Tarikh : 15.08.2011 | Hari : Isnin | |
Mata Pelajaran : Pendidikan Sivik Kenegaraan | Masa : 07.05-07.40 /07.40 -08.15am | |
Kelas | 1B | |
Tema | Cabaran Masa Depan | |
Tajuk | Kesinambangan Kesejahteraan Rakyat | |
Topik | Kempen Kesedaran Sivik | |
Objektif | - Kepekaan tentang kesedaran sivik masyarakat | |
Hasil Pembelajaran | - Menerangkan kepentingan kesedaran sivik - Menunjukkan keprihatinan terhadap kesedaran sivik | |
Pendekatan | Kemahiran Masteri | |
Teknik | Perbincangan | |
Refleksi | Pelajar dapat menerangkan kepentingan kesedaran sivik serta menunjukkan keprihatinan terhadapnya dalam kehidupan seharian mereka |
Tarikh : 15.08.2011 | Hari : Isnin | |
Mata Pelajaran : Geografi | Masa : 09.45-10.20am | |
Kelas | 2E | |
Bidang Pembelajaran | Pengangkutan Dan Perhubungan | |
Tajuk | Perkembangan Pengangkutan dan Perhubungan | |
Topik | Kepentingan Perkembangan Pengangkutan | |
Objektif | - Memahami kepentingan perkembangan pengangkutan di negara Kanada | |
Hasil Pembelajaran | - Mengenalpasti kepentingan perkembangan pengangkutan di negara Kanada - Menghuraikan kepentingan perkembangan sistem pengangkutan negara Kanada | |
Pendekatan | Kemahiran Masteri | |
Teknik | Perbincangan | |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti dan menghuraikan kepentingan perkembangan pengangkutan di Kanada |
Date : 15.08.2011 | Day : Monday | |
Subject : Mathematics | Time : 10.20-10.55 / 10.55-1130am | |
Class | 2G | |
Chapter | 10. Circles | |
Topic | Arc of a Circle | |
Learning Objectives | - Understand and use the concept of arc of a circle to solve problems | |
Learning Outcome | - Derive the formula of the length of an arc. - Find the length of arc given the angle at the centre and the radius. - Find the angle at the centre given the length of the arc and the radius of a circle. | |
Teaching Aids | Workbook | |
Reflection | Students could answer 3 out 4 questions given after class discussion |
Date : 16.08.2011 | Day : Tuesday | |
Subject : Mathematics | Time : 07.05-07.40 /07.40 -08.15am | |
Class | 2N | |
Chapter | 10. Circles | |
Topic | Arc of a Circle | |
Learning Objectives | - Understand and use the concept of arc of a circle to solve problems | |
Learning Outcome | - Derive the formula of the length of an arc. - Find the length of arc given the angle at the centre and the radius. - Find the angle at the centre given the length of the arc and the radius of a circle. | |
Teaching Aids | Workbook | |
Reflection | Students could answer 3 out 4 questions given after class discussion |
Date : 16.08.2011 | Day : Tuesday | |
Subject : Mathematics | Time : 08.15-08.50 / 08.50-09.25am | |
Class | 2G | |
Chapter | 10. Circles | |
Topic | Arc of a Circle | |
Learning Objectives | - Understand and use the concept of arc of a circle to solve problems | |
Learning Outcome | - Find the length of radius of a circle given the length of the arc and the angle at the centre. - Solve problems involving arcs of a circle. | |
Teaching Aids | Workbook | |
Reflection | Students could answer 3 out 4 questions given after class discussion |
Tarikh : 16.08.2011 | Hari : Selasa | |
Mata Pelajaran : Geografi | Masa : 10.55-11.30am | |
Kelas | 2M | |
Bidang Pembelajaran | Pengangkutan Dan Perhubungan | |
Tajuk | Perkembangan Pengangkutan dan Perhubungan | |
Topik | Kepentingan Perkembangan Pengangkutan | |
Objektif | - Memahami kepentingan perkembangan pengangkutan di negara Kanada | |
Hasil Pembelajaran | - Mengenalpasti kepentingan perkembangan pengangkutan di negara Kanada - Menghuraikan kepentingan perkembangan sistem pengangkutan negara Kanada | |
Pendekatan | Kemahiran Masteri | |
Teknik | Perbincangan | |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti dan menghuraikan kepentingan perkembangan pengangkutan di Kanada |
Tarikh : 17.08.2011 | Hari : Rabu | |
Mata Pelajaran : Geografi | Masa : 09.45-10.20am | |
Kelas | 2K | |
Bidang Pembelajaran | Pengangkutan Dan Perhubungan | |
Tajuk | Perkembangan Pengangkutan dan Perhubungan | |
