Tarikh : 18.04.2011 | Hari : Isnin | |
Mata Pelajaran : Pendidikan Moral | Masa : 2.00-2.35pm/2.35-3.10pm | |
Kelas | 1G/1H | |
Bidang Pembelajaran | Nilai Berkaitan Dengan Kekeluargaan | |
Tajuk | Kasih Sayang Kepada Keluarga | |
Topik | Kasih Sayang Teras Keluarga Bahagia | |
Objektif | - Kasih sayang memupuk hubungan harmonis dengan anggota keluarga | |
Hasil Pembelajaran | - Memahami kepentingan kasih sayang terhadap keluarga daripada pelbagai perspekktif pelbagai agama - Menghayati kepentingan kasih sayang untuk membina keluarga bahagia | |
Pendekatan | KBKK | |
Teknik | Perbincangan | |
Refleksi | Pelajar dapat memahami kepentingan kasih sayang terhadap keluarga demi keharmonian keluarga |
Tarikh : 18.04.2011 | Hari : Isnin | |
Mata Pelajaran : Geografi | Masa : 3.25-4.00pm | |
Kelas | 2E | |
Bidang Pembelajaran | Dinamik Penduduk | |
Tajuk | Kesan perubahan penduduk terhadap alam sekitar | |
Topik | kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber air | |
Objektif | - Memahami kesan-kesan perubahan penduduk terhadap alam sekitar | |
Hasil Pembelajaran | - Menyenaraikan dan menghuraikan kesan-kesan penduduk terhadap penerokaan sumber air - Mencadangkan langkah-langkah bagi kesan-kesan penduduk terhadap penerokaan sumber air | |
Pendekatan | Pembelajaran konteksual | |
Teknik | Penerangan, Perbincangan | |
Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan kesa-kesan penduduk terhadap penerokaan sumber air serta langkah-langkah mengatasinya |
Tarikh : 18.04.2011 | Hari : Isnin | |
Mata Pelajaran : Pendidikan Sivik Kenegaraan | Masa : 5.10-5.45pm/5.45-6.20pm | |
Kelas | 1B | |
Tema | Hidup Bermasyarakat | |
Tajuk | Bangga terhadap sekolah | |
Topik | Semangat Berpasukan | |
Objektif | - bekerjasama dalam satu pasukan | |
Hasil Pembelajaran | - Mengetahui semangat berpasukan - Melahirkan semangat berpasukan | |
Pendekatan | KBKK | |
Teknik | Perbincangan | |
Refleksi | Pelajar dapat mengetahui semangat berpasukan serta melahirkannya pada diri sendiri |
Tarikh : 19.04.2011 | Hari : Selasa | |
Mata Pelajaran : Pendidikan Moral | Masa : 1250-1.25pm/1.25-2.00pm | |
Kelas | 1L | |
Bidang Pembelajaran | Nilai Berkaitan Dengan Kekeluargaan | |
Tajuk | Kasih Sayang Kepada Keluarga | |
Topik | Kasih Sayang Teras Keluarga Bahagia | |
Objektif | - Kasih sayang memupuk hubungan harmonis dengan anggota keluarga | |
Hasil Pembelajaran | - Memahami kepentingan kasih sayang terhadap keluarga daripada pelbagai perspekktif pelbagai agama - Menghayati kepentingan kasih sayang untuk membina keluarga bahagia | |
Pendekatan | KBKK | |
Teknik | Perbincangan | |
Refleksi | Pelajar dapat memahami kepentingan kasih sayang terhadap keluarga demi keharmonian keluarga |
Tarikh : 19.04.2011 | Hari : Selasa | |
Mata Pelajaran : Pendidikan Moral | Masa : 3.25-4.00pm/4.00-4.35pm | |
Kelas | 1A/1B/1C | |
Bidang Pembelajaran | Nilai Berkaitan Dengan Kekeluargaan | |
Tajuk | Kasih Sayang Kepada Keluarga | |
Topik | Kasih Sayang Teras Keluarga Bahagia | |
Objektif | - Kasih sayang memupuk hubungan harmonis dengan anggota keluarga | |
Hasil Pembelajaran | - Memahami kepentingan kasih sayang terhadap keluarga daripada pelbagai perspekktif pelbagai agama - Menghayati kepentingan kasih sayang untuk membina keluarga bahagia | |
Pendekatan | KBKK | |
Teknik | Perbincangan | |
Refleksi | Pelajar dapat memahami kepentingan kasih sayang terhadap keluarga demi keharmonian keluarga |
Tarikh : 19.04.2011 | Hari : Selasa | |
Mata Pelajaran : Geografi | Masa : 4.35-5.10pm | |
Kelas | 2M | |
Bidang Pembelajaran | Dinamik Penduduk | |
Tajuk | Kesan perubahan penduduk terhadap alam sekitar | |
Topik | kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber | |
Objektif | - Memahami kesan-kesan perubahan penduduk terhadap alam sekitar | |
Hasil Pembelajaran | - Mencadangkan langkah-langkah bagi kesan-kesan perubahan penduduk | |
Pendekatan | Pembelajaran konteksual | |
Teknik | Penerangan, Perbincangan | |
Refleksi | Pelajar dapat mencadangan langkah-langkah bagi kesan perubahan penduduk |
Tarikh : 20.04.2011 | Hari : Rabu | |
Mata Pelajaran : Geografi | Masa : 3.25-4.00pm | |
Kelas | 2K | |
Bidang Pembelajaran | Dinamik Penduduk | |
Tajuk | Kesan perubahan penduduk terhadap alam sekitar | |
Topik | kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber | |
