Tarikh
: 13.01.2014
|
Hari
: Isnin
|
|
Mata
Pelajaran : Matematik
|
Masa : 08.15- 08.50
/ 08.50 – 09.25 am
|
|
Kelas
|
4K5
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Bentuk
Piawai
|
|
Tajuk
|
Bentuk
Piawai
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
-
Menyatakan suatu nombor positif dalam bentuk piawai apabila nombor itu :
(a)
lebih besar daripada atau sama dengan 10
(b)
kurang daripada 1
-
Menukarkan nombor dalam bentuk paiwai kepada nombor tunggal
|
|
Aktiviti
|
-
Guru menerangkan cara untuk menyatakan suatu nombor positif dalam bentuk
piawai apabila nombor itu :
(a)
lebih besar daripada atau sama dengan 10
(b)
kurang daripada 1
-
Guru juga menunjukkan cara menukarkan nombor dalam bentuk paiwai kepada
nombor tunggal
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, contoh soalan
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Berhati-hati
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat memahami cara penerangan guru menyatakan
suatu nombor positif dalam bentuk piawai dan menukarkan nombor dalam bentuk
paiwai kepada nombor tunggal pada akhir pengajaran
|
|
Tarikh
: 14.01.2014
|
Hari
: Selasa
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 9.45 – 10.20
/ 10.20 – 10.55 am
|
|
Kelas
|
4K3
|
|
Cuti Umum
Maulidur Rasul
|
||
Tarikh
: 15.01.2014
|
Hari
: Rabu
|
|
Mata
Pelajaran : Matematik
|
Masa : 09.45- 10.20
/ 10.20 – 10.55 am
|
|
Kelas
|
4K5
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Bentuk
Piawai
|
|
Tajuk
|
Bentuk
Piawai
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
-
Melaksanakan operasi tambah, tolak, darab dan bahagi yang melibatkan sebarang
dua nombor dan menyatakan jawapan dalam bentuk piawai
-
Menyelesaikan masalah yang melibatkan nombor dalam bentuk piawai
|
|
Aktiviti
|
-
Guru menerangkan cara melaksanakan operasi tambah, tolak, darab dan bahagi
yang melibatkan sebarang dua nombor dan menyatakan jawapan dalam bentuk
piawai serta menyelesaikan masalah yang melibatkan nombor dalam bentuk piawai
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, contoh soalan
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Berhati-hati
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menyelesaikan latihan yang diberikan yang melibatkan operasi tambah,
tolak, darab dan bahagi yang melibatkan sebarang dua nombor dan menyatakan
jawapan dalam bentuk piawai serta menyelesaikan masalah yang melibatkan
nombor dalam bentuk piawai dengan baik pada akhir pengajaran
|
|
Tarikh
: 15.01.2014
|
Hari
: Rabu
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 11.30 –
12.05 / 12.05 – 12.40 pm
|
|
Kelas
|
5K3
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Perbankan
Dan Institusi Kewangan
|
|
Tajuk
|
Perbankan
Dan Institusi Kewangan
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
- Menerangkan penggunaan berbagai jenis cek.
- Menghuraikan kelebihan dan kelemahan penggunaan cek.
|
|
Aktiviti
|
- Guru menerangkan tentang jenis-jenis cek kepada
murid.
- Murid-murid diminta untuk mengenalpasti jenis-jenis
ccek tersebut.
- Murid-murid
cuba menghuraikan kelebihan dan kelemahan penggunaan cek setelah dibincang
dalam kumpulan masing-masing.
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, nota ringkas guru
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Kepentingan
ilmu tentang cek
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menerangkan penggunaan pelbagai cek serta menghuraikan kelebihan dan
kelemahannya
|
|
Tarikh
: 16.01.2014
|
Hari
: Khamis
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 9.45 – 10.20
/ 10.20 – 10.55 am
|
|
Kelas
|
4K3
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Asas
Kepada Perdagangan
|
|
Tajuk
|
Pengeluaran
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
- Menjelaskan maksud pengeluaran.
- Membandingkan pengeluaran langsung dan pengeluaran
tak langsung.
- Melakarkan dan menerangkan cabang pengeluaran.
|
|
Aktiviti
|
- Guru menerangkan maksud pengeluaran.
- Murid cuba membandingkan pengeluaran langsung dan
pengeluaran tak langsung.
- Guru minta murid melakarkan dan menerangkan cabang
pengeluaran.
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, nota ringkas guru
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Kepentingan
ilmu pengeluaran
|
|
Refleksi
|
Pelajar dapat menerangkan semula pengeluaran dan cabang
pengeluarannya
|
|
Tarikh
: 16.01.2014
|
Hari
: Khamis
|
|
Mata
Pelajaran : Matematik
|
Masa : 12.05 –
12.40 pm
|
|
Kelas
|
4K5
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Ungkapan
dan Persamaan Kuadratik
|
|
Tajuk
|
Ungkapan
Kuadratik
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
-
Mengenal pasti ungkapan kuadratik
-
Membentuk ungkapan kuaratik dengan mendarab dua ungkapan linear
|
|
Aktiviti
|
-
Guru menerangkan cara untuk mengenal pasti ungkapan kuadratik
-
Guru juga menerangkan contoh yang melibatkan cara pembentukan ungkapan kuaratik dengan mendarab dua
ungkapan linear
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, contoh soalan
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Teliti
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat mengenal pasti ungkapan kuadratik dan juga pembentukan ungkapan
kuaratik dengan mendarab dua ungkapan linear
|
|
Tarikh
: 17.01.2014
|
Hari
: Jumaat
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 09.40 –
10.10 /
10.10 – 10.40 am
|
|
Kelas
|
5K3
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Perbankan
Dan Institusi Kewangan
|
|
Tajuk
|
Jenis-jenis cek lain
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
- Mengenalpasti jenis-jenis cek yang lain.
- Menerangkan
penggunaan berbagai jenis cek yang
lain.
- Menjelaskan
perbezaan cek terbuka dan cek tertutup.
|
|
Aktiviti
|
- Guru memperkenalkan jenis-jenis cek yang lain kepada
murid-murid.
- Murid-murid juga mengenalpasti jenis-jenis cek yang
lain.
- Murid-murid cuba membincangkan penggunaan jenis-jenis
cek yang lain dalam kumpulan.
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, nota ringkas guru
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Kepentingan ilmu tentang cek
|
|
Refleksi
|
Pelajar dapat mengenalpasti jenis-jenis cek lain dan juga
penggunaannya
|
|
No comments:
Post a Comment