Topik | Kepentingan Perkembangan Pengangkutan | |
Objektif | - Memahami kepentingan perkembangan pengangkutan di negara Kanada | |
Hasil Pembelajaran | - Mengenalpasti kepentingan perkembangan pengangkutan di negara Kanada - Menghuraikan kepentingan perkembangan sistem pengangkutan negara Kanada | |
Pendekatan | Kemahiran Masteri | |
Teknik | Perbincangan | |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti dan menghuraikan kepentingan perkembangan pengangkutan di Kanada |
Tarikh : 17.08.2011 | Hari : Rabu | |
Mata Pelajaran : Geografi | Masa : 10.55-11.30am | |
Kelas | 2M | |
Bidang Pembelajaran | Pengangkutan Dan Perhubungan | |
Tajuk | Perkembangan Pengangkutan dan Perhubungan | |
Topik | Kesan Daripada Perkembangan Pengangkutan | |
Objektif | - Memahami kesan daripada perkembangan pengangkutan | |
Hasil Pembelajaran | - Mengenalpasti kesan perkembangan pengangkutan - Menghuraikan kesan perkembangan sistem pengangkutan | |
Pendekatan | Kemahiran Masteri | |
Teknik | Perbincangan | |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti dan menghuraikan kesan perkembangan sistem pengangkutan |
Tarikh : 17.08.2011 | Hari : Rabu | |
Mata Pelajaran : Geografi | Masa : 11.30-12.05 /12.05-12.35pm | |
Kelas | 2E | |
Tajuk | Ujian 2 |
Date : 18.08.2011 | Day : Thursday | |
Subject : Mathematics | Time : 07.05-07.40 /07.40 -08.15am | |
Class | 2N | |
Topic | Exam 2 |
Tarikh : 18.08.2011 | Hari : Khamis | |
Mata Pelajaran : Geografi | Masa : 09.45-10.20am | |
Kelas | 2E | |
Bidang Pembelajaran | Pengangkutan Dan Perhubungan | |
Tajuk | Perkembangan Pengangkutan dan Perhubungan | |
Topik | Kesan Daripada Perkembangan Pengangkutan | |
Objektif | - Memahami kesan daripada perkembangan pengangkutan | |
Hasil Pembelajaran | - Mengenalpasti kesan perkembangan pengangkutan - Menghuraikan kesan perkembangan sistem pengangkutan | |
Pendekatan | Kemahiran Masteri | |
Teknik | Perbincangan | |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti dan menghuraikan kesan perkembangan sistem pengangkutan |
Date : 18.08.2011 | Day : Thursday | |
Subject : Mathematics | Time : 10.55-11.30am | |
Class | 2G | |
Chapter | 10. Circles | |
Topic | Area of a Circle | |
Learning Objectives | - Understand and use the concept of area of a circle to solve problems | |
Learning Outcome | - Derive the formula of the area of a circle. - Find the area of a circle given the: a) radius b) diameter. | |
Teaching Aids | Workbook | |
Reflection | Students could find the area of a circle by given it radius and diameter |
Tarikh : 18.08.2011 | Hari : Khamis | |
Mata Pelajaran : Geografi | Masa : 11.30-12.05 / 12.05-12.35pm | |
Kelas | 2K | |
Tajuk | Ujian 2 |
Tarikh : 19.08.2011 | Hari : Jumaat | |
Mata Pelajaran : Geografi | Masa : 07.05-07.40am | |
Kelas | 2K | |
Bidang Pembelajaran | Pengangkutan Dan Perhubungan | |
Tajuk | Perkembangan Pengangkutan dan Perhubungan | |
Topik | Kesan Daripada Perkembangan Pengangkutan | |
Objektif | - Memahami kesan daripada perkembangan pengangkutan | |
Hasil Pembelajaran | - Mengenalpasti kesan perkembangan pengangkutan - Menghuraikan kesan perkembangan sistem pengangkutan | |
Pendekatan | Kemahiran Masteri | |
Teknik | Perbincangan | |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti dan menghuraikan kesan perkembangan sistem pengangkutan |
Date : 19.08.2011 | Day : Friday | |
Subject : Mathematics | Time : 08.15-08.50am | |
Class | 2N | |
Chapter | 10. Circles | |
Topic | Arc of a Circle | |
Learning Objectives | - Understand and use the concept of arc of a circle to solve problems | |
Learning Outcome | - Find the length of radius of a circle given the length of the arc and the angle at the centre. - Solve problems involving arcs of a circle. | |
Teaching Aids | Workbook | |
Reflection | Students could find the area of a circle by given it radius and diameter |
Tarikh : 19.08.2011 | Hari : Jumaat | |
Mata Pelajaran : Geografi | Masa : 09.05-09.40 /09.40-10.10am | |
Kelas | 2M | |
Tajuk | Ujian 2 |
No comments:
Post a Comment