Objektif | - Memahami kesan-kesan perubahan penduduk terhadap alam sekitar | |
Hasil Pembelajaran | - Mencadangkan langkah-langkah bagi kesan-kesan penduduk terhadap penerokaan sumber | |
Pendekatan | Pembelajaran konteksual | |
Teknik | Penerangan, Perbincangan | |
Refleksi | Pelajar dapat mencadangan langkah-langkah bagi kesan perubahan penduduk |
Tarikh : 20.04.2011 | Hari : Rabu | |
Mata Pelajaran : Geografi | Masa : 4.35-5.10pm | |
Kelas | 2M | |
Bidang Pembelajaran | Dinamik Penduduk | |
Tajuk | Kesan perubahan penduduk terhadap alam sekitar | |
Topik | kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber | |
Objektif | - Memahami kesan-kesan perubahan penduduk terhadap alam sekitar | |
Hasil Pembelajaran | - Mencadangkan langkah-langkah bagi kesan-kesan penduduk terhadap penerokaan sumber | |
Pendekatan | Pembelajaran konteksual | |
Teknik | Penerangan, Perbincangan | |
Refleksi | Pelajar dapat mencadangan langkah-langkah bagi kesan perubahan penduduk |
Tarikh : 20.04.2011 | Hari : Rabu | |
Mata Pelajaran : Pendidikan Moral | Masa : 5.45-6.20pm | |
Kelas | 1L | |
Bidang Pembelajaran | Nilai Berkaitan Dengan Kekeluargaan | |
Tajuk | Kasih Sayang Kepada Keluarga | |
Topik | Kasih Sayang Teras Keluarga Bahagia | |
Objektif | - Kasih sayang memupuk hubungan harmonis dengan anggota keluarga | |
Hasil Pembelajaran | - Menerangkan cara mengamalkan sikap kasih sayang dalam kehidupan seharian bersama keluarga | |
Pendekatan | KBKK | |
Teknik | Perbincangan | |
Refleksi | Pelajar dapat menerangkan cara mengamalkan sikap kasih sayang dalam kehidupan seharian bersama keluarga |
Tarikh : 21.04.2011 | Hari : Khamis | |
Mata Pelajaran : Geografi | Masa : 2.00-2.35pm | |
Kelas | 2E | |
Bidang Pembelajaran | Dinamik Penduduk | |
Tajuk | Kesan perubahan penduduk terhadap alam sekitar | |
Topik | kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber | |
Objektif | - Memahami kesan-kesan perubahan penduduk terhadap alam sekitar | |
Hasil Pembelajaran | - Mencadangkan langkah-langkah bagi kesan-kesan penduduk terhadap penerokaan sumber | |
Pendekatan | Pembelajaran konteksual | |
Teknik | Penerangan, Perbincangan | |
Refleksi | Pelajar dapat mencadangan langkah-langkah bagi kesan perubahan penduduk |
Tarikh : 21.04.2011 | Hari : Khamis | |
Mata Pelajaran : Pendidikan Moral | Masa : 2.35-3.10pm | |
Kelas | 1A/1B/1C | |
Bidang Pembelajaran | Nilai Berkaitan Dengan Kekeluargaan | |
Tajuk | Kasih Sayang Kepada Keluarga | |
Topik | Kasih Sayang Teras Keluarga Bahagia | |
Objektif | - Kasih sayang memupuk hubungan harmonis dengan anggota keluarga | |
Hasil Pembelajaran | - Menerangkan cara mengamalkan sikap kasih sayang dalam kehidupan seharian bersama keluarga | |
Pendekatan | KBKK | |
Teknik | Perbincangan | |
Refleksi | Pelajar dapat menerangkan cara mengamalkan sikap kasih sayang dalam kehidupan seharian bersama keluarga |
Tarikh : 21.04.2011 | Hari : Khamis | |
Mata Pelajaran : Pendidikan Moral | Masa : 3.25-4.00/4.00-4.35pm | |
Kelas | 1G/1H | |
Bidang Pembelajaran | Nilai Berkaitan Dengan Kekeluargaan | |
Tajuk | Kasih Sayang Kepada Keluarga | |
Topik | Kasih Sayang Teras Keluarga Bahagia | |
Objektif | - Kasih sayang memupuk hubungan harmonis dengan anggota keluarga | |
Hasil Pembelajaran | - Menerangkan cara mengamalkan sikap kasih sayang dalam kehidupan seharian bersama keluarga | |
Pendekatan | KBKK | |
Teknik | Perbincangan | |
Refleksi | Pelajar dapat menerangkan cara mengamalkan sikap kasih sayang dalam kehidupan seharian bersama keluarga |
Tarikh : 21.04.2011 | Hari : Khamis | |
Mata Pelajaran : Geografi | Masa : 5.10-5.45/5.45-6.20pm | |
Kelas | 2K | |
Bidang Pembelajaran | Dinamik Penduduk | |
Tajuk | Kesan perubahan penduduk terhadap alam sekitar | |
Topik | kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber | |
Objektif | - Memahami kesan-kesan perubahan penduduk terhadap alam sekitar | |
Hasil Pembelajaran | - Mencadangkan langkah-langkah bagi kesan-kesan penduduk terhadap penerokaan sumber | |
Pendekatan | Pembelajaran konteksual | |
Teknik | Penerangan, Perbincangan | |
Refleksi | Pelajar dapat mencadangan langkah-langkah bagi kesan perubahan penduduk |
Hari : 22.04.2011 | Tarikh : Jumaat |
GOOD FRIDAY ( CUTI UMUM ) |
RPH Minggu 14-15 dikemas kini. RPH terperinci dan belon berjatuhan.Sila teruskan usaha.
ReplyDelete