Tarikh : 04.07.2011 | Hari : Isnin | |
Mata Pelajaran : Pendidikan Moral | Masa : 2.00-2.35pm/2.35-3.10pm | |
Kelas | 1G/1H | |
Bidang Pembelajaran | Nilai Berkaitan Dengan Patriotisme | |
Tajuk | Cinta akan Negara | |
Topik | Kenali Negara Dan Cintai Negara | |
Objektif | - Perasaan menghargai dan menyayangi keindahan alam semulajadi di negara kita | |
Hasil Pembelajaran | - Mengenal pasti tempat-tempat indah dan menarik di negara kita - Mengkaji keunikan dan keindahan tempat-tempat tersebut - Berbangga dan menyayangi tempat-tempat tersebut - Menghargai keindahan dan keunikan negara | |
Pendekatan | KBKK | |
Teknik | Perbincangan | |
Refleksi | Pelajar dapat mengenal pasti tempat-tempat indah di negara kita dan mengkaji keunikan dan keindahan di tempat-tepat tersebut serta menghargai keindahan tersebut |
Tarikh : 04.07.2011 | Hari : Isnin | |
Mata Pelajaran : Geografi | Masa : 3.25-4.00pm | |
Kelas | 2E | |
Bidang Pembelajaran | Petempatan & Perkembangannya | |
Tajuk | Pembandaran | |
Topik | Pembandaran | |
Objektif | - Mengenal pasti langkah-langkah untuk mengurangkan masalah pembandaran negara Malaysia | |
Hasil Pembelajaran | - Menyenaraikan langkah-langkah untuk mengurangkan masalah pembandaran negara Malaysia | |
Pendekatan | KBKK | |
Teknik | Perbincangan | |
Refleksi | Pelajar dapat menyenaraikan langkah-langkah mengurangkan masalah pembandaran negara |
Tarikh : 04.07.2011 | Hari : Isnin | |
Mata Pelajaran : Pendidikan Sivik Kenegaraan | Masa : 5.10-5.45pm/5.45-6.20pm | |
Kelas | 1B | |
Tema | Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia | |
Tajuk | Cerita Rakyat | |
Topik | Koleksi Cerita Rakyat Kita / Sang Kancil Menjadi Hakim | |
Objektif | - Berkongsi cerita rakyat | |
Hasil Pembelajaran | - Menyenaraikan pengajaran daripada cerita rakyat - Menghargai pengajaran yang terkandung dalam cerita rakyat | |
Pendekatan | KBKK | |
Teknik | Perbincangan | |
Refleksi | Pelajar dapat menyenaraikan pengajaran dalam cerita rakyat tersebut |
Tarikh : 05.07.2011 | Hari : Selasa | |
Mata Pelajaran : Pendidikan Moral | Masa : 1250-1.25pm/1.25-2.00pm | |
Kelas | 1L | |
Bidang Pembelajaran | Nilai Berkaitan Dengan Patriotisme | |
Tajuk | Cinta akan Negara | |
Topik | Kenali Negara Dan Cintai Negara | |
Objektif | - Perasaan menghargai dan menyayangi keindahan alam semulajadi di negara kita | |
Hasil Pembelajaran | - Mengenal pati tempat-tempat indah dan menarik di negara kita - Mengkaji keunikn dan keindahan tempat-tempat tersebut - Berbangga dan menyayangi tempat-tempat tersebut - Menghargai keindahan dan keunikan negara | |
Pendekatan | KBKK | |
Teknik | Perbincangan | |
Refleksi | Pelajar dapat mengenal pasti tempat-tempat indah di negara kita dan mengkaji keunikan dan keindahan di tempat-tepat tersebut serta menghargai keindahan tersebut |
Tarikh : 05.07.2011 | Hari : Selasa | |
Mata Pelajaran : Pendidikan Moral | Masa : 3.25-4.00pm/4.00-4.35pm | |
Kelas | 1A/1B/1C | |
Bidang Pembelajaran | Nilai Berkaitan Dengan Patriotisme | |
Tajuk | Cinta akan Negara | |
Topik | Kenali Negara Dan Cintai Negara | |
Objektif | - Perasaan menghargai dan menyayangi keindahan alam semulajadi di negara kita | |
Hasil Pembelajaran | - Mengenal pati tempat-tempat indah dan menarik di negara kita - Mengkaji keunikn dan keindahan tempat-tempat tersebut - Berbangga dan menyayangi tempat-tempat tersebut - Menghargai keindahan dan keunikan negara | |
Pendekatan | KBKK | |
Teknik | Perbincangan | |
Refleksi | Pelajar dapat mengenal pasti tempat-tempat indah di negara kita dan mengkaji keunikan dan keindahan di tempat-tepat tersebut serta menghargai keindahan tersebut |
