Monday, February 7, 2011

Minggu 6 ( 07.02.2011 – 13.02.2011 )


Date : 07.02.2011 Day : Monday
Subject : MatematicsTime : 12.50 -1.25pm / 1.25 - 2.00pm
Class1J
Chapter2. Number Patterns and sequences
Topic
Number Patterns and sequences
Learning Objectives- Recognise and extend number patterns and sequences formed by counting on and counting back in intervals of any size.
Learning Outcome
  • Describe the pattern of a given number sequence. 
  • Extend number sequences. 
  • Complete missing terms in given number sequences.
  • Construct number sequences based on given patterns.
CCTSMaking generalisations determine the patterns
ReflectionThe students could answer the questions given.

 

Tarikh : 07.02.2011 Hari : Isnin
Mata Pelajaran : GeografiMasa : 3.25 – 4.00pm
Kelas2E
Bidang PembelajaranKemahiran Geografi
TajukGraf
TopikPola taburan
Objektif
  • Mengumpul dan merekod maklumat dan data
  • Menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
Hasil Pembelajaran- Menunjuk cara mendapatkan maklumat dan data seperti bilangan ahli murid mengikut jantina dalam kelas tingkatan 2.
PendekatanPembelajaran konteksual, KBKK
TeknikPenerangan
Refleksi
Pelajar dapat mengumpul dan merekod maklumat dan data dengan baik serta menyusunnya.

 

Tarikh : 07.02.2011 Hari : Isnin
Mata Pelajaran : GeografiMasa : 4.35 – 5.10pm / 5.10 – 5.45pm
Kelas2K
Bidang PembelajaranKemahiran Geografi
TajukGraf
TopikPola taburan
Objektif
  • Mengumpul dan merekod maklumat dan data
  • Menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
Hasil Pembelajaran- Menunjuk cara mendapatkan maklumat dan data seperti bilangan ahli murid mengikut jantina dalam kelas tingkatan 2.
PendekatanPembelajaran konteksual, KBKK
TeknikPenerangan
RefleksiPelajar dapat mengumpul dan merekod maklumat dan data dengan baik serta menyusunnya.

 

Date : 07.02.2011 Day : Monday
Subject : MatematicsTime : 5.45 - 6.20pm
Class1C
Chapter2. Number Patterns and sequences
Topic
Number Patterns and sequences
Learning Objectives- Recognise and extend number patterns and sequences formed by counting on and counting back in intervals of any size.
Learning Outcome- Describe the pattern of a given number sequence.

- Extend number sequences.

- Complete missing terms in given number sequences.

- Construct number sequences based on given patterns.
CCTSMaking generalisations determine the patterns
ReflectionThe students could answer the questions given.

 

Date : 08.02.2011 Day : Tuesday
Subject : MatematicsTime : 12.50 -1.25pm / 1.25 - 2.00pm
Class1C
Chapter2. Number Patterns and sequences
Topic
Odd and Even Numbers
Learning Objectives- Recognise odd and even numbers and make general statements about them.
Learning Outcome
- Identify and describe odd and even numbers.
- Make general statements about odd and even numbers.
CCTSWorking out mentally
Reflection95% of students able to do the questions given. 

 

Tarikh : 08.02.2011 Hari : Selasa
Mata Pelajaran : Pendidikan Sivik KenegaraanMasa : 3.25 – 4.00pm / 4.00 – 4.35pm
Kelas2K
TemaPencapaian Kendiri
TajukKemahiran mebuat releksi
Objektif- Membuat refleksi untuk kejayaan diri
PendekatanKontekstual, KBKK, Pembelajaran aktif
TeknikPerbincangan
RefleksiPelajar dapat menmbuat refleksi kejayaan diri dengan baik.

 

Tarikh : 08.02.2011 Hari : Selasa
Mata Pelajaran : GeografiMasa : 4.35 – 5.10pm
Kelas2M
Bidang PembelajaranKemahiran Geografi
TajukGraf
TopikPola taburan
Objektif
  • Mengumpul dan merekod maklumat dan data
  • Menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
Hasil Pembelajaran- Menunjuk cara mendapatkan maklumat dan data seperti bilangan ahli murid mengikut jantina dalam kelas tingkatan 2.
PendekatanPembelajaran konteksual, KBKK
TeknikPenerangan
RefleksiPelajar dapat mengumpul dan merekod maklumat dan data dengan baik serta menyusunnya.

 

Date : 08.02.2011 Day : Tuesday
Subject : MatematicsTime : 5.45 – 6.20pm
Class1J
Chapter2. Number Patterns and sequences
Topic
Odd and Even Numbers
Learning Objectives- Recognise odd and even numbers and make general statements about them.
Learning Outcome
- Identify and describe odd and even numbers.
- Make general statements about odd and even numbers.
CCTSWorking out mentally
Reflection95% of students able to do the questions given. 

