Wednesday, February 26, 2014

Minggu 9 ( 24.02.2014 - 28.02.2014 )

Tarikh : 24.02.2014                
Hari : Isnin
Mata Pelajaran : Matematik
Masa : 08.15- 08.50 / 08.50 – 09.25 am
Kelas
4K5
Bidang Pembelajaran
Ulangkaji
Tajuk
Bab 1 Tingkatan 4
Hasil Pembelajaran
- Membuat ulangkaji tentang topik-topik peperiksaan.
- Mengimbas kembali format-format tertentu.
Aktiviti
- Perbincangan guru dan murid tentang topik-topik peperiksaan.
Alat Bantu Mengajar
Buku kerja, Contoh Soalan, Buku Teks
Penyerapan Nilai
Rasional / Teliti
Refleksi
Ulangkaji dijalankan dengan lancar dan pelajar dapat menjawab soalan yang diberikan setelah berbincang dengan guru.

Tarikh : 25.02.2014                
Hari : Selasa
Mata Pelajaran : Perdagangan
Masa : 08.15-08.50 / 08.50 - 09.25 am
Kelas
4K3
Bidang Pembelajaran
Ulangkaji
Tajuk
Bab 1- 2 Tingkatan 4
Hasil Pembelajaran
- Membuat ulangkaji tentang topik-topik peperiksaan.
- Mengimbaskembali format-format tertentu.
Aktiviti
- Perbincangan guru dan murid tentang topik-topik peperiksaan.
Alat Bantu Mengajar
Contoh Soalan, Buku Teks
Penyerapan Nilai
Rasional
Refleksi
Ulangkaji dijalankan dengan lancar dan pelajar dapat menjawab soalan yang diberikan setelah berbincang dengan guru.

Tarikh : 26.02.2014                
Hari : Rabu
Mata Pelajaran : Matematik
Masa : 09.45- 10.20 / 10.20 – 10.55 am
Kelas
4K5
Bidang Pembelajaran
Ulangkaji
Tajuk
Bab 2 Tingkatan 4
Hasil Pembelajaran
- Membuat ulangkaji tentang topik-topik peperiksaan.
- Mengimbas kembali format-format tertentu.
Aktiviti
- Perbincangan guru dan murid tentang topik-topik peperiksaan.
Alat Bantu Mengajar
Buku kerja, Contoh Soalan, Buku Teks
Penyerapan Nilai
Rasional / Teliti
Refleksi
Ulangkaji dijalankan dengan lancar dan pelajar dapat menjawab soalan yang diberikan setelah berbincang dengan guru.

Tarikh : 26.02.2014                
Hari : Rabu
Mata Pelajaran : Perdagangan
Masa : 11.30 – 12.05 / 12.05 – 12.40 pm
Kelas
5K3
Bidang Pembelajaran
Ulangkaji
Tajuk
Bab 1- 2 Tingkatan 4-5
Hasil Pembelajaran
- Membuat ulangkaji tentang topik-topik peperiksaan.
- Mengimbaskembali format-format tertentu.
Aktiviti
- Perbincangan guru dan murid tentang topik-topik peperiksaan berdasarkan contoh soalan.
Alat Bantu Mengajar
Contoh Soalan, Buku Teks
Penyerapan Nilai
Rasional
Refleksi
Ulangkaji dijalankan dengan lancar dan pelajar dapat menjawab soalan yang diberikan setelah berbincang dengan guru.

