Sunday, March 6, 2011

Minggu 10 ( 07.03.2011 – 13.03. 2011 )


Date : 07.03.2011 Day : Monday
Subject : MatematicsTime : 0705 - 0740 / 0745 - 0815
Class1J
Chapter2. Number Patterns and sequences
Topic
Common Factors and Highest Common Factors (HCF)
Learning Objectives- Understand and use the knowledge of common factors and Highest Common Factors (HCF) of whole numbers.
Learning Outcome
- Find common factors of two or three whole numbers.
- Determine whether a number is a common factor of two or three given whole numbers.

- Determine the HCF of two or three given numbers.
CCTSIdentifying relations
Reflection85% of students able to answer the questions given

 

Tarikh : 07.03.2011 Hari : Isnin
Mata Pelajaran : GeografiMasa : 0945-1020
Kelas2E
Bidang PembelajaranDinamik Penduduk
TajukTaburan Penduduk
TopikKepadatan Taburan
Objektif- Mengenalpasti taburan penduduk Malaysia dan faktor-faktor yang mempengaruhinya.
Hasil Pembelajaran- Mengenal pasti taburan penduduk negara Malaysia : padat, sederhana dan jarang
PendekatanPembelajaran konteksual, KBKK
TeknikPenerangan
RefleksiPelajar dapat mengenalpasti taburan penduduk Malaysia 

 

Tarikh : 07.03.2011 Hari : Isnin
Mata Pelajaran : GeografiMasa : 1055 - 1130 / 1130 - 1205
Kelas2K
Bidang PembelajaranDinamik Penduduk
TajukTaburan Penduduk
TopikKepadatan Taburan
Objektif- Mengenalpasti taburan penduduk Malaysia dan faktor-faktor yang mempengaruhinya.
Hasil Pembelajaran- Mengenal pasti taburan penduduk negara Malaysia : padat, sederhana dan jarang
PendekatanPembelajaran konteksual, KBKK
TeknikPenerangan
RefleksiPelajar dapat mengenalpasti taburan penduduk Malaysia

 

Date : 07.03.2011 Day : Monday
Subject : MatematicsTime : 1205-1240
Class1C
Chapter2. Number Patterns and sequences
Topic
Common Factors and Highest Common Factors (HCF)
Learning Objectives- Understand and use the knowledge of common factors and Highest Common Factors (HCF) of whole numbers.
Learning Outcome
- Find common factors of two or three whole numbers.
- Determine whether a number is a common factor of two or three given whole numbers.

- Determine the HCF of two or three given numbers.
CCTSIdentifying relations
Reflection
95% of students able to answer the questions given

 

Date : 08.03.2011 Day : Tuesday
Subject : MatematicsTime : 0705 – 0740 / 0740 - 0815
Class1C
Chapter3. Fractions
Topic
Fractions
Learning Objectives
- Understand and use the knowledge of fractions as part of a whole.
Learning Outcome- Read fractions.

- Describe fractions as parts of whole.

- Represent fractions with diagrams.

- Write fractions for given diagrams.
CCTSInterpreting, Shading
Reflection95% of students able to answer the questions given

 

Tarikh : 08.03.2011 Hari : Selasa
Mata Pelajaran : Pendidikan Sivik KenegaraanMasa : 0945 - 1020 / 1020 -1055
Kelas2K
TemaHubungan Kekeluargaan
TajukBerkongsi Suka Duka
Objektif- Menjalinkan hubungan yang erat antara anggota keluarga

- Menjalinkan kasih-sayang antara anggota keluarga
PendekatanKBKK, Kecergasan Pelbagai
TeknikPerbincangan
RefleksiPelajar dapat menerangkan cara mengeratkan hubungan antara anggota keluarga mereka masing-masing

 

Tarikh : 08.03.2011 Hari : Selasa
Mata Pelajaran : GeografiMasa : 1055-1130
Kelas2M
Bidang PembelajaranDinamik Penduduk
TajukTaburan Penduduk
TopikKepadatan Taburan
Objektif- Mengenalpasti taburan penduduk Malaysia dan faktor-faktor yang mempengaruhinya.
Hasil Pembelajaran- Mengenal pasti taburan penduduk negara Malaysia : padat, sederhana dan jarang
PendekatanPembelajaran konteksual, KBKK
TeknikPenerangan
RefleksiPelajar dapat mengenalpasti taburan penduduk Malaysia

 

Date : 08.03.2011 Day : Tuesday
Subject : MatematicsTime : 1205–1240
Class1J
Chapter3. Fractions
Topic
Fractions
Learning Objectives
- Understand and use the knowledge of fractions as part of a whole.
Learning Outcome- Read fractions.

- Describe fractions as parts of whole.

- Represent fractions with diagrams.

- Write fractions for given diagrams.
CCTSInterpreting, Shading
Reflection90% of students able to answer the questions given

 

Tarikh : 09.03.2011 Hari : Rabu
Mata Pelajaran : GeografiMasa : 0945-1020
Kelas2M
Bidang PembelajaranDinamik Penduduk
TajukTaburan Penduduk
TopikKepadatan Taburan
Objektif- Mengenalpasti taburan penduduk Malaysia dan faktor-faktor yang mempengaruhinya.
Hasil Pembelajaran- Menyenaraikan faktor-faktor yang mempengaruhi taburan penduduk negara Malaysia.

