Tarikh
: 25.08.2014
|
Hari
: Isnin
|
|
Mata
Pelajaran : Matematik
|
Masa : 08.15- 08.50
/ 08.50 – 09.25 am /
12.05 – 12.40 pm
|
|
Kelas
|
4K5
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Trigonometri II
|
|
Tajuk
|
Nilai
Sin Ɵ,
Kos
Ɵ dan Tan Ɵ ( 0◦ ≤ Ɵ ≤ 360◦
)
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
-
Mengenal pasti sukuan dan sudut-sudut dalam bulatan
-
Menentukan (a) nilai koordinat-y, (b) nilai koordinat-x, (c) nisbah
koordinat-y dan koordinat-x bagi beberapa titk pada lilitan bulatan unit
|
|
Aktiviti
|
-
Guru menerangkan cara Mengenal pasti sukuan dan sudut-sudut dalam bulatan
-
Guru juga menerangkan dengan contoh menentukan (a) nilai koordinat-y, (b)
nilai koordinat-x, (c) nisbah koordinat-y dan koordinat-x bagi beberapa titk
pada lilitan bulatan unit
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, contoh soalan, buku kerja
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Teliti
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat membuat latihan yang diberikan dengan baik dengan bimbingan guru
|
|
Tarikh
: 26.08.2014
|
Hari
: Selasa
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 08.15- 08.50
/ 08.50 – 09.25 am
|
|
Kelas
|
4K3
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Pemilikan
Perniagaan
|
|
Tajuk
|
Penswastaan
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
- Menjelaskan
tujuan penswastaan.
- Menilai dasar penswastaan
|
|
Aktiviti
|
- Guru menjelaskan tujuan penswastaan.
- Seterusnya,
guru juga membincangkan dasar penswastaan dengan pelajar serta menilaikannya.
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
Teks, Nota ringkas
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Rasional
|
|
Refleksi
|
Pelajar dapat memahami ciri-ciri, kelebihan dan
kekurangan serta cara penubuhan penswastaan
|
|
Tarikh
: 27.08.2014
|
Hari
: Rabu
|
|
Mata
Pelajaran : Matematik
|
Masa : 09.45-10.20
/ 10.20 – 10.55 am
|
|
Kelas
|
4K5
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Trigonometri II
|
|
Tajuk
|
Nilai
Sin Ɵ,
Kos
Ɵ dan Tan Ɵ ( 0◦ ≤ Ɵ ≤ 360◦
)
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
-
Menentukan nilai-nilai bagi Sin Ɵ, Kos Ɵ dan Tan Ɵ ( 0◦
≤ Ɵ ≤ 360◦ )
|
|
Aktiviti
|
-
Guru menerangkan cara menentukan nilai-nilai bagi Sin Ɵ, Kos Ɵ
dan Tan Ɵ ( 0◦ ≤ Ɵ ≤ 360◦
)
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, contoh soalan, buku kerja
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Teliti
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat membuat latihan yang diberikan dengan baik dengan bimbingan guru
|
|
Tarikh
: 27.08.2014
|
Hari
: Rabu
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 11.30 –
12.05 / 12.05 – 12.40 pm
|
|
Kelas
|
5K3
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Ulangkaji
|
|
Tajuk
|
Bab-bab
Tingkatan 4 dan 5
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
-
Membuat pengukuhan dalam bab-bab
tersebut untuk persediaan peperiksaan
percubaan
|
|
Aktiviti
|
- Guru membuat
ulangkaji dengan murid-murid mengenai bab-bab tertentu untuk persediaan
peperiksaan percubaan.
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Contoh
soalan
|
|
Penyerapan
Nilai
|
rajin,
bertanggungjawab
|
|
Refleksi
|
Ulangkaji
dijalankan dengan lancar dan baik
|
|
Tarikh
: 28.08.2014
|
Hari
: Khamis
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 09.45-10.20
/ 10.20 – 10.55 am
|
|
Kelas
|
4K3
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Pelaburan
|
|
Tajuk
|
Pelaburan
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
- Membezakan
pelabur dengan spekulator
- Mengenalpasti kepelbagaian peluang pelaburan
|
|
Aktiviti
|
- Guru
menerangkan perbezaan pelabur dengan
spekulator dan meminta murid-murid mengenalpasti kepelbagaian peluang
pelaburan
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
Teks, Nota ringkas
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Kenal
pasti
|
|
Refleksi
|
Pelajar dapat membezakan pelabur dengan spekulator dan mengenalpasti kepelbagaian
peluang pelaburan
|
|
Tarikh
: 29.08.2014
|
Hari
: Jumaat
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 09.40 –
10.10 /
10.10 – 10.40 am
|
|
Kelas
|
5K3
|
|
PEPERIKSAAN PERCUBAAN SPM
SEJARAH 3
(0840-1140)
|
||