| Tarikh : 28.03.2011 | Hari : Isnin | |
| Mata Pelajaran : Pendidikan Moral | Masa : 2.00-2.35pm/2.35-3.10pm | |
| Kelas | 1G/1H | |
| Bidang Pembelajaran | Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri | |
| Tajuk | Keadilan | |
| Topik | Keadilan Asas Keharmonian Keluarga | |
| Objektif | - Mengamalkan amalan keadilan di kalangan anggota keluarga | |
| Hasil Pembelajaran | - Memahami konsep adil dalam keluarga - Menyedari bahawa amalan tidak adil dalam keluarga boleh menimbulkan konflik | |
| Pendekatan | Membuat keputusan, KBKK | |
| Teknik | Perbincangan | |
| Refleksi | Pelajar dapat memahami konsep adil dalam keluarga dan memberikan contoh amalan nilai keadilan dalam keluarga mereka | |
| Tarikh : 28.03.2011 | Hari : Isnin | |
| Mata Pelajaran : Geografi | Masa : 3.25-4.00pm | |
| Kelas | 2E | |
| Bidang Pembelajaran | Dinamik Penduduk | |
| Tajuk | Perubahan Penduduk | |
| Topik | Migrasi | |
| Objektif | -Memahami pertumbuhan penduduk negara Malaysia dan faktor-faktor yang mempengaruhinya | |
| Hasil Pembelajaran | - Menyenaraikan dan menghuraikan faktor-faktor yang mempengaruhi migrasi | |
| Pendekatan | Pembelajaran konteksual | |
| Teknik | Penerangan | |
| Refleksi | Pelajar dapat menyenaraikan dan menghuraikan faktor-faktor yang mempengaruhi migrasi | |
| Tarikh : 28.03.2011 | Hari : Isnin | |
| Mata Pelajaran : Pendidikan Sivik Kenegaraan | Masa : 5.10-5.45pm/5.45-6.20pm | |
| Kelas | 1B | |
| Tema | Hidup Bermasyarakat | |
| Tajuk | Bangga terhadap sekolah | |
| Topik | Inilah Sekolah Saya | |
| Objektif | - Menerangkan latar belakang sekolah | |
| Hasil Pembelajaran | - Menerangkan maklumat tentang sekolah - Melaksanakan tanggungjawab sebagai murid - Berbangga terhadap sekolah | |
| Pendekatan | KBKK | |
| Teknik | Perbincangan | |
| Refleksi | Pelajar dapat melengkapkan latihan yang berkaitan dengan maklumat mengenai sekolah mereka dengan baik selepas membuat perbincangan dengan rakan dan pengetahuan mereka | |
| Tarikh : 29.03.2011 | Hari : Selasa | |
| Mata Pelajaran : Pendidikan Moral | Masa : 1250-1.25pm/1.25-2.00pm | |
| Kelas | 1L | |
| Bidang Pembelajaran | Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri | |
| Tajuk | Keadilan | |
| Topik | Keadilan Asas Keharmonian Keluarga | |
| Objektif | - Mengamalkan amalan keadilan di kalangan anggota keluarga | |
| Hasil Pembelajaran | - Memahami konsep adil dalam keluarga - Menyedari bahawa amalan tidak adil dalam keluarga boleh menimbulkan konflik | |
| Pendekatan | Membuat keputusan, KBKK | |
| Teknik | Perbincangan | |
| Refleksi | Pelajar dapat memahami konsep adil dalam keluarga dan memberikan contoh amalan nilai keadilan dalam keluarga mereka | |
| Tarikh : 29.03.2011 | Hari : Selasa | |
| Mata Pelajaran : Pendidikan Moral | Masa : 3.25-4.00pm/4.00-4.35pm | |
| Kelas | 1A/1B/1C | |
| Bidang Pembelajaran | Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri | |
| Tajuk | Keadilan | |
| Topik | Keadilan Asas Keharmonian Keluarga | |
| Objektif | - Mengamalkan amalan keadilan di kalangan anggota keluarga | |
| Hasil Pembelajaran | - Memahami konsep adil dalam keluarga - Menyedari bahawa amalan tidak adil dalam keluarga boleh menimbulkan konflik | |
| Pendekatan | Membuat keputusan, KBKK | |
| Teknik | Perbincangan | |
| Refleksi | Pelajar dapat memahami konsep adil dalam keluarga dan memberikan contoh amalan nilai keadilan dalam keluarga mereka | |
| Tarikh : 29.03.2011 | Hari : Selasa | |
| Mata Pelajaran : Geografi | Masa : 4.35-5.10pm | |
