Sunday, June 12, 2011

Minggu 24 ( 13.06.2011 – 19.06.2011 )


Tarikh : 13.06.2011 Hari : Isnin
Mata Pelajaran : Pendidikan MoralMasa : 2.00-2.35pm/2.35-3.10pm
Kelas 1G/1H
Bidang Pembelajaran Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar
Tajuk Menyayangi dan Menghargai Alam Sekitar
Topik Hargai Alam Warisan Kita
Objektif -
Kepentingan keseimbangan alam sekitar kepada semua hidupan

( manusia, haiwan,tumbuhan )
Hasil Pembelajaran- Memahami kepetingan keseimbangan ekosistem untuk kesejahteraan hidup
Pendekatan KBKK
Teknik Perbincangan
Refleksi Pelajar dapat memahami kepentingan keseimbangan ekosistem untuk kesejahteraan hidup

 

Tarikh : 13.06.2011 Hari : Isnin
Mata Pelajaran : Geografi Masa : 3.25-4.00pm
Kelas 2E 
Bidang Pembelajaran Kemahiran Geografi / Dinamik Penduduk
Tajuk Pembetulan Kertas Peperiksaan
Topik Bab 1-11
Objektif - Membuat pembetulan peperiksaan pertengahan tahun
Hasil Pembelajaran- Kembalikan kertas peperiksaan

- Membincangkan kertas peperiksaan dan membuat pembetulan
Pendekatan KBKK
Teknik Perbincangan
Refleksi Pembetulan kertas peperiksaan dibuat dengan lancar

 

Tarikh : 13.06.2011 Hari : Isnin
Mata Pelajaran : Pendidikan Sivik KenegaraanMasa : 5.10-5.45pm/5.45-6.20pm
Kelas 1B
Tema Hidup Bermasyarakat
Tajuk 
Penjagaan Dan Peningkatan Imej Sekolah
TopikMurid Bersahsiah / Berganding Bahu
Objektif - bangga terhadap sekolah
Hasil Pembelajaran- Mengemukakan cadangan untuk menjaga dan meningkatkan imej sekolah
Pendekatan KBKK
Teknik Perbincangan
Refleksi Pelajar dapat mengemukakan cadangan untuk menjaga dan meningkatjan imej sekolah

 

Tarikh : 14.06.2011 Hari : Selasa
Mata Pelajaran : Pendidikan MoralMasa : 1250-1.25pm/1.25-2.00pm
Kelas 1L
Bidang Pembelajaran Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar
Tajuk Menyayangi dan Menghargai Alam Sekitar
Topik Hargai Alam Warisan Kita 
Objektif - Kepentingan keseimbangan alam sekitar kepada semua hidupan

( manusia, haiwan,tumbuhan )
Hasil Pembelajaran- Memahami kepetingan keseimbangan ekosistem untuk kesejahteraan hidup
Pendekatan KBKK
Teknik Perbincangan
Refleksi Pelajar dapat memahami kepentingan keseimbangan ekosistem untuk kesejahteraan hidup

 

Tarikh : 14.06.2011 Hari : Selasa
Mata Pelajaran : Pendidikan MoralMasa : 3.25-4.00pm/4.00-4.35pm
Kelas 1A/1B/1C
Bidang Pembelajaran Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar
Tajuk Menyayangi dan Menghargai Alam Sekitar
Topik Hargai Alam Warisan Kita 
Objektif - Kepentingan keseimbangan alam sekitar kepada semua hidupan

( manusia, haiwan,tumbuhan )
Hasil Pembelajaran- Memahami kepetingan keseimbangan ekosistem untuk kesejahteraan hidup
Pendekatan KBKK
Teknik Perbincangan
Refleksi Pelajar dapat memahami kepentingan keseimbangan ekosistem untuk kesejahteraan hidup

 

Tarikh : 14.06.2011 Hari : Selasa
Mata Pelajaran : Geografi Masa : 4.35-5.10pm
Kelas 2M
Bidang Pembelajaran Kemahiran Geografi / Dinamik Penduduk
Tajuk Pembetulan Kertas Peperiksaan
Topik Bab 1-11
Objektif - Membuat pembetulan peperiksaan pertengahan tahun
Hasil Pembelajaran- Kembalikan kertas peperiksaan

