Sunday, January 15, 2012

Minggu 3 ( 16.01.2012 – 20.01.2012 )


Tarikh : 16.01.2012 Hari : Isnin 
Mata Pelajaran : Perdagangan Masa : 8.15-8.50 / 8.50-9.25 am
Kelas 4K4 
Bidang Pembelajaran Asas Kepada Perdagangan 
Tajuk Pengeluaran 
Hasil Pembelajaran - Menjelaskan maksud pengeluaran.

- Membandingkan pengeluaran langsung dan pengeluaran tak langsung.

- Melakarkan dan menerangkan cabang pengeluaran.
Aktiviti - Guru menerangkan maksud pengeluaran.

- Murid cuba membandingkan pengeluaran langsung dan pengeluaran tak langsung.

- Guru minta murid melakarkan dan menerangkan cabang pengeluaran.
Alat Bantu Mengajar Buku teks, nota ringkas guru 
Penyerapan NilaiKepentingan ilmu pengeluaran
Refleksi Pelajar dapat menerangkan semula pengeluaran dan cabang pengeluarannya

 

Tarikh : 16.01.2012 Hari : Isnin 
Mata Pelajaran : Perdagangan Masa : 11.30-12.05 / 12.05-12.40 pm
Kelas 5K1 
Bidang Pembelajaran Perbankan Dan Institusi Kewangan 
Tajuk Perkhidmatan Bank Perdagangan 
Hasil Pembelajaran - Menerangkan bentuk-bentuk perkhidmatan bank perdagangan dan kegunaannya.
Aktiviti - Penerangan guru tentang bentuk-bentuk perkhidmatan bank perdagangan dan kegunaannya.
Alat Bantu Mengajar Buku teks, nota ringkas guru 
Penyerapan NilaiKepentingan ilmu tentang bank perdagangan
Refleksi 80% pelajar dapat menerangan semula bentuk-bentuk perkhidmatan bank perkhidmatan iaitu menerima simpanan dan pembayaran

 

Tarikh : 17.01.2012 Hari : Selasa 
Mata Pelajaran : Perdagangan Masa : 8.15-8.50 / 8.50-9.25 am
Kelas 4K2 
Bidang Pembelajaran Asas Kepada Perdagangan 
Tajuk Pengeluaran 
Hasil Pembelajaran - Menjelaskan maksud pengeluaran.

- Membandingkan pengeluaran langsung dan pengeluaran tak langsung.

- Melakarkan dan menerangkan cabang pengeluaran.
Aktiviti - Guru menerangkan maksud pengeluaran.

- Murid cuba membandingkan pengeluaran langsung dan pengeluaran tak langsung.

- Guru minta murid melakarkan dan menerangkan cabang pengeluaran.
Alat Bantu Mengajar Buku teks, nota ringkas guru
Penyerapan NilaiKepentingan ilmu pengeluaran
Refleksi Pelajar dapat menerangkan semula pengeluaran dan cabang pengeluarannya

 

Tarikh : 17.01.2012 Hari : Selasa 
Mata Pelajaran : Perdagangan Masa : 9.45-10.20 / 10.20-1055 am
Kelas 5K1 
Bidang Pembelajaran Perbankan Dan Institusi Kewangan 
Tajuk Perkhidmatan Bank Perdagangan
Hasil Pembelajaran - Menjelaskan kepentingan setiap bentuk perkhidmatan bank perdagangan kepada pelanggan bank.
Aktiviti - Perbincangan tentang kepentingan setiap bentuk perkhidmatan bank perdagangan kepada pelanggan bank.
Alat Bantu MengajarBuku teks, nota ringkas guru 
Penyerapan Nilai Kepentingan ilmu tentang bank perdagangan
Refleksi Pelajar dapat menerangan semula bentuk-bentuk perkhidmatan bank perkhidmatan iaitu kemudahan pembiayaan dan kemudahan lain

 

Tarikh : 18.01.2012 Hari : Rabu 
Mata Pelajaran : Perdagangan Masa : 8.15-8.50 / 8.50-9.25 am
Kelas 4K4 
Bidang PembelajaranAsas Kepada Perdagangan 
Tajuk Faktor Pengeluaran 
Hasil Pembelajaran - Mengenalpasti faktor pengeluaran.

- Membezakan antara peniaga dengan usahawan
Aktiviti - Guru menerangkan faktor pengeluaran kepada murid.

- Murid cuba membezakan antara peniaga dengan usahawan
Alat Bantu Mengajar Buku teks, nota ringkas guru 
Penyerapan NilaiKepentingan ilmu pengeluaran
Refleksi Pelajar dapat mengenalpasti faktor pengeluar dan membezakan antara peniaga dengan usahawan

 

Tarikh : 19.01.2012 Hari : Khamis 
Mata Pelajaran : Perdagangan Masa : 9.45-10.20 / 10.20-10.55 am
Kelas 4K2 
Bidang Pembelajaran Asas Kepada Perdagangan 
Tajuk Faktor Pengeluaran 
Hasil Pembelajaran - Mengenalpasti faktor pengeluaran.

- Membezakan antara peniaga dengan usahawan
Aktiviti - Guru menerangkan faktor pengeluaran kepada murid.

- Murid cuba membezakan antara peniaga dengan usahawan
Alat Bantu Mengajar Buku teks, nota ringkas guru 
Penyerapan Nilai Kepentingan ilmu pengeluaran
Refleksi Pelajar dapat mengenalpasti faktor pengeluar dan membezakan antara peniaga dengan usahawan

1 comment:

  1. Cikgu Chan,

    Kita amat berbangga dengan usaha cikgu,
    tugasan dan RPH disediakan,
    semuanya langkap dan up-to-date
    syabas dan tahniah diucapkan.
    Teruskan cikgu........

    ReplyDelete