Tarikh : 09.07.2012 | Hari : Isnin | |
Mata Pelajaran : Perdagangan | Masa : 7.05 - 7.40 / 7.40 - 8.15am | |
Kelas | 5K1 | |
Bidang Pembelajaran | Peranan Kerajaan Dalam Perniagaan | |
Tajuk | Peranan Kerajaan Dalam Perniagaan | |
Hasil Pembelajaran | - Mengenalpasti kepentingan peranan kerajaan dalam perniagaan tentang penyelidikan dan pembangunan. - Mengenalpasti agensi-agensi yang terlibat dalam penyelidikan dan pembangunan. | |
Aktiviti | - Guru menerangkan kepentingan peranan kerajaan dalam perniagaan tentang penyelidikan dan pembangunan. - Seterusnya, guru juga menerangkan agensi-agensi yang terlibat dalam penyelidikan dan pembangunan. | |
Alat Bantu Mengajar | Buku Teks, Nota Ringkas | |
Penyerapan Nilai | Kenal pasti | |
Refleksi | Pelajar dapat mengenal pasti kepentingan peranan kerajaan dalam perniagaan tentang penyelidikan dan pembangunan. |
Tarikh : 10.07.2012 | Hari : Selasa | |
Mata Pelajaran : Perdagangan | Masa : 10.20 – 10.55 / 10.55 – 11.30 am | |
Kelas | 4K4 | |
Bidang Pembelajaran | Industri Kecil Dan Sederhana | |
Tajuk | Industri Kecil Dan Sederhana | |
Hasil Pembelajaran | - Mengenalpasti ciri-ciri industri kecil dan sederhana - Mengenalpasti kegiatan industri kecil dan sederhana | |
Aktiviti | - Guru menerangkan ciri-ciri industri kecil dan sederhana dan juga kegiatannya. | |
Alat Bantu Mengajar | Buku Teks, Nota ringkas | |
Penyerapan Nilai | Rasional | |
Refleksi | Pelajar dapat menerangkan ciri-ciri industri kecil dan sederhana dan juga kegiatannya |
Tarikh : 11.07.2012 | Hari : Rabu | |
Mata Pelajaran : Perdagangan | Masa : 7.05 - 7.40 / 7.40 - 8.15am | |
Kelas | 4K2 | |
Bidang Pembelajaran | Industri Kecil Dan Sederhana | |
Tajuk | Industri Kecil Dan Sederhana | |
Hasil Pembelajaran | - Mengenalpasti ciri-ciri industri kecil dan sederhana - Mengenalpasti kegiatan industri kecil dan sederhana | |
Aktiviti | - Guru menerangkan ciri-ciri industri kecil dan sederhana dan juga kegiatannya. | |
Alat Bantu Mengajar | Buku Teks, Nota ringkas | |
Penyerapan Nilai | Rasional | |
Refleksi | Pelajar dapat menerangkan ciri-ciri industri kecil dan sederhana dan juga kegiatannya |
Tarikh : 12.07.2012 | Hari : Khamis | |
Mata Pelajaran : Perdagangan | Masa : 10.20 – 10.55 / 10.55 – 11.30 am | |
Kelas | 5K1 | |
Bidang Pembelajaran | Peranan Kerajaan Dalam Perniagaan | |
Tajuk | Peranan Kerajaan Dalam Perniagaan | |
Hasil Pembelajaran | - Mengenalpasti kepentingan peranan kerajaan dalam perniagaan dari segi latihan dan pengurusan. - Mengenalpasti agensi-agensi yang terlibat. - Membezakan penglibatan agensi dalam membantu peniaga/pengusaha. | |
Aktiviti | - Guru menerangkan kepentingan peranan kerajaan iaiti latihan dan pengurusan dalam perniagaan. - Seterusnya, guru juga menerangkan agensi-agensi yang terlibat dalam perundangan perniagaan. - Pelajar cuba membezakan penglibatan agensi dalam membantu peniaga / pengusaha. | |
Alat Bantu Mengajar | Buku Teks, Nota Ringkas | |
Penyerapan Nilai | Kenal pasti | |
Refleksi | Pelajar dapat mengenal pasti kepentingan peranan kerajaan dalam perniagaan tentang latihan dan pengurusan |
Tarikh : 12.07.2012 | Hari : Khamis | |
Mata Pelajaran : Perdagangan | Masa : 11.30 – 12.05 / 12.05 – 12.40pm | |
Kelas | 4K4 | |
Bidang Pembelajaran | Industri Kecil Dan Sederhana | |
Tajuk | Industri Kecil Dan Sederhana | |
Hasil Pembelajaran | - Membuat pengukuhan dalam bab. | |
Aktiviti | - Guru memberi latihan soalan esei berbentuk format peperiksaan SPM kepada murid-murid. - Murid-murid cuba membicangkan isi-isi dan kehendak soalan esei tersebut dengan guru, kemudian cuba menjawabnya. | |
Alat Bantu Mengajar | Buku Teks, Nota ringkas | |
Penyerapan Nilai | Rasional | |
Refleksi | Pelajar dapat membuat latihan yang diberikan dengan baik |
Tarikh : 13.07.2012 | Hari : Jumaat | |
Mata Pelajaran : Perdagangan | Masa : 8.15 – 8.50 / 8.50 – 9.25 am | |
Kelas | 4K2 | |
Bidang Pembelajaran | Industri Kecil Dan Sederhana | |
Tajuk | Industri Kecil Dan Sederhana | |
Hasil Pembelajaran | - Membuat pengukuhan dalam bab promosi. | |
Aktiviti | - Guru memberi latihan soalan esei berbentuk format peperiksaan SPM kepada murid-murid. - Murid-murid cuba membicangkan isi-isi dan kehendak soalan esei tersebut dengan guru, kemudian cuba menjawabnya. | |
Alat Bantu Mengajar | Buku Teks, Nota ringkas | |
Penyerapan Nilai | Rasional | |
Refleksi | Pelajar dapat membuat latihan yang diberikan dengan baik |
No comments:
Post a Comment