Tarikh
: 20.01.2014
|
Hari
: Isnin
|
|
Mata
Pelajaran : Matematik
|
Masa : 08.15- 08.50
/ 08.50 – 09.25 am
|
|
Kelas
|
4K5
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Ungkapan
dan Persamaan Kuadratik
|
|
Tajuk
|
Pemfaktoran
Ungkapan Kuadratik
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
-
Memfaktorkan ungkapan kuadratik yang berbentuk ax2 +bx+c, b=0,atau
c=0
-
Memfaktorkan ungkapan kuadratik yang berbentuk px2-q,p dan q ialah
nombor kuasa sempurna
|
|
Aktiviti
|
-
Guru menerangkan cara memfaktorkan ungkapan kuadratik yang berbentuk ax2
+bx+c, b=0,atau c=0
-
Guru juga menerangkan contoh yang melibatkan cara memfaktorkan ungkapan
kuadratik yang berbentuk px2-q,p dan q ialah nombor kuasa sempurna
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, contoh soalan
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Bersistematik,
berhati-hati
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat memfaktorkan ungkapan kuadratik yang berbentuk ax2 +bx+c,
b=0,atau c=0 dan juga px2-q,p dan q ialah nombor kuasa sempurna
selepas bimbingan guru
|
|
Tarikh
: 21.01.2014
|
Hari
: Selasa
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 9.45 – 10.20
/ 10.20 – 10.55 am
|
|
Kelas
|
4K3
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Asas
Kepada Perdagangan
|
|
Tajuk
|
Faktor Pengeluaran
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
- Mengenalpasti faktor pengeluaran.
- Membezakan antara peniaga dengan usahawan
|
|
Aktiviti
|
- Guru menerangkan
faktor pengeluaran kepada murid.
- Murid cuba membezakan antara peniaga dengan usahawan
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, nota ringkas guru
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Kepentingan
ilmu pengeluaran
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat mengenalpasti faktor pengeluar dan membezakan antara peniaga dengan
usahawan
|
|
Tarikh
: 22.01.2014
|
Hari
: Rabu
|
|
Mata
Pelajaran : Matematik
|
Masa : 09.45- 10.20
/ 10.20 – 10.55 am
|
|
Kelas
|
4K5
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Ungkapan
dan Persamaan Kuadratik
|
|
Tajuk
|
Pemfaktoran
Ungkapan Kuadratik
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
-
Memfaktorkan ungkapan kuadratik yang berbentuk ax2 +bx+c, a,b, dan
c bukan sifar
-
Memfaktorkan ungkapan kuadratik yang mempunyai pekali dengan faktor sepunya
|
|
Aktiviti
|
-
Guru menerangkan cara memfaktorkan ungkapan kuadratik yang berbentuk ax2
+bx+c, a,b, dan c bukan sifar
-
Guru juga menerangkan contoh yang melibatkan cara memfaktorkan ungkapan
kuadratik yang mempunyai pekali dengan faktor sepunya
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, contoh soalan
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Bersistematik,
berhati-hati
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat membuat latihan yang diberikan selepas bimbingan guru
|
|
Tarikh
: 22.01.2014
|
Hari
: Rabu
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 11.30 –
12.05 / 12.05 – 12.40 pm
|
|
Kelas
|
5K3
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Perbankan
Dan Institusi Kewangan
|
|
Tajuk
|
Institusi Kewangan Lain
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
- Menerangkan ciri dan fungsi institusi kewangan lain
|
|
Aktiviti
|
- Guru menerangkan tentang ciri-ciri institusi kewangan
lain dalam kelas.
- Perbincagan dalam kumpulan tentang fungsi institusi kewangan
lain
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, nota ringkas guru
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Membuat
pilihan
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menerangkan ciri-ciri institusi kewangan lain dengan betul
|
|
Tarikh
: 23.01.2014
|
Hari
: Khamis
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 9.45 – 10.20
/ 10.20 – 10.55 am
|
|
Kelas
|
4K3
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Asas
Kepada Perdagangan
|
|
Tajuk
|
Pengkhususan
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
- Memahami maksud pengkhususan
- Mengenalpasti jenis pengkhususan
- Menjelaskan kesan pengkhususan dalam pengeluaran.
|
|
Aktiviti
|
- Murid cuba memahami maksud pengkhususan
- Guru menjelaskan jenis pengkhususan dan kesan
pengkhususan dalam pengeluaran.
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, nota ringkas guru
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Kepentingan
ilmu pengkhususan
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat memahami maksud, jenis dan kesan pengkhususan dengan baik
|
|
Tarikh
: 23.01.2014
|
Hari
: Khamis
|
|
Mata
Pelajaran : Matematik
|
Masa : 12.05 –
12.40 pm
|
|
Kelas
|
4K5
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Ungkapan
dan Persamaan Kuadratik
|
|
Tajuk
|
Pemfaktoran
Ungkapan Kuadratik
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
-
Memfaktorkan ungkapan kuadratik yang mempunyai pekali dengan faktor sepunya
|
|
Aktiviti
|
-
Guru menerangkan contoh yang melibatkan cara memfaktorkan ungkapan kuadratik
yang mempunyai pekali dengan faktor sepunya
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, contoh soalan
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Bersistematik,
berhati-hati
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat membuat latihan yang diberikan selepas bimbingan guru
|
|
Tarikh
: 24.01.2014
|
Hari
: Jumaat
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 09.40 –
10.10 /
10.10 – 10.40 am
|
|
Kelas
|
5K3
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Insurans
|
|
Tajuk
|
Konsep Insurans
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
- Menerangkan konsep insurans
|
|
Aktiviti
|
- Guru menerangkan konsep insurans.
- Perbincangan
tentang konsep insurans.
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, nota ringkas guru
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Rasional
|
|
Refleksi
|
Pelajar dapat memahami konsep insurans dengan baik
|
|
Tarikh
: 25.01.2014
|
Hari
: Sabtu
(
Sekolah Ganti )
|
|
Mata
Pelajaran : Matematik
|
Masa : 08.10- 08.40
/ 08.40 – 09.10 am
|
|
Kelas
|
4K5
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Ungkapan
dan Persamaan Kuadratik
|
|
Tajuk
|
Persamaan
Kuadratik
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
-
Mengenal pasti persamaan kuadratik dalam satu pembolehubah
-
Menulis persamaan kuadratik dalam bentuk am, iaitu ax2 +bx+c =0
|
|
Aktiviti
|
-
Guru menerangkan cara mengenal pasti persamaan kuadratik dalam satu
pembolehubah
-
Guru juga menerangkan contoh yang melibatkan cara menulis persamaan kuadratik
dalam bentuk am, iaitu ax2
+bx+c =0
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, contoh soalan
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Bersistematik,
berhati-hati
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat mengenal pasti persamaan kuadratik dalam satu pembolehubah serta
menulis persamaan kuadratik dalam bentuk am, iaitu ax2 +bx+c =0 selepas bimbingan
guru
|
|
No comments:
Post a Comment