Tarikh : 27.02.2014               
Hari : Khamis
Mata Pelajaran : Perdagangan
Masa : 9.45 – 10.20 / 10.20 – 10.55 am
Kelas
4K3
PEPERIKSAAN AWAL TAHUN
SEJARAH 3
( 0940-1240 )

Tarikh : 27.02.2014                
Hari : Khamis
Mata Pelajaran : Matematik
Masa : 12.05 – 12.40 pm
Kelas
4K5
PEPERIKSAAN AWAL TAHUN
SEJARAH 3
( 0940-1240 )

Tarikh : 28.02.2014                
Hari : Jumaat
Mata Pelajaran : Perdagangan
Masa : 09.40 – 10.10 /
10.10 – 10.40 am
Kelas
5K3
PEPERIKSAAN AWAL TAHUN
SAINS 1
( 1025-1140 )


Saturday, February 22, 2014

Minggu 8 ( 17.02.2014 - 22.02.2014 )

Tarikh : 17.02.2014                
Hari : Isnin
Mata Pelajaran : Matematik
Masa : 08.15- 08.50 / 08.50 – 09.25 am
Kelas
4K5
Bidang Pembelajaran
Set
Tajuk
Operasi ke atas Set : Persilangan dan Kesatuan
Hasil Pembelajaran
- Menentukan pelengkap bagi persilangan set  
Aktiviti
- Guru menerangkan pelengkap bagi persilangan set
Alat Bantu Mengajar
Buku teks, contoh soalan
Penyerapan Nilai
Bersistematik, teliti
Refleksi
Pelajar dapat memahami penerangan guru dan seterusnya membuat latihan yang diberikan dengan baik

Tarikh : 18.02.2014                
Hari : Selasa
Mata Pelajaran : Perdagangan
Masa : 08.15-08.50 / 08.50-09.25 am
Kelas
4K3
Bidang Pembelajaran
Perniagaan Dalam Negeri
Tajuk
Saluran Agihan
Hasil Pembelajaran
- Menjelaskan  maksud saluran agihan.
- Menerangkan pelbagai jenis saluran agihan
 - Menentukan jenis saluran agihan yang sesuai dalam pengagihan barangan
Aktiviti
- Guru menjelaskan maksud saluran agihan.
- Guru juga menerangkan pelbagai jenis saluran agihan kepada murid-murid.
- Murid-murid cuba mengkaitkan agihan barangan yang sesuai bagi jenis saluran agihan tersebut.
Alat Bantu Mengajar
Buku teks, nota ringkas guru
Penyerapan Nilai
Rasional
Refleksi
Pelajar dapat menjelaskan saluran agihan dan jenisnya

Tarikh : 19.02.2014                
Hari : Rabu
Mata Pelajaran : Matematik
Masa : 09.45- 10.20 / 10.20 – 10.55 am
Kelas
4K5
Bidang Pembelajaran
Set
Tajuk
Operasi ke atas Set : Persilangan dan Kesatuan
Hasil Pembelajaran
- Mewakilkan kesatuan set dengan menggunakan gambar rajah Venn
- Menyatakan hubungan antara A U B dengan A, A U B dengan B
- Menentukan pelengkap bagi kesatuan set  
Aktiviti
- Guru menerangkan kesatuan set bagi gambar rajah Venn dengan menggunakan contoh soalan
- Guru juga menyatakan hubungan antara A U B dengan A, A U B dengan B serta pelengkap bagi kesatuan set
Alat Bantu Mengajar
Buku teks, contoh soalan
Penyerapan Nilai
Berhati-hati, teliti
Refleksi
Pelajar dapat memahami penerangan guru dan seterusnya membuat latihan yang diberikan dengan betul

Tarikh : 19.02.2014                
Hari : Rabu
Mata Pelajaran : Perdagangan
Masa : 11.30 – 12.05 / 12.05 – 12.40 pm
Kelas
5K3
Bidang Pembelajaran
Pengangkutan
Tajuk
Jenis Pengangkutan Darat
Hasil Pembelajaran
- Menerangkan peranan dan jenis-jenis pengangkutan darat
- Mengenal pasti kelebihan dan kelemahan pengangkutan darat
Aktiviti
- Guru menerangkan peranan dan jenis pengangkutan kepada murid-murid.
- Murid-murid cuba memberikan contoh bagi jenis-jenis pengangkutan darat dalam perniagaan.
- Membincangkan juga kelebihan dan kelemahan jenis-jenis pengangkutan darat
Alat Bantu Mengajar
Buku teks, nota ringkas guru
Penyerapan Nilai
Rasional
Refleksi
Pelajar dapat menerangkan peranan serta kelebihan dan kekurangan jenis-jenis pengangkutan darat dengan baik

