Sunday, September 25, 2011

Minggu 39 ( 26.09.2011 – 02.10.2011 )


Tarikh : 26.09.2011 Hari : Isnin
Mata Pelajaran : Pendidikan Sivik KenegaraanMasa : 12.50-1.25 /1.25 -2.00pm
Kelas1B
TemaCabaran Masa Depan
Tajuk
Kesinambangan Kesejahteraan Rakyat
Topik
Hormatilah Mereka
Objektif- Kepekaan tentang golongan kurang upaya
Hasil Pembelajaran- Melibatkan diri dalam usaha membantu mereka yang kurang bernasib baik

- Menghargai dan menghormati golongan kurang upaya
PendekatanKemahiran Masteri
TeknikPerbincangan
RefleksiPelajar dapat memahami cara-cara menghormati golongan kurang upaya dan usaha  membantu mereka yang kurang bernasib baik

 

Tarikh :26.09.2011 Hari : Isnin
Mata Pelajaran : GeografiMasa : 3.25-4.00pm
Kelas2E
Bidang PembelajaranPengangkutan Dan Perhubungan
TajukPerkembangan Pengangkutan dan Perhubungan
Topik
Kepentingan Perkembangan Perhubungan Di Kanada
Objektif- Memahami kepentingan perkembangan perhubungan di Kanada
Hasil Pembelajaran- Menyatakan empat kepentingan sistem perhubungan di Kanada.

- Menghuraikan kepentingan ICT dalam bidang e-dagang, e-pembelajaran, e- perubatan, tele-sidang dan e-kerajaan
PendekatanKemahiran Konteksual
TeknikPerbincangan
RefleksiPelajar dapat menyatakan dan menghuraikan kepentingan sistem perhubungan di Kanada

 
Date : 26.09.2011 Day : Monday
Subject : MathematicsTime : 4.00-4.35 / 4.35- 5.10pm
Class2G
Chapter11. Transformations
Topic
Quadrilaterals using concept of transformations
Learning Objectives
Understand and use the properties of quadrilaterals using concept of transformations
Learning Outcome- Determine the properties of quadrilaterals using reflections and rotations
Teaching Aids:Textbook, Workbook
ReflectionStudents could answer the questions given well

 
Date : 27.09.2011 Day : Tuesday
Subject : MathematicsTime : 12.50-1.25 / 1.25- 2.00pm
Class2N
Chapter11. Transformations
Topic
Quadrilaterals using concept of transformations
Learning Objectives
Understand and use the properties of quadrilaterals using concept of transformations
Learning Outcome- Determine the properties of quadrilaterals using reflections and rotations
Teaching Aids:Textbook, Workbook
ReflectionStudents could answer the questions given by teacher's guide

 
Date : 27.09.2011 Day : Tuesday
Subject : MathematicsTime : 2.00-2.35 / 2.35-3.10pm
Class2G
Chapter12. Solid Geometry II
Topic
Solid Geometry
Learning ObjectivesUnderstand geometric properties of prisms , pyramids, cylinders, cones and spheres

Understand the concept of nets
Learning Outcome- State the geometric properties of prisms , pyramids, cylinders, cones and spheres

- Draw nets for prisms , pyramids, cylinders and cones

- State the types of solids given their nets.

- Construct models of solids given their nets
Teaching Aids:Textbook, Workbook
ReflectionStudents could answer the questions given after class discussion

 
Tarikh : 27.09.2011 Hari : Selasa
Mata Pelajaran : GeografiMasa : 4.35-5.10pm
Kelas2M
Bidang PembelajaranPengangkutan Dan Perhubungan
TajukPerkembangan Pengangkutan dan Perhubungan
Topik
Kepentingan Perkembangan Perhubungan Di Kanada
Objektif- Memahami kepentingan perkembangan perhubungan di Kanada
Hasil Pembelajaran- Menyatakan empat kepentingan sistem perhubungan di Kanada.
- Menghuraikan kepentingan ICT dalam bidang e-dagang, e-pembelajaran, e- perubatan, tele-sidang dan e-kerajaan
PendekatanKemahiran Konteksual
TeknikPerbincangan
RefleksiPelajar dapat menyatakan dan menghuraikan kepentingan sistem perhubungan di Kanada

 

Tarikh : 28.09.2011 Hari : Rabu
Mata Pelajaran : GeografiMasa : 3.25-4.00pm
Kelas2K
Bidang PembelajaranPengangkutan Dan Perhubungan
TajukPerkembangan Pengangkutan dan Perhubungan
Topik
Kepentingan Perkembangan Perhubungan Di Kanada
Objektif- Memahami kepentingan perkembangan perhubungan di Kanada
Hasil Pembelajaran- Menyatakan empat kepentingan sistem perhubungan di Kanada.
- Menghuraikan kepentingan ICT dalam bidang e-dagang, e-pembelajaran, e- perubatan, tele-sidang dan e-kerajaan
PendekatanKemahiran Konteksual
TeknikPerbincangan
RefleksiPelajar dapat menyatakan dan menghuraikan kepentingan sistem perhubungan di Kanada

 

