Sunday, April 10, 2011

Minggu 15 ( 11.04.2011 – 17.04.2011 )


Tarikh : 11.04.2011 Hari : Isnin
Mata Pelajaran : Pendidikan MoralMasa : 2.00-2.35pm/2.35-3.10pm
Kelas1G/1H
Bidang PembelajaranNilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
TajukKesederhanaan
TopikKesederhanaan Amalan Mulia
Objektif- Kesederhanaan sebagai amalan hidup, cara hidup sederhana walaupun berkemampuan perbelanjaan, pemakanan dan rekreasi
Hasil Pembelajaran- Memahami corak perbelanjaan remaja hari ini

- Melatih diri untuk bersederhana ketika berbelanja
PendekatanMerancang, KBKK
TeknikPerbincangan
RefleksiPelajar dapat menerangkan cara perbelanjaan mereka dan membandingkannya dengan nilai kesederhanaan berbelanja 

 

Tarikh : 11.04.2011 Hari : Isnin
Mata Pelajaran : GeografiMasa : 3.25-4.00pm
Kelas2E
Bidang PembelajaranDinamik Penduduk
TajukPerubahan Penduduk
TopikMigrasi
Objektif- Memahami pertumbuhan penduduk negara Malaysia dan faktor-faktor yang mempengaruhinya
Hasil Pembelajaran- Menghuraikan kesan-kesan daripada migrasi
PendekatanPembelajaran konteksual
TeknikPenerangan
RefleksiPelajar dapat menghuraikan kesan-kesan dari migrasi

 

Tarikh : 11.04.2011 Hari : Isnin
Mata Pelajaran : Pendidikan Sivik KenegaraanMasa : 5.10-5.45pm/5.45-6.20pm
Kelas1B
TemaHidup Bermasyarakat
TajukBangga terhadap sekolah
TopikBudaya Sekolah
Objektif- Mengenal pasti budaya sekolah
Hasil Pembelajaran- Mencirikan budaya sekolah

- Berbangga dengan budaya sekolah
PendekatanKBKK
TeknikPerbincangan
RefleksiPelajar dapat menerangkan ciri-ciri budaya sekolah dengan baik

 

Tarikh : 12.04.2011 Hari : Selasa
Mata Pelajaran : Pendidikan MoralMasa : 1250-1.25pm/1.25-2.00pm
Kelas1L
Bidang PembelajaranNilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
TajukKesederhanaan
TopikKesederhanaan Amalan Mulia
Objektif- Kesederhanaan sebagai amalan hidup, cara hidup sederhana walaupun berkemampuan perbelanjaan, pemakanan dan rekreasi
Hasil Pembelajaran- Memahami corak perbelanjaan remaja hari ini

- Melatih diri untuk bersederhana ketika berbelanja
PendekatanMerancang, KBKK
TeknikPerbincangan
RefleksiPelajar dapat menerangkan cara perbelanjaan mereka dan membandingkannya dengan nilai kesederhanaan berbelanja

 

Tarikh : 12.04.2011 Hari : Selasa
Mata Pelajaran : Pendidikan MoralMasa : 3.25-4.00pm/4.00-4.35pm
Kelas1A/1B/1C
Bidang PembelajaranNilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
TajukKesederhanaan
TopikKesederhanaan Amalan Mulia
Objektif- Kesederhanaan sebagai amalan hidup, cara hidup sederhana walaupun berkemampuan perbelanjaan, pemakanan dan rekreasi
Hasil Pembelajaran- Memahami corak perbelanjaan remaja hari ini

- Melatih diri untuk bersederhana ketika berbelanja
PendekatanMerancang, KBKK
TeknikPerbincangan
RefleksiPelajar dapat menerangkan cara perbelanjaan mereka dan membandingkannya dengan nilai kesederhanaan berbelanja

 

Tarikh : 12.04.2011 Hari : Selasa
Mata Pelajaran : GeografiMasa : 4.35-5.10pm
Kelas2M
Bidang PembelajaranDinamik Penduduk
TajukKesan perubahan penduduk terhadap alam sekitar
Topikkesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber tanah
Objektif- Memahami kesan-kesan perubahan penduduk terhadap alam sekitar
Hasil Pembelajaran- Menyenaraikan dan menghuraikan kesan-kesan penduduk terhadap penerokaan sumber tanah

