Friday, January 10, 2014

Minggu 2 ( 06.01.2014 - 10.01.2014 )

Tarikh : 06.01.2014                 
Hari : Isnin
Mata Pelajaran : Matematik
Masa : 08.15- 08.50 / 08.50 – 09.25 am
Kelas
4K5
Pengagihan Buku Teks Tingkatan 4

Tarikh : 07.01.2014                 
Hari : Selasa
Mata Pelajaran : Perdagangan
Masa : 9.45 – 10.20 / 10.20 – 10.55 am
Kelas
4K3
Bidang Pembelajaran
Asas Kepada Perdagangan
Tajuk
Keperluan dan Kehendak Manusia
Hasil Pembelajaran
- Menyatakan maksud keperluan dan kehendak
- Membezakan antara keperluan dengan kehendak
Aktiviti
- Guru menerangkan maksud keperluan dan kehendak.
- Pelajar cuba membezakan antara keperluan dengan kehendak.
Alat Bantu Mengajar
Buku teks, nota ringkas guru
Penyerapan Nilai
Rasional, Kesederhanaan
Refleksi
Pelajar dapat menerangkan dan membezakan keperluan dan kehendak

Tarikh : 08.01.2014                 
Hari : Rabu
Mata Pelajaran : Matematik
Masa : 09.45- 10.20 / 10.20 – 10.55 am
Kelas
4K5
Bidang Pembelajaran
Bentuk Piawai
Tajuk
Angka Bererti
Hasil Pembelajaran
- Membundarkan suatu nombor positif kepada bilangan angka bererti yang diberi apabila nombor itu :
( a ) lebih besar daripada 1
( b ) kurang daripada 1
- Melaksanakan operasi tambah, tolak, darab dan bahagi yang melibatkan beberapa nombor dan menyatakan jawapan dalam bilangan angka bererti yang tertentu
Aktiviti
- Guru menerangkan cara bagi membundarkan suatu nombor positif kepada bilangan angka bererti yang diberi dengan menggunakan contoh.
- Guru juga menunjukkan cara melaksanakan operasi tambah, tolak, darab dan bahagi yang melibatkan beberapa nombor dan menyatakan jawapan dalam bilangan angka bererti.
- Pelajar membuat latihan yang diberikan.
Alat Bantu Mengajar
Buku teks, contoh soalan
Penyerapan Nilai
Berhati-hati
Refleksi
Pelajar dapat memahami cara membundarkan suatu nombor positif kepada bilangan angka bererti yang diberi serta melaksanakan operasi tambah, tolak, darab dan bahagi yang melibatkan beberapa nombor dan menyatakan jawapan dalam bilangan angka bererti setelah penerangan guru

Tarikh : 08.01.2014                 
Hari : Rabu
Mata Pelajaran : Perdagangan
Masa : 11.30 – 12.05 / 12.05 – 12.40 pm
Kelas
5K3
Bidang Pembelajaran
Perbankan Dan Institusi Kewangan
Tajuk
- Jenis Bank   ( ii ) Bank Perdagangan ( Bank Islam )
                      ( iii ) Bank Saudagar
                      ( iv ) Bank Badan Berkanun
                      ( v ) Bank Koperasi
Hasil Pembelajaran
- Menerangkan fungsi bank perdagangan, bank saudagar, bank badan berkanun dan bank koperasi.
- Mengenalpasti fungsi-fungsi bank perdagangan, bank saudagar , bank badan berkanun dan bank koperasi..
Aktiviti
- Guru menerangkan fungsi bank perdagangan, bank saudagar , bank badan berkanun dan bank koperasi..
 - Pelajar cuba mengenalpasti fungsi-fungsi bank perdagangan, bank  saudagar , bank badan berkanun dan bank koperasi..
Alat Bantu Mengajar
Buku teks, nota ringkas guru
Penyerapan Nilai
Rasional
Refleksi
Pelajar dapat mengenalpasti jenis-jenis bank serta dengan fungsi-fungsinya selepas perbincangan dibuat

Tarikh : 09.01.2014                 
Hari : Khamis
Mata Pelajaran : Perdagangan
Masa : 9.45 – 10.20 / 10.20 – 10.55 am
Kelas
4K3
Bidang Pembelajaran
Asas Kepada Perdagangan
Tajuk
Keperluan dan Kehendak Manusia
Hasil Pembelajaran
- Membezakan antara keperluan dengan kehendak
- Melukis dan menerangkan Hierarki Keperluan Maslow
Aktiviti
- Pelajar cuba membezakan antara keperluan dengan kehendak.
- Guru minta murid melukis Hierarki Keperluan Maslow dan seterusnya menerangkannya.
Alat Bantu Mengajar
Buku teks, nota ringkas guru
Penyerapan Nilai
Rasional
Refleksi
Pelajar dapat membezakan antara keperluan dan kehendak serta Hierarki Keperluan Maslow dengan baik

Tarikh : 09.01.2014                 
Hari : Khamis
Mata Pelajaran : Matematik
Masa : 12.05 – 12.40 pm
Kelas
4K5
Bidang Pembelajaran
Bentuk Piawai
Tajuk
Angka Bererti
Hasil Pembelajaran
- Menyelesaikan masalah yang melibatkan angka bererti
Aktiviti
- Guru menerangkan contoh yang melibatkan penyelesaian masalah yang melibatkan angka bererti.
- Pelajar membuat latihan yang diberikan.
Alat Bantu Mengajar
Buku teks, contoh soalan
Penyerapan Nilai
Berhati-hati
Refleksi
Pelajar dapat menyelesaikan masalah yang melibatkan angka bererti melalui soalan latihan yang diberikan

Tarikh : 10.01.2014                 
Hari : Jumaat
Mata Pelajaran : Perdagangan
Masa : 09.40 – 10.10 /
10.10 – 10.40 am
Kelas
5K3
Bidang Pembelajaran
Perbankan Dan Institusi Kewangan
Tajuk
Perkhidmatan Bank Perdagangan
Hasil Pembelajaran
- Menerangkan bentuk-bentuk perkhidmatan bank perdagangan dan kegunaannya.
Aktiviti
 - Penerangan guru tentang bentuk-bentuk perkhidmatan bank perdagangan  dan kegunaannya.
Alat Bantu Mengajar
Buku teks, nota ringkas guru
Penyerapan Nilai
Kepentingan ilmu tentang bank perdagangan
Refleksi
95% pelajar dapat menerangan semula bentuk-bentuk perkhidmatan bank perkhidmatan iaitu menerima simpanan dan pembayaran


No comments:

Post a Comment