenis pengangkutan di kawasan kajian. Mengenal pasti satu jenis pengangkutan yang memainkan peranan penting dalam membangunkan kawasan kajian:
Mengkaji jenis pengangkutan yang dipilih daripada segi:
Merekod dan mempersembahkan maklumat dan data dalam bentuk:
Merumus tentang kepentingan jenis pengangkutan tersebut terhadap ekonomi dan sosial di kaw asan kajian. | Mencintai negara Malaysia * berbangga dengan tahap kemajuan sistem pengangkutan dan perhubungan di kawasan kajian. | Menentukan lokasi kaw asan kajian menggunakan peta lakar. Menerangkan aspek kajian seperti:
Membincangkan: * kedudukan menerangkan lokasi jaringan pengangkutan utama di kaw asan kajian berdasarkan arah dan jarak menggunakan peta lakar. * Perkhidmatan menerangkan jenis-jenis perkhidmatan pengangkutan. * kekerapan menerangkan kekerapan aliran kenderaan di kawasan kajian. Menunjuk cara memproses maklumat dan data mengikut kaedah yang sesuai. Membincangkan kepentingan jenis pengangkutan terhadap pembangunan di kawasan kajian. Selain daripada tajuk yang diberikan, guru boleh memilih tajuk-tajuk yang berkaitan dengan pengangkutan dan perhubungan contoh: - isu-isu semasa yang berkaitan dengan pengangkutan dan perhubungan. | |||
40 3/10/2011 - 9/10/2011 | PMR 2011 | 5 – 7/10/11 & 10 – 12/10/11 – PMR 2011 | |||||
41 10/10/2011 - 16/10/2011 | PMR 2011 | ||||||
42 17/10/2011 - 23/10/2011 | ULANGKAJI | ||||||
42 17/10/2011 -23/10/2011 | ULANGKAJI | ||||||
43 24/10/2011 - 30/10/2011 | PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN | 26/10 (Rabu) – Cuti Peristiwa (Deepavali) | |||||
44 31/10/2011 - 6/11/2011 | PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN | 2/11 ( Rabu )-All Soul's Day 6/11 (Ahad) – Hari Raya Haji | |||||
45 7/11/2011 - 13/11/2011 | 7/11 (Isnin) – Cuti Ganti Hari Raya Haji | ||||||
46 14/11/2011 - 20/11/2011 | 19/11 – Cuti Sekolah Akhir Tahun 2011 Bermula |
No comments:
Post a Comment