- Mencadangkan langkah-langkah bagi kesan-kesan penduduk terhadap penerokaan sumber tanah
PendekatanPembelajaran konteksual
TeknikPenerangan, Perbincangan
RefleksiPelajar dapat memenghuraikan kesan-kesan positif dan negatif serta langkah-langkah mengatasi kesan-kesan penduduk terhadap penerokaan sumber tanah

 

Tarikh : 13.04.2011 Hari : Rabu
Mata Pelajaran : GeografiMasa : 3.25-4.00pm
Kelas2K
Bidang PembelajaranDinamik Penduduk
TajukKesan perubahan penduduk terhadap alam sekitar
Topikkesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber tanah
Objektif- Memahami kesan-kesan perubahan penduduk terhadap alam sekitar
Hasil Pembelajaran- Menyenaraikan dan menghuraikan kesan-kesan penduduk terhadap penerokaan sumber  tanah
- Mencadangkan langkah-langkah bagi kesan-kesan penduduk terhadap penerokaan sumber tanah
PendekatanPembelajaran konteksual
TeknikPenerangan, Perbincangan
RefleksiPelajar dapat memenghuraikan kesan-kesan positif dan negatif serta langkah-langkah mengatasi kesan-kesan penduduk terhadap penerokaan sumber tanah

 

Tarikh : 13.04.2011 Hari : Rabu
Mata Pelajaran : GeografiMasa : 4.35-5.10pm
Kelas2M
Bidang PembelajaranDinamik Penduduk
TajukKesan perubahan penduduk terhadap alam sekitar
Topikkesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber hutan
Objektif- Memahami kesan-kesan perubahan penduduk terhadap alam sekitar
Hasil Pembelajaran- Menyenaraikan dan menghuraikan kesan-kesan penduduk terhadap penerokaan sumber hutan
- Mencadangkan langkah-langkah bagi kesan-kesan penduduk terhadap penerokaan sumber hutan
PendekatanPembelajaran konteksual
TeknikPenerangan, Perbincangan
RefleksiPelajar dapat memenghuraikan kesan-kesan positif dan negatif serta langkah-langkah mengatasi kesan-kesan penduduk terhadap penerokaan sumber hutan

 

Tarikh : 13.04.2011 Hari : Rabu
Mata Pelajaran : Pendidikan MoralMasa : 5.45-6.20pm
Kelas1L
Bidang PembelajaranNilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
TajukKesederhanaan
TopikKesederhanaan Amalan Mulia
Objektif- Kesederhanaan sebagai amalan hidup, cara hidup sederhana walaupun berkemampuan perbelanjaan, pemakanan dan rekreasi
Hasil Pembelajaran- Merancang perbelanjaan mingguan
PendekatanMerancang, KBKK
TeknikPerbincangan
RefleksiPelajar dapat merancang perbelanjaan mingguan mereka berlandaskan nilai kesederhanaan

 

Tarikh : 14.04.2011 Hari : Khamis
Mata Pelajaran : GeografiMasa : 2.00-2.35pm
Kelas2E
Bidang PembelajaranDinamik Penduduk
TajukKesan perubahan penduduk terhadap alam sekitar
Topikkesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber  tanah
Objektif- Memahami kesan-kesan perubahan penduduk terhadap alam sekitar
Hasil Pembelajaran- Menyenaraikan dan menghuraikan kesan-kesan penduduk terhadap penerokaan sumber  tanah
- Mencadangkan langkah-langkah bagi kesan-kesan penduduk terhadap penerokaan sumber tanah
PendekatanPembelajaran konteksual
TeknikPenerangan, Perbincangan
RefleksiPelajar dapat memenghuraikan kesan-kesan positif dan negatif serta langkah-langkah mengatasi kesan-kesan penduduk terhadap penerokaan sumber tanah

 

Tarikh : 14.04.2011 Hari : Khamis
Mata Pelajaran : Pendidikan MoralMasa : 2.35-3.10pm
Kelas1A/1B/1C
Bidang PembelajaranNilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
TajukKesederhanaan
TopikKesederhanaan Amalan Mulia
Objektif- Kesederhanaan sebagai amalan hidup, cara hidup sederhana walaupun berkemampuan perbelanjaan, pemakanan dan rekreasi
Hasil Pembelajaran- Merancang perbelanjaan mingguan
PendekatanMerancang, KBKK
TeknikPerbincangan
RefleksiPelajar dapat merancang perbelanjaan mingguan mereka berlandaskan nilai kesederhanaan

