Saturday, January 25, 2014

Minggu 4 ( 20.01.2014 - 25.01.2014 )

Tarikh : 20.01.2014                
Hari : Isnin
Mata Pelajaran : Matematik
Masa : 08.15- 08.50 / 08.50 – 09.25 am
Kelas
4K5
Bidang Pembelajaran
Ungkapan dan Persamaan Kuadratik
Tajuk
Pemfaktoran Ungkapan Kuadratik
Hasil Pembelajaran
- Memfaktorkan ungkapan kuadratik yang berbentuk ax2 +bx+c, b=0,atau c=0
- Memfaktorkan ungkapan kuadratik yang berbentuk px2-q,p dan q ialah nombor kuasa sempurna
Aktiviti
- Guru menerangkan cara memfaktorkan ungkapan kuadratik yang berbentuk ax2 +bx+c, b=0,atau c=0
- Guru juga menerangkan contoh yang melibatkan cara memfaktorkan ungkapan kuadratik yang berbentuk px2-q,p dan q ialah nombor kuasa sempurna
Alat Bantu Mengajar
Buku teks, contoh soalan
Penyerapan Nilai
Bersistematik, berhati-hati
Refleksi
Pelajar dapat memfaktorkan ungkapan kuadratik yang berbentuk ax2 +bx+c, b=0,atau c=0 dan juga px2-q,p dan q ialah nombor kuasa sempurna selepas bimbingan guru

Tarikh : 21.01.2014                
Hari : Selasa
Mata Pelajaran : Perdagangan
Masa : 9.45 – 10.20 / 10.20 – 10.55 am
Kelas
4K3
Bidang Pembelajaran
Asas Kepada Perdagangan
Tajuk
Faktor Pengeluaran
Hasil Pembelajaran
- Mengenalpasti faktor pengeluaran.
- Membezakan antara peniaga dengan usahawan
Aktiviti
- Guru menerangkan faktor pengeluaran kepada murid.
- Murid cuba membezakan antara peniaga dengan usahawan
Alat Bantu Mengajar
Buku teks, nota ringkas guru
Penyerapan Nilai
Kepentingan ilmu pengeluaran
Refleksi
Pelajar dapat mengenalpasti faktor pengeluar dan membezakan antara peniaga dengan usahawan

Tarikh : 22.01.2014                
Hari : Rabu
Mata Pelajaran : Matematik
Masa : 09.45- 10.20 / 10.20 – 10.55 am
Kelas
4K5
Bidang Pembelajaran
Ungkapan dan Persamaan Kuadratik
Tajuk
Pemfaktoran Ungkapan Kuadratik
Hasil Pembelajaran
- Memfaktorkan ungkapan kuadratik yang berbentuk ax2 +bx+c, a,b, dan c bukan sifar
- Memfaktorkan ungkapan kuadratik yang mempunyai pekali dengan faktor sepunya
Aktiviti
- Guru menerangkan cara memfaktorkan ungkapan kuadratik yang berbentuk ax2 +bx+c, a,b, dan c bukan sifar
- Guru juga menerangkan contoh yang melibatkan cara memfaktorkan ungkapan kuadratik yang mempunyai pekali dengan faktor sepunya
Alat Bantu Mengajar
Buku teks, contoh soalan
Penyerapan Nilai
Bersistematik, berhati-hati
Refleksi
Pelajar dapat membuat latihan yang diberikan selepas bimbingan guru

Tarikh : 22.01.2014                
Hari : Rabu
Mata Pelajaran : Perdagangan
Masa : 11.30 – 12.05 / 12.05 – 12.40 pm
Kelas
5K3
Bidang Pembelajaran
Perbankan Dan Institusi Kewangan
Tajuk
Institusi Kewangan Lain 
Hasil Pembelajaran
- Menerangkan ciri dan fungsi institusi kewangan lain
Aktiviti
- Guru menerangkan tentang ciri-ciri institusi kewangan lain dalam kelas.
- Perbincagan dalam kumpulan tentang fungsi institusi kewangan lain
Alat Bantu Mengajar
Buku teks, nota ringkas guru
Penyerapan Nilai
Membuat pilihan
Refleksi
Pelajar dapat menerangkan ciri-ciri institusi kewangan lain dengan betul

