Tarikh : 11.04.2011 | Hari : Isnin | |
Mata Pelajaran : Pendidikan Moral | Masa : 2.00-2.35pm/2.35-3.10pm | |
Kelas | 1G/1H | |
Bidang Pembelajaran | Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri | |
Tajuk | Kesederhanaan | |
Topik | Kesederhanaan Amalan Mulia | |
Objektif | - Kesederhanaan sebagai amalan hidup, cara hidup sederhana walaupun berkemampuan perbelanjaan, pemakanan dan rekreasi | |
Hasil Pembelajaran | - Memahami corak perbelanjaan remaja hari ini - Melatih diri untuk bersederhana ketika berbelanja | |
Pendekatan | Merancang, KBKK | |
Teknik | Perbincangan | |
Refleksi | Pelajar dapat menerangkan cara perbelanjaan mereka dan membandingkannya dengan nilai kesederhanaan berbelanja |
Tarikh : 11.04.2011 | Hari : Isnin | |
Mata Pelajaran : Geografi | Masa : 3.25-4.00pm | |
Kelas | 2E | |
Bidang Pembelajaran | Dinamik Penduduk | |
Tajuk | Perubahan Penduduk | |
Topik | Migrasi | |
Objektif | - Memahami pertumbuhan penduduk negara Malaysia dan faktor-faktor yang mempengaruhinya | |
Hasil Pembelajaran | - Menghuraikan kesan-kesan daripada migrasi | |
Pendekatan | Pembelajaran konteksual | |
Teknik | Penerangan | |
Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan kesan-kesan dari migrasi |
Tarikh : 11.04.2011 | Hari : Isnin | |
Mata Pelajaran : Pendidikan Sivik Kenegaraan | Masa : 5.10-5.45pm/5.45-6.20pm | |
Kelas | 1B | |
Tema | Hidup Bermasyarakat | |
Tajuk | Bangga terhadap sekolah | |
Topik | Budaya Sekolah | |
Objektif | - Mengenal pasti budaya sekolah | |
Hasil Pembelajaran | - Mencirikan budaya sekolah - Berbangga dengan budaya sekolah | |
Pendekatan | KBKK | |
Teknik | Perbincangan | |
Refleksi | Pelajar dapat menerangkan ciri-ciri budaya sekolah dengan baik |
Tarikh : 12.04.2011 | Hari : Selasa | |
Mata Pelajaran : Pendidikan Moral | Masa : 1250-1.25pm/1.25-2.00pm | |
Kelas | 1L | |
Bidang Pembelajaran | Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri | |
Tajuk | Kesederhanaan | |
Topik | Kesederhanaan Amalan Mulia | |
Objektif | - Kesederhanaan sebagai amalan hidup, cara hidup sederhana walaupun berkemampuan perbelanjaan, pemakanan dan rekreasi | |
Hasil Pembelajaran | - Memahami corak perbelanjaan remaja hari ini - Melatih diri untuk bersederhana ketika berbelanja | |
Pendekatan | Merancang, KBKK | |
Teknik | Perbincangan | |
Refleksi | Pelajar dapat menerangkan cara perbelanjaan mereka dan membandingkannya dengan nilai kesederhanaan berbelanja |
Tarikh : 12.04.2011 | Hari : Selasa | |
Mata Pelajaran : Pendidikan Moral | Masa : 3.25-4.00pm/4.00-4.35pm | |
Kelas | 1A/1B/1C | |
Bidang Pembelajaran | Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri | |
Tajuk | Kesederhanaan | |
Topik | Kesederhanaan Amalan Mulia | |
Objektif | - Kesederhanaan sebagai amalan hidup, cara hidup sederhana walaupun berkemampuan perbelanjaan, pemakanan dan rekreasi | |
Hasil Pembelajaran | - Memahami corak perbelanjaan remaja hari ini - Melatih diri untuk bersederhana ketika berbelanja | |
Pendekatan | Merancang, KBKK | |
Teknik | Perbincangan | |
Refleksi | Pelajar dapat menerangkan cara perbelanjaan mereka dan membandingkannya dengan nilai kesederhanaan berbelanja |
Tarikh : 12.04.2011 | Hari : Selasa | |
Mata Pelajaran : Geografi | Masa : 4.35-5.10pm | |
Kelas | 2M | |
Bidang Pembelajaran | Dinamik Penduduk | |
Tajuk | Kesan perubahan penduduk terhadap alam sekitar | |
Topik | kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber tanah | |
Objektif | - Memahami kesan-kesan perubahan penduduk terhadap alam sekitar | |
Hasil Pembelajaran | - Menyenaraikan dan menghuraikan kesan-kesan penduduk terhadap penerokaan sumber tanah - Mencadangkan langkah-langkah bagi kesan-kesan penduduk terhadap penerokaan sumber tanah | |
Pendekatan | Pembelajaran konteksual | |
Teknik | Penerangan, Perbincangan | |