 

Tarikh : 14.04.2011 Hari : Khamis
Mata Pelajaran : Pendidikan MoralMasa : 3.25-4.00/4.00-4.35pm
Kelas1G/1H
Bidang PembelajaranNilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
TajukKesederhanaan
TopikKesederhanaan Amalan Mulia
Objektif- Kesederhanaan sebagai amalan hidup, cara hidup sederhana walaupun berkemampuan perbelanjaan, pemakanan dan rekreasi
Hasil Pembelajaran- Merancang perbelanjaan mingguan
PendekatanMerancang, KBKK
TeknikPerbincangan
RefleksiPelajar dapat merancang perbelanjaan mingguan mereka berlandaskan nilai kesederhanaan

 

Tarikh : 14.04.2011 Hari : Khamis
Mata Pelajaran : GeografiMasa : 5.10-5.45/5.45-6.20pm
Kelas2K
Bidang PembelajaranDinamik Penduduk
TajukKesan perubahan penduduk terhadap alam sekitar
Topikkesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber hutan
Objektif- Memahami kesan-kesan perubahan penduduk terhadap alam sekitar
Hasil Pembelajaran- Menyenaraikan dan menghuraikan kesan-kesan penduduk terhadap penerokaan sumber  hutan
- Mencadangkan langkah-langkah bagi kesan-kesan penduduk terhadap penerokaan sumber  hutan
PendekatanPembelajaran konteksual
TeknikPenerangan, Perbincangan
RefleksiPelajar dapat memenghuraikan kesan-kesan positif dan negatif serta langkah-langkah mengatasi kesan-kesan penduduk terhadap penerokaan sumber hutan

 

Tarikh : 15.04.2011 Hari : Jumaat
Mata Pelajaran : GeografiMasa : 2.00-2.35pm
Kelas2K
Bidang PembelajaranDinamik Penduduk
TajukKesan perubahan penduduk terhadap alam sekitar
Topikkesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber  air
Objektif- Memahami kesan-kesan perubahan penduduk terhadap alam sekitar
Hasil Pembelajaran- Menyenaraikan dan menghuraikan kesan-kesan penduduk terhadap penerokaan sumber  air
- Mencadangkan langkah-langkah bagi kesan-kesan penduduk terhadap penerokaan sumber air
PendekatanPembelajaran konteksual
TeknikPenerangan, Perbincangan
RefleksiPelajar dapat memenghuraikan kesan-kesan positif dan negatif serta langkah-langkah mengatasi kesan-kesan penduduk terhadap penerokaan sumber air

 

Tarikh : 15.04.2011 Hari : Jumaat
Mata Pelajaran : GeografiMasa : 4.00-4.35/4.35-5.10pm
Kelas2M
Bidang PembelajaranDinamik Penduduk
TajukKesan perubahan penduduk terhadap alam sekitar
Topikkesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber air
Objektif- Memahami kesan-kesan perubahan penduduk terhadap alam sekitar
Hasil Pembelajaran- Menyenaraikan dan menghuraikan kesan-kesan penduduk terhadap penerokaan sumber  air
- Mencadangkan langkah-langkah bagi kesan-kesan penduduk terhadap penerokaan sumber air
PendekatanPembelajaran konteksual
TeknikPenerangan, Perbincangan
RefleksiPelajar dapat memenghuraikan kesan-kesan positif dan negatif serta langkah-langkah mengatasi kesan-kesan penduduk terhadap penerokaan sumber air

 

Tarikh : 15.04.2011 Hari : Jumaat
Mata Pelajaran : GeografiMasa : 5.10-5.45/5.45-6.20pm
Kelas2E
Bidang PembelajaranDinamik Penduduk
TajukKesan perubahan penduduk terhadap alam sekitar
Topikkesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber air
Objektif- Memahami kesan-kesan perubahan penduduk terhadap alam sekitar
Hasil Pembelajaran- Menyenaraikan dan menghuraikan kesan-kesan penduduk terhadap penerokaan sumber air
- Mencadangkan langkah-langkah bagi kesan-kesan penduduk terhadap penerokaan sumber air
PendekatanPembelajaran konteksual
TeknikPenerangan, Perbincangan
RefleksiP & P ditundakan sebab persekolahan ditamatkan pada 5.10pm

No comments:

Post a Comment