Tarikh : 23.01.2014               
Hari : Khamis
Mata Pelajaran : Perdagangan
Masa : 9.45 – 10.20 / 10.20 – 10.55 am
Kelas
4K3
Bidang Pembelajaran
Asas Kepada Perdagangan
Tajuk
Pengkhususan
Hasil Pembelajaran
- Memahami maksud pengkhususan
- Mengenalpasti jenis pengkhususan
- Menjelaskan kesan pengkhususan dalam pengeluaran.
Aktiviti
- Murid cuba memahami maksud pengkhususan
- Guru menjelaskan jenis pengkhususan dan kesan pengkhususan dalam pengeluaran.
Alat Bantu Mengajar
Buku teks, nota ringkas guru
Penyerapan Nilai
Kepentingan ilmu pengkhususan
Refleksi
Pelajar dapat memahami maksud, jenis dan kesan pengkhususan dengan baik

Tarikh : 23.01.2014                
Hari : Khamis
Mata Pelajaran : Matematik
Masa : 12.05 – 12.40 pm
Kelas
4K5
Bidang Pembelajaran
Ungkapan dan Persamaan Kuadratik
Tajuk
Pemfaktoran Ungkapan Kuadratik
Hasil Pembelajaran
- Memfaktorkan ungkapan kuadratik yang mempunyai pekali dengan faktor sepunya
Aktiviti
- Guru menerangkan contoh yang melibatkan cara memfaktorkan ungkapan kuadratik yang mempunyai pekali dengan faktor sepunya
Alat Bantu Mengajar
Buku teks, contoh soalan
Penyerapan Nilai
Bersistematik, berhati-hati
Refleksi
Pelajar dapat membuat latihan yang diberikan selepas bimbingan guru

Tarikh : 24.01.2014                
Hari : Jumaat
Mata Pelajaran : Perdagangan
Masa : 09.40 – 10.10 /
10.10 – 10.40 am
Kelas
5K3
Bidang Pembelajaran
Insurans
Tajuk
Konsep Insurans
Hasil Pembelajaran
- Menerangkan konsep insurans

Aktiviti
- Guru menerangkan konsep insurans.
 - Perbincangan tentang konsep insurans.
Alat Bantu Mengajar
Buku teks, nota ringkas guru
Penyerapan Nilai
Rasional
Refleksi
Pelajar dapat memahami konsep insurans dengan baik

Tarikh : 25.01.2014                
Hari : Sabtu
( Sekolah Ganti )
Mata Pelajaran : Matematik
Masa : 08.10- 08.40 / 08.40 – 09.10 am
Kelas
4K5
Bidang Pembelajaran
Ungkapan dan Persamaan Kuadratik
Tajuk
Persamaan Kuadratik
Hasil Pembelajaran
- Mengenal pasti persamaan kuadratik dalam satu pembolehubah
- Menulis persamaan kuadratik dalam bentuk am, iaitu  ax2 +bx+c =0
Aktiviti
- Guru menerangkan cara mengenal pasti persamaan kuadratik dalam satu pembolehubah
- Guru juga menerangkan contoh yang melibatkan cara menulis persamaan kuadratik dalam bentuk am, iaitu  ax2 +bx+c =0
Alat Bantu Mengajar
Buku teks, contoh soalan
Penyerapan Nilai
Bersistematik, berhati-hati
Refleksi
Pelajar dapat mengenal pasti persamaan kuadratik dalam satu pembolehubah serta menulis persamaan kuadratik dalam bentuk am, iaitu  ax2 +bx+c =0 selepas bimbingan guru


No comments:

Post a Comment