Tuesday, May 3, 2011

Minggu 18 ( 02.05.2011 – 08.05.2011 )


Hari : 02.05.2011 Tarikh : Isnin

CUTI GANTI HARI PEKERJA ( 01.05.2011 – Ahad )
( CUTI UMUM )


 

Tarikh : 03.05.2011 Hari : Selasa
Mata Pelajaran : Pendidikan MoralMasa : 1250-1.25pm/1.25-2.00pm
Kelas1L
Bidang PembelajaranNilai Berkaitan Dengan Kekeluargaan
TajukHormat dan Taat Kepada Anggota Keluarga
TopikPedoman Penting
Objektif- Memuliakan setiap anggota keluarga dengan berinteraksi dan memberi layanan secara bersopan untuk mewujudkan keluarga yang harmoni.
Hasil Pembelajaran- Memahami keperluan menghormati orang lain khususnya anggota keluarga daripada pelbaagi perspektif pelbagai anggota
PendekatanKBKK
TeknikPenerangan, Perbincangan
Refleksi
Pelajar dapat membincangkan keperluan menghormati anggota keluarga masing-masing

 

Tarikh : 03.05.2011 Hari : Selasa
Mata Pelajaran : Pendidikan MoralMasa : 3.25-4.00pm/4.00-4.35pm
Kelas1A/1B/1C
Bidang PembelajaranNilai Berkaitan Dengan Kekeluargaan
TajukHormat dan Taat Kepada Anggota Keluarga
TopikPedoman Penting
Objektif- Memuliakan setiap anggota keluarga dengan berinteraksi dan memberi layanan secara bersopan untuk mewujudkan keluarga yang harmoni.
Hasil Pembelajaran- Memahami keperluan menghormati orang lain khususnya anggota keluarga daripada pelbagai perspektif pelbagai anggota
PendekatanKBKK
TeknikPenerangan, Perbincangan
Refleksi
Pelajar dapat membincangkan keperluan menghormati anggota keluarga masing-masing

 

Tarikh : 03.05.2011 Hari : Selasa
Mata Pelajaran : GeografiMasa : 4.35-5.10pm
Kelas2M
Bidang PembelajaranDinamik Penduduk
TajukHubungan kependudukan dengan sumber
Topik
Kurang Penduduk
Objektif- Memahami hubungan kependudukan dengan sumber serta implikasinya
Hasil Pembelajaran- Menghuraikan ciri berserta contoh bagi kurang penduduk
PendekatanPembelajaran konteksual
TeknikPenerangan, Perbincangan
Refleksi
Pelajar dapat menghuraikan ciri-ciri kurang penduduk dan memberikan contoh negara tersebut

 

Tarikh : 04.05.2011 Hari : Rabu
Mata Pelajaran : GeografiMasa : 3.25-4.00pm
Kelas2K
Bidang PembelajaranDinamik Penduduk
TajukHubungan kependudukan dengan sumber
Topik
Kurang Penduduk
Objektif- Memahami hubungan kependudukan dengan sumber serta implikasinya
Hasil Pembelajaran- Menghuraikan ciri berserta contoh bagi kurang penduduk
PendekatanPembelajaran konteksual
TeknikPenerangan, Perbincangan
RefleksiPelajar dapat menghuraikan ciri-ciri kurang penduduk dan memberikan contoh Negara tersebut

 

Tarikh : 04.05.2011 Hari : Rabu
Mata Pelajaran : GeografiMasa : 4.35-5.10pm
Kelas2M
Bidang PembelajaranDinamik Penduduk
TajukHubungan kependudukan dengan sumber
TopikKurang Penduduk
Objektif- Memahami hubungan kependudukan dengan sumber serta implikasinya
Hasil Pembelajaran- Menjelaskan kesan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
PendekatanPembelajaran konteksual
TeknikPenerangan, Perbincangan
RefleksiPelajar dapat  menjelaskan kesan kurang penduduk terhadap sumber


 

Tarikh : 04.05.2011 Hari : Rabu
Mata Pelajaran : Pendidikan MoralMasa : 5.45-6.20pm
Kelas1L
Bidang PembelajaranNilai Berkaitan Dengan Kekeluargaan
TajukMengekalkan Tradisi Kekeluargaan
TopikTradisi Warisan Keluarga
Objektif- Menerima, menghormati dan mengamalkan sesuatu kebiasaan, adat dan kepercayaan yang diwarisi secara turun-temurun dalam keluarga.
Hasil Pembelajaran- Mengenal pasti dan memahami tradisi yang diamalkan oleh keluarga

- Mengamalkan panggilan sopan dalam keluarga

- Menghormati tradisi yang diamalkan untuk mengekalkan identiti keluarga
PendekatanKBKK
TeknikPenerangan, Perbincangan
RefleksiPelajar dapat mengenal pasti dan memahami tradisi warisan keluarga mereka

 

Tarikh : 05.05.2011 Hari : Khamis
Mata Pelajaran : GeografiMasa : 2.00-2.35pm
Kelas2E
Bidang PembelajaranDinamik Penduduk
TajukHubungan kependudukan dengan sumber
Topik
Penduduk berlebihan
Objektif- Memahami hubungan kependudukan dengan sumber serta implikasinya
Hasil Pembelajaran- Menghuraikan ciri berserta contoh bagi penduduk berlebihan (Bangladesh)

- Menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
PendekatanPembelajaran konteksual
TeknikPenerangan, Perbincangan
RefleksiPelajar dapat menghuraikan ciri-ciri penduduk berlebihan dan memberikan contoh negara tersebut

 

Tarikh : 05.05.2011 Hari : Khamis
Mata Pelajaran : Pendidikan MoralMasa : 2.35-3.10pm
Kelas1A/1B/1C
Bidang PembelajaranNilai Berkaitan Dengan Kekeluargaan
TajukMengekalkan Tradisi Kekeluargaan
TopikTradisi Warisan Keluarga
Objektif- Menerima, menghormati dan mengamalkan sesuatu kebiasaan, adat dan kepercayaan yang diwarisi secara turun-temurun dalam keluarga.
Hasil Pembelajaran- Mengenal pasti dan memahami tradisi yang diamalkan oleh keluarga

- Mengamalkan panggilan sopan dalam keluarga

- Menghormati tradisi yang diamalkan untuk mengekalkan identiti keluarga
PendekatanKBKK
TeknikPenerangan, Perbincangan
RefleksiPelajar dapat mengenal pasti dan memahami tradisi warisan keluarga mereka

 

Tarikh : 05.05.2011 Hari : Khamis
Mata Pelajaran : Pendidikan MoralMasa : 3.25-4.00/4.00-4.35pm
Kelas1G/1H
Bidang PembelajaranNilai Berkaitan Dengan Kekeluargaan
TajukHormat dan Taat Kepada Anggota Keluarga
TopikPedoman Penting
Objektif- Memuliakan setiap anggota keluarga dengan berinteraksi dan memberi layanan secara bersopan untuk mewujudkan keluarga yang harmoni.
Hasil Pembelajaran
- Memahami keperluan menghormati anggota keluarga
- Mengamalkan perlakuan bersopan ketika berhubung dengan anggota keluarga
PendekatanKBKK
TeknikPenerangan, Perbincangan
RefleksiPelajar dapat membincangkan keperluan menghormati anggota keluarga masing-masing

 

Tarikh : 05.05.2011 Hari : Khamis
Mata Pelajaran : GeografiMasa : 5.10-5.45/5.45-6.20pm
Kelas2K
Bidang PembelajaranDinamik Penduduk
TajukHubungan kependudukan dengan sumber
TopikKurang Penduduk
Objektif- Memahami hubungan kependudukan dengan sumber serta implikasinya
Hasil Pembelajaran- Menjelaskan kesan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
PendekatanPembelajaran konteksual
TeknikPenerangan, Perbincangan
RefleksiPelajar dapat  menjelaskan kesan kurang penduduk terhadap sumber

 

Tarikh : 06.05.2011 Hari : Jumaat
Mata Pelajaran : GeografiMasa : 2.00-2.35pm
Kelas2K
Bidang PembelajaranDinamik Penduduk
TajukHubungan kependudukan dengan sumber
Topik
Penduduk berlebihan, kurang penduduk dan penduduk optimum.
Objektif- Memahami hubungan kependudukan dengan sumber serta implikasinya
Hasil Pembelajaran- Menghasilkan peta minda tentang ciri penduduk berlebihan dan kurang penduduk.

- Membezakan ciri-ciri penduduk berlebihan, kurang penduduk dan penduduk optimum.
PendekatanPembelajaran konteksual
TeknikPenerangan, Perbincangan
Refleksi90% pelajar dapat membezakan ciri-ciri penduduk berlebihan, kurang penduduk dan penduduk optimum


 

Tarikh : 06.05.2011 Hari : Jumaat
Mata Pelajaran : GeografiMasa : 4.00-4.35/4.35-5.10pm
Kelas2M
Bidang PembelajaranDinamik Penduduk
TajukHubungan kependudukan dengan sumber
Topik
Penduduk berlebihan, kurang penduduk dan penduduk optimum.
Objektif- Memahami hubungan kependudukan dengan sumber serta implikasinya
Hasil Pembelajaran- Menghasilkan peta minda tentang ciri penduduk berlebihan dan kurang penduduk.

- Membincangkan ciri-ciri lebihan penduduk, kurang penduduk dan penduduk optimum.
PendekatanPembelajaran konteksual
TeknikPenerangan, Perbincangan
Refleksi85% pelajar dapat membezakan ciri-ciri penduduk berlebihan, kurang penduduk dan penduduk optimum

 

Tarikh : 06.05.2011 Hari : Jumaat
Mata Pelajaran : GeografiMasa : 5.10-5.45/5.45-6.20pm
Kelas2E
Bidang PembelajaranDinamik Penduduk
TajukHubungan kependudukan dengan sumber
TopikKurang Penduduk
Objektif- Memahami hubungan kependudukan dengan sumber serta implikasinya
Hasil Pembelajaran- Menghuraikan ciri berserta contoh bagi kurang penduduk

- Menjelaskan kesan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
PendekatanPembelajaran konteksual
TeknikPenerangan, Perbincangan
RefleksiPelajar dapat menghuraikan ciri-ciri kurang penduduk serta memberikan contoh baginya

No comments:

Post a Comment