| Tarikh : 30.07.2012 | Hari : Isnin | |
| Mata Pelajaran : Perdagangan | Masa : 7.05 - 7.35 / 7.35 - 8.05am | |
| Kelas | 5K1 | |
| Bidang Pembelajaran | Konsumerisme | |
| Tajuk | Konsumerisme , Hak dan tanggungjawab pengguna | |
| Hasil Pembelajaran | - Menerangkan maksud konsumerisme - Mengenal pasti hak dan tanggungjawab pengguna - Menghuraikan bagaimana menjadi pengguna yang bertanggungjawab. | |
| Aktiviti | - Guru menerangkan maksud konsumerisme - Seterusnya, pelajar diminta untuk mengenal pasti hak dan tanggungjawab pengguna serta cara menjadi pengguna yang bertanggungjawab. | |
| Alat Bantu Mengajar | Buku Teks, Nota Ringkas | |
| Penyerapan Nilai | Kenal pasti | |
| Refleksi | Pelajar dapat memahami konsumerisme,hak dan tanggungjawab pengguna dengan baik. | |
| Tarikh : 31.07.2012 | Hari : Selasa | |
| Mata Pelajaran : Perdagangan | Masa : 9.55 – 10.25 / 10.25 – 10.55 am | |
| Kelas | 4K4 | |
| Bidang Pembelajaran | Pemilikan Perniagaan | |
| Tajuk | Milikan tunggal | |
| Hasil Pembelajaran | - Mengetahui ciri-ciri, kelebihan dan kekurangan milikan tunggal - Mengetahui cara penubuhannya milikan tunggal | |
| Aktiviti | - Guru menerangkan ciri-ciri, kelebihan dan kekurangan milikan tunggal - Guru juga menjelaskan cara penubuhannya milikan tunggal | |
| Alat Bantu Mengajar | Buku Teks, Nota ringkas | |
| Penyerapan Nilai | Rasional | |
| Refleksi | Pelajar dapat memahami ciri-ciri, kelebihan dan kekurangan serta cara penubuhan milikan tunggal | |
| Tarikh : 01.08.2012 | Hari : Rabu | |
| Mata Pelajaran : Perdagangan | Masa : 7.05 - 7.35 / 7.35 - 8.05 am | |
| Kelas | 4K2 | |
| Bidang Pembelajaran | Pemilikan Perniagaan | |
| Tajuk | Milikan tunggal | |
| Hasil Pembelajaran | - Mengetahui ciri-ciri, kelebihan dan kekurangan milikan tunggal - Mengetahui cara penubuhannya milikan tunggal | |
| Aktiviti | - Guru menerangkan ciri-ciri, kelebihan dan kekurangan milikan tunggal - Guru juga menjelaskan cara penubuhannya milikan tunggal | |
| Alat Bantu Mengajar | Buku Teks, Nota ringkas | |
| Penyerapan Nilai | Rasional | |
| Refleksi | Pelajar dapat memahami ciri-ciri, kelebihan dan kekurangan serta cara penubuhan milikan tunggal | |
| Tarikh : 02.08.2012 | Hari : Khamis | |
| Mata Pelajaran : Perdagangan | Masa : 9.55-10.25 / 10.25-10.55 am | |
| Kelas | 4K4 | |
| Bidang Pembelajaran | Pemilikan Perniagaan | |
| Tajuk | Perkongsian | |
| Hasil Pembelajaran | - Mengetahui ciri-ciri, kelebihan dan kekurangan perkongsian - Mengetahui cara penubuhan perkongsian | |
| Aktiviti | - Guru menerangkan ciri-ciri, kelebihan dan kekurangan perkongsian - Guru juga menjelaskan cara penubuhannya perkongsian | |
| Alat Bantu Mengajar | Buku Teks, Nota ringkas | |
| Penyerapan Nilai | Rasional | |
| Refleksi | Pelajar dapat memahami ciri-ciri, kelebihan dan kekurangan serta cara penubuhan perkongsian | |
| Tarikh : 02.08.2012 | Hari : Khamis | |
| Mata Pelajaran : Perdagangan | Masa : 10.55-11.25 / 11.25-12.55 am | |
| Kelas | 5K1 | |
| Bidang Pembelajaran | Konsumerisme | |
| Tajuk | Tanggungjawab pengeluar | |
| Hasil Pembelajaran | - Mengenal pasti hak dan tanggungjawab pengeluar - Menghuraikan bagaimana menjadi pengeluar yang bertanggungjawab. | |
| Aktiviti | - Guru menerangkan tanggungjawab pengguna dan cara menjadi pengeluar yang bertanggungjawab. | |
| Alat Bantu Mengajar | Buku Teks, Nota Ringkas | |
| Penyerapan Nilai | Kenal pasti | |
| Refleksi | Pelajar dapat memahami tanggungjawab pengeluar dengan baik. | |
| Tarikh : 03.08.2012 | Hari : Jumaat | |
| Mata Pelajaran : Perdagangan | Masa : 8.15-8.50 / 8.50-9.25am | |
| Kelas | 4K2 | |
| Bidang Pembelajaran | Pemilikan Perniagaan | |
| Tajuk | Perkongsian | |
| Hasil Pembelajaran | - Mengetahui ciri-ciri, kelebihan dan kekurangan perkongsian - Mengetahui cara penubuhan perkongsian | |
| Aktiviti | - Guru menerangkan ciri-ciri, kelebihan dan kekurangan perkongsian - Guru juga menjelaskan cara penubuhannya perkongsian | |
| Alat Bantu Mengajar | Buku Teks, Nota ringkas | |
| Penyerapan Nilai | Rasional | |
| Refleksi | Pelajar dapat memahami ciri-ciri, kelebihan dan kekurangan serta cara penubuhan perkongsian | |
No comments:
Post a Comment