- Menghuraikan faktor-faktor yang mempengaruhi taburan penduduk negara Malaysia
PendekatanPembelajaran konteksual, KBKK
TeknikPenerangan, Pemerhatian
RefleksiPelajar dapat menyenarai semula faktor-faktor yang mempengaruhi taburan penduduk

 

Tarikh : 09.03.2011 Hari : Rabu
Mata Pelajaran : GeografiMasa : 1130-1205 / 1205-1240
Kelas2E
Bidang PembelajaranDinamik Penduduk
TajukTaburan Penduduk
TopikKepadatan Taburan
Objektif- Mengenalpasti taburan penduduk Malaysia dan faktor-faktor yang mempengaruhinya.
Hasil Pembelajaran- Menyenaraikan faktor-faktor yang mempengaruhi taburan penduduk negara Malaysia.

- Menghuraikan faktor-faktor yang mempengaruhi taburan penduduk negara Malaysia
PendekatanPembelajaran konteksual, KBKK
TeknikPenerangan, Pemerhatian
RefleksiPelajar dapat menyenarai semula faktor-faktor yang mempengaruhi taburan penduduk

 

Date : 10.03.2011 Day : Thursday
Subject : MatematicsTime : 0705-0740 / 0740-0815
Class1J
Chapter3. Fractions
Topic
Equivalent Fractions
Learning Objectives
- Understand and use the knowledge of equivalent fractions.
Learning Outcome- Find equivalent fractions for a given fraction.

- Determine whether two given fractions are equivalent.

- Compare the values of two given fractions.

- Arrange fractions in order.

- Simplify fractions to the lowest terms.
CCTSFinf all then possible solutions, Comparing and contrasting, Arranging sequentially, Identivifying relations
Reflection90% of students able to answer the questions given

 

Tarikh : 10.03.2011 Hari : Khamis
Mata Pelajaran : GeografiMasa : 0815-0850
Kelas2E
Bidang PembelajaranDinamik Penduduk
TajukTaburan Penduduk
TopikKepadatan Taburan
Objektif- Mengenalpasti taburan penduduk Malaysia dan faktor-faktor yang mempengaruhinya.
Hasil Pembelajaran- Menghuraikan faktor-faktor yang mempengaruhi taburan penduduk negara Malaysia
PendekatanPembelajaran konteksual, KBKK
TeknikPenerangan, Pemerhatian
Refleksi
95% objektif tercapai.

 

Tarikh : 10.03.2011 Hari : Khamis
Mata Pelajaran : GeografiMasa : 0945-1020
Kelas2K
Bidang PembelajaranDinamik Penduduk
TajukTaburan Penduduk
TopikKepadatan Taburan
Objektif- Mengenalpasti taburan penduduk Malaysia dan faktor-faktor yang mempengaruhinya.
Hasil Pembelajaran- Menyenaraikan faktor-faktor yang mempengaruhi taburan penduduk negara Malaysia.

- Menghuraikan faktor-faktor yang mempengaruhi taburan penduduk negara Malaysia
PendekatanPembelajaran konteksual, KBKK
TeknikPenerangan, Pemerhatian
Refleksi90% objektif tercapai.

 

Tarikh : 11.03.2011 Hari : Jumaat
Mata Pelajaran : GeografiMasa : 0705-0740
Kelas2K
Bidang PembelajaranDinamik Penduduk
TajukTaburan Penduduk
TopikKepadatan Taburan
Objektif- Mengenalpasti taburan penduduk Malaysia dan faktor-faktor yang mempengaruhinya.
Hasil Pembelajaran- Menghuraikan faktor-faktor yang mempengaruhi taburan penduduk negara Malaysia
PendekatanPembelajaran konteksual, KBKK
TeknikPenerangan, Pemerhatian
Refleksi95% objektif tercapai.

 

Date : 11.03.2011 Day : Friday
Subject : MatematicsTime : 0740-0815 / 0815-0850
Class1C
Chapter3. Fractions
Topic
Equivalent Fractions
Learning Objectives
- Understand and use the knowledge of equivalent fractions.
Learning Outcome- Find equivalent fractions for a given fraction.

- Determine whether two given fractions are equivalent.

- Compare the values of two given fractions.

- Arrange fractions in order.

- Simplify fractions to the lowest terms.
CCTSFinf all then possible solutions, Comparing and contrasting, Arranging sequentially, Identivifying relations
Reflection95% of students able to answer the questions given

 

Tarikh : 11.03.2011 Hari : Jumaat
Mata Pelajaran : GeografiMasa : 1010-1040 / 1040-1110
Kelas2M
Bidang PembelajaranDinamik Penduduk
TajukTaburan Penduduk
TopikKepadatan Taburan
Objektif- Mengenalpasti taburan penduduk Malaysia dan faktor-faktor yang mempengaruhinya.
Hasil Pembelajaran- Menghuraikan faktor-faktor yang mempengaruhi taburan penduduk negara Malaysia
PendekatanPembelajaran konteksual, KBKK
TeknikPenerangan, Pemerhatian
Refleksi90% objektif tercapai.

No comments:

Post a Comment