Tarikh : 17.10.2011 | Hari : Isnin | |
Mata Pelajaran : Pendidikan Sivik Kenegaraan | Masa : 12.50-1.25 /1.25 -2.00pm | |
Kelas | 1B | |
Tema | Cabaran Masa Depan | |
Tajuk | Kesinambangan Kesejahteraan Rakyat | |
Topik | Hormatilah Mereka | |
Objektif | - Kepekaan tentang golongan kurang upaya | |
Hasil Pembelajaran | - Melibatkan diri dalam usaha membantu mereka yang kurang bernasib baik - Menghargai dan menghormati golongan kurang upaya | |
Pendekatan | Kemahiran Masteri | |
Teknik | Perbincangan | |
Refleksi | Pelajar dapat menghargai usaha golongan kurang upaya sert menghormati mereka |
Tarikh :17.10.2011 | Hari : Isnin | |
Mata Pelajaran : Geografi | Masa : 3.25-4.00pm | |
Kelas | 2E | |
Bidang Pembelajaran | Kemahiran Geografi | |
Tajuk | Bab 4 ( Ulangkaji ) | |
Objektif | - Memahami cara-cara untuk mentafsir graf | |
Hasil Pembelajaran | - Mentafsir graf - Melukiskan graf | |
Pendekatan | Kemahiran Masteri | |
Teknik | Perbincangan , Latihan | |
Refleksi | Pelajar dapat mentafsir dan melukiskan graf semasa ulangkaji |
Date : 17.10.2011 | Day : Monday | |
Subject : Mathematics | Time : 4.00-4.35 / 4.35- 5.10pm | |
Class | 2G | |
Chapter | 13. Statistics | |
Topic | Data | |
Learning Objectives | Understand the concept of data | |
Learning Outcome | - Classify data according to those that can be collected by : a) counting b) measuring - Collect and record data systematically | |
Teaching Aids: | Textbook, Workbook | |
Reflection | Students could answer the questions given correctly |
Date : 18.10.2011 | Day : Tuesday | |
Subject : Mathematics | Time : 12.50-1.25 / 1.25- 2.00pm | |
Class | 2N | |
Chapter | 13. Statistics | |
Topic | Data | |
Learning Objectives | Understand the concept of data | |
Learning Outcome | - Classify data according to those that can be collected by : a) counting b) measuring - Collect and record data systematically | |
Teaching Aids: | Textbook, Workbook | |
Reflection | Students could answer the questions given correctly |
Date : 18.10.2011 | Day : Tuesday | |
Subject : Mathematics | Time : 2.00-2.35 / 2.35-3.10pm | |
Class | 2G | |
Chapter | 13. Statistics | |
Topic | Frequency | |
Learning Objectives | Understand the concept of frequency | |
Learning Outcome | - Determine the frequency of data - Determine the data with a) the highrst frequency b) the lowest frequency c) frequency of a specific value - Organise data bu constructing a) tally charts b) frequency tables - Obtain information from frequency tables | |
Teaching Aids: | Textbook, Workbook | |
Reflection | Students could answer the questions given correctly |
Tarikh : 18.10.2011 | Hari : Selasa | |
Mata Pelajaran : Geografi | Masa : 4.35-5.10pm | |
Kelas | 2M | |
Bidang Pembelajaran | Kemahiran Geografi | |
Tajuk | Bab 4 ( Ulangkaji ) | |
Objektif | - Memahami cara-cara untuk mentafsir graf | |
Hasil Pembelajaran | - Mentafsir graf - Melukiskan graf | |
Pendekatan | Kemahiran Masteri | |
Teknik | Perbincangan , Latihan | |
Refleksi | Pelajar dapat mentafsir dan melukiskan graf semasa ulangkaji |
Tarikh : 19.10.2011 | Hari : Rabu | |
Mata Pelajaran : Geografi | Masa : 3.25-4.00pm | |
Kelas | 2K | |
Bidang Pembelajaran | Kemahiran Geografi | |
Tajuk | Bab 4 ( Ulangkaji ) | |
Objektif | - Memahami cara-cara untuk mentafsir graf | |
Hasil Pembelajaran | - Mentafsir graf - Melukiskan graf | |
Pendekatan | Kemahiran Masteri | |
Teknik | Perbincangan , Latihan | |
Refleksi | Pelajar dapat mentafsir dan melukiskan graf semasa ulangkaji |
Tarikh : 19.10.2011 | Hari : Rabu | |
Mata Pelajaran : Geografi | Masa : 4.35-5.10pm | |
Kelas | 2M | |
Bidang Pembelajaran | Kemahiran Geografi | |
Tajuk | Bab 5 & 6 ( Ulangkaji ) | |
Objektif | - Memahami cara-cara untuk mengaplikasikan rajah dan peta | |
Hasil Pembelajaran | - Mengaplikasi maklumat dalam bentuk rajah. - Mengenal ciri-ciri fizikal dan budaya dalam peta bergambar (peta pelancongan). | |
Pendekatan | Kemahiran Masteri | |
Teknik | Perbincangan , Latihan | |
Refleksi | Pelajar dapat mengaplikasikan maklumat dalam rajah dan peta semasa ulangkaji |
Tarikh : 19.10.2011 | Hari : Rabu | |
