Tarikh : 26.09.2011 | Hari : Isnin | |
Mata Pelajaran : Pendidikan Sivik Kenegaraan | Masa : 12.50-1.25 /1.25 -2.00pm | |
Kelas | 1B | |
Tema | Cabaran Masa Depan | |
Tajuk | Kesinambangan Kesejahteraan Rakyat | |
Topik | Hormatilah Mereka | |
Objektif | - Kepekaan tentang golongan kurang upaya | |
Hasil Pembelajaran | - Melibatkan diri dalam usaha membantu mereka yang kurang bernasib baik - Menghargai dan menghormati golongan kurang upaya | |
Pendekatan | Kemahiran Masteri | |
Teknik | Perbincangan | |
Refleksi | Pelajar dapat memahami cara-cara menghormati golongan kurang upaya dan usaha membantu mereka yang kurang bernasib baik |
Tarikh :26.09.2011 | Hari : Isnin | |
Mata Pelajaran : Geografi | Masa : 3.25-4.00pm | |
Kelas | 2E | |
Bidang Pembelajaran | Pengangkutan Dan Perhubungan | |
Tajuk | Perkembangan Pengangkutan dan Perhubungan | |
Topik | Kepentingan Perkembangan Perhubungan Di Kanada | |
Objektif | - Memahami kepentingan perkembangan perhubungan di Kanada | |
Hasil Pembelajaran | - Menyatakan empat kepentingan sistem perhubungan di Kanada. - Menghuraikan kepentingan ICT dalam bidang e-dagang, e-pembelajaran, e- perubatan, tele-sidang dan e-kerajaan | |
Pendekatan | Kemahiran Konteksual | |
Teknik | Perbincangan | |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan dan menghuraikan kepentingan sistem perhubungan di Kanada |
Date : 26.09.2011 | Day : Monday | |
Subject : Mathematics | Time : 4.00-4.35 / 4.35- 5.10pm | |
Class | 2G | |
Chapter | 11. Transformations | |
Topic | Quadrilaterals using concept of transformations | |
Learning Objectives | Understand and use the properties of quadrilaterals using concept of transformations | |
Learning Outcome | - Determine the properties of quadrilaterals using reflections and rotations | |
Teaching Aids: | Textbook, Workbook | |
Reflection | Students could answer the questions given well |
Date : 27.09.2011 | Day : Tuesday | |
Subject : Mathematics | Time : 12.50-1.25 / 1.25- 2.00pm | |
Class | 2N | |
Chapter | 11. Transformations | |
Topic | Quadrilaterals using concept of transformations | |
Learning Objectives | Understand and use the properties of quadrilaterals using concept of transformations | |
Learning Outcome | - Determine the properties of quadrilaterals using reflections and rotations | |
Teaching Aids: | Textbook, Workbook | |
Reflection | Students could answer the questions given by teacher's guide |
Date : 27.09.2011 | Day : Tuesday | |
Subject : Mathematics | Time : 2.00-2.35 / 2.35-3.10pm | |
Class | 2G | |
Chapter | 12. Solid Geometry II | |
Topic | Solid Geometry | |
Learning Objectives | Understand geometric properties of prisms , pyramids, cylinders, cones and spheres Understand the concept of nets | |
Learning Outcome | - State the geometric properties of prisms , pyramids, cylinders, cones and spheres - Draw nets for prisms , pyramids, cylinders and cones - State the types of solids given their nets. - Construct models of solids given their nets | |
Teaching Aids: | Textbook, Workbook | |
Reflection | Students could answer the questions given after class discussion |
Tarikh : 27.09.2011 | Hari : Selasa | |
Mata Pelajaran : Geografi | Masa : 4.35-5.10pm | |
Kelas | 2M | |
Bidang Pembelajaran | Pengangkutan Dan Perhubungan | |
Tajuk | Perkembangan Pengangkutan dan Perhubungan | |
Topik | Kepentingan Perkembangan Perhubungan Di Kanada | |
Objektif | - Memahami kepentingan perkembangan perhubungan di Kanada | |
Hasil Pembelajaran | - Menyatakan empat kepentingan sistem perhubungan di Kanada. - Menghuraikan kepentingan ICT dalam bidang e-dagang, e-pembelajaran, e- perubatan, tele-sidang dan e-kerajaan | |
Pendekatan | Kemahiran Konteksual | |
Teknik | Perbincangan | |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan dan menghuraikan kepentingan sistem perhubungan di Kanada |
Tarikh : 28.09.2011 | Hari : Rabu | |
Mata Pelajaran : Geografi | Masa : 3.25-4.00pm | |
Kelas | 2K | |
Bidang Pembelajaran | Pengangkutan Dan Perhubungan | |
Tajuk | Perkembangan Pengangkutan dan Perhubungan | |
Topik | Kepentingan Perkembangan Perhubungan Di Kanada | |
Objektif | - Memahami kepentingan perkembangan perhubungan di Kanada | |
Hasil Pembelajaran | - Menyatakan empat kepentingan sistem perhubungan di Kanada. - Menghuraikan kepentingan ICT dalam bidang e-dagang, e-pembelajaran, e- perubatan, tele-sidang dan e-kerajaan | |
Pendekatan | Kemahiran Konteksual | |
Teknik | Perbincangan | |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan dan menghuraikan kepentingan sistem perhubungan di Kanada |
Tarikh : 28.09.2011 | Hari : Rabu | |
Mata Pelajaran : Geografi | Masa : 4.35-5.10pm | |