Tarikh : 20.02.2014               
Hari : Khamis
Mata Pelajaran : Perdagangan
Masa : 9.45 – 10.20 / 10.20 – 10.55 am
Kelas
4K3
Bidang Pembelajaran
Perniagaan Dalam Negeri
Tajuk
Perniagaan Runcit ( Fungsi Peruncit dalam Saluran Agihan )
Hasil Pembelajaran
- Menjelaskan  maksud peruncit.
- Mengenalpasti fungsi peruncit.
- Menyatakan jenis-jenis perniagaan runcit
Aktiviti
 - Guru menjelaskan maksud peruncit.
 - Guru juga menerangkan fungsi peruncit kepada murid- murid.
- Murid-murid cuba menyatakan jenis-jenis perniagaan runcit.
Alat Bantu Mengajar
Buku teks, nota ringkas guru
Penyerapan Nilai
Rasional
Refleksi
Pelajar dapat menjelaskan fungsi peruncit dan juga menyatakan jenis-jenis perniagaan runcit

Tarikh : 20.02.2014                 
Hari : Khamis
Mata Pelajaran : Matematik
Masa : 12.05 – 12.40 pm
Kelas
4K5
Bidang Pembelajaran
Set
Tajuk
Operasi ke atas Set : Persilangan dan Kesatuan
Hasil Pembelajaran
- Menentukan pelengkap bagi persilangan set  
Aktiviti
- Guru menerangkan
pelengkap bagi persilangan set
Alat Bantu Mengajar
Buku teks, contoh soalan
Penyerapan Nilai
Bersistematik, teliti
Refleksi
Pelajar dapat membuat latihan yang diberikan dengan baik

Tarikh : 21.02.2014                
Hari : Jumaat
Mata Pelajaran : Perdagangan
Masa : 09.40 – 10.10 /
10.10 – 10.40 am
Kelas
5K3
Bidang Pembelajaran
Pengangkutan
Tajuk
Jenis Pengangkutan Laut
Hasil Pembelajaran
- Menerangkan peranan dan jenis-jenis pengangkutan laut
- Mengenal pasti kelebihan dan kelemahan pengangkutan laut
Aktiviti
- Guru menerangkan peranan dan jenis pengangkutan kepada murid-murid.
- Murid-murid cuba memberikan contoh bagi jenis-jenis pengangkutan laut dalam perniagaan.
- Membincangkan juga kelebihan dan kelemahan jenis-jenis pengangkutan laut
Alat Bantu Mengajar
Buku teks, nota ringkas guru
Penyerapan Nilai
Rasional
Refleksi
Pelajar dapat menerangkan peranan serta kelebihan dan kekurangan jenis-jenis pengangkutan laut dengan baik

Tarikh : 22.02.2014                
Hari : Sabtu
SEKOLAH GANTI
Mata Pelajaran : Perdagangan
Masa : 8.10 – 8.40 /
8.40 – 9.10am
Kelas
4K3
Bidang Pembelajaran
Perniagaan Dalam Negeri
Tajuk
Jenis-jenis Perniagaan Runcit
Hasil Pembelajaran
- Menyatakan jenis-jenis perniagaan runcit.
- Menghuraikan ciri-ciri peruncit besar-besaran.
Aktiviti
- Murid-murid cuba menyatakan jenis-jenis perniagaan runcit.
- Guru juga menerangkan setiap jenis perniagaan runcit kepada murid-murid.
Alat Bantu Mengajar
Buku teks, nota ringkas guru
Penyerapan Nilai
Rasional
Refleksi
Pelajar dapat menerangkan jenis-jenis perniagaan runcit dan ciri-ciri peruncit besar-besaran.