Refleksi | Pelajar dapat memenghuraikan kesan-kesan positif dan negatif serta langkah-langkah mengatasi kesan-kesan penduduk terhadap penerokaan sumber tanah |
Tarikh : 13.04.2011 | Hari : Rabu | |
Mata Pelajaran : Geografi | Masa : 3.25-4.00pm | |
Kelas | 2K | |
Bidang Pembelajaran | Dinamik Penduduk | |
Tajuk | Kesan perubahan penduduk terhadap alam sekitar | |
Topik | kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber tanah | |
Objektif | - Memahami kesan-kesan perubahan penduduk terhadap alam sekitar | |
Hasil Pembelajaran | - Menyenaraikan dan menghuraikan kesan-kesan penduduk terhadap penerokaan sumber tanah - Mencadangkan langkah-langkah bagi kesan-kesan penduduk terhadap penerokaan sumber tanah | |
Pendekatan | Pembelajaran konteksual | |
Teknik | Penerangan, Perbincangan | |
Refleksi | Pelajar dapat memenghuraikan kesan-kesan positif dan negatif serta langkah-langkah mengatasi kesan-kesan penduduk terhadap penerokaan sumber tanah |
Tarikh : 13.04.2011 | Hari : Rabu | |
Mata Pelajaran : Geografi | Masa : 4.35-5.10pm | |
Kelas | 2M | |
Bidang Pembelajaran | Dinamik Penduduk | |
Tajuk | Kesan perubahan penduduk terhadap alam sekitar | |
Topik | kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber hutan | |
Objektif | - Memahami kesan-kesan perubahan penduduk terhadap alam sekitar | |
Hasil Pembelajaran | - Menyenaraikan dan menghuraikan kesan-kesan penduduk terhadap penerokaan sumber hutan - Mencadangkan langkah-langkah bagi kesan-kesan penduduk terhadap penerokaan sumber hutan | |
Pendekatan | Pembelajaran konteksual | |
Teknik | Penerangan, Perbincangan | |
Refleksi | Pelajar dapat memenghuraikan kesan-kesan positif dan negatif serta langkah-langkah mengatasi kesan-kesan penduduk terhadap penerokaan sumber hutan |
Tarikh : 13.04.2011 | Hari : Rabu | |
Mata Pelajaran : Pendidikan Moral | Masa : 5.45-6.20pm | |
Kelas | 1L | |
Bidang Pembelajaran | Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri | |
Tajuk | Kesederhanaan | |
Topik | Kesederhanaan Amalan Mulia | |
Objektif | - Kesederhanaan sebagai amalan hidup, cara hidup sederhana walaupun berkemampuan perbelanjaan, pemakanan dan rekreasi | |
Hasil Pembelajaran | - Merancang perbelanjaan mingguan | |
Pendekatan | Merancang, KBKK | |
Teknik | Perbincangan | |
Refleksi | Pelajar dapat merancang perbelanjaan mingguan mereka berlandaskan nilai kesederhanaan |
Tarikh : 14.04.2011 | Hari : Khamis | |
Mata Pelajaran : Geografi | Masa : 2.00-2.35pm | |
Kelas | 2E | |
Bidang Pembelajaran | Dinamik Penduduk | |
Tajuk | Kesan perubahan penduduk terhadap alam sekitar | |
Topik | kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber tanah | |
Objektif | - Memahami kesan-kesan perubahan penduduk terhadap alam sekitar | |
Hasil Pembelajaran | - Menyenaraikan dan menghuraikan kesan-kesan penduduk terhadap penerokaan sumber tanah - Mencadangkan langkah-langkah bagi kesan-kesan penduduk terhadap penerokaan sumber tanah | |
Pendekatan | Pembelajaran konteksual | |
Teknik | Penerangan, Perbincangan | |
Refleksi | Pelajar dapat memenghuraikan kesan-kesan positif dan negatif serta langkah-langkah mengatasi kesan-kesan penduduk terhadap penerokaan sumber tanah |
Tarikh : 14.04.2011 | Hari : Khamis | |
Mata Pelajaran : Pendidikan Moral | Masa : 2.35-3.10pm | |
Kelas | 1A/1B/1C | |
Bidang Pembelajaran | Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri | |
Tajuk | Kesederhanaan | |
Topik | Kesederhanaan Amalan Mulia | |
Objektif | - Kesederhanaan sebagai amalan hidup, cara hidup sederhana walaupun berkemampuan perbelanjaan, pemakanan dan rekreasi | |
Hasil Pembelajaran | - Merancang perbelanjaan mingguan | |
Pendekatan | Merancang, KBKK | |
Teknik | Perbincangan | |
Refleksi | Pelajar dapat merancang perbelanjaan mingguan mereka berlandaskan nilai kesederhanaan |