Kelas | 2M | |
Bidang Pembelajaran | Kemahiran Geografi | |
Tajuk | Bab 1: Kedudukan ( Ulangkaji ) | |
Topik | Mengira waktu tempatan | |
Objektif | - Memahami cara-cara untuk mengira waktu tempatan | |
Hasil Pembelajaran | - Mengira waktu tempatan berasaskan kedudukan longitub | |
Pendekatan | Kemahiran Masteri | |
Teknik | Perbincangan , Latihan | |
Refleksi | Pelajar dapat mengira waktu tempatan dengan tunjuk ajar guru |
Tarikh : 28.09.2011 | Hari : Rabu | |
Mata Pelajaran : Geografi | Masa : 5.10 – 5.45 / 5.45-6.20pm | |
Kelas | 2E | |
Bidang Pembelajaran | Kemahiran Geografi | |
Tajuk | Bab 1: Kedudukan ( Ulangkaji ) | |
Topik | Mengira waktu tempatan | |
Objektif | - Memahami cara-cara untuk mengira waktu tempatan | |
Hasil Pembelajaran | - Mengira waktu tempatan berasaskan kedudukan longitub | |
Pendekatan | Kemahiran Masteri | |
Teknik | Perbincangan , Latihan | |
Refleksi | Pelajar dapat menyelesaikan soalan-soalan berkaitan dengan pengiraan waktu tempatan yang diberikan |
Date : 29.09.2011 | Day : Thursday | |
Subject : Mathematics | Time : 12.50-1.25 / 1.25- 2.00pm | |
Class | 2N | |
Chapter | 12. Solid Geometry II | |
Topic | Solid Geometry | |
Learning Objectives | Understand geometric properties of prisms , pyramids, cylinders, cones and spheres Understand the concept of nets | |
Learning Outcome | - State the geometric properties of prisms , pyramids, cylinders, cones and spheres - Draw nets for prisms , pyramids, cylinders and cones - State the types of solids given their nets. - Construct models of solids given their nets | |
Teaching Aids: | Textbook, Workbook | |
Reflection | Students could answer the questions given after class discussion |
Tarikh : 29.09.2011 | Hari : Khamis | |
Mata Pelajaran : Geografi | Masa : 3.25-4.00pm | |
Kelas | 2E | |
Bidang Pembelajaran | Kemahiran Geografi | |
Tajuk | Bab 1: Kedudukan ( Ulangkaji ) | |
Topik | Mengira zon waktu | |
Objektif | - Memahami cara-cara untuk mengira zon waktu | |
Hasil Pembelajaran | - Mengira zon waktu | |
Pendekatan | Kemahiran Masteri | |
Teknik | Perbincangan , Latihan | |
Refleksi | Pelajar dapat menyelesaikan soalan-soalan yang diberikan |
Date : 29.09.2011 | Day : Thursday | |
Subject : Mathematics | Time : 4.35-5.10pm | |
Class | 2G | |
Chapter | 12. Solid Geometry II | |
Topic | Surface Area | |
Learning Objectives | Understand the concept of surface area | |
Learning Outcome | - State the surface areas of prisms - Find the surface area of prisms - Solve problems involving surface areas. | |
Teaching Aids: | Textbook, Workbook | |
Reflection | Students could state and find the surface area of prisms |
Tarikh : 29.09.2011 | Hari : Khamis | |
Mata Pelajaran : Geografi | Masa : 5.10-5.45/5.45-6.20pm | |
Kelas | 2K | |
Bidang Pembelajaran | Kemahiran Geografi | |
Tajuk | Bab 1: Kedudukan ( Ulangkaji ) | |
Topik | Mengira waktu tempatan | |
Objektif | - Memahami cara-cara untuk mengira waktu tempatan | |
Hasil Pembelajaran | - Mengira waktu tempatan berasaskan kedudukan longitub | |
Pendekatan | Kemahiran Masteri | |
Teknik | Perbincangan , Latihan | |
Refleksi | P & P ditangguhkan kerana pelajar dibenarkan balik pada 5.10 petang |
Tarikh : 30.09.2011 | Hari : Jumaat | |
Mata Pelajaran : Geografi | Masa : 2.00-2.35pm | |
Kelas | 2K | |
Bidang Pembelajaran | Kemahiran Geografi | |
Tajuk | Bab 1: Kedudukan ( Ulangkaji ) | |
Topik | Mengira zon waktu | |
Objektif | - Memahami cara-cara untuk mengira zon waktu | |
Hasil Pembelajaran | - Mengira zon waktu | |
Pendekatan | Kemahiran Masteri | |
Teknik | Perbincangan , Latihan | |
Refleksi | Pelajar dapat menyelesaikan soalan-soalan yang diberikan |
Date : 30.09.2011 | Day : Friday | |
Subject : Mathematics | Time : 3.10-3.45pm | |
Class | 2N | |
Chapter | 12. Solid Geometry II | |
Topic | Surface Area | |
Learning Objectives | Understand the concept of surface area | |
Learning Outcome | - State the surface areas of prisms - Find the surface area of prisms - Solve problems involving surface areas. | |
Teaching Aids: | Textbook, Workbook | |
Reflection | Students could state and find the surface area of prisms |
Tarikh : 30.09.2011 | Hari : Jumaat | |
Mata Pelajaran : Geografi | Masa : 4.00-4.35/4.35-5.10pm | |
Kelas | 2M | |
Bidang Pembelajaran | Kemahiran Geografi | |
Tajuk | Bab 1: Kedudukan ( Ulangkaji ) | |
Topik | Mengira zon waktu | |
Objektif | - Memahami cara-cara untuk mengira zon waktu | |
Hasil Pembelajaran | - Mengira zon waktu | |
Pendekatan | Kemahiran Masteri | |
Teknik | Perbincangan , Latihan | |
Refleksi | Pelajar dapat menyelesaikan soalan-soalan yang diberikan |
No comments:
Post a Comment