Sunday, January 8, 2012

Minggu 2 ( 09.01.2012 – 13.01.2012 )


Tarikh : 09.01.2012 Hari : Isnin
Mata Pelajaran : Perdagangan Masa : 8.15-8.50 / 8.50-9.25 am
Kelas 4K4 
Bidang PembelajaranAsas Kepada Perdagangan
TajukKeperluan dan Kehendak Manusia
Hasil PembelajaranMenyatakan maksud keperluan dan kehendak
- Membezakan antara keperluan dengan kehendak
Aktiviti
- Guru menerangkan maksud keperluan dan kehendak.
- Murid cuba membezakan antara keperluan dengan kehendak.
Alat Bantu MengajarBuku teks, nota ringkas guru
Penyerapan NilaiRasional, Kesederhanaan
Refleksi70% pelajar dapat menerangkan dan membezakan keperluan dan kehendak

 

Tarikh : 09.01.2012 Hari : Isnin
Mata Pelajaran : Perdagangan Masa : 11.30-12.05 / 12.05-12.40 pm
Kelas 5K1
Bidang PembelajaranPerbankan Dan Institusi Kewangan
Tajuk- Sistem Perbankan (i ) Perbankan Konvensional 
                                  ( ii ) Perbankan Islam
- Jenis Bank ( i ) Bank Pusat
Hasil Pembelajaran- Membezakan sistem perbankan konvensional dan sistem perbankan Islam

- Menerangkan fungsi bank pusat
Aktiviti- Murid cuba membezakan sistem perbankan konvensional dan sistem perbankan Islam.

- Guru menerangkan fungsi bank pusat.

- Murid cuba mengenalpasti fungsi dan perkhidmatan bank pusat.
Alat Bantu MengajarBuku teks, nota ringkas guru
Penyerapan NilaiRasional, Kesederhanaan
RefleksiPelajar dapat membezakan sistem perbankan konvensional dengan sistem perbankan Islam serta menerangkan semula fungsi bank pusat

 

Tarikh : 10.01.2012 Hari : Selasa
Mata Pelajaran : Perdagangan Masa : 8.15-8.50 / 8.50-9.25 am
Kelas 4K2
Bidang PembelajaranAsas Kepada Perdagangan
TajukKeperluan dan Kehendak Manusia
Hasil PembelajaranMenyatakan maksud keperluan dan kehendak
- Membezakan antara keperluan dengan kehendak
Aktiviti
- Guru menerangkan maksud keperluan dan kehendak.
- Murid cuba membezakan antara keperluan dengan kehendak.
Alat Bantu MengajarBuku teks, nota ringkas guru
Penyerapan NilaiRasional, Kesederhanaan
RefleksiPelajar dapat menerangkan dan membezakan keperluan dan kehendak

 

Tarikh : 10.01.2012 Hari : Selasa
Mata Pelajaran : Perdagangan Masa : 9.45-10.20 / 10.20-1055 am
Kelas 5K1
Bidang PembelajaranPerbankan Dan Institusi Kewangan
Tajuk- Jenis Bank ( ii ) Bank Perdagangan ( Bank Islam )

                      ( iii ) Bank Saudagar

                      ( iv ) Bank Badan Berkanun
                      ( v ) Bank Koperasi
Hasil Pembelajaran- Menerangkan fungsi bank perdagangan, bank saudagar, bank badan berkanun dan bank koperasi.

- Mengenalpasti fungsi-fungsi bank perdagangan, bank saudagar, bank badan berkanun dan bank koperas.
Aktiviti- Guru menerangkan fungsi bank perdagangan, bank saudagar, bank badan berkanun dan bank koperas.
- Murid cuba mengenalpasti fungsi.-fungsi bank perdagangan, bank saudagar, bank badan berkanun dan bank koperas.
Alat Bantu MengajarBuku teks, nota ringkas guru
Penyerapan NilaiRasional
RefleksiPelajar dapat mengenalpasti jenis-jenis bank serta dengan fungsi-fungsinya selepas perbincangan dibuat

 

Tarikh : 11.01.2012 Hari : Rabu
Mata Pelajaran : Perdagangan Masa : 8.15-8.50 / 8.50-9.25 am
Kelas 4K4 
Bidang PembelajaranAsas Kepada Perdagangan
TajukKeperluan dan Kehendak Manusia
Hasil PembelajaranMenyatakan maksud keperluan dan kehendak
- Membezakan antara keperluan dengan kehendak

- Melukis dan menerangkan Hierarki Keperluan Maslow
Aktiviti
- Guru menerangkan maksud keperluan dan kehendak.
- Murid cuba membezakan antara keperluan dengan kehendak.
- Guru minta murid melukis Hierarki Keperluan Maslow dan seterusnya menerangkannya.
Alat Bantu MengajarBuku teks, nota ringkas guru
Penyerapan NilaiRasional
RefleksiPelajar dapat membezakan antara keperluan dan kehendak serta hierarki dengan baik

 

Tarikh : 12.01.2012 Hari : Khamis
Mata Pelajaran : Perdagangan Masa : 9.45-10.20 / 10.20-10.55 am
Kelas 4K2
Bidang PembelajaranAsas Kepada Perdagangan
TajukKeperluan dan Kehendak Manusia
Hasil Pembelajaran- Membezakan antara keperluan dengan kehendak

- Melukis dan menerangkan Hierarki Keperluan Maslow
Aktiviti
- Murid cuba membezakan antara keperluan dengan kehendak.
- Guru minta murid melukis Hierarki Keperluan Maslow dan seterusnya menerangkannya.
Alat Bantu MengajarBuku teks, nota ringkas guru
Penyerapan NilaiRasional
RefleksiPelajar dapat membezakan antara keperluan dan kehendak serta hierarki dengan baik

 

No comments:

Post a Comment