Tarikh
: 08.07.2013
|
Hari
: Isnin
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 10.20
– 10.55 / 10.55 – 11.30am
|
|
Kelas
|
4K3
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Industri
Kecil Dan Sederhana
|
|
Tajuk
|
Industri
Kecil Dan Sederhana
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
- Mengenalpasti
ciri-ciri industri kecil dan sederhana
- Mengenalpasti
kegiatan industri kecil dan sederhana
|
|
Aktiviti
|
- Guru
menerangkan ciri-ciri industri kecil dan sederhana dan juga kegiatannya.
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
Teks, Nota ringkas
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Rasional
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menerangkan ciri-ciri industri kecil dan sederhana dan juga kegiatannya
|
|
Tarikh
: 09.07.2013
|
Hari
: Selasa
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 10.55
– 11.30 / 11.30 – 12.05noon
|
|
Kelas
|
5K4
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Peranan Kerajaan Dalam Perniagaan
|
|
Tajuk
|
Peranan
Kerajaan Dalam Perniagaan
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
- Mengenalpasti kepentingan peranan kerajaan dalam
perniagaan dari segi promosi dan pemasaran serta pelepasan cukai
- Mengenalpasti agensi-agensi yang terlibat.
- Membezakan penglibatan
agensi dalam membantu peniaga/pengusaha.
|
|
Aktiviti
|
- Guru menerangkan kepentingan peranan kerajaan iaitu promosi
dan pemasaran serta pelepasan cukai
dalam perniagaan.
- Seterusnya,
guru juga menerangkan agensi-agensi yang terlibat dalam perundangan
perniagaan.
- Pelajar cuba membezakan penglibatan agensi dalam
membantu peniaga / pengusaha.
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
Teks, Nota Ringkas
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Kenal
pasti
|
|
Refleksi
|
95%
objektif P&P tercapai
|
|
Tarikh
: 10.07.2013
|
Hari
: Rabu
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 9.25 -9.55 / 9.55 – 10.25am
|
|
Kelas
|
5K2
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Peranan Kerajaan Dalam Perniagaan
|
|
Tajuk
|
Peranan
Kerajaan Dalam Perniagaan
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
-
Mengenalpasti kepentingan peranan kerajaan dalam perniagaan.
-
Mengenalpasti agensi-agensi yang terlibat.
|
|
Aktiviti
|
-
Guru menerangkan kepentingan peranan kerajaan dalam perniagaan.
- Seterusnya, guru meminta pelajar cuba
mengenalpasti agensi-agensi yang terlibat.
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
Teks, Nota Ringkas
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Kenal
pasti
|
|
Refleksi
|
98%
objektif P&P tercapai
|
|
Tarikh
: 11.07.2013
|
Hari
: Khamis
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 08.05
– 08.35 / 08.35 – 09.05am
|
|
Kelas
|
4K3
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Industri
Kecil Dan Sederhana
|
|
Tajuk
|
Industri
Kecil Dan Sederhana
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
- Mengenalpasti
kepentingan industri kecil dan sederhana
|
|
Aktiviti
|
- Guru
menerangkan kepentingan industri kecil dan sederhana kepada masyarakat dan
negara
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
Teks, Nota ringkas
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Rasional
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat mengenalpasti kepentingan IKS kepada masyarakat dan Negara dengan baik
|
|
Tarikh
: 11.07.2013
|
Hari
: Khamis
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 09.25
– 09.55 / 09.55 - 10.25am
|
|
Kelas
|
5K4
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Peranan Kerajaan Dalam Perniagaan
|
|
Tajuk
|
Peranan
Kerajaan Dalam Perniagaan
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
- Mengenalpasti kepentingan peranan kerajaan dalam
perniagaan dari segi pembiayaan
- Mengenalpasti agensi-agensi yang terlibat.
- Membezakan penglibatan
agensi dalam membantu peniaga/pengusaha.
|
|
Aktiviti
|
- Guru menerangkan kepentingan peranan kerajaan iaitu
pembiayaan
- Seterusnya,
guru juga menerangkan agensi-agensi yang terlibat dalam pembiayaan
- Pelajar cuba membezakan penglibatan agensi dalam
membantu peniaga / pengusaha.
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
Teks, Nota Ringkas
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Kenal
pasti
|
|
Refleksi
|
90%
objektif tercapai
|
|
Tarikh
: 12.07.2013
|
Hari
: Jumaat
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 10.40-11.10
/ 11.10-11.40am
|
|
Kelas
|
4K3
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Industri
Kecil Dan Sederhana
|
|
Tajuk
|
Industri
Kecil Dan Sederhana
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
- Mengenalpasti
masalah dan cara mengatasi masalah ciri-ciri industri kecil dan sederhana
|
|
Aktiviti
|
- Guru
menerangkan masalah dan cara mengatasi masalah ciri-ciri industri kecil dan
sederhana
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
Teks, Nota ringkas
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Rasional
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat mengenalpasti masalah IKS serta cara mengatasinya selepas penerangan
guru
|
|
No comments:
Post a Comment