Mata Pelajaran : Geografi | Masa : 5.10 – 5.45 / 5.45-6.20pm | |
Kelas | 2E | |
Bidang Pembelajaran | Kemahiran Geografi | |
Tajuk | Bab 5 & 6 ( Ulangkaji ) | |
Objektif | - Memahami cara-cara untuk mengaplikasikan rajah dan peta | |
Hasil Pembelajaran | - Mengaplikasi maklumat dalam bentuk rajah. - Mengenal ciri-ciri fizikal dan budaya dalam peta bergambar (peta pelancongan). | |
Pendekatan | Kemahiran Masteri | |
Teknik | Perbincangan , Latihan | |
Refleksi | Pelajar dapat mengaplikasikan maklumat dalam rajah dan peta semasa ulangkaji |
Date : 20.10.2011 | Day : Thursday | |
Subject : Mathematics | Time : 12.50-1.25 / 1.25- 2.00pm | |
Class | 2N | |
Chapter | 13. Statistics | |
Topic | Frequency | |
Learning Objectives | Understand the concept of frequency | |
Learning Outcome | - Determine the frequency of data - Determine the data with a) the highrst frequency b) the lowest frequency c) frequency of a specific value - Organise data bu constructing a) tally charts b) frequency tables - Obtain information from frequency tables | |
Teaching Aids: | Textbook, Workbook | |
Reflection | Students could answer the questions given correctly |
Tarikh : 20.10.2011 | Hari : Khamis | |
Mata Pelajaran : Geografi | Masa : 3.25-4.00pm | |
Kelas | 2E | |
Bidang Pembelajaran | Dinamik Penduduk | |
Tajuk | Bab 7 ( Ulangkaji ) | |
Objektif | - Memahami taburan penduduk Malaysia dan faktor-faktornya | |
Hasil Pembelajaran | - Mengenalpasti taburan penduduk Malaysia dan faktor-faktor yang mempengaruhinya. | |
Pendekatan | Kemahiran Masteri | |
Teknik | Perbincangan , Latihan | |
Refleksi | Ulangkaji dijalankan dengan lancar |
Date : 20.10.2011 | Day : Thursday | |
Subject : Mathematics | Time : 4.35-5.10pm | |
Class | 2G | |
Chapter | 13. Statistics | |
Topic | Pictograms | |
Learning Objectives | Represent and interpret data in pictograms | |
Learning Outcome | - Construct pictograms to represent data. - Obtain information from pictograms - Solve problems involving pictograms | |
Teaching Aids: | Textbook, Workbook | |
Reflection | Students could answer the questions given correctly |
Tarikh : 20.10.2011 | Hari : Khamis | |
Mata Pelajaran : Geografi | Masa : 5.10-5.45/5.45-6.20pm | |
Kelas | 2K | |
Bidang Pembelajaran | Kemahiran Geografi | |
Tajuk | Bab 5 & 6 ( Ulangkaji ) | |
Objektif | - Memahami cara-cara untuk mengaplikasikan rajah dan peta | |
Hasil Pembelajaran | - Mengaplikasi maklumat dalam bentuk rajah. - Mengenal ciri-ciri fizikal dan budaya dalam peta bergambar (peta pelancongan). | |
Pendekatan | Kemahiran Masteri | |
Teknik | Perbincangan , Latihan | |
Refleksi | Ulangkaji dijalankan dengan lancar |
Tarikh : 21.10.2011 | Hari : Jumaat | |
Mata Pelajaran : Geografi | Masa : 2.00-2.35pm | |
Kelas | 2K | |
Bidang Pembelajaran | Dinamik Penduduk | |
Tajuk | Bab 7 ( Ulangkaji ) | |
Objektif | - Memahami taburan penduduk Malaysia dan faktor-faktornya | |
Hasil Pembelajaran | - Mengenalpasti taburan penduduk Malaysia dan faktor-faktor yang mempengaruhinya. | |
Pendekatan | Kemahiran Masteri | |
Teknik | Perbincangan , Latihan | |
Refleksi | Ulangkaji dijalankan dengan lancar |
Date : 21.10.2011 | Day : Friday | |
Subject : Mathematics | Time : 3.10-3.45pm | |
Class | 2N | |
Chapter | 13. Statistics | |
Topic | Pictograms | |
Learning Objectives | Represent and interpret data in pictograms | |
Learning Outcome | - Construct pictograms to represent data. - Obtain information from pictograms - Solve problems involving pictograms | |
Teaching Aids: | Textbook, Workbook | |
Reflection | Students could answer the questions given correctly |
Tarikh : 21.10.2011 | Hari : Jumaat | |
Mata Pelajaran : Geografi | Masa : 4.00-4.35/4.35-5.10pm | |
Kelas | 2M | |
Bidang Pembelajaran | Dinamik Penduduk | |
Tajuk | Bab 7 ( Ulangkaji ) | |
Objektif | - Memahami taburan penduduk Malaysia dan faktor-faktornya | |
Hasil Pembelajaran | - Mengenalpasti taburan penduduk Malaysia dan faktor-faktor yang mempengaruhinya. | |
Pendekatan | Kemahiran Masteri | |
Teknik | Perbincangan , Latihan | |
Refleksi | Ulangkaji dijalankan dengan lancar |
No comments:
Post a Comment