Monday, January 30, 2012

Minggu 5 ( 30.01.2012 – 03.02.2012 )


Tarikh : 30.01.2012 Hari : Isnin 
Mata Pelajaran : Perdagangan Masa : 8.15-8.50 / 8.50-9.25 am
Kelas 4K4 
Bidang Pembelajaran Asas Kepada Perdagangan 
Tajuk Pengkhususan
Hasil Pembelajaran - Memahami maksud pengkhususan

- Mengenalpasti jenis pengkhususan

- Menjelaskan kesan pengkhususan dalam pengeluaran.
Aktiviti - Murid cuba memahami maksud pengkhususan

- Guru menjelaskan jenis pengkhususan dan kesan pengkhususan dalam pengeluaran.
Alat Bantu Mengajar Buku teks, nota ringkas guru 
Penyerapan NilaiKepentingan ilmu pengkhususan
Refleksi Pelajar dapat memahami maksud, jenis dan kesan pengkhususan dengan baik

 

Tarikh : 30.01.2012 Hari : Isnin 
Mata Pelajaran : Perdagangan Masa : 11.30-12.05 / 12.05-12.40 pm
Kelas 5K1 
Bidang Pembelajaran Perbankan Dan Institusi Kewangan 
Tajuk - Jenis-jenis cek dan penggunaannya

- Faedah menggunakan cek
Hasil Pembelajaran - Menerangkan penggunaan berbagai jenis cek.

- Menghuraikan kelebihan dan kelemahan penggunaan cek. 
Aktiviti - Guru menerangkan tentang jenis-jenis cek kepada murid.

- Murid-murid diminta untuk mengenalpasti jenis-jenis ccek tersebut.

- Murid-murid cuba menghuraikan kelebihan dan kelemahan penggunaan cek setelah dibincang dalam kumpulan masing-masing.
Alat Bantu Mengajar Buku teks, nota ringkas guru 
Penyerapan NilaiKepentingan ilmu tentang cek
Refleksi Pelajar dapat menerangkan penggunaan pelbagai cek serta menghuraikan kelebihan dan kelemahannya

 

Tarikh : 31.01.2012 Hari : Selasa 
Mata Pelajaran : Perdagangan Masa : 8.15-8.50 / 8.50-9.25 am
Kelas 4K2 
Bidang Pembelajaran Asas Kepada Perdagangan 
Tajuk Pengkhususan
Hasil Pembelajaran - Memahami maksud pengkhususan

- Mengenalpasti jenis pengkhususan

- Menjelaskan kesan pengkhususan dalam pengeluaran.
Aktiviti - Murid cuba memahami maksud pengkhususan

- Guru menjelaskan jenis pengkhususan dan kesan pengkhususan dalam pengeluaran.
Alat Bantu Mengajar Buku teks, nota ringkas guru
Penyerapan NilaiKepentingan ilmu pengkhususan
Refleksi Pelajar dapat memahami maksud, jenis dan kesan pengkhususan dengan baik

 

Tarikh : 31.01.2012 Hari : Selasa 
Mata Pelajaran : Perdagangan Masa : 9.45-10.20 / 10.20-1055 am
Kelas 5K1 
Bidang Pembelajaran Perbankan Dan Institusi Kewangan
Tajuk Jenis-jenis cek lain 
Hasil Pembelajaran - Mengenalpasti jenis-jenis cek yang lain.

- Menerangkan penggunaan berbagai jenis cek yang lain.

- Menjelaskan perbezaan cek terbuka dan cek tertutup. 
Aktiviti - Guru memperkenalkan jenis-jenis cek yang lain kepada murid-murid.

- Murid-murid juga mengenalpasti jenis-jenis cek yang lain.

- Murid-murid cuba membincangkan penggunaan jenis-jenis cek yang lain dalam kumpulan.
Alat Bantu Mengajar Buku teks, nota ringkas guru 
Penyerapan Nilai Kepentingan ilmu tentang cek
Refleksi Pelajar dapat mengenalpasti jenis-jenis cek lain dan juga penggunaannya

 

Tarikh : 01.02.2012 Hari : Rabu 
Mata Pelajaran : Perdagangan Masa : 8.15-8.50 / 8.50-9.25 am
Kelas 4K4 
Bidang Pembelajaran Asas Kepada Perdagangan 
Tajuk Sistem Barter
Hasil Pembelajaran - Mengetahui maksud sistem barter.

- Menyatakan masalah dan kelemahan sistem barter

- Mengetahui cara mengatasi kelemahan sistem barter. 
Aktiviti - Penerangan tentang maksud,masalah, kelemahan dan cara mengatasi kelemahan sistem barter.
Alat Bantu Mengajar Buku teks, nota ringkas guru
Penyerapan NilaiRasional
Refleksi Pelajar dapat memahami konsep dan masalah kelemahan sistem barter dengan baik

 

Tarikh : 02.02.2012 Hari : Khamis 
Mata Pelajaran : Perdagangan Masa : 9.45-10.20 / 10.20-10.55 am
Kelas 4K2 
Bidang Pembelajaran Asas Kepada Perdagangan 
Tajuk Sistem Barter
Hasil Pembelajaran - Mengetahui maksud sistem barter.

- Menyatakan masalah dan kelemahan sistem barter

- Mengetahui cara mengatasi kelemahan sistem barter. 
Aktiviti - Penerangan tentang maksud,masalah, kelemahan dan cara mengatasi kelemahan sistem barter.
Alat Bantu Mengajar Buku teks, nota ringkas guru 
Penyerapan NilaiRasional
Refleksi Pelajar dapat memahami konsep dan masalah kelemahan sistem barter dengan baik

No comments:

Post a Comment