Tarikh : 26.01.2015
|
Hari : Isnin
|
|
Mata Pelajaran :
Perdagangan
|
Masa
: 10.20-10.55 / 10.55-11.30 pagi
|
|
Kelas
|
5K3
|
|
Bidang Pembelajaran
|
Perbankan Dan
Institusi Kewangan
|
|
Tajuk
|
Cek
|
|
Hasil Pembelajaran
|
- Menerangkan
penggunaan berbagai jenis cek.
- Menghuraikan
kelebihan dan kelemahan penggunaan cek.
|
|
Aktiviti
|
- Guru menerangkan
tentang jenis-jenis cek kepada murid.
- Murid-murid
diminta untuk mengenalpasti jenis-jenis ccek tersebut.
- Murid-murid cuba menghuraikan kelebihan
dan kelemahan penggunaan cek setelah dibincang dalam kumpulan masing-masing.
|
|
Alat Bantu Mengajar
|
Buku teks, nota
ringkas guru
|
|
Penyerapan Nilai
|
Kepentingan ilmu
tentang cek
|
|
Refleksi
|
Pelajar dapat menerangkan
penggunaan pelbagai cek serta menghuraikan kelebihan dan kelemahannya
|
|
Tarikh :
26.01.2015
|
Hari :
Isnin
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 11.30-12.05
/ 12.05-12.40 tgh
|
|
Kelas
|
4K3
|
|
Bidang Pembelajaran
|
Asas Kepada Perdagangan
|
|
Tajuk
|
Pengeluaran
|
|
Hasil Pembelajaran
|
- Menjelaskan
maksud pengeluaran.
- Membandingkan
pengeluaran langsung dan pengeluaran tak langsung.
- Melakarkan dan
menerangkan cabang pengeluaran.
|
|
Aktiviti
|
- Guru menerangkan
maksud pengeluaran.
- Murid cuba membandingkan
pengeluaran langsung dan pengeluaran tak langsung.
- Guru minta murid
melakarkan dan menerangkan cabang pengeluaran.
|
|
Alat Bantu Mengajar
|
Buku teks, nota ringkas guru
|
|
Penyerapan Nilai
|
Kepentingan ilmu pengeluaran
|
|
Refleksi
|
Pelajar dapat menerangkan semula
pengeluaran dan cabang pengeluarannya
|
|
Tarikh :
27.01.2015
|
Hari : Selasa
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 09.40-10.20
/ 10.20-10.55 pagi
|
|
Kelas
|
4K2
|
|
Bidang Pembelajaran
|
Asas Kepada Perdagangan
|
|
Tajuk
|
Pengeluaran
|
|
Hasil Pembelajaran
|
- Menjelaskan
maksud pengeluaran.
- Membandingkan
pengeluaran langsung dan pengeluaran tak langsung.
- Melakarkan dan
menerangkan cabang pengeluaran.
|
|
Aktiviti
|
- Guru menerangkan
maksud pengeluaran.
- Murid cuba
membandingkan pengeluaran langsung dan pengeluaran tak langsung.
- Guru minta murid
melakarkan dan menerangkan cabang pengeluaran.
|
|
Alat Bantu Mengajar
|
Buku teks, nota ringkas guru
|
|
Penyerapan Nilai
|
Kepentingan ilmu pengeluaran
|
|
Refleksi
|
Pelajar dapat menerangkan semula pengeluaran
dan cabang pengeluarannya
|
|
Tarikh : 28.01.2015
|
Hari : Rabu
|
|
Mata Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 07.10-07.40
/ 07.40-08.20 pagi
|
|
Kelas
|
4K2
|
|
Bidang Pembelajaran
|
Asas Kepada Perdagangan
|
|
Tajuk
|
Faktor Pengeluaran
|
|
Hasil Pembelajaran
|
- Mengenalpasti
faktor pengeluaran.
- Membezakan antara
peniaga dengan usahawan
|
|
Aktiviti
|
- Guru
menerangkan faktor pengeluaran kepada murid.
- Murid cuba
membezakan antara peniaga dengan usahawan
|
|
Alat Bantu Mengajar
|
Buku teks, nota ringkas guru
|
|
Penyerapan Nilai
|
Kepentingan ilmu pengeluaran
|
|
Refleksi
|
Pelajar dapat mengenalpasti faktor pengeluar dan
membezakan antara peniaga dengan usahawan
|
|
Tarikh
: 29.01.2015
|
Hari
: Khamis
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 10.55-11.30
/ 11.30-12.05 tgh
|
|
Kelas
|
5K3
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Perbankan
Dan Institusi Kewangan
|
|
Tajuk
|
Jenis-jenis cek lain
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
- Mengenalpasti jenis-jenis cek yang lain.
- Menerangkan
penggunaan berbagai jenis cek yang
lain.
- Menjelaskan
perbezaan cek terbuka dan cek tertutup.
|
|
Aktiviti
|
- Guru memperkenalkan jenis-jenis cek yang lain kepada
murid-murid.
- Murid-murid juga mengenalpasti jenis-jenis cek yang
lain.
- Murid-murid cuba membincangkan penggunaan jenis-jenis
cek yang lain dalam kumpulan.
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, nota ringkas guru
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Kepentingan ilmu tentang cek
|
|
Refleksi
|
Pelajar dapat mengenalpasti jenis-jenis cek lain dan juga
penggunaannya
|
|
Tarikh : 30.01.2015
|
Hari : Rabu
|
|
Mata Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 08.15-08.50
/ 08.50-09.25 am
|
|
Kelas
|
4K3
|
|
Bidang Pembelajaran
|
Asas Kepada Perdagangan
|
|
Tajuk
|
Faktor Pengeluaran
|
|
Hasil Pembelajaran
|
- Mengenalpasti
faktor pengeluaran.
- Membezakan antara
peniaga dengan usahawan
|
|
Aktiviti
|
- Guru
menerangkan faktor pengeluaran kepada murid.
- Murid cuba
membezakan antara peniaga dengan usahawan
|
|
Alat Bantu Mengajar
|
Buku teks, nota ringkas guru
|
|
Penyerapan Nilai
|
Kepentingan ilmu pengeluaran
|
|
Refleksi
|
Pelajar dapat mengenalpasti faktor pengeluar dan
membezakan antara peniaga dengan usahawan
|
|