- Membincangkan kertas peperiksaan dan membuat pembetulan
Pendekatan KBKK
TeknikPerbincangan
Refleksi Pembetulan peperiksaan dijalankan dengan lancar

 

Tarikh : 15.06.2011 Hari : Rabu
Mata Pelajaran : Geografi Masa : 3.25-4.00pm
Kelas 2K
Bidang Pembelajaran Kemahiran Geografi / Dinamik Penduduk
Tajuk Pembetulan Kertas Peperiksaan
Topik Bab 1-11
Objektif- Membuat pembetulan peperiksaan pertengahan tahun
Hasil Pembelajaran- Kembalikan kertas peperiksaan

- Membincangkan kertas peperiksaan dan membuat pembetulan
Pendekatan KBKK
Teknik Perbincangan
Refleksi Pembetulan peperiksaan dijalankan dengan lancar

 

Tarikh : 15.06.2011 Hari : Rabu
Mata Pelajaran : Geografi Masa : 4.35-5.10pm
Kelas 2M
Bidang Pembelajaran Petempatan & Perkembangannya
Tajuk 
Petempatan awal
Topik Pola-pola petempatan
Objektif - Mengelaskan tentang ciri-ciri pola petempatan negara malaysia
Hasil Pembelajaran- Menyenaraikan pelbagai pola petempatan negara Malaysia ( berselerak, berjajar, berpusat, berkelompok )

- Menyatakan ciri-ciri pola petempatan negara Malaysia ( berselerak, berjajar, berpusat,
berkelompok )
Pendekatan KBKK
Teknik Perbincangan
Refleksi Pelajar dapat menyenaraikan dan menyatakan ciri-ciri pola petempatan di Malaysia

 

Tarikh : 15.06.2011 Hari : Rabu
Mata Pelajaran : Pendidikan MoralMasa : 5.45-6.20pm
Kelas 1L
Bidang Pembelajaran Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar
Tajuk Menyayangi dan Menghargai Alam Sekitar
Topik Hargai Alam Warisan Kita
Objektif - Kepentingan keseimbangan alam sekitar kepada semua hidupan

( manusia, haiwan,tumbuhan )
Hasil Pembelajaran
- Mengenal pasti tanggungjawab manusia untuk menjaga ekosistem
- Mengamalkan sikap menjaga kebersihan alam
Pendekatan KBKK
TeknikPerbincangan
Refleksi Pelajar dapat mengenal pasti tanggungjawab manusia untuk menjaga ekosistem

 

Tarikh : 16.06.2011 Hari : Khamis
Mata Pelajaran : Geografi Masa : 2.00-2.35pm
Kelas 2E 
Bidang Pembelajaran Petempatan & Perkembangannya
Tajuk 
Petempatan awal
Topik Pola-pola petempatan
Objektif - Mengelaskan tentang ciri-ciri pola petempatan negara malaysia
Hasil Pembelajaran- Menyenaraikan pelbagai pola petempatan negara Malaysia ( berselerak, berjajar, berpusat, berkelompok )

- Menyatakan ciri-ciri pola petempatan negara Malaysia ( berselerak, berjajar, berpusat,
berkelompok )
Pendekatan KBKK
Teknik Perbincangan
Refleksi Pelajar dapat menyenaraikan dan menyatakan ciri-ciri pola petempatan di Malaysia

 

Tarikh : 16.06.2011 Hari : Khamis
Mata Pelajaran : Pendidikan MoralMasa : 2.35-3.10pm
Kelas 1A/1B/1C
Bidang Pembelajaran Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar
Tajuk Menyayangi dan Menghargai Alam Sekitar
Topik Hargai Alam Warisan Kita 
Objektif - Kepentingan keseimbangan alam sekitar kepada semua hidupan

( manusia, haiwan,tumbuhan )
Hasil Pembelajaran
- Mengenal pasti tanggungjawab manusia untuk menjaga ekosistem
- Mengamalkan sikap menjaga kebersihan alam
Pendekatan KBKK
Teknik Perbincangan
Refleksi Pelajar dapat mengenal pasti tanggungjawab manusia untuk menjaga ekosistem

 

