Tarikh : 24.04.2012 | Hari : Selasa | |
Mata Pelajaran : Perdagangan | Masa : 7.05-7.40 / 7.40-8.15 am | |
Kelas | 4K4 | |
Bidang Pembelajaran | Perniagaan Antarabangsa | |
Tajuk | Perniagaan Antarabangsa | |
Hasil Pembelajaran | - Menghuraikan kepentingan perniagaan antarabangsa. - Menghuraikan perbandingan perniagaan dalam negeri dan perniagaan antarabangsa. | |
Aktiviti | - Guru menerangkan kepentingan perniagaan antarabangsa. - Seterusnya, guru juga menghuraikan perbandingan perniagaan dalam negeri dan perniagaan antarabangsa. | |
Alat Bantu Mengajar | Buku teks, nota ringkas guru | |
Penyerapan Nilai | Rasional | |
Refleksi | Pelajar dapat menerangkan semula kepentingan perniagaan antarabangsa dan juga perbandingan perbandingan perniagaan dalam negeri dan perniagaan antarabangsa |
Tarikh : 24.04.2012 | Hari : Selasa | |
Mata Pelajaran : Perdagangan | Masa :9.45 – 10.20 / 10.20 – 10.55 am | |
Kelas | 4K2 | |
Bidang Pembelajaran | Perniagaan Antarabangsa | |
Tajuk | Perniagaan Antarabangsa | |
Hasil Pembelajaran | - Menghuraikan kepentingan perniagaan antarabangsa. - Menghuraikan perbandingan perniagaan dalam negeri dan perniagaan antarabangsa. | |
Aktiviti | - Guru menerangkan kepentingan perniagaan antarabangsa. - Seterusnya, guru juga menghuraikan perbandingan perniagaan dalam negeri dan perniagaan antarabangsa. | |
Alat Bantu Mengajar | Buku teks, nota ringkas guru | |
Penyerapan Nilai | Rasional | |
Refleksi | Pelajar dapat menerangkan semula kepentingan perniagaan antarabangsa dan juga perbandingan perbandingan perniagaan dalam negeri dan perniagaan antarabangsa |
Tarikh : 25.04.2012 | Hari : Rabu | |
Mata Pelajaran : Perdagangan | Masa : 9.45-10.20 / 10.20-10.55 am | |
Kelas | 5K1 | |
Bidang Pembelajaran | Pergudangan | |
Tajuk | Pergudangan | |
Hasil Pembelajaran | - Menerangkan maksud dan peranan pergudangan. - Menyatakan ciri-ciri gudang yang baik. - Menjelaskan ciri-ciri gudang yang baik. | |
Aktiviti | - Guru menerangkan maksud dan peranan pergudangan. - Seterusnya, guru juga menyatakan dan menjelaskan ciri-ciri gudang yang baik. | |
Alat Bantu Mengajar | Buku teks, nota ringkas guru, lembaran kerja | |
Penyerapan Nilai | Rasional | |
Refleksi | 95% pelajar dapat memahami maksud, peranan dan ciri-ciri gudang yang baik. |
Tarikh : 26.04.2012 | Hari : Khamis | |
Mata Pelajaran : Perdagangan | Masa : 8.15 – 8.50 / 8.50 – 9.25 am | |
Kelas | 4K2 | |
Bidang Pembelajaran | Perniagaan Antarabangsa | |
Tajuk | Perniagaan Import, Eksport dan Entreport | |
Hasil Pembelajaran | - Menerangkan maksud perniagaan import, eksport dan entreport. - Menerangkan prosedur mengimport dan mengeksport - Menjelaskan perbezaan aktiviti import, eksport dan entreport | |
Aktiviti | - Guru menjelaskan maksud perniagaan import, eksport dan entreport. - Guru juga menerangkan prosedur mengimport dan mengeksport. - Seterusnya, guru juga menjelaskan perbezaan aktiviti import, eksport dan entreport | |
Alat Bantu Mengajar | Buku teks, nota ringkas guru | |
Penyerapan Nilai | Rasional | |
Refleksi | Pelajar dapat memahami maksud, prosedur aktiviti import, eksport dan entreport |
Tarikh : 27.04.2012 | Hari : Jumaat | |
Mata Pelajaran : Perdagangan | Masa : 7.05-7.40 / 7.40-8.15 am | |
Kelas | 5K1 | |
Bidang Pembelajaran | Pergudangan | |
Tajuk | Jenis Pergudangan | |
Hasil Pembelajaran | - Menerangkan jenis-jenis gudang. - Menerangkan kepentingan gudang pengilang, gudang pemborong dan gudang peruncit. | |
Aktiviti | - Guru menerangkan jenis-jenis gudang. - Seterusnya, guru dan murid-murid cuba membincangkan kepentingan gudang. - Guru seterusnya membuat penerangan tentang kepentingan gudang. | |
Alat Bantu Mengajar | Buku teks, nota ringkas guru | |
Penyerapan Nilai | Rasional | |
Refleksi | Pelajar dapat memahami jenis-jenis gudang dengan baik |
Tarikh : 27.04.2012 | Hari : Jumaat | |
Mata Pelajaran : Perdagangan | Masa : 8.15 – 8.50 / 8.50 – 9.25 am | |
Kelas | 4K4 | |
Bidang Pembelajaran | Perniagaan Antarabangsa | |
Tajuk | Perniagaan Import, Eksport dan Entreport | |
Hasil Pembelajaran | - Menerangkan maksud perniagaan import, eksport dan entreport. - Menerangkan prosedur mengimport dan mengeksport - Menjelaskan perbezaan aktiviti import, eksport dan entreport | |
Aktiviti | - Guru menjelaskan maksud perniagaan import, eksport dan entreport. - Guru juga menerangkan prosedur mengimport dan mengeksport. - Seterusnya, guru juga menjelaskan perbezaan aktiviti import, eksport dan entreport | |
Alat Bantu Mengajar | Buku teks, nota ringkas guru | |
Penyerapan Nilai | Rasional | |
Refleksi | Pelajar dapat memahami maksud, prosedur aktiviti import, eksport dan entreport |
Terima kasih kerana telah menyediakan blog rph untuk minggu ke 16 dan 17.
ReplyDeleteIanya kemas, lengkap dan menarik. Sila kekalkan usaha murni ini.
Lebih elok lagi kalau blog rph ini dapat digunakan bagi meningkatkan pencapaian akademik pelajar kita.