Tarikh
: 29.07.2013
|
Hari
: Isnin
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa :
07.05-07.35 / 07.35-08.05am
|
|
Kelas
|
5K4
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Konsumerisme
|
|
Tajuk
|
Membeli
Dengan Bijak
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
- Mengetahui dan mengamalkan cara membeli dengan bijak.
|
|
Aktiviti
|
- Guru
menerangkan cara membeli dengan bijak.
- Seterusnya,
guru meminta pelajar memberikan contoh cara membeli dengan bijak.
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
Teks, Nota Ringkas
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Rasional,
Kenal pasti
|
|
Refleksi
|
Pelajar dapat memahami cara membeli dengan bijak.
|
|
Tarikh
: 29.07.2013
|
Hari
: Isnin
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa :09.55
– 10.25 / 09.25-09.55am
|
|
Kelas
|
4K3
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Pemilikan
Perniagaan
|
|
Tajuk
|
Milikan
tunggal
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
- Mengetahui
ciri-ciri, kelebihan dan kekurangan milikan tunggal
- Mengetahui cara penubuhannya milikan tunggal
|
|
Aktiviti
|
- Guru menerangkan ciri-ciri,
kelebihan dan kekurangan milikan tunggal
- Guru juga menjelaskan cara penubuhannya milikan
tunggal
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
Teks, Nota ringkas
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Rasional
|
|
Refleksi
|
Pelajar dapat memahami ciri-ciri, kelebihan dan
kekurangan serta cara penubuhan milikan tunggal
|
|
Tarikh
: 30.07.2013
|
Hari
: Selasa
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 07.05- 07.35 / 07.35-08.05am
|
|
Kelas
|
5K2
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Konsumerisme
|
|
Tajuk
|
Membeli
Dengan Bijak
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
- Mengetahui dan mengamalkan cara membeli dengan bijak.
|
|
Aktiviti
|
- Guru
menerangkan cara membeli dengan bijak.
- Seterusnya,
guru meminta pelajar memberikan contoh cara membeli dengan bijak.
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
Teks, Nota Ringkas
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Rasional,
Kenal pasti
|
|
Refleksi
|
Pelajar dapat memahami cara membeli dengan bijak.
|
|
Tarikh
: 31.07.2013
|
Hari
: Rabu
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 9.25 -9.55 / 9.55 – 10.25am
|
|
Kelas
|
5K2
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Konsumerisme
|
|
Tajuk
|
Peranan
kerajaan dan agensi lain dalam melindugi pengguna
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
- Menerangkan
peranan kerajaan dan agensi lain dalam melindugi pengguna.
- Menerangkan undang-undang berkaitan dengan
perlindungan pengguna.
- Merumuskan
sebab-sebab pengguna perlu dilindungi.
|
|
Aktiviti
|
- Guru
menerangkan peranan kerajaan dan agensi lain dalam melindugi pengguna.
- Seterusnya,
guru juga menerangkan undang-undang berkaitan dengan perlindungan pengguna dan sebab-sebab perngguna perlu
dilindungi.
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
Teks, Nota Ringkas
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Kenal
pasti
|
|
Refleksi
|
Pelajar dapat memahami peranan kerajaan dan agensi lain
dalam melindugi pengguna selepas P & P.
|
|
Tarikh
: 01.08.2013
|
Hari
: Khamis
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa :
08.05-08.35 / 08.35-09.05am
|
|
Kelas
|
4K3
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Pemilikan
Perniagaan
|
|
Tajuk
|
Perkongsian
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
- Mengetahui
ciri-ciri, kelebihan dan kekurangan perkongsian
- Mengetahui cara penubuhan perkongsian
|
|
Aktiviti
|
- Guru menerangkan ciri-ciri,
kelebihan dan kekurangan perkongsian
- Guru juga menjelaskan cara penubuhannya perkongsian
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
Teks, Nota ringkas
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Rasional
|
|
Refleksi
|
Pelajar dapat memahami ciri-ciri, kelebihan dan
kekurangan serta cara penubuhan perkongsian
|
|
Tarikh
: 01.08.2013
|
Hari
: Khamis
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa :
09.25-09.55 /
09.55-10.25am
|
|
Kelas
|
5K4
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Konsumerisme
|
|
Tajuk
|
Peranan
kerajaan dan agensi lain dalam melindugi pengguna
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
- Menerangkan
peranan kerajaan dan agensi lain dalam melindugi pengguna.
- Menerangkan undang-undang berkaitan dengan
perlindungan pengguna.
- Merumuskan
sebab-sebab pengguna perlu dilindungi.
|
|
Aktiviti
|
- Guru
menerangkan peranan kerajaan dan agensi lain dalam melindugi pengguna.
- Seterusnya,
guru juga menerangkan undang-undang berkaitan dengan perlindungan pengguna dan sebab-sebab perngguna perlu
dilindungi.
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
Teks, Nota Ringkas
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Kenal
pasti
|
|
Refleksi
|
Pelajar dapat memahami peranan kerajaan dan agensi lain
dalam melindugi pengguna selepas P & P.
|
|
No comments:
Post a Comment