Tarikh : 05.07.2011 | Hari : Selasa | |
Mata Pelajaran : Geografi | Masa : 4.35-5.10pm | |
Kelas | 2M | |
Bidang Pembelajaran | Petempatan & Perkembangannya | |
Tajuk | Pembandaran | |
Topik | Pembandaran | |
Objektif | - Mengenal pasti langkah-langkah untuk mengurangkan masalah pembandaran negara Malaysia | |
Hasil Pembelajaran | - Menyenaraikan langkah-langkah untuk mengurangkan masalah pembandaran negara Malaysia | |
Pendekatan | KBKK | |
Teknik | Perbincangan | |
Refleksi | Pelajar dapat menyenaraikan langkah-langkah mengurangkan masalah pembandaran negara |
Tarikh : 06.07.2011 | Hari : Rabu | |
Mata Pelajaran : Geografi | Masa : 3.25-4.00pm | |
Kelas | 2K | |
Bidang Pembelajaran | Petempatan & Perkembangannya | |
Tajuk | Pembandaran | |
Topik | Pembandaran | |
Objektif | - Mengenal pasti langkah-langkah untuk mengurangkan masalah pembandaran negara Malaysia | |
Hasil Pembelajaran | - Menyenaraikan langkah-langkah untuk mengurangkan masalah pembandaran negara Malaysia | |
Pendekatan | KBKK | |
Teknik | Perbincangan | |
Refleksi | Pelajar dapat menyenaraikan langkah-langkah mengurangkan masalah pembandaran negara |
Tarikh : 06.07.2011 | Hari : Rabu | |
Mata Pelajaran : Geografi | Masa : 4.35-5.10pm | |
Kelas | 2M | |
Bidang Pembelajaran | Petempatan & Perkembangannya | |
Tajuk | Pembandaran | |
Topik | Pembandaran | |
Objektif | - Memahami langkah-langkah untuk mengurangkan masalah pembandaran negara Malaysia | |
Hasil Pembelajaran | - Menjelaskan langkah-langkah untuk mengurangkan masalah pembandaran negara Malaysia | |
Pendekatan | KBKK | |
Teknik | Perbincangan | |
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan langkah-langkah untuk mengurangkan masalah pembandaran dengan bimbingan guru |
Tarikh : 06.07.2011 | Hari : Rabu | |
Mata Pelajaran : Pendidikan Moral | Masa : 5.45-6.20pm | |
Kelas | 1L | |
Bidang Pembelajaran | Nilai Berkaitan Dengan Patriotisme | |
Tajuk | Taat Setia kepada Raja dan Negara | |
Topik | Identiti Negara Kebangsaan Kita | |
Objektif | - Kepentingan menghormati dan menghayati identiti negeri dan negara | |
Hasil Pembelajaran | - Mengenali lambang dan identiti setiap negeri. - Mengenal pasti lambang dan identiti Negara - Menghormati lambang dan identiti setiap negeri dan negara | |
Pendekatan | KBKK | |
Teknik | Perbincangan | |
Refleksi | Pelajar dapat mengenal pasti lambang dan identiti di setiap negeri dan menghormati lambang dan indentiti negara |
Tarikh : 07.07.2011 | Hari : Khamis | |
Mata Pelajaran : Geografi | Masa : 2.00-2.35pm | |
Kelas | 2E | |
Bidang Pembelajaran | Petempatan & Perkembangannya | |
Tajuk | Pembandaran | |
Topik | Pembandaran | |
Objektif | - Memahami langkah-langkah untuk mengurangkan masalah pembandaran negara Malaysia | |
Hasil Pembelajaran | - Menjelaskan langkah-langkah untuk mengurangkan masalah pembandaran negara Malaysia | |
Pendekatan | KBKK | |
Teknik | Perbincangan | |
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan langkah-langkah untuk mengurangkan masalah pembandaran dengan bimbingan guru |
Tarikh : 07.07.2011 | Hari : Khamis | |
Mata Pelajaran : Pendidikan Moral | Masa : 2.35-3.10pm | |
Kelas | 1A/1B/1C | |
Bidang Pembelajaran | Nilai Berkaitan Dengan Patriotisme | |
Tajuk | Taat Setia kepada Raja dan Negara | |
Topik | Identiti Negara Kebangsaan Kita | |
Objektif | - Kepentingan menghormati dan menghayati identiti negeri dan negara | |
Hasil Pembelajaran | - Mengenali lambang dan identiti setiap negeri. - Mengenal pasti lambang dan identiti Negara - Menghormati lambang dan identiti setiap negeri dan negara | |
