Tarikh
: 04.08.2014
|
Hari
: Isnin
|
|
Mata
Pelajaran : Matematik
|
Masa : 08.15- 08.50
/ 08.50 – 09.25 am /
12.05 – 12.40 pm
|
|
Kelas
|
4K5
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Kebarangkalian I
|
|
Tajuk
|
Peristiwa
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
-
Mengenal pasti unsur-unsur dalam ruang sampel yang memenuhi syarat-syarat
yang diberikan
-
Menyenaraikan semua unsur yang memenuhi syarat yang diberi bagi suatu ruang
sampel menggunakan tatatanda set
-
Menentukan sama ada sesuatu peristiwa adalah mungkin bagi suatu ruang sampel
|
|
Aktiviti
|
-
Guru menerangkan cara mengenal pasti unsur-unsur dalam ruang sampel yang
memenuhi syarat-syarat yang diberikan
dan
menyenaraikan semua unsur yang memenuhi syarat yang diberi bagi suatu ruang
sampel menggunakan tatatanda set
-
Seterusnya, guru juga menggunakan contoh untuk menerangkan sama ada sesuatu
peristiwa adalah mungkin bagi suatu ruang sampel
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, contoh soalan, buku kerja
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Teliti
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat membuat latihan yang diberikan dengan baik dengan bimbingan guru
|
|
Tarikh
: 05.08.2014
|
Hari
: Selasa
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 08.15- 08.50
/ 08.50 – 09.25 am
|
|
Kelas
|
4K3
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Pemilikan
Perniagaan
|
|
Tajuk
|
Pengendalian
Perniagaan
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
- Menjelaskan
aspek perniagaan yang mesti diurus dan dikendalikan
|
|
Aktiviti
|
- Guru menjelaskan
aspek perniagaan yang mesti diurus dan dikendalikan iaitu dari segi
pengurusan stok, kewangan, sumber manusia, masa, pelanggan, risiko dan
maklumat
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
Teks, Nota ringkas
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Rasional
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat memahami aspek perniagaan yang mesti diurus dan dikendalikan dengan
baik
|
|
Tarikh
: 06.08.2014
|
Hari
: Rabu
|
|
Mata
Pelajaran : Matematik
|
Masa : 09.45-10.20
/ 10.20 – 10.55 am
|
|
Kelas
|
4K5
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Kebarangkalian I
|
|
Tajuk
|
Kebarangkalian
Suatu Peristiwa
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
-
Menentukan nisbah bilangan kali berlakunya sesuatu peristiwa kepada bilangan
percubaan
-Mengira
kebarangkalian suatu peristiwa daripada bilangan cubaan yang besar
|
|
Aktiviti
|
-
Guru menerangkan cara menentukan nisbah bilangan kali berlakunya sesuatu
peristiwa kepada bilangan percubaan
-
Guru seterusnya menunjukkan cara mengira kebarangkalian suatu peristiwa
daripada bilangan cubaan yang besar dengan menggunakan contoh
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, contoh soalan, buku kerja
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Teliti
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat membuat latihan yang diberikan dengan baik dengan bimbingan guru
|
|
Tarikh
: 06.08.2014
|
Hari
: Rabu
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 11.30 –
12.05 / 12.05 – 12.40 pm
|
|
Kelas
|
5K3
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Konsumerisme
|
|
Tajuk
|
Membeli
Dengan Bijak
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
- Mengetahui dan mengamalkan cara membeli dengan bijak.
|
|
Aktiviti
|
- Guru
menerangkan cara membeli dengan bijak.
- Seterusnya,
guru meminta pelajar memberikan contoh cara membeli dengan bijak.
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
Teks, Nota Ringkas
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Rasional,
Kenal pasti
|
|
Refleksi
|
Pelajar dapat memahami cara membeli dengan bijak.
|
|
Tarikh
: 07.08.2014
|
Hari
: Khamis
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 09.45-10.20
/ 10.20 – 10.55 am
|
|
Kelas
|
4K3
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Pemilikan
Perniagaan
|
|
Tajuk
|
Milikan
tunggal
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
- Mengetahui
ciri-ciri, kelebihan dan kekurangan milikan tunggal
- Mengetahui cara penubuhannya milikan tunggal
|
|
Aktiviti
|
- Guru menerangkan ciri-ciri,
kelebihan dan kekurangan milikan tunggal
- Guru juga menjelaskan cara penubuhannya milikan
tunggal
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
Teks, Nota ringkas
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Rasional
|
|
Refleksi
|
Pelajar dapat memahami ciri-ciri, kelebihan dan
kekurangan serta cara penubuhan milikan tunggal
|
|
Tarikh
: 08.08.2014
|
Hari
: Jumaat
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 09.40 –
10.10 /
10.10 – 10.40 am
|
|
Kelas
|
5K3
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Konsumerisme
|
|
Tajuk
|
Peranan
kerajaan dan agensi lain dalam melindugi pengguna
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
- Menerangkan
peranan kerajaan dan agensi lain dalam melindugi pengguna.
- Menerangkan undang-undang berkaitan dengan
perlindungan pengguna.
- Merumuskan
sebab-sebab pengguna perlu dilindungi.
|
|
Aktiviti
|
- Guru
menerangkan peranan kerajaan dan agensi lain dalam melindugi pengguna.
- Seterusnya,
guru juga menerangkan undang-undang berkaitan dengan perlindungan pengguna dan sebab-sebab perngguna perlu
dilindungi.
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
Teks, Nota Ringkas
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Kenal
pasti
|
|
Refleksi
|
P & P ditangguhkan sebab pelajar ada ceramah di
dewan
|
|
Tarikh : 09.08.2014
|
Hari : Sabtu
|
JOGATHON PIBG
SEKOLAH GANTI CUTI HARI RAYA ( 01.08.2014 )
|
No comments:
Post a Comment