 

Tarikh : 09.02.2011 Hari : Rabu
Mata Pelajaran : GeografiMasa : 3.25 – 4.00pm
Kelas2M
Bidang PembelajaranKemahiran Geografi
TajukGraf
TopikPola taburan
Objektif
  • Melukis graf bar berganda dan graf garisan berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul
Hasil Pembelajaran- Menunjuk cara membina jadual dan melukis graf.
PendekatanPembelajaran konteksual, KBKK
TeknikPenerangan
RefleksiPelajar dapat melukiskan gaf bar berganda berdasarkan  jadual maklumat.

 

Tarikh : 09.02.2011 Hari : Rabu
Mata Pelajaran : GeografiMasa : 5.10 – 5.45pm / 5.45 – 6.20 pm
Kelas2E
Bidang PembelajaranKemahiran Geografi
TajukGraf
TopikPola taburan
Objektif
  • Melukis graf bar berganda dan graf garisan berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul
Hasil Pembelajaran- Menunjuk cara membina jadual dan melukis graf.
PendekatanPembelajaran konteksual, KBKK
TeknikPenerangan
Refleksi
Pelajar dapat melukiskan gaf bar berganda berdasarkan  jadual maklumat.

 

Date : 10.02.2011 Day : Thursday
Subject : MatematicsTime : 12.50 – 1.25pm / 1.25 – 2.00pm
Class1J
Chapter2. Number Patterns and sequences
Topic
Prime Numbers
Learning Objectives- Understand the characteristics of prime numbers.
Learning Outcome
- Identify the characteristics of prime numbers.
- Determine whether a given number is a prime number.
- Determine all the prime numbers less than 100.
CCTSWorking out mentally
ReflectionThe students could answer the questions given.

 

Tarikh : 10.02.2011 Hari : Khamis
Mata Pelajaran : GeografiMasa : 2.00 – 2.35pm
Kelas2E
Bidang PembelajaranKemahiran Geografi
TajukGraf
TopikPola taburan
Objektif- Mentafsir jadual, graf bar berganda dan graf garisan berganda
Hasil Pembelajaran- Menunjuk cara mentafsir jadual, graf bar berganda dan graf garisan berganda.
PendekatanPembelajaran konteksual, KBKK
TeknikPenerangan
Refleksi
Pelajar dapat melukis graf garisan berganda mengikut tunjuk ajar  guru.

 

Tarikh : 10.02.2011 Hari : Khamis
Mata Pelajaran : GeografiMasa : 3.25 – 4.00pm
Kelas2K
Bidang PembelajaranKemahiran Geografi
TajukGraf
TopikPola taburan
Objektif
  • Melukis graf bar berganda dan graf garisan berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul
Hasil Pembelajaran- Menunjuk cara membina jadual dan melukis graf.
PendekatanPembelajaran konteksual, KBKK
TeknikPenerangan
RefleksiPelajar dapat melukis graf bar berganda dengan baik

 

Tarikh : 11.02.2011 Hari : Jumaat
Mata Pelajaran : GeografiMasa : 2.00 – 2.35pm
Kelas2K
Bidang PembelajaranKemahiran Geografi
TajukGraf
TopikPola taburan
Objektif- Mentafsir jadual, graf bar berganda dan graf garisan berganda
Hasil Pembelajaran- Menunjuk cara mentafsir jadual, graf bar berganda dan graf garisan berganda.
PendekatanPembelajaran konteksual, KBKK
TeknikPenerangan
RefleksiPelajar dapat melukis graf bar berganda dengan baik

 

Date : 11.02.2011 Day : Friday
Subject : MatematicsTime : 2.35 – 3.10pm / 3.10 – 3.45pm
Class1C
Chapter2. Number Patterns and sequences
Topic
Prime Numbers
Learning Objectives- Understand the characteristics of prime numbers.
Learning Outcome
- Identify the characteristics of prime numbers.
- Determine whether a given number is a prime number.
- Determine all the prime numbers less than 100.
CCTSWorking out mentally
ReflectionStudents could answer the question given

 

Tarikh : 11.02.2011 Hari : Jumaat
Mata Pelajaran : GeografiMasa : 5.10 - 5.45pm / 5.45 – 6.20pm
Kelas2M
Bidang PembelajaranKemahiran Geografi
TajukGraf
TopikPola taburan
Objektif- Mentafsir jadual, graf bar berganda dan graf garisan berganda
Hasil Pembelajaran- Menunjuk cara mentafsir jadual, graf bar berganda dan graf garisan berganda.
PendekatanPembelajaran konteksual, KBKK
TeknikPenerangan
RefleksiPelajar dapat melukis graf bar berganda dengan baik

 

No comments:

Post a Comment