Pendekatan | KBKK | |
Teknik | Perbincangan | |
Refleksi | Pelajar dapat mengenal pasti lambang dan identiti di setiap negeri dan menghormati lambang dan indentiti negara |
Tarikh : 07.07.2011 | Hari : Khamis | |
Mata Pelajaran : Pendidikan Moral | Masa : 3.25-4.00/4.00-4.35pm | |
Kelas | 1G/1H | |
Bidang Pembelajaran | Nilai Berkaitan Dengan Patriotisme | |
Tajuk | Taat Setia kepada Raja dan Negara | |
Topik | Identiti Negara Kebangsaan Kita | |
Objektif | - Kepentingan menghormati dan menghayati identiti negeri dan negara | |
Hasil Pembelajaran | - Mengenali lambang dan identiti setiap negeri. - Mengenal pasti lambang dan identiti Negara - Menghormati lambang dan identiti setiap negeri dan negara | |
Pendekatan | KBKK | |
Teknik | Perbincangan | |
Refleksi | Pelajar dapat mengenal pasti lambang dan identiti di setiap negeri dan menghormati lambang dan indentiti negara |
Tarikh : 07.07.2011 | Hari : Khamis | |
Mata Pelajaran : Geografi | Masa : 5.10-5.45/5.45-6.20pm | |
Kelas | 2K | |
Bidang Pembelajaran | Petempatan & Perkembangannya | |
Tajuk | Pembandaran | |
Topik | Pembandaran | |
Objektif | - Memahami langkah-langkah untuk mengurangkan masalah pembandaran negara Malaysia | |
Hasil Pembelajaran | - Menjelaskan langkah-langkah untuk mengurangkan masalah pembandaran negara Malaysia | |
Pendekatan | KBKK | |
Teknik | Perbincangan | |
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan langkah-langkah untuk mengurangkan masalah pembandaran dengan bimbingan guru |
Tarikh : 08.07.2011 | Hari : Jumaat | |
Mata Pelajaran : Geografi | Masa : 2.00-2.35pm | |
Kelas | 2K | |
Bidang Pembelajaran | Dinamik Penduduk | |
Tajuk | Kaitan antara komposisi penduduk dengan jenis pekerjaan di kawasan kajian | |
Topik | Pengenalan Kerja Kursus | |
Objektif | - Memahami format-format menghasilkan kerja kursus | |
Hasil Pembelajaran | - Menerangkan cara-cara dan format yang betul menghasilkan kerja kursus | |
Pendekatan | KBKK | |
Teknik | Perbincangan | |
Refleksi | Pelajar dapat memahami cara-cara menghasikan kerja kursus, objektif pengajaran tercapai |
Tarikh : 07.07.2011 | Hari : Jumaat | |
Mata Pelajaran : Geografi | Masa : 4.00-4.35/4.35-5.10pm | |
Kelas | 2M | |
Bidang Pembelajaran | Dinamik Penduduk | |
Tajuk | Kaitan antara komposisi penduduk dengan jenis pekerjaan di kawasan kajian | |
Topik | Pengenalan Kerja Kursus | |
Objektif | - Memahami format-format menghasilkan kerja kursus | |
Hasil Pembelajaran | - Menerangkan cara-cara dan format yang betul menghasilkan kerja kursus | |
Pendekatan | KBKK | |
Teknik | Perbincangan | |
Refleksi | Pelajar dapat memahami cara-cara menghasikan kerja kursus, objektif pengajaran tercapai |
Tarikh : 07.07.2011 | Hari : Jumaat | |
Mata Pelajaran : Geografi | Masa : 5.10-5.45/5.45-6.20pm | |
Kelas | 2E | |
Bidang Pembelajaran | Dinamik Penduduk | |
Tajuk | Kaitan antara komposisi penduduk dengan jenis pekerjaan di kawasan kajian | |
Topik | Pengenalan Kerja Kursus | |
Objektif | - Memahami format-format menghasilkan kerja kursus | |
Hasil Pembelajaran | - Menerangkan cara-cara dan format yang betul menghasilkan kerja kursus | |
Pendekatan | KBKK | |
Teknik | Perbincangan | |
Refleksi | Pelajar dapat memahami cara-cara menghasikan kerja kursus, objektif pengajaran tercapai |
RPH kemas kini tetapi sila semak rph berikut:
ReplyDelete(i) 1A/B/C: Selasa, 05.07.11 - Hasil Pembelajaran
(ii)1L: Rabu, 06.07.11 - Refleksi
(iii) 1A/B/C & 1G/H: Khamis, 07.07.11 - Refleksi
Terima kasih kerana berusaha menyediakan rph yang kemas kini. Teruskan usaha cikgu.
htchong