Tarikh : 14.04.2011 | Hari : Khamis | |
Mata Pelajaran : Pendidikan Moral | Masa : 3.25-4.00/4.00-4.35pm | |
Kelas | 1G/1H | |
Bidang Pembelajaran | Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri | |
Tajuk | Kesederhanaan | |
Topik | Kesederhanaan Amalan Mulia | |
Objektif | - Kesederhanaan sebagai amalan hidup, cara hidup sederhana walaupun berkemampuan perbelanjaan, pemakanan dan rekreasi | |
Hasil Pembelajaran | - Merancang perbelanjaan mingguan | |
Pendekatan | Merancang, KBKK | |
Teknik | Perbincangan | |
Refleksi | Pelajar dapat merancang perbelanjaan mingguan mereka berlandaskan nilai kesederhanaan |
Tarikh : 14.04.2011 | Hari : Khamis | |
Mata Pelajaran : Geografi | Masa : 5.10-5.45/5.45-6.20pm | |
Kelas | 2K | |
Bidang Pembelajaran | Dinamik Penduduk | |
Tajuk | Kesan perubahan penduduk terhadap alam sekitar | |
Topik | kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber hutan | |
Objektif | - Memahami kesan-kesan perubahan penduduk terhadap alam sekitar | |
Hasil Pembelajaran | - Menyenaraikan dan menghuraikan kesan-kesan penduduk terhadap penerokaan sumber hutan - Mencadangkan langkah-langkah bagi kesan-kesan penduduk terhadap penerokaan sumber hutan | |
Pendekatan | Pembelajaran konteksual | |
Teknik | Penerangan, Perbincangan | |
Refleksi | Pelajar dapat memenghuraikan kesan-kesan positif dan negatif serta langkah-langkah mengatasi kesan-kesan penduduk terhadap penerokaan sumber hutan |
Tarikh : 15.04.2011 | Hari : Jumaat | |
Mata Pelajaran : Geografi | Masa : 2.00-2.35pm | |
Kelas | 2K | |
Bidang Pembelajaran | Dinamik Penduduk | |
Tajuk | Kesan perubahan penduduk terhadap alam sekitar | |
Topik | kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber air | |
Objektif | - Memahami kesan-kesan perubahan penduduk terhadap alam sekitar | |
Hasil Pembelajaran | - Menyenaraikan dan menghuraikan kesan-kesan penduduk terhadap penerokaan sumber air - Mencadangkan langkah-langkah bagi kesan-kesan penduduk terhadap penerokaan sumber air | |
Pendekatan | Pembelajaran konteksual | |
Teknik | Penerangan, Perbincangan | |
Refleksi | Pelajar dapat memenghuraikan kesan-kesan positif dan negatif serta langkah-langkah mengatasi kesan-kesan penduduk terhadap penerokaan sumber air |
Tarikh : 15.04.2011 | Hari : Jumaat | |
Mata Pelajaran : Geografi | Masa : 4.00-4.35/4.35-5.10pm | |
Kelas | 2M | |
Bidang Pembelajaran | Dinamik Penduduk | |
Tajuk | Kesan perubahan penduduk terhadap alam sekitar | |
Topik | kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber air | |
Objektif | - Memahami kesan-kesan perubahan penduduk terhadap alam sekitar | |
Hasil Pembelajaran | - Menyenaraikan dan menghuraikan kesan-kesan penduduk terhadap penerokaan sumber air - Mencadangkan langkah-langkah bagi kesan-kesan penduduk terhadap penerokaan sumber air | |
Pendekatan | Pembelajaran konteksual | |
Teknik | Penerangan, Perbincangan | |
Refleksi | Pelajar dapat memenghuraikan kesan-kesan positif dan negatif serta langkah-langkah mengatasi kesan-kesan penduduk terhadap penerokaan sumber air |
Tarikh : 15.04.2011 | Hari : Jumaat | |
Mata Pelajaran : Geografi | Masa : 5.10-5.45/5.45-6.20pm | |
Kelas | 2E | |
Bidang Pembelajaran | Dinamik Penduduk | |
Tajuk | Kesan perubahan penduduk terhadap alam sekitar | |
Topik | kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber air | |
Objektif | - Memahami kesan-kesan perubahan penduduk terhadap alam sekitar | |
Hasil Pembelajaran | - Menyenaraikan dan menghuraikan kesan-kesan penduduk terhadap penerokaan sumber air - Mencadangkan langkah-langkah bagi kesan-kesan penduduk terhadap penerokaan sumber air | |
Pendekatan | Pembelajaran konteksual | |
Teknik | Penerangan, Perbincangan | |
Refleksi | P & P ditundakan sebab persekolahan ditamatkan pada 5.10pm |
No comments:
Post a Comment