Monday, March 5, 2012

Minggu 10 ( 05.03.2012 – 09.03.2012 )


Tarikh : 05.03.2012 Hari : Isnin 
Mata Pelajaran : Perdagangan Masa : 8.15-8.50 / 8.50-9.25 am
Kelas 4K4 
UJIAN 1

 

Tarikh : 05.03.2012 Hari : Isnin 
Mata Pelajaran : Perdagangan Masa : 11.30-12.05 / 12.05-12.40 pm
Kelas 5K1 
UJIAN 1

 

Tarikh : 06.03.2012 Hari : Selasa 
Mata Pelajaran : Perdagangan Masa : 8.15-8.50 / 8.50-9.25 am
Kelas 4K2 
UJIAN 1

 

Tarikh : 06.03.2012 Hari : Selasa 
Mata Pelajaran : Perdagangan Masa : 9.45-10.20 / 10.20-1055 am
Kelas 5K1
Bidang Pembelajaran Insurans
Tajuk Takaful
Hasil Pembelajaran - Membandingkan insurans konvensional dengan takaful.

- Menjelaskan prinsip-prinsip takaful.
Aktiviti - Guru membincangkan perbandingan antara insurans konvensional dengan takaful.

- Penjelasan berlanjutan ke prinsip-prinsip takaful
Alat Bantu Mengajar Buku teks, nota ringkas guru 
Penyerapan NilaiRasional
Refleksi Pelajar dapat memahami prinsip-prinsip takaful serta membuat perbandingan insurans konvensional dengan takaful

 

Tarikh : 07.03.2012 Hari : Rabu 
Mata Pelajaran : Perdagangan Masa : 8.15-8.50 / 8.50-9.25 am
Kelas 4K4 
Bidang Pembelajaran Perniagaan Dalam Negeri 
Tajuk Bentuk Lain Peruncitan
Hasil Pembelajaran - Mengenalpasti bentuk-bentuk lain peruncitan.

- Menghuraikan ciri-ciri bentuk lain peruncitan
Aktiviti - Pelajar cuba menyatakan bentuk-bentuk lain peruncitan.

- Guru juga menerangkan ciri-ciri setiap jenis perniagaan runcit.

- Latihan berkaitan bentuk lain peruncitan juga diberikan kepada pelajar
Alat Bantu Mengajar Buku teks, nota ringkas guru, Lembaran kerja
Penyerapan NilaiRasional
Refleksi Pelajar dapat memahami bentuk lain peruncitan serta ciri-cirinya dengan lengkapkan lantihan yang diberikan

 

Tarikh : 08.03.2012 Hari : Khamis 
Mata Pelajaran : Perdagangan Masa : 9.45-10.20 / 10.20-10.55 am
Kelas 4K2 
Bidang Pembelajaran Perniagaan Dalam Negeri 
Tajuk Bentuk Lain Peruncitan
Hasil Pembelajaran - Mengenalpasti bentuk-bentuk lain peruncitan.

- Menghuraikan ciri-ciri bentuk lain peruncitan
Aktiviti - Pelajar cuba menyatakan bentuk-bentuk lain peruncitan.

- Guru juga menerangkan ciri-ciri setiap jenis perniagaan runcit.

- Latihan berkaitan bentuk lain peruncitan juga diberikan kepada pelajar
Alat Bantu Mengajar Buku teks, nota ringkas guru, Lembaran kerja
Penyerapan NilaiRasional
Refleksi 80% pelajar dapat memahami dan menjawab latihan yang berkaitan dengan bentuk lain peruncitan dengan baik, hanya 20% pelajar memerlukan tunjuk ajar guru semasa membuat latihan tersebut

 

No comments:

Post a Comment