Friday, August 8, 2014

Minggu 32 ( 04.08.2014 - 08.08.2014)

Tarikh : 04.08.2014                
Hari : Isnin
Mata Pelajaran : Matematik
Masa : 08.15- 08.50 / 08.50 – 09.25 am /
 12.05 – 12.40 pm
Kelas
4K5
Bidang Pembelajaran
Kebarangkalian I
Tajuk
Peristiwa
Hasil Pembelajaran
- Mengenal pasti unsur-unsur dalam ruang sampel yang memenuhi syarat-syarat yang diberikan
- Menyenaraikan semua unsur yang memenuhi syarat yang diberi bagi suatu ruang sampel menggunakan tatatanda set
- Menentukan sama ada sesuatu peristiwa adalah mungkin bagi suatu ruang sampel
Aktiviti
- Guru menerangkan cara mengenal pasti unsur-unsur dalam ruang sampel yang memenuhi syarat-syarat yang diberikan
dan menyenaraikan semua unsur yang memenuhi syarat yang diberi bagi suatu ruang sampel menggunakan tatatanda set
- Seterusnya, guru juga menggunakan contoh untuk menerangkan sama ada sesuatu peristiwa adalah mungkin bagi suatu ruang sampel
Alat Bantu Mengajar
Buku teks, contoh soalan, buku kerja
Penyerapan Nilai
Teliti
Refleksi
Pelajar dapat membuat latihan yang diberikan dengan baik dengan bimbingan guru

Tarikh : 05.08.2014                
Hari : Selasa
Mata Pelajaran : Perdagangan
Masa : 08.15- 08.50 / 08.50 – 09.25 am
Kelas
4K3
Bidang Pembelajaran
Pemilikan Perniagaan
Tajuk
Pengendalian Perniagaan
Hasil Pembelajaran
- Menjelaskan aspek perniagaan yang mesti diurus dan dikendalikan
Aktiviti
 - Guru menjelaskan aspek perniagaan yang mesti diurus dan dikendalikan iaitu dari segi pengurusan stok, kewangan, sumber manusia, masa, pelanggan, risiko dan maklumat
Alat Bantu Mengajar
Buku Teks, Nota ringkas
Penyerapan Nilai
Rasional
Refleksi
Pelajar dapat memahami aspek perniagaan yang mesti diurus dan dikendalikan dengan baik

Tarikh : 06.08.2014                
Hari : Rabu
Mata Pelajaran : Matematik
Masa : 09.45-10.20 / 10.20 – 10.55 am
Kelas
4K5
Bidang Pembelajaran
Kebarangkalian I
Tajuk
Kebarangkalian Suatu Peristiwa
Hasil Pembelajaran
- Menentukan nisbah bilangan kali berlakunya sesuatu peristiwa kepada bilangan percubaan
-Mengira kebarangkalian suatu peristiwa daripada bilangan cubaan yang besar
Aktiviti
- Guru menerangkan cara menentukan nisbah bilangan kali berlakunya sesuatu peristiwa kepada bilangan percubaan
- Guru seterusnya menunjukkan cara mengira kebarangkalian suatu peristiwa daripada bilangan cubaan yang besar dengan menggunakan contoh
Alat Bantu Mengajar
Buku teks, contoh soalan, buku kerja
Penyerapan Nilai
Teliti
Refleksi
Pelajar dapat membuat latihan yang diberikan dengan baik dengan bimbingan guru

Tarikh : 06.08.2014                
Hari : Rabu
Mata Pelajaran : Perdagangan
Masa : 11.30 – 12.05 / 12.05 – 12.40 pm
Kelas
5K3
Bidang Pembelajaran
Konsumerisme
Tajuk
Membeli Dengan Bijak
Hasil Pembelajaran
- Mengetahui dan mengamalkan cara membeli dengan bijak.

Aktiviti
- Guru menerangkan cara membeli dengan bijak.
-  Seterusnya, guru meminta pelajar memberikan contoh cara membeli dengan bijak.
Alat Bantu Mengajar
Buku Teks, Nota Ringkas
Penyerapan Nilai
Rasional, Kenal pasti
Refleksi
Pelajar dapat memahami cara membeli dengan bijak.

Tarikh : 07.08.2014               
Hari : Khamis
Mata Pelajaran : Perdagangan
Masa : 09.45-10.20 / 10.20 – 10.55 am
Kelas
4K3
Bidang Pembelajaran
Pemilikan Perniagaan
Tajuk
Milikan tunggal
Hasil Pembelajaran
- Mengetahui ciri-ciri, kelebihan dan kekurangan milikan tunggal
- Mengetahui cara penubuhannya milikan tunggal
Aktiviti
 - Guru menerangkan ciri-ciri, kelebihan dan kekurangan milikan tunggal
- Guru juga menjelaskan cara penubuhannya milikan tunggal
Alat Bantu Mengajar
Buku Teks, Nota ringkas
Penyerapan Nilai
Rasional
Refleksi
Pelajar dapat memahami ciri-ciri, kelebihan dan kekurangan serta cara penubuhan milikan tunggal

Tarikh : 08.08.2014                
Hari : Jumaat
Mata Pelajaran : Perdagangan
Masa : 09.40 – 10.10 /
10.10 – 10.40 am
Kelas
5K3
Bidang Pembelajaran
Konsumerisme
Tajuk
Peranan kerajaan dan agensi lain dalam melindugi pengguna
Hasil Pembelajaran
- Menerangkan peranan kerajaan dan agensi lain dalam melindugi pengguna.
- Menerangkan undang-undang berkaitan dengan perlindungan pengguna.   
-   Merumuskan sebab-sebab pengguna perlu dilindungi.                    
Aktiviti
- Guru menerangkan peranan kerajaan dan agensi lain dalam melindugi pengguna.
-  Seterusnya, guru juga menerangkan undang-undang berkaitan dengan   perlindungan  pengguna dan sebab-sebab perngguna perlu dilindungi.                          
Alat Bantu Mengajar
Buku Teks, Nota Ringkas
Penyerapan Nilai
Kenal pasti
Refleksi
P & P ditangguhkan sebab pelajar ada ceramah di dewan

Tarikh : 09.08.2014 
Hari : Sabtu

JOGATHON  PIBG
SEKOLAH  GANTI CUTI HARI  RAYA ( 01.08.2014 )
        

No comments:

Post a Comment