Tarikh
: 10.02.2014
|
Hari
: Isnin
|
|
Mata
Pelajaran : Matematik
|
Masa : 08.15- 08.50
/ 08.50 – 09.25 am
|
|
Kelas
|
4K5
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Set
|
|
Tajuk
|
Subset,
Set Semesta dan Pelengkap bagi suatu set
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
-
Mewakilkan suatu subset dengan menggunakan gambar rajah Venn
-Mewakilkan
hubungan suatu set dengan set semesta dengan menggunakan gambar rajah Venn
-
Mengenal pasti pelengkap bagi suatu set yang diberi
|
|
Aktiviti
|
-
Guru menggunakan contoh bagi mewakilkan suatu subset dan hubungan suatu set
dengan set semesta dengan menggunakan gambar rajah Venn
-
Guru juga menggunakan cara mengenal pasti pelengkap bagu suatu set yang
diberi
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, contoh soalan
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Bersistematik,
berhati-hati
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menyiapkan latihan yang diberikan dengan bimbingan guru
|
|
Tarikh
: 11.02.2014
|
Hari
: Selasa
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 9.45 – 10.20
/ 10.20 – 10.55 am
|
|
Kelas
|
4K3
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Asas
Kepada Perdagangan
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Unsur
Perdagangan
|
|
Tajuk
|
Bantuan Perniagaan
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
- Menerangkan
jenis-jenis bantuan perniagaan
- Mengelaskan fungsi-fungsi bantuan perniagaan
|
|
Aktiviti
|
- Guru memberi penerangan kepada murid-murid tentang
jenis-jenis bantuan perniagaan.
- Murid-murid cuba mengelaskan jenis-jenis bantuan
perniagaan.
- Seterusnya, mereka membincangkan fungsi-fungsi
bantuan perniagaan.
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, nota ringkas guru
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Kepentingan
ilmu perdagangan
|
|
Refleksi
|
Pelajar dapat mengenalpasti jenis-jenis bantuan perniagaan dan
fungsinya dengan baik
|
|
Tarikh
: 12.02.2014
|
Hari
: Rabu
|
|
Mata
Pelajaran : Matematik
|
Masa : 09.45- 10.20
/ 10.20 – 10.55 am
|
|
Kelas
|
4K5
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Set
|
|
Tajuk
|
Subset,
Set Semesta dan Pelengkap bagi suatu set
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
-
Mengenal pasti hubungan antara set, subset, set semesta dan pelengkap bagi
suatu set
|
|
Aktiviti
|
-
Guru menerangkan cara mengenal pasti hubungan antara set, subset, set semesta
dan pelengkap bagi suatu set dengan menggunakan contoh soalan
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, contoh soalan
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Bersistematik,
berhati-hati
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menyiapkan latihan yang diberikan dengan tunjuk ajar guru
|
|
Tarikh
: 12.02.2014
|
Hari
: Rabu
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 11.30 –
12.05 / 12.05 – 12.40 pm
|
|
Kelas
|
5K3
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Insurans
|
|
Tajuk
|
Belian
Polisi dan tuntutan ganti rugi
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
- Mengetahui
cara-cara membeli polisi dan membuat tuntutan ganti rugi.
- Menjelaskan
implikasi setiap prinsip insuran ke atas tuntutan ganti rugi.
|
|
Aktiviti
|
- Guru membincangkan cara-cara membeli polisi dan
membuat tuntutan ganti rugi.
- Seterusnya, guru juga menjelaskan implikasi setiap
prinsip insuran ke atas tuntutan ganti rugi.
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, nota ringkas guru
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Rasional
|
|
Refleksi
|
90% pelajar dapat memahami prosedur membeli polisi dan cara-cara
menuntut ganti rugi selepas perbincangan
|
|
Tarikh
: 13.02.2014
|
Hari
: Khamis
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 9.45 – 10.20
/ 10.20 – 10.55 am
|
|
Kelas
|
4K3
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Perniagaan Dalam Negeri
|
|
Tajuk
|
Perniagaan
Dalam Negeri
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
- Menerangkan maksud bagi perniagaan dalam negeri.
- Menjelaskan jenis perniagaan dalam negeri.
|
|
Aktiviti
|
- Guru memberi penerangan kepada murid-murid
tentang perniagaan dalam negeri.
-Guru cuba
menjelaskan perniagaan dalam negeri dengan menggunakan contoh.
- Seterusnya latihan diberikan kepada murid-murid.
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, nota ringkas guru
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Rasional
|
|
Refleksi
|
Pelajar dapat memahami perniagaan dalam negeri dengan memberikan
contoh yang betul serta dapat menjawab soalan latihan yang diberikan
|
|
Tarikh
: 13.02.2014
|
Hari
: Khamis
|
|
Mata
Pelajaran : Matematik
|
Masa : 12.05 –
12.40 pm
|
|
Kelas
|
4K5
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Set
|
|
Tajuk
|
Operasi
ke atas Set : Persilangan dan Kesatuan
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
-
Mewakilkan persilangan set dengan menggunakan gambar rajah Venn
-
Menyatakan hubungan antara A n B dengan A, A n B dengan B
-
Menentukan pelengkap bagi persilangan set
|
|
Aktiviti
|
-
Guru menerangkan persilangan set bagi gambar rajah Venn dengan menggunakan
contoh soalan
-
Guru juga menyatakan hubungan antara A n B dengan A, A n B dengan B serta
pelengkap bagi persilangan set
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, contoh soalan
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Bersistematik,
teliti
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat memahami penerangan guru dan seterusnya membuat latihan yang diberikan
dengan baik
|
|
Tarikh
: 14.02.2014
|
Hari
: Jumaat
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 09.40 –
10.10 /
10.10 – 10.40 am
|
|
Kelas
|
5K3
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Pengangkutan
|
|
Tajuk
|
Peranan
Pengangkutan / Pengangkutan Darat
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
- Menerangkan peranan dan jenis-jenis pengangkutan
iaitu pengangkutan darat.
- Mengenal pasti kelebihan dan kelemahan pengangkutan
darat.
|
|
Aktiviti
|
- Guru menerangkan peranan dan jenis pengangkutan
kepada murid-murid.
- Murid-murid cuba memberikan contoh bagi jenis-jenis
pengangkutan dalam perniagaan.
- Membincangkan juga kelebihan dan kelemahan
pengangkutan darat.
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, nota ringkas guru
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Rasional
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menerangkan semula peranan dan jenis-jenis pengangkutan darat serta
kelebihan dan kekurangannya
|
|
No comments:
Post a Comment