Tarikh
: 06.01.2014
|
Hari
: Isnin
|
|
Mata
Pelajaran : Matematik
|
Masa : 08.15- 08.50
/ 08.50 – 09.25 am
|
|
Kelas
|
4K5
|
|
Pengagihan Buku Teks Tingkatan 4
|
||
Tarikh
: 07.01.2014
|
Hari
: Selasa
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 9.45 – 10.20
/ 10.20 – 10.55 am
|
|
Kelas
|
4K3
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Asas
Kepada Perdagangan
|
|
Tajuk
|
Keperluan
dan Kehendak Manusia
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
- Menyatakan maksud
keperluan dan kehendak
- Membezakan antara keperluan dengan kehendak
|
|
Aktiviti
|
- Guru
menerangkan maksud keperluan dan kehendak.
-
Pelajar cuba membezakan antara keperluan dengan kehendak.
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, nota ringkas guru
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Rasional,
Kesederhanaan
|
|
Refleksi
|
Pelajar dapat menerangkan dan membezakan keperluan dan kehendak
|
|
Tarikh
: 08.01.2014
|
Hari
: Rabu
|
|
Mata
Pelajaran : Matematik
|
Masa : 09.45- 10.20
/ 10.20 – 10.55 am
|
|
Kelas
|
4K5
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Bentuk
Piawai
|
|
Tajuk
|
Angka
Bererti
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
-
Membundarkan suatu nombor positif kepada bilangan angka bererti yang diberi
apabila nombor itu :
(
a ) lebih besar daripada 1
(
b ) kurang daripada 1
-
Melaksanakan operasi tambah, tolak, darab dan bahagi yang melibatkan beberapa
nombor dan menyatakan jawapan dalam bilangan angka bererti yang tertentu
|
|
Aktiviti
|
-
Guru menerangkan cara bagi membundarkan suatu nombor positif kepada bilangan
angka bererti yang diberi dengan menggunakan contoh.
-
Guru juga menunjukkan cara melaksanakan operasi tambah, tolak, darab dan
bahagi yang melibatkan beberapa nombor dan menyatakan jawapan dalam bilangan
angka bererti.
-
Pelajar membuat latihan yang diberikan.
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, contoh soalan
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Berhati-hati
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat memahami cara membundarkan suatu nombor positif kepada bilangan angka
bererti yang diberi serta melaksanakan operasi tambah, tolak, darab dan
bahagi yang melibatkan beberapa nombor dan menyatakan jawapan dalam bilangan
angka bererti setelah penerangan guru
|
|
Tarikh
: 08.01.2014
|
Hari
: Rabu
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 11.30 –
12.05 / 12.05 – 12.40 pm
|
|
Kelas
|
5K3
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Perbankan
Dan Institusi Kewangan
|
|
Tajuk
|
-
Jenis Bank ( ii ) Bank Perdagangan (
Bank Islam )
( iii ) Bank Saudagar
( iv ) Bank Badan Berkanun
( v ) Bank Koperasi
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
-
Menerangkan fungsi bank perdagangan, bank saudagar, bank badan berkanun dan
bank koperasi.
-
Mengenalpasti fungsi-fungsi bank perdagangan, bank saudagar , bank badan
berkanun dan bank koperasi..
|
|
Aktiviti
|
- Guru menerangkan fungsi bank perdagangan, bank
saudagar , bank badan berkanun dan bank koperasi..
- Pelajar cuba
mengenalpasti fungsi-fungsi bank perdagangan, bank saudagar , bank badan berkanun dan bank
koperasi..
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, nota ringkas guru
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Rasional
|
|
Refleksi
|
Pelajar dapat mengenalpasti jenis-jenis bank serta dengan
fungsi-fungsinya selepas perbincangan dibuat
|
|
Tarikh
: 09.01.2014
|
Hari
: Khamis
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 9.45 – 10.20
/ 10.20 – 10.55 am
|
|
Kelas
|
4K3
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Asas
Kepada Perdagangan
|
|
Tajuk
|
Keperluan
dan Kehendak Manusia
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
- Membezakan antara keperluan dengan kehendak
- Melukis dan menerangkan Hierarki Keperluan Maslow
|
|
Aktiviti
|
-
Pelajar cuba membezakan antara keperluan dengan kehendak.
- Guru
minta murid melukis Hierarki Keperluan Maslow dan seterusnya menerangkannya.
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, nota ringkas guru
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Rasional
|
|
Refleksi
|
Pelajar dapat membezakan antara keperluan dan kehendak serta Hierarki
Keperluan Maslow dengan baik
|
|
Tarikh
: 09.01.2014
|
Hari
: Khamis
|
|
Mata
Pelajaran : Matematik
|
Masa : 12.05 –
12.40 pm
|
|
Kelas
|
4K5
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Bentuk
Piawai
|
|
Tajuk
|
Angka Bererti
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
-
Menyelesaikan masalah yang melibatkan angka bererti
|
|
Aktiviti
|
-
Guru menerangkan contoh yang melibatkan penyelesaian masalah yang melibatkan
angka bererti.
-
Pelajar membuat latihan yang diberikan.
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, contoh soalan
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Berhati-hati
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menyelesaikan masalah yang melibatkan angka bererti melalui soalan
latihan yang diberikan
|
|
Tarikh
: 10.01.2014
|
Hari
: Jumaat
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 09.40 –
10.10 /
10.10 – 10.40 am
|
|
Kelas
|
5K3
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Perbankan
Dan Institusi Kewangan
|
|
Tajuk
|
Perkhidmatan Bank Perdagangan
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
- Menerangkan
bentuk-bentuk perkhidmatan bank perdagangan dan kegunaannya.
|
|
Aktiviti
|
- Penerangan
guru tentang bentuk-bentuk perkhidmatan bank perdagangan dan kegunaannya.
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, nota ringkas guru
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Kepentingan
ilmu tentang bank perdagangan
|
|
Refleksi
|
95% pelajar dapat menerangan semula bentuk-bentuk perkhidmatan
bank perkhidmatan iaitu menerima simpanan dan pembayaran
|
|
No comments:
Post a Comment