| Kelas | 2M | |
| Bidang Pembelajaran | Dinamik Penduduk | |
| Tajuk | Perubahan Penduduk | |
| Topik | Migrasi | |
| Objektif | - Memahami pertumbuhan penduduk negara Malaysia dan faktor-faktor yang mempengaruhinya | |
| Hasil Pembelajaran | - Menyenaraikan dan menghuraikan faktor-faktor yang mempengaruhi migrasi | |
| Pendekatan | Pembelajaran konteksual | |
| Teknik | Penerangan | |
| Refleksi | Pelajar dapat menyenaraikan dan menghuraikan faktor-faktor yang mempengaruhi migrasi | |
| Tarikh : 30.03.2011 | Hari : Rabu | |
| Mata Pelajaran : Geografi | Masa : 3.25-4.00pm | |
| Kelas | 2K | |
| Bidang Pembelajaran | Dinamik Penduduk | |
| Tajuk | Perubahan Penduduk | |
| Topik | Migrasi | |
| Objektif | - Memahami pertumbuhan penduduk negara Malaysia dan faktor-faktor yang mempengaruhinya | |
| Hasil Pembelajaran | - Menyenaraikan dan menghuraikan faktor-faktor yang mempengaruhi migrasi | |
| Pendekatan | Pembelajaran konteksual | |
| Teknik | Penerangan | |
| Refleksi | Pelajar dapat menyenaraikan dan menghuraikan faktor-faktor yang mempengaruhi migrasi | |
| Tarikh : 30.03.2011 | Hari : Rabu | |
| Mata Pelajaran : Geografi | Masa : 4.35-5.10pm | |
| Kelas | 2M | |
| Bidang Pembelajaran | Dinamik Penduduk | |
| Tajuk | Perubahan Penduduk | |
| Topik | Migrasi | |
| Objektif | - Memahami pertumbuhan penduduk negara Malaysia dan faktor-faktor yang mempengaruhinya | |
| Hasil Pembelajaran | - Merumus tentang perubahan penduduk negara Malaysia pada masa depan: kadar kelahiran, kadar kematian dan migrasi | |
| Pendekatan | Pembelajaran konteksual | |
| Teknik | Penerangan | |
| Refleksi | Pelajar dapat merumuskan mengenai perubahan penduduk negara Malaysia pada masa depan | |
| Tarikh : 30.03.2011 | Hari : Rabu | |
| Mata Pelajaran : Pendidikan Moral | Masa : 5.45-6.20pm | |
| Kelas | 1L | |
| Bidang Pembelajaran | Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri | |
| Tajuk | Keadilan | |
| Topik | Keadilan Asas Keharmonian Keluarga | |
| Objektif | - Mengamalkan amalan keadilan di kalangan anggota keluarga | |
| Hasil Pembelajaran | - Melatih diri untuk berlaku adil dalam keluarga | |
| Pendekatan | Membuat keputusan, KBKK | |
| Teknik | Perbincangan | |
| Refleksi | Pelajar dapat menerangkan cara yang dapat melatihkan diri mengamalkan keadilan dalam keluarga | |
| Tarikh : 31.03.2011 | Hari : Khamis | |
| Mata Pelajaran : Geografi | Masa : 1.25-2.00pm | |
| Kelas | 2E | |
| Bidang Pembelajaran | Dinamik Penduduk | |
| Tajuk | Perubahan Penduduk | |
| Topik | Migrasi | |
| Objektif | - Memahami pertumbuhan penduduk negara Malaysia dan faktor-faktor yang mempengaruhinya | |
| Hasil Pembelajaran | - Merumus tentang perubahan penduduk negara Malaysia pada masa depan : kadar kelahiran, kadar kematian dan migrasi | |
| Pendekatan | Pembelajaran konteksual | |
| Teknik | Penerangan | |
| Refleksi | Pelajar dapat merumuskan mengenai perubahan penduduk negara Malaysia pada masa depan | |
| Tarikh : 31.03.2011 | Hari : Khamis | |
| Mata Pelajaran : Pendidikan Moral | Masa : 2.35-3.10pm | |
| Kelas | 1A/1B/1C | |
| Bidang Pembelajaran | Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri | |
| Tajuk | Keadilan | |
| Topik | Keadilan Asas Keharmonian Keluarga | |
| Objektif | - Mengamalkan amalan keadilan di kalangan anggota keluarga | |
| Hasil Pembelajaran | - Melatih diri untuk berlaku adil dalam keluarga | |
| Pendekatan | Membuat keputusan, KBKK | |
| Teknik | Perbincangan | |