Tarikh : 16.06.2011 Hari : Khamis
Mata Pelajaran : Pendidikan MoralMasa : 3.25-4.00/4.00-4.35pm
Kelas 1G/1H
Bidang Pembelajaran Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar
Tajuk Menyayangi dan Menghargai Alam Sekitar
Topik Hargai Alam Warisan Kita 
Objektif - Kepentingan keseimbangan alam sekitar kepada semua hidupan

( manusia, haiwan,tumbuhan )
Hasil Pembelajaran
- Mengenal pasti tanggungjawab manusia untuk menjaga ekosistem
- Mengamalkan sikap menjaga kebersihan alam
Pendekatan KBKK
Teknik Perbincangan
Refleksi Pelajar dapat mengenal pasti tanggungjawab manusia untuk menjaga ekosistem

 

Tarikh : 16.06.2011 Hari : Khamis
Mata Pelajaran : Geografi Masa : 5.10-5.45/5.45-6.20pm
Kelas 2K
Bidang PembelajaranPetempatan & Perkembangannya
Tajuk 
Petempatan awal
Topik Pola-pola petempatan
Objektif - Mengelaskan tentang ciri-ciri pola petempatan negara malaysia
Hasil Pembelajaran- Menyenaraikan pelbagai pola petempatan negara Malaysia ( berselerak, berjajar, berpusat, berkelompok )

- Menyatakan ciri-ciri pola petempatan negara Malaysia ( berselerak, berjajar, berpusat,
berkelompok )
Pendekatan KBKK
Teknik Perbincangan
Refleksi Pelajar dapat menyenaraikan dan menyatakan ciri-ciri pola petempatan di Malaysia

 

Tarikh : 17.06.2011 Hari : Jumaat
Mata Pelajaran : GeografiMasa : 2.00-2.35pm
Kelas 2K
Bidang Pembelajaran Petempatan & Perkembangannya
Tajuk 
Petempatan awal
Topik Pola-pola petempatan
Objektif - Mengelaskan tentang ciri-ciri pola petempatan negara malaysia
Hasil Pembelajaran- Menjelaskan dengan contoh ciri-ciri pola petempatan negara Malaysia ( berselerak, berjajar, berpusat, berkelompok )

- Membandingkan dan membezakan pola petempatan negara Malaysia ( berselerak, berjajar, berpusat, berkelompok )
PendekatanKBKK
Teknik Perbincangan
Refleksi Pelajar dapat menjelaskan semula ciri-ciri pola petempatan beserta dengan contoh

 

Tarikh : 17.06.2011 Hari : Jumaat
Mata Pelajaran : Geografi Masa : 4.00-4.35/4.35-5.10pm
Kelas 2M
Bidang Pembelajaran Petempatan & Perkembangannya
Tajuk 
Petempatan awal
Topik Pola-pola petempatan
Objektif - Mengelaskan tentang ciri-ciri pola petempatan negara malaysia
Hasil Pembelajaran- Menjelaskan dengan contoh ciri-ciri pola petempatan negara Malaysia ( berselerak, berjajar, berpusat, berkelompok )

- Membandingkan dan membezakan pola petempatan negara Malaysia ( berselerak, berjajar, berpusat, berkelompok )
Pendekatan KBKK
Teknik Perbincangan
Refleksi Pelajar dapat menjelaskan semula ciri-ciri pola petempatan beserta dengan contoh

 

Tarikh : 17.06.2011 Hari : Jumaat
Mata Pelajaran : GeografiMasa : 5.10-5.45/5.45-6.20pm
Kelas2E
Bidang PembelajaranPetempatan & Perkembangannya
Tajuk
Petempatan awal
TopikPola-pola petempatan
Objektif- Mengelaskan tentang ciri-ciri pola petempatan negara malaysia
Hasil Pembelajaran- Menjelaskan dengan contoh ciri-ciri pola petempatan negara Malaysia ( berselerak, berjajar, berpusat, berkelompok )

- Membandingkan dan membezakan pola petempatan negara Malaysia ( berselerak, berjajar, berpusat, berkelompok )
PendekatanKBKK
TeknikPerbincangan
RefleksiPelajar dapat menjelaskan semula ciri-ciri pola petempatan beserta dengan contoh

No comments:

Post a Comment