Tarikh : 28.09.2011 Hari : Rabu
Mata Pelajaran : GeografiMasa : 4.35-5.10pm
Kelas2M
Bidang PembelajaranKemahiran Geografi
TajukBab 1: Kedudukan ( Ulangkaji )
Topik
Mengira waktu tempatan
Objektif- Memahami cara-cara untuk mengira waktu tempatan
Hasil Pembelajaran- Mengira waktu tempatan berasaskan kedudukan longitub
PendekatanKemahiran Masteri
TeknikPerbincangan , Latihan
RefleksiPelajar dapat mengira waktu tempatan dengan tunjuk ajar guru

 

Tarikh : 28.09.2011 Hari : Rabu
Mata Pelajaran : GeografiMasa : 5.10 – 5.45 / 5.45-6.20pm
Kelas2E
Bidang PembelajaranKemahiran Geografi
TajukBab 1: Kedudukan ( Ulangkaji )
Topik
Mengira waktu tempatan
Objektif- Memahami cara-cara untuk mengira waktu tempatan
Hasil Pembelajaran- Mengira waktu tempatan berasaskan kedudukan longitub
PendekatanKemahiran Masteri
TeknikPerbincangan , Latihan
RefleksiPelajar dapat menyelesaikan soalan-soalan berkaitan dengan pengiraan waktu tempatan yang diberikan

 

Date : 29.09.2011 Day : Thursday
Subject : MathematicsTime : 12.50-1.25 / 1.25- 2.00pm
Class2N
Chapter12. Solid Geometry II
Topic
Solid Geometry
Learning ObjectivesUnderstand geometric properties of prisms , pyramids, cylinders, cones and spheres

Understand the concept of nets
Learning Outcome- State the geometric properties of prisms , pyramids, cylinders, cones and spheres

- Draw nets for prisms , pyramids, cylinders and cones

- State the types of solids given their nets.

- Construct models of solids given their nets
Teaching Aids:Textbook, Workbook
ReflectionStudents could answer the questions given after class discussion

 

Tarikh : 29.09.2011 Hari : Khamis
Mata Pelajaran : GeografiMasa : 3.25-4.00pm
Kelas2E
Bidang PembelajaranKemahiran Geografi
TajukBab 1: Kedudukan ( Ulangkaji )
Topik
Mengira zon waktu
Objektif- Memahami cara-cara untuk mengira zon waktu
Hasil Pembelajaran- Mengira zon waktu
PendekatanKemahiran Masteri
TeknikPerbincangan , Latihan
RefleksiPelajar dapat menyelesaikan soalan-soalan yang diberikan

 

Date : 29.09.2011 Day : Thursday
Subject : MathematicsTime : 4.35-5.10pm
Class2G
Chapter12. Solid Geometry II
Topic
Surface Area
Learning ObjectivesUnderstand the concept of surface area
Learning Outcome- State the surface areas of prisms

- Find the surface area of prisms

- Solve problems involving surface areas.
Teaching Aids:Textbook, Workbook
ReflectionStudents could state and find the surface area of prisms

 

Tarikh : 29.09.2011 Hari : Khamis
Mata Pelajaran : GeografiMasa : 5.10-5.45/5.45-6.20pm
Kelas2K
Bidang PembelajaranKemahiran Geografi
TajukBab 1: Kedudukan ( Ulangkaji )
Topik
Mengira waktu tempatan
Objektif- Memahami cara-cara untuk mengira waktu tempatan
Hasil Pembelajaran- Mengira waktu tempatan berasaskan kedudukan longitub
PendekatanKemahiran Masteri
TeknikPerbincangan , Latihan
RefleksiP & P ditangguhkan kerana pelajar dibenarkan balik pada 5.10 petang 

 

Tarikh : 30.09.2011 Hari : Jumaat
Mata Pelajaran : GeografiMasa : 2.00-2.35pm
Kelas2K
Bidang PembelajaranKemahiran Geografi
TajukBab 1: Kedudukan ( Ulangkaji )
Topik
Mengira zon waktu
Objektif- Memahami cara-cara untuk mengira zon waktu
Hasil Pembelajaran- Mengira zon waktu
PendekatanKemahiran Masteri
TeknikPerbincangan , Latihan
RefleksiPelajar dapat menyelesaikan soalan-soalan yang diberikan

 

Date : 30.09.2011 Day : Friday
Subject : MathematicsTime : 3.10-3.45pm
Class2N
Chapter12. Solid Geometry II
Topic
Surface Area
Learning ObjectivesUnderstand the concept of surface area
Learning Outcome- State the surface areas of prisms

- Find the surface area of prisms

- Solve problems involving surface areas.
Teaching Aids:Textbook, Workbook
ReflectionStudents could state and find the surface area of prisms

 

Tarikh : 30.09.2011 Hari : Jumaat
Mata Pelajaran : GeografiMasa : 4.00-4.35/4.35-5.10pm
Kelas2M
Bidang PembelajaranKemahiran Geografi
TajukBab 1: Kedudukan ( Ulangkaji )
Topik
Mengira zon waktu
Objektif- Memahami cara-cara untuk mengira zon waktu
Hasil Pembelajaran- Mengira zon waktu
PendekatanKemahiran Masteri
TeknikPerbincangan , Latihan
RefleksiPelajar dapat menyelesaikan soalan-soalan yang diberikan

No comments:

Post a Comment