Friday, January 17, 2014

Minggu 3 ( 13.01.2014 - 17.01.2014 )

Tarikh : 13.01.2014               
Hari : Isnin
Mata Pelajaran : Matematik
Masa : 08.15- 08.50 / 08.50 – 09.25 am
Kelas
4K5
Bidang Pembelajaran
Bentuk Piawai
Tajuk
Bentuk Piawai
Hasil Pembelajaran
- Menyatakan suatu nombor positif dalam bentuk piawai apabila nombor itu :
(a) lebih besar daripada atau sama dengan 10
(b) kurang daripada 1
- Menukarkan nombor dalam bentuk paiwai kepada nombor tunggal
Aktiviti
- Guru menerangkan cara untuk menyatakan suatu nombor positif dalam bentuk piawai apabila nombor itu :
(a) lebih besar daripada atau sama dengan 10
(b) kurang daripada 1
- Guru juga menunjukkan cara menukarkan nombor dalam bentuk paiwai kepada nombor tunggal
Alat Bantu Mengajar
Buku teks, contoh soalan
Penyerapan Nilai
Berhati-hati
Refleksi
Pelajar dapat memahami cara penerangan guru menyatakan suatu nombor positif dalam bentuk piawai dan menukarkan nombor dalam bentuk paiwai kepada nombor tunggal pada akhir pengajaran

Tarikh : 14.01.2014                
Hari : Selasa
Mata Pelajaran : Perdagangan
Masa : 9.45 – 10.20 / 10.20 – 10.55 am
Kelas
4K3
Cuti Umum
Maulidur Rasul

Tarikh : 15.01.2014                
Hari : Rabu
Mata Pelajaran : Matematik
Masa : 09.45- 10.20 / 10.20 – 10.55 am
Kelas
4K5
Bidang Pembelajaran
Bentuk Piawai
Tajuk
Bentuk Piawai
Hasil Pembelajaran
- Melaksanakan operasi tambah, tolak, darab dan bahagi yang melibatkan sebarang dua nombor dan menyatakan jawapan dalam bentuk piawai
- Menyelesaikan masalah yang melibatkan nombor dalam bentuk piawai
Aktiviti
- Guru menerangkan cara melaksanakan operasi tambah, tolak, darab dan bahagi yang melibatkan sebarang dua nombor dan menyatakan jawapan dalam bentuk piawai serta menyelesaikan masalah yang melibatkan nombor dalam bentuk piawai
Alat Bantu Mengajar
Buku teks, contoh soalan
Penyerapan Nilai
Berhati-hati
Refleksi
Pelajar dapat menyelesaikan latihan yang diberikan yang melibatkan operasi tambah, tolak, darab dan bahagi yang melibatkan sebarang dua nombor dan menyatakan jawapan dalam bentuk piawai serta menyelesaikan masalah yang melibatkan nombor dalam bentuk piawai dengan baik pada akhir pengajaran

Tarikh : 15.01.2014                
Hari : Rabu
Mata Pelajaran : Perdagangan
Masa : 11.30 – 12.05 / 12.05 – 12.40 pm
Kelas
5K3
Bidang Pembelajaran
Perbankan Dan Institusi Kewangan
Tajuk
Perbankan Dan Institusi Kewangan
Hasil Pembelajaran
- Menerangkan penggunaan berbagai jenis cek.
- Menghuraikan kelebihan dan kelemahan penggunaan cek.
Aktiviti
- Guru menerangkan tentang jenis-jenis cek kepada murid.
- Murid-murid diminta untuk mengenalpasti jenis-jenis ccek tersebut.
 - Murid-murid cuba menghuraikan kelebihan dan kelemahan penggunaan cek setelah dibincang dalam kumpulan masing-masing.
Alat Bantu Mengajar
Buku teks, nota ringkas guru
Penyerapan Nilai
Kepentingan ilmu tentang cek
Refleksi
Pelajar dapat menerangkan penggunaan pelbagai cek serta menghuraikan kelebihan dan kelemahannya

Tarikh : 16.01.2014               
Hari : Khamis
Mata Pelajaran : Perdagangan
Masa : 9.45 – 10.20 / 10.20 – 10.55 am
Kelas
4K3
Bidang Pembelajaran
Asas Kepada Perdagangan
Tajuk
Pengeluaran
Hasil Pembelajaran
- Menjelaskan maksud pengeluaran.
- Membandingkan pengeluaran langsung dan pengeluaran tak langsung.
- Melakarkan dan menerangkan cabang pengeluaran.
Aktiviti
- Guru menerangkan maksud pengeluaran.
- Murid cuba membandingkan pengeluaran langsung dan pengeluaran tak langsung.
- Guru minta murid melakarkan dan menerangkan cabang pengeluaran.
Alat Bantu Mengajar
Buku teks, nota ringkas guru
Penyerapan Nilai
Kepentingan ilmu pengeluaran
Refleksi
Pelajar dapat menerangkan semula pengeluaran dan cabang pengeluarannya

Tarikh : 16.01.2014                
Hari : Khamis
Mata Pelajaran : Matematik
Masa : 12.05 – 12.40 pm
Kelas
4K5
Bidang Pembelajaran
Ungkapan dan Persamaan Kuadratik
Tajuk
Ungkapan Kuadratik
Hasil Pembelajaran
- Mengenal pasti ungkapan kuadratik
- Membentuk ungkapan kuaratik dengan mendarab dua ungkapan linear
Aktiviti
- Guru menerangkan cara untuk mengenal pasti ungkapan kuadratik
- Guru juga menerangkan contoh yang melibatkan cara pembentukan  ungkapan kuaratik dengan mendarab dua ungkapan linear
Alat Bantu Mengajar
Buku teks, contoh soalan
Penyerapan Nilai
Teliti
Refleksi
Pelajar dapat mengenal pasti ungkapan kuadratik dan juga pembentukan ungkapan kuaratik dengan mendarab dua ungkapan linear

Tarikh : 17.01.2014                
Hari : Jumaat
Mata Pelajaran : Perdagangan
Masa : 09.40 – 10.10 /
10.10 – 10.40 am
Kelas
5K3
Bidang Pembelajaran
Perbankan Dan Institusi Kewangan
Tajuk
Jenis-jenis cek lain
Hasil Pembelajaran
- Mengenalpasti jenis-jenis cek yang lain.
-  Menerangkan penggunaan berbagai jenis cek yang  lain.
-  Menjelaskan perbezaan cek terbuka dan cek tertutup.
Aktiviti
- Guru memperkenalkan jenis-jenis cek yang lain kepada murid-murid.
- Murid-murid juga mengenalpasti jenis-jenis cek yang lain.
- Murid-murid cuba membincangkan penggunaan jenis-jenis cek yang lain dalam kumpulan.
Alat Bantu Mengajar
Buku teks, nota ringkas guru
Penyerapan Nilai
 Kepentingan ilmu tentang cek
Refleksi
Pelajar dapat mengenalpasti jenis-jenis cek lain dan juga penggunaannya


No comments:

Post a Comment