Tarikh
: 21.04.2014
|
Hari
: Isnin
|
|
Mata
Pelajaran : Matematik
|
Masa : 08.15- 08.50
/ 08.50 – 09.25 am
|
|
Kelas
|
4K5
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Statistik III
|
|
Tajuk
|
Histogram
bagi Selang Kelas Sama Saiz
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
-
Melukis histogram berdasarkan jadual kekerapan data terkumpul
-
Mentafsir maklumat daripada histogram yang diberi
-
Menyelesaikan masalah yang melibatkan histogram
|
|
Aktiviti
|
-
Guru menerangkan cara melukis histogram berdasarkan jadual kekerapan data
terkumpul
-
Seterusnya, guru menerangkan cara mentafsir maklumat daripada histogram yang
diberi serta menyelesaikan masalah yang melibatkan histogram
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, contoh soalan, buku kerja
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Bersistematik,
teliti
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat memahami penerangan guru dan seterusnya membuat latihan yang diberikan
dengan baik
|
|
Tarikh
: 22.04.2014
|
Hari
: Selasa
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 08.15- 08.50
/ 08.50 – 09.25 am
|
|
Kelas
|
4K3
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Perniagaan Antarabangsa
|
|
Tajuk
|
Perniagaan Antarabangsa
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
- Menerangkan
maksud perniagaan antarabangsa.
- Menghuraikan kepentingan perniagaan antarabangsa.
|
|
Aktiviti
|
- Guru
menjelaskan maksud perniagaan antarabangsa.
- Guru meminta pelajar menyenaraikan kepentingan
perniagaan antarabangsa.
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, nota ringkas guru
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Rasional
|
|
Refleksi
|
95%
pelajar dapat memahami perniagaan antarabangsa dengan baik
|
|
Tarikh
: 23.04.2014
|
Hari
: Rabu
|
|
Mata
Pelajaran : Matematik
|
Masa : 09.45- 10.20
/ 10.20 – 10.55 am
|
|
Kelas
|
4K5
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Statistik III
|
|
Tajuk
|
Poligon
Kekerapan
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
-
Melukis poligon kekerapan berdasarkan (a) histogram dan (b) jadual kekerapan
-
Mentafsir maklumat daripada poligon kekepan yang diberi
-
Menyelesaikan masalah yang melibatkan poligon kekerapan
|
|
Aktiviti
|
-
Guru menerangkan cara melukis poligon kekerapan berdasarkan (a) histogram dan
(b) jadual kekerapan
-
Seterusnya, guru menunjukkan cara mentafsir maklumat daripada poligon kekepan
yang diberi serta menyelesaikan masalah yang melibatkan poligon kekerapan
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, contoh soalan, buku kerja
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Berhati-hati,
teliti
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat membuat latihan yang diberikan dengan betul dengan bimbingan guru
|
|
Tarikh
: 23.04.2014
|
Hari
: Rabu
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 11.30 –
12.05 / 12.05 – 12.40 pm
|
|
Kelas
|
5K3
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Komunikasi
|
|
Tajuk
|
Perkhidmatan
Komunikasi
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
- Menerangkan
jenis perkhidmatan komunikasi yang sesuai digunakan dalam perniagaan.
- Menerangkan
ciri-ciri setiap jenis perkhidmatan
komunikasi
- Menerangkan
agensi yang terlibat dalam perkhidmatan komunikasi.
|
|
Aktiviti
|
- Guru
menerangkan ciri-ciri setiap jenis
perkhidmatan komunikasi.
- Seterusnya, guru dan murid-murid cuba membincangkan
agensi yang terlibat dalam perkhidmatan komunikasi.
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, nota ringkas guru, lembaran kerja
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Rasional
|
|
Refleksi
|
90% pelajar dapat menerangkan jenis
perkhidmatan komunikasi serta ciri-cirinya
|
|
Tarikh
: 24.04.2014
|
Hari
: Khamis
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 9.45 – 10.20
/ 10.20 – 10.55 am
|
|
Kelas
|
4K3
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Perniagaan Antarabangsa
|
|
Tajuk
|
Perniagaan Antarabangsa
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
- Menghuraikan kepentingan perniagaan antarabangsa.
- Menghuraikan perbandingan perniagaan dalam negeri dan
perniagaan antarabangsa.
|
|
Aktiviti
|
- Guru menerangkan kepentingan perniagaan antarabangsa.
- Seterusnya, guru juga menghuraikan perbandingan
perniagaan dalam negeri dan perniagaan
antarabangsa.
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, nota ringkas guru
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Rasional
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menerangkan semula kepentingan perniagaan antarabangsa dan juga
perbandingan perbandingan perniagaan dalam negeri dan perniagaan antarabangsa
|
|
Tarikh
: 24.04.2014
|
Hari
: Khamis
|
|
Mata
Pelajaran : Matematik
|
Masa : 12.05 –
12.40 pm
|
|
Kelas
|
4K5
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Statistik III
|
|
Tajuk
|
Kekerapan
Longgokan
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
-
Membina jadual kekerapan longgokan bagi (a) data tak terkumpul (b) data
terkumpul
|
|
Aktiviti
|
-
Guru menerangkan cara membina jadual kekerapan longgokan bagi (a) data tak
terkumpul (b) data terkumpul
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, contoh soalan, buku kerja
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Bersistematik,
teliti
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat membuat latihan yang diberikan dengan baik dengan bimbingan guru
|
|
Tarikh
: 25.04.2014
|
Hari
: Jumaat
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 09.40 –
10.10 /
10.10 – 10.40 am
|
|
Kelas
|
5K3
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Komunikasi
|
|
Tajuk
|
Perkhidmatan
Komunikasi
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
- Menjelaskan faktor-faktor
pemilihan sesuatu jenis perkhidmatan
komunikasi.
- Mencadangkan
jenis-jenis perkhidmatan komunikasi yang sesuai kepada peniaga.
|
|
Aktiviti
|
- Guru
menjelaskan faktor-faktor pemilihan sesuatu
jenis perkhidmatan komunikasi.
- Seterusnya, guru juga mencadangkan jenis-jenis
perkhidmatan komunikasi yang sesuai kepada peniaga.
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, nota ringkas guru
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Rasional
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menjelaskan faktor-faktor pemilihan sesuatu jenis perkhidmatan
komunikasi dengan betul
|
|