| Refleksi | Pelajar dapat menerangkan cara yang dapat melatihkan diri mengamalkan keadilan dalam keluarga | |
| Tarikh : 31.03.2011 | Hari : Khamis | |
| Mata Pelajaran : Pendidikan Moral | Masa : 3.25-4.00/4.00-4.35pm | |
| Kelas | 1G/1H | |
| Bidang Pembelajaran | Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri | |
| Tajuk | Keadilan | |
| Topik | Keadilan Asas Keharmonian Keluarga | |
| Objektif | - Mengamalkan amalan keadilan di kalangan anggota keluarga | |
| Hasil Pembelajaran | - Melatih diri untuk berlaku adil dalam keluarga | |
| Pendekatan | Membuat keputusan, KBKK | |
| Teknik | Perbincangan | |
| Refleksi | Pelajar dapat menerangkan cara yang dapat melatihkan diri mengamalkan keadilan dalam keluarga | |
| Tarikh : 31.03.2011 | Hari : Khamis | |
| Mata Pelajaran : Geografi | Masa : 5.10-5.45/5.45-6.20pm | |
| Kelas | 2K | |
| Bidang Pembelajaran | Dinamik Penduduk | |
| Tajuk | Perubahan Penduduk | |
| Topik | Migrasi | |
| Objektif | - Memahami pertumbuhan penduduk negara Malaysia dan faktor-faktor yang mempengaruhinya | |
| Hasil Pembelajaran | - Merumus tentang perubahan penduduk negara Malaysia pada masa depan : kadar kelahiran, kadar kematian dan migrasi | |
| Pendekatan | Pembelajaran konteksual | |
| Teknik | Penerangan | |
| Refleksi | Pelajar dapat menerangkan cara yang dapat melatihkan diri mengamalkan keadilan dalam keluarga | |
| Tarikh : 01.04.2011 | Hari : Jumaat | |
| Mata Pelajaran : Geografi | Masa : 2.00-2.35pm | |
| Kelas | 2K | |
| Bidang Pembelajaran | Dinamik Penduduk | |
| Tajuk | Perubahan Penduduk | |
| Topik | Migrasi | |
| Objektif | - Memahami pertumbuhan penduduk negara Malaysia dan faktor-faktor yang mempengaruhinya | |
| Hasil Pembelajaran | - Menghuraikan faktor-faktor yang mempengaruhi kadar kelahiran, kadar kematian dan migrasi | |
| Pendekatan | Pembelajaran konteksual | |
| Teknik | Penerangan | |
| Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan faktor-faktor yang mempengaruhi kadar kelahiran,kadar kematian dan migrasi serta lengkapkan latihan yang disediakan | |
| Tarikh : 01.04.2011 | Hari : Jumaat | |
| Mata Pelajaran : Geografi | Masa : 4.00-4.35/4.35-5.10pm | |
| Kelas | 2M | |
| Bidang Pembelajaran | Dinamik Penduduk | |
| Tajuk | Perubahan Penduduk | |
| Topik | Migrasi | |
| Objektif | - Memahami pertumbuhan penduduk negara Malaysia dan faktor-faktor yang mempengaruhinya | |
| Hasil Pembelajaran | - Menghuraikan faktor-faktor yang mempengaruhi kadar kelahiran, kadar kematian dan migrasi | |
| Pendekatan | Pembelajaran konteksual | |
| Teknik | Penerangan | |
| Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan faktor-faktor yang mempengaruhi kadar kelahiran,kadar kematian dan migrasi serta lengkapkan latihan yang disediakan | |
| Tarikh : 01.04.2011 | Hari : Jumaat | |
| Mata Pelajaran : Geografi | Masa : 5.10-5.45/5.45-6.20pm | |
| Kelas | 2E | |
| Bidang Pembelajaran | Dinamik Penduduk | |
| Tajuk | Perubahan Penduduk | |
| Topik | Migrasi | |
| Objektif | - Memahami pertumbuhan penduduk negara Malaysia dan faktor-faktor yang mempengaruhinya | |
| Hasil Pembelajaran | - Menghuraikan faktor-faktor yang mempengaruhi kadar kelahiran, kadar kematian dan migrasi | |
| Pendekatan | Pembelajaran konteksual | |
| Teknik | Penerangan | |
| Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan faktor-faktor yang mempengaruhi kadar kelahiran,kadar kematian dan migrasi serta lengkapkan latihan yang disediakan | |
No comments:
Post a Comment