Tarikh
: 18.08.2014
|
Hari
: Isnin
|
|
Mata
Pelajaran : Matematik
|
Masa : 08.15- 08.50
/ 08.50 – 09.25 am /
12.05 – 12.40 pm
|
|
Kelas
|
4K5
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Bulatan III
|
|
Tajuk
|
Sudut
di antara Tangen dengan Perentas
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
-
Mengenalpasti sudut dalam tembereng selang-seli yang dicangkum oleh perentas
yang melalui titik sentuhan tangen
|
|
Aktiviti
|
-
Guru menerangkan cara mengenalpasti sudut dalam tembereng selang-seli yang
dicangkum oleh perentas yang melalui titik sentuhan tangen
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, contoh soalan, buku kerja
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Teliti
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat membuat latihan yang diberikan dengan baik dengan bimbingan guru
|
|
Tarikh
: 19.08.2014
|
Hari
: Selasa
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 08.15- 08.50
/ 08.50 – 09.25 am
|
|
Kelas
|
4K3
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Pemilikan
Perniagaan
|
|
Tajuk
|
Syarikat
Sendirian Berhad , Syarikat Awam Berhad
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
- Mengetahui
ciri-ciri, kelebihan dan kekurangan syarikat sendirian berhad dan Syarikat
Awam Berhad
- Mengetahui cara penubuhannya syarikat sendirian
berhad dan Syarikat Awam Berhad
|
|
Aktiviti
|
- Guru menerangkan ciri-ciri,
kelebihan dan kekurangan syarikat sendirian berhad dan Syarikat Awam Berhad
- Guru juga menjelaskan cara penubuhannya syarikat
sendirian berhad dan Syarikat Awam Berhad
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
Teks, Nota ringkas
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Rasional
|
|
Refleksi
|
Pelajar dapat memahami ciri-ciri, kelebihan dan
kekurangan serta cara penubuhan syarikat sendirian berhad dan Syarikat Awam
Berhad
|
|
Tarikh
: 20.08.2014
|
Hari
: Rabu
|
|
Mata
Pelajaran : Matematik
|
Masa : 09.45-10.20
/ 10.20 – 10.55 am
|
|
Kelas
|
4K5
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Bulatan III
|
|
Tajuk
|
Tangen
Sepunya
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
-
Menentukan bilangan tangen sepunya yang boleh dilukis kepda dua bulatan yang
:
(a)
bersilang pada dua titik
(b)
bersentuhan pada satu titik sahaja
(c)
tidak bersilang
|
|
Aktiviti
|
-
Guru menerangkan cara menentukan bilangan tangen sepunya yang boleh dilukis
kepda dua bulatan yang :
(a)
bersilang pada dua titik
(b)
bersentuhan pada satu titik sahaja
(c)
tidak bersilang
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, contoh soalan, buku kerja
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Teliti
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat membuat latihan yang diberikan dengan baik dengan bimbingan guru
|
|
Tarikh
: 20.08.2014
|
Hari
: Rabu
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 11.30 –
12.05 / 12.05 – 12.40 pm
|
|
Kelas
|
5K3
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Ulangkaji
|
|
Tajuk
|
Bab-bab
Tingkatan 4 dan 5
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
- Membuat
pengukuhan dalam bab-bab tersebut untuk persediaan peperiksaan
percubaan
|
|
Aktiviti
|
- Guru
membuat ulangkaji dengan murid-murid mengenai bab-bab tertentu untuk
persediaan peperiksaan percubaan.
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Contoh
soalan
|
|
Penyerapan
Nilai
|
rajin,
bertanggungjawab
|
|
Refleksi
|
Ulangkaji
dijalankan dengan lancar dan baik
|
|
Tarikh
: 21.08.2014
|
Hari
: Khamis
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 09.45-10.20
/ 10.20 – 10.55 am
|
|
Kelas
|
4K3
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Pemilikan
Perniagaan
|
|
Tajuk
|
Koperasi,Perbadanan
Awam
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
- Mengetahui
ciri-ciri, kelebihan dan kekurangan koperasi dan perbadanan awam
- Mengetahui cara penubuhannya koperasi dan perbadanan
awam
|
|
Aktiviti
|
- Guru menerangkan ciri-ciri,
kelebihan dan kekurangan koperasi dan perbadanan awam
- Guru juga menjelaskan cara penubuhannya koperasi dan
perbadanan awam
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
Teks, Nota ringkas
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Rasional
|
|
Refleksi
|
Pelajar dapat memahami ciri-ciri, kelebihan dan
kekurangan serta cara penubuhan koperasi dan perbadanan awam
|
|
Tarikh
: 22.08.2014
|
Hari
: Jumaat
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 09.40 –
10.10 /
10.10 – 10.40 am
|
|
Kelas
|
5K3
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Ulangkaji
|
|
Tajuk
|
Bab-bab
Tingkatan 4 dan 5
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
- Membuat
pengukuhan dalam bab-bab tersebut untuk persediaan peperiksaan
percubaan
|
|
Aktiviti
|
- Guru
membuat ulangkaji dengan murid-murid mengenai bab-bab tertentu untuk
persediaan peperiksaan percubaan.
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Contoh
soalan
|
|
Penyerapan
Nilai
|
rajin,
bertanggungjawab
|
|
Refleksi
|
Ulangkaji
dijalankan dengan lancar dan baik
|
|
No comments:
Post a Comment