Tarikh
: 17.02.2014
|
Hari
: Isnin
|
|
Mata
Pelajaran : Matematik
|
Masa : 08.15- 08.50
/ 08.50 – 09.25 am
|
|
Kelas
|
4K5
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Set
|
|
Tajuk
|
Operasi
ke atas Set : Persilangan dan Kesatuan
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
-
Menentukan pelengkap bagi persilangan set
|
|
Aktiviti
|
-
Guru menerangkan pelengkap bagi persilangan set
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, contoh soalan
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Bersistematik,
teliti
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat memahami penerangan guru dan seterusnya membuat latihan yang diberikan
dengan baik
|
|
Tarikh
: 18.02.2014
|
Hari
: Selasa
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 08.15-08.50 / 08.50-09.25 am
|
|
Kelas
|
4K3
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Perniagaan
Dalam Negeri
|
|
Tajuk
|
Saluran Agihan
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
- Menjelaskan
maksud saluran agihan.
- Menerangkan pelbagai jenis saluran agihan
- Menentukan
jenis saluran agihan yang sesuai dalam pengagihan barangan
|
|
Aktiviti
|
- Guru menjelaskan maksud saluran agihan.
- Guru juga menerangkan pelbagai jenis saluran agihan
kepada murid-murid.
- Murid-murid cuba mengkaitkan agihan barangan yang
sesuai bagi jenis saluran agihan tersebut.
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, nota ringkas guru
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Rasional
|
|
Refleksi
|
Pelajar dapat menjelaskan saluran agihan dan jenisnya
|
|
Tarikh
: 19.02.2014
|
Hari
: Rabu
|
|
Mata
Pelajaran : Matematik
|
Masa : 09.45- 10.20
/ 10.20 – 10.55 am
|
|
Kelas
|
4K5
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Set
|
|
Tajuk
|
Operasi
ke atas Set : Persilangan dan Kesatuan
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
-
Mewakilkan kesatuan set dengan menggunakan gambar rajah Venn
-
Menyatakan hubungan antara A U B dengan A, A U B dengan B
-
Menentukan pelengkap bagi kesatuan set
|
|
Aktiviti
|
-
Guru menerangkan kesatuan set bagi gambar rajah Venn dengan menggunakan
contoh soalan
-
Guru juga menyatakan hubungan antara A U B dengan A, A U B dengan B serta
pelengkap bagi kesatuan set
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, contoh soalan
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Berhati-hati,
teliti
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat memahami penerangan guru dan seterusnya membuat latihan yang diberikan
dengan betul
|
|
Tarikh
: 19.02.2014
|
Hari
: Rabu
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 11.30 –
12.05 / 12.05 – 12.40 pm
|
|
Kelas
|
5K3
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Pengangkutan
|
|
Tajuk
|
Jenis
Pengangkutan Darat
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
- Menerangkan peranan dan jenis-jenis pengangkutan
darat
- Mengenal pasti kelebihan dan kelemahan pengangkutan
darat
|
|
Aktiviti
|
- Guru menerangkan peranan dan jenis pengangkutan
kepada murid-murid.
- Murid-murid cuba memberikan contoh bagi jenis-jenis
pengangkutan darat dalam perniagaan.
- Membincangkan juga kelebihan dan kelemahan
jenis-jenis pengangkutan darat
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, nota ringkas guru
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Rasional
|
|
Refleksi
|
Pelajar dapat menerangkan peranan serta kelebihan dan kekurangan
jenis-jenis pengangkutan darat dengan baik
|
|
Tarikh
: 20.02.2014
|
Hari
: Khamis
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 9.45 – 10.20
/ 10.20 – 10.55 am
|
|
Kelas
|
4K3
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Perniagaan Dalam Negeri
|
|
Tajuk
|
Perniagaan
Runcit ( Fungsi Peruncit dalam Saluran Agihan )
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
- Menjelaskan
maksud peruncit.
- Mengenalpasti fungsi peruncit.
- Menyatakan jenis-jenis perniagaan runcit
|
|
Aktiviti
|
- Guru menjelaskan
maksud peruncit.
- Guru juga
menerangkan fungsi peruncit kepada murid- murid.
- Murid-murid cuba menyatakan jenis-jenis perniagaan
runcit.
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, nota ringkas guru
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Rasional
|
|
Refleksi
|
Pelajar dapat menjelaskan fungsi peruncit dan juga menyatakan
jenis-jenis perniagaan runcit
|
|
Tarikh
: 20.02.2014
|
Hari
: Khamis
|
|
Mata
Pelajaran : Matematik
|
Masa : 12.05 –
12.40 pm
|
|
Kelas
|
4K5
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Set
|
|
Tajuk
|
Operasi
ke atas Set : Persilangan dan Kesatuan
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
-
Menentukan pelengkap bagi persilangan set
|
|
Aktiviti
|
-
Guru menerangkan
pelengkap
bagi persilangan set
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, contoh soalan
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Bersistematik,
teliti
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat membuat latihan yang diberikan dengan baik
|
|
Tarikh
: 21.02.2014
|
Hari
: Jumaat
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 09.40 –
10.10 /
10.10 – 10.40 am
|
|
Kelas
|
5K3
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Pengangkutan
|
|
Tajuk
|
Jenis
Pengangkutan Laut
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
- Menerangkan peranan dan jenis-jenis pengangkutan laut
- Mengenal pasti kelebihan dan kelemahan pengangkutan
laut
|
|
Aktiviti
|
- Guru menerangkan peranan dan jenis pengangkutan
kepada murid-murid.
- Murid-murid cuba memberikan contoh bagi jenis-jenis
pengangkutan laut dalam perniagaan.
- Membincangkan juga kelebihan dan kelemahan
jenis-jenis pengangkutan laut
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, nota ringkas guru
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Rasional
|
|
Refleksi
|
Pelajar dapat menerangkan peranan serta kelebihan dan kekurangan
jenis-jenis pengangkutan laut dengan baik
|
|
Tarikh
: 22.02.2014
|
Hari
: Sabtu
SEKOLAH
GANTI
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 8.10 – 8.40
/
8.40 – 9.10am
|
|
Kelas
|
4K3
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Perniagaan
Dalam Negeri
|
|
Tajuk
|
Jenis-jenis
Perniagaan Runcit
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
- Menyatakan jenis-jenis perniagaan runcit.
- Menghuraikan ciri-ciri peruncit besar-besaran.
|
|
Aktiviti
|
- Murid-murid cuba menyatakan jenis-jenis perniagaan
runcit.
- Guru juga menerangkan setiap jenis perniagaan runcit
kepada murid-murid.
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, nota ringkas guru
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Rasional
|
|
Refleksi
|
Pelajar dapat menerangkan jenis-jenis perniagaan runcit dan
ciri-ciri peruncit besar-besaran.
|
|
No comments:
Post a Comment