Hari : 02.05.2011 | Tarikh : Isnin |
CUTI GANTI HARI PEKERJA ( 01.05.2011 – Ahad ) ( CUTI UMUM ) |
Tarikh : 03.05.2011 | Hari : Selasa | |
Mata Pelajaran : Pendidikan Moral | Masa : 1250-1.25pm/1.25-2.00pm | |
Kelas | 1L | |
Bidang Pembelajaran | Nilai Berkaitan Dengan Kekeluargaan | |
Tajuk | Hormat dan Taat Kepada Anggota Keluarga | |
Topik | Pedoman Penting | |
Objektif | - Memuliakan setiap anggota keluarga dengan berinteraksi dan memberi layanan secara bersopan untuk mewujudkan keluarga yang harmoni. | |
Hasil Pembelajaran | - Memahami keperluan menghormati orang lain khususnya anggota keluarga daripada pelbaagi perspektif pelbagai anggota | |
Pendekatan | KBKK | |
Teknik | Penerangan, Perbincangan | |
Refleksi | Pelajar dapat membincangkan keperluan menghormati anggota keluarga masing-masing |
Tarikh : 03.05.2011 | Hari : Selasa | |
Mata Pelajaran : Pendidikan Moral | Masa : 3.25-4.00pm/4.00-4.35pm | |
Kelas | 1A/1B/1C | |
Bidang Pembelajaran | Nilai Berkaitan Dengan Kekeluargaan | |
Tajuk | Hormat dan Taat Kepada Anggota Keluarga | |
Topik | Pedoman Penting | |
Objektif | - Memuliakan setiap anggota keluarga dengan berinteraksi dan memberi layanan secara bersopan untuk mewujudkan keluarga yang harmoni. | |
Hasil Pembelajaran | - Memahami keperluan menghormati orang lain khususnya anggota keluarga daripada pelbagai perspektif pelbagai anggota | |
Pendekatan | KBKK | |
Teknik | Penerangan, Perbincangan | |
Refleksi | Pelajar dapat membincangkan keperluan menghormati anggota keluarga masing-masing |
Tarikh : 03.05.2011 | Hari : Selasa | |
Mata Pelajaran : Geografi | Masa : 4.35-5.10pm | |
Kelas | 2M | |
Bidang Pembelajaran | Dinamik Penduduk | |
Tajuk | Hubungan kependudukan dengan sumber | |
Topik | Kurang Penduduk | |
Objektif | - Memahami hubungan kependudukan dengan sumber serta implikasinya | |
Hasil Pembelajaran | - Menghuraikan ciri berserta contoh bagi kurang penduduk | |
Pendekatan | Pembelajaran konteksual | |
Teknik | Penerangan, Perbincangan | |
Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan ciri-ciri kurang penduduk dan memberikan contoh negara tersebut |
Tarikh : 04.05.2011 | Hari : Rabu | |
Mata Pelajaran : Geografi | Masa : 3.25-4.00pm | |
Kelas | 2K | |
Bidang Pembelajaran | Dinamik Penduduk | |
Tajuk | Hubungan kependudukan dengan sumber | |
Topik | Kurang Penduduk | |
Objektif | - Memahami hubungan kependudukan dengan sumber serta implikasinya | |
Hasil Pembelajaran | - Menghuraikan ciri berserta contoh bagi kurang penduduk | |
Pendekatan | Pembelajaran konteksual | |
Teknik | Penerangan, Perbincangan | |
Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan ciri-ciri kurang penduduk dan memberikan contoh Negara tersebut |
Tarikh : 04.05.2011 | Hari : Rabu | |
Mata Pelajaran : Geografi | Masa : 4.35-5.10pm | |
Kelas | 2M | |
Bidang Pembelajaran | Dinamik Penduduk | |
Tajuk | Hubungan kependudukan dengan sumber | |
Topik | Kurang Penduduk | |
Objektif | - Memahami hubungan kependudukan dengan sumber serta implikasinya | |
Hasil Pembelajaran | - Menjelaskan kesan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan | |
Pendekatan | Pembelajaran konteksual | |
Teknik | Penerangan, Perbincangan | |
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan kesan kurang penduduk terhadap sumber |
Tarikh : 04.05.2011 | Hari : Rabu | |
Mata Pelajaran : Pendidikan Moral | Masa : 5.45-6.20pm | |
Kelas | 1L | |
Bidang Pembelajaran | Nilai Berkaitan Dengan Kekeluargaan | |
Tajuk | Mengekalkan Tradisi Kekeluargaan | |
Topik | Tradisi Warisan Keluarga | |
Objektif | - Menerima, menghormati dan mengamalkan sesuatu kebiasaan, adat dan kepercayaan yang diwarisi secara turun-temurun dalam keluarga. | |
Hasil Pembelajaran | - Mengenal pasti dan memahami tradisi yang diamalkan oleh keluarga - Mengamalkan panggilan sopan dalam keluarga - Menghormati tradisi yang diamalkan untuk mengekalkan identiti keluarga | |
Pendekatan | KBKK | |
Teknik | Penerangan, Perbincangan | |
Refleksi | Pelajar dapat mengenal pasti dan memahami tradisi warisan keluarga mereka |
Tarikh : 05.05.2011 | Hari : Khamis | |
Mata Pelajaran : Geografi | Masa : 2.00-2.35pm | |
Kelas | 2E | |
Bidang Pembelajaran | Dinamik Penduduk | |
Tajuk | Hubungan kependudukan dengan sumber | |
Topik | Penduduk berlebihan | |
Objektif | - Memahami hubungan kependudukan dengan sumber serta implikasinya | |
Hasil Pembelajaran | - Menghuraikan ciri berserta contoh bagi penduduk berlebihan (Bangladesh) - Menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan | |
