Tarikh : 30.01.2012 | Hari : Isnin | |
Mata Pelajaran : Perdagangan | Masa : 8.15-8.50 / 8.50-9.25 am | |
Kelas | 4K4 | |
Bidang Pembelajaran | Asas Kepada Perdagangan | |
Tajuk | Pengkhususan | |
Hasil Pembelajaran | - Memahami maksud pengkhususan - Mengenalpasti jenis pengkhususan - Menjelaskan kesan pengkhususan dalam pengeluaran. | |
Aktiviti | - Murid cuba memahami maksud pengkhususan - Guru menjelaskan jenis pengkhususan dan kesan pengkhususan dalam pengeluaran. | |
Alat Bantu Mengajar | Buku teks, nota ringkas guru | |
Penyerapan Nilai | Kepentingan ilmu pengkhususan | |
Refleksi | Pelajar dapat memahami maksud, jenis dan kesan pengkhususan dengan baik |
Tarikh : 30.01.2012 | Hari : Isnin | |
Mata Pelajaran : Perdagangan | Masa : 11.30-12.05 / 12.05-12.40 pm | |
Kelas | 5K1 | |
Bidang Pembelajaran | Perbankan Dan Institusi Kewangan | |
Tajuk | - Jenis-jenis cek dan penggunaannya - Faedah menggunakan cek | |
Hasil Pembelajaran | - Menerangkan penggunaan berbagai jenis cek. - Menghuraikan kelebihan dan kelemahan penggunaan cek. | |
Aktiviti | - Guru menerangkan tentang jenis-jenis cek kepada murid. - Murid-murid diminta untuk mengenalpasti jenis-jenis ccek tersebut. - Murid-murid cuba menghuraikan kelebihan dan kelemahan penggunaan cek setelah dibincang dalam kumpulan masing-masing. | |
Alat Bantu Mengajar | Buku teks, nota ringkas guru | |
Penyerapan Nilai | Kepentingan ilmu tentang cek | |
Refleksi | Pelajar dapat menerangkan penggunaan pelbagai cek serta menghuraikan kelebihan dan kelemahannya |
Tarikh : 31.01.2012 | Hari : Selasa | |
Mata Pelajaran : Perdagangan | Masa : 8.15-8.50 / 8.50-9.25 am | |
Kelas | 4K2 | |
Bidang Pembelajaran | Asas Kepada Perdagangan | |
Tajuk | Pengkhususan | |
Hasil Pembelajaran | - Memahami maksud pengkhususan - Mengenalpasti jenis pengkhususan - Menjelaskan kesan pengkhususan dalam pengeluaran. | |
Aktiviti | - Murid cuba memahami maksud pengkhususan - Guru menjelaskan jenis pengkhususan dan kesan pengkhususan dalam pengeluaran. | |
Alat Bantu Mengajar | Buku teks, nota ringkas guru | |
Penyerapan Nilai | Kepentingan ilmu pengkhususan | |
Refleksi | Pelajar dapat memahami maksud, jenis dan kesan pengkhususan dengan baik |
Tarikh : 31.01.2012 | Hari : Selasa | |
Mata Pelajaran : Perdagangan | Masa : 9.45-10.20 / 10.20-1055 am | |
Kelas | 5K1 | |
Bidang Pembelajaran | Perbankan Dan Institusi Kewangan | |
Tajuk | Jenis-jenis cek lain | |
Hasil Pembelajaran | - Mengenalpasti jenis-jenis cek yang lain. - Menerangkan penggunaan berbagai jenis cek yang lain. - Menjelaskan perbezaan cek terbuka dan cek tertutup. | |
Aktiviti | - Guru memperkenalkan jenis-jenis cek yang lain kepada murid-murid. - Murid-murid juga mengenalpasti jenis-jenis cek yang lain. - Murid-murid cuba membincangkan penggunaan jenis-jenis cek yang lain dalam kumpulan. | |
Alat Bantu Mengajar | Buku teks, nota ringkas guru | |
Penyerapan Nilai | Kepentingan ilmu tentang cek | |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti jenis-jenis cek lain dan juga penggunaannya |
Tarikh : 01.02.2012 | Hari : Rabu | |
Mata Pelajaran : Perdagangan | Masa : 8.15-8.50 / 8.50-9.25 am | |
Kelas | 4K4 | |
Bidang Pembelajaran | Asas Kepada Perdagangan | |
Tajuk | Sistem Barter | |
Hasil Pembelajaran | - Mengetahui maksud sistem barter. - Menyatakan masalah dan kelemahan sistem barter - Mengetahui cara mengatasi kelemahan sistem barter. | |
Aktiviti | - Penerangan tentang maksud,masalah, kelemahan dan cara mengatasi kelemahan sistem barter. | |
Alat Bantu Mengajar | Buku teks, nota ringkas guru | |
Penyerapan Nilai | Rasional | |
Refleksi | Pelajar dapat memahami konsep dan masalah kelemahan sistem barter dengan baik |
Tarikh : 02.02.2012 | Hari : Khamis | |
Mata Pelajaran : Perdagangan | Masa : 9.45-10.20 / 10.20-10.55 am | |
Kelas | 4K2 | |
Bidang Pembelajaran | Asas Kepada Perdagangan | |
Tajuk | Sistem Barter | |
Hasil Pembelajaran | - Mengetahui maksud sistem barter. - Menyatakan masalah dan kelemahan sistem barter - Mengetahui cara mengatasi kelemahan sistem barter. | |
Aktiviti | - Penerangan tentang maksud,masalah, kelemahan dan cara mengatasi kelemahan sistem barter. | |
Alat Bantu Mengajar | Buku teks, nota ringkas guru | |
Penyerapan Nilai | Rasional | |
Refleksi | Pelajar dapat memahami konsep dan masalah kelemahan sistem barter dengan baik |
No comments:
Post a Comment