Pendekatan | Pembelajaran konteksual | |
Teknik | Penerangan, Perbincangan | |
Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan ciri-ciri penduduk berlebihan dan memberikan contoh negara tersebut |
Tarikh : 05.05.2011 | Hari : Khamis | |
Mata Pelajaran : Pendidikan Moral | Masa : 2.35-3.10pm | |
Kelas | 1A/1B/1C | |
Bidang Pembelajaran | Nilai Berkaitan Dengan Kekeluargaan | |
Tajuk | Mengekalkan Tradisi Kekeluargaan | |
Topik | Tradisi Warisan Keluarga | |
Objektif | - Menerima, menghormati dan mengamalkan sesuatu kebiasaan, adat dan kepercayaan yang diwarisi secara turun-temurun dalam keluarga. | |
Hasil Pembelajaran | - Mengenal pasti dan memahami tradisi yang diamalkan oleh keluarga - Mengamalkan panggilan sopan dalam keluarga - Menghormati tradisi yang diamalkan untuk mengekalkan identiti keluarga | |
Pendekatan | KBKK | |
Teknik | Penerangan, Perbincangan | |
Refleksi | Pelajar dapat mengenal pasti dan memahami tradisi warisan keluarga mereka |
Tarikh : 05.05.2011 | Hari : Khamis | |
Mata Pelajaran : Pendidikan Moral | Masa : 3.25-4.00/4.00-4.35pm | |
Kelas | 1G/1H | |
Bidang Pembelajaran | Nilai Berkaitan Dengan Kekeluargaan | |
Tajuk | Hormat dan Taat Kepada Anggota Keluarga | |
Topik | Pedoman Penting | |
Objektif | - Memuliakan setiap anggota keluarga dengan berinteraksi dan memberi layanan secara bersopan untuk mewujudkan keluarga yang harmoni. | |
Hasil Pembelajaran | - Memahami keperluan menghormati anggota keluarga - Mengamalkan perlakuan bersopan ketika berhubung dengan anggota keluarga | |
Pendekatan | KBKK | |
Teknik | Penerangan, Perbincangan | |
Refleksi | Pelajar dapat membincangkan keperluan menghormati anggota keluarga masing-masing |
Tarikh : 05.05.2011 | Hari : Khamis | |
Mata Pelajaran : Geografi | Masa : 5.10-5.45/5.45-6.20pm | |
Kelas | 2K | |
Bidang Pembelajaran | Dinamik Penduduk | |
Tajuk | Hubungan kependudukan dengan sumber | |
Topik | Kurang Penduduk | |
Objektif | - Memahami hubungan kependudukan dengan sumber serta implikasinya | |
Hasil Pembelajaran | - Menjelaskan kesan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan | |
Pendekatan | Pembelajaran konteksual | |
Teknik | Penerangan, Perbincangan | |
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan kesan kurang penduduk terhadap sumber |
Tarikh : 06.05.2011 | Hari : Jumaat | |
Mata Pelajaran : Geografi | Masa : 2.00-2.35pm | |
Kelas | 2K | |
Bidang Pembelajaran | Dinamik Penduduk | |
Tajuk | Hubungan kependudukan dengan sumber | |
Topik | Penduduk berlebihan, kurang penduduk dan penduduk optimum. | |
Objektif | - Memahami hubungan kependudukan dengan sumber serta implikasinya | |
Hasil Pembelajaran | - Menghasilkan peta minda tentang ciri penduduk berlebihan dan kurang penduduk. - Membezakan ciri-ciri penduduk berlebihan, kurang penduduk dan penduduk optimum. | |
Pendekatan | Pembelajaran konteksual | |
Teknik | Penerangan, Perbincangan | |
Refleksi | 90% pelajar dapat membezakan ciri-ciri penduduk berlebihan, kurang penduduk dan penduduk optimum |
Tarikh : 06.05.2011 | Hari : Jumaat | |
Mata Pelajaran : Geografi | Masa : 4.00-4.35/4.35-5.10pm | |
Kelas | 2M | |
Bidang Pembelajaran | Dinamik Penduduk | |
Tajuk | Hubungan kependudukan dengan sumber | |
Topik | Penduduk berlebihan, kurang penduduk dan penduduk optimum. | |
Objektif | - Memahami hubungan kependudukan dengan sumber serta implikasinya | |
Hasil Pembelajaran | - Menghasilkan peta minda tentang ciri penduduk berlebihan dan kurang penduduk. - Membincangkan ciri-ciri lebihan penduduk, kurang penduduk dan penduduk optimum. | |
Pendekatan | Pembelajaran konteksual | |
Teknik | Penerangan, Perbincangan | |
Refleksi | 85% pelajar dapat membezakan ciri-ciri penduduk berlebihan, kurang penduduk dan penduduk optimum |
Tarikh : 06.05.2011 | Hari : Jumaat | |
Mata Pelajaran : Geografi | Masa : 5.10-5.45/5.45-6.20pm | |
Kelas | 2E | |
Bidang Pembelajaran | Dinamik Penduduk | |
Tajuk | Hubungan kependudukan dengan sumber | |
Topik | Kurang Penduduk | |
Objektif | - Memahami hubungan kependudukan dengan sumber serta implikasinya | |
Hasil Pembelajaran | - Menghuraikan ciri berserta contoh bagi kurang penduduk - Menjelaskan kesan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan | |
Pendekatan | Pembelajaran konteksual | |
Teknik | Penerangan, Perbincangan | |
Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan ciri-ciri kurang penduduk serta memberikan contoh baginya |
No comments:
Post a Comment