Tarikh
: 31.03.2014
|
Hari
: Isnin
|
|
Mata
Pelajaran : Matematik
|
Masa : 08.15- 08.50
/ 08.50 – 09.25 am
|
|
Kelas
|
4K5
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Penaakulan Matematik
|
|
Tajuk
|
Pernyataan
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
-
Menentukan sama ada sesuatu ayat itu pernyataan atau bukan pernyataan
- Menentukan sama ada sesuatu pernyataan yang
diberi itu “benar” atau “palsu”
-
Membina pernyataan benar atau palsu menggunakan angka dan symbol matematik
yang diberi
|
|
Aktiviti
|
-
Guru menerangkan cara menentukan sama ada sesuatu ayat itu pernyataan atau
bukan pernyataan
-
Seterusnya, guru menerangkan cara menentukan sama ada sesuatu pernyataan yang
diberi itu “benar” atau “palsu”
-
Guru juga menunjukkan cara membina pernyataan benar atau palsu menggunakan
angka dan symbol matematik yang diberi
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, contoh soalan, buku kerja
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Bersistematik,
teliti
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat memahami penerangan guru dan seterusnya membuat latihan yang diberikan
dengan baik
|
|
Tarikh
: 01.04.2014
|
Hari
: Selasa
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 08.15- 08.50
/ 08.50 – 09.25 am
|
|
Kelas
|
4K3
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Perniagaan
Dalam Negeri
|
|
Tajuk
|
Jenis-jenis
Perniagaan Runcit
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
- Menyatakan jenis-jenis perniagaan runcit.
- Menghuraikan ciri-ciri peruncit kecil-kecilan.
|
|
Aktiviti
|
- Murid-murid cuba menyatakan jenis-jenis perniagaan
runcit.
- Guru juga menerangkan setiap jenis perniagaan runcit
kepada murid-murid.
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, nota ringkas guru
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Rasional
|
|
Refleksi
|
Pelajar dapat menyatakan jenis-jenis perniagaan runcit dan
menerangkannya.
|
|
Tarikh
: 02.04.2014
|
Hari
: Rabu
|
|
Mata
Pelajaran : Matematik
|
Masa : 09.45- 10.20
/ 10.20 – 10.55 am
|
|
Kelas
|
4K5
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Penaakulan Matematik
|
|
Tajuk
|
Pengkuantiti
“Semua” dan “Sebilangan”
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
-
Membina pernyataan yang menggunakan pengkuantiti “semua” dan “sebilangan”
-
Menentukan sama ada sesuatu pernyataan yang mengandungi pengkuantiti “semua”
dan “sebilangan”
-
Membina pernyataan benar menggunakan pengkuantiti “semua” dan “sebilangan”
diberi objek dan ciri
|
|
Aktiviti
|
-
Guru menerangkan cara membina pernyataan yang menggunakan pengkuantiti
“semua” dan “sebilangan”
-
Seterusnya, guru menerangkan cara menentukan sama ada sesuatu pernyataan yang
mengandungi pengkuantiti “semua” dan “sebilangan”
-
Guru juga menunjukkan cara membina pernyataan benar menggunakan pengkuantiti
“semua” dan “sebilangan” diberi objek dan ciri
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, contoh soalan, buku kerja
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Berhati-hati,
teliti
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat memahami penerangan guru dan seterusnya membuat latihan yang diberikan
dengan betul
|
|
Tarikh
: 02.04.2014
|
Hari
: Rabu
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 11.30 –
12.05 / 12.05 – 12.40 pm
|
|
Kelas
|
5K3
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Pengangkutan
|
|
Tajuk
|
Jenis
Pengangkutan Laut
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
- Menerangkan peranan dan jenis-jenis pengangkutan laut
- Mengenal pasti kelebihan dan kelemahan pengangkutan
laut
|
|
Aktiviti
|
- Guru menerangkan peranan dan jenis pengangkutan
kepada murid-murid.
- Murid-murid cuba memberikan contoh bagi jenis-jenis
pengangkutan laut dalam perniagaan.
- Membincangkan juga kelebihan dan kelemahan
jenis-jenis pengangkutan laut
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, nota ringkas guru
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Rasional
|
|
Refleksi
|
Pelajar dapat menerangkan peranan serta kelebihan dan kekurangan
jenis-jenis pengangkutan laut dengan baik
|
|
Tarikh
: 03.04.2014
|
Hari
: Khamis
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 9.45 – 10.20
/ 10.20 – 10.55 am
|
|
Kelas
|
4K3
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Perniagaan
Dalam Negeri
|
|
Tajuk
|
Jenis-jenis
Perniagaan Runcit
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
- Menghuraikan ciri-ciri peruncit besar-besaran.
|
|
Aktiviti
|
- Guru menerangkan setiap jenis perniagaan runcit
kepada murid-murid.
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, nota ringkas guru
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Rasional
|
|
Refleksi
|
Pelajar dapat menyatakan ciri-ciri peruncit
besar-besaran.
|
|
Tarikh
: 03.04.2014
|
Hari
: Khamis
|
|
Mata
Pelajaran : Matematik
|
Masa : 12.05 –
12.40 pm
|
|
Kelas
|
4K5
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Penaakulan Matematik
|
|
Tajuk
|
Operasi
Ke Atas Pernyataan
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
-
Menukar kebenaran sesuatu pernyataan yang diberi dengan menggantikan
perkataan “tidak”dalam pernyataan asal
-
Mengenal pasti 2 pernyataan yang telah digabungkan dengan perkataan “dan”
-
Membentuk satu pernyataan baharu daripada 2 pernyataan yang diberi dengan
menggunaka perkataan “dan”
|
|
Aktiviti
|
-
Guru menerangkan cara menukar kebenaran sesuatu pernyataan yang diberi dengan
menggantikan perkataan “tidak”dalam pernyataan asal
-
Guru juga menunjukkan cara mengenal pasti 2 pernyataan yang telah digabungkan
dengan perkataan “dan” serta membentuk satu pernyataan baharu daripada 2
pernyataan yang diberi dengan menggunaka perkataan “dan”
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, contoh soalan, buku kerja
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Bersistematik,
teliti
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat membuat latihan yang diberikan dengan baik
|
|
Tarikh
: 04.04.2014
|
Hari
: Jumaat
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 09.40 –
10.10 /
10.10 – 10.40 am
|
|
Kelas
|
5K3
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Pengangkutan
|
|
Tajuk
|
Jenis
Pengangkutan Udara
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
-
Menerangkan peranan dan jenis-jenis pengangkutan udara
-
Mengenal pasti kelebihan dan kelemahan pengangkutan udara
|
|
Aktiviti
|
-
Guru menerangkan peranan dan jenis pengangkutan kepada murid-murid.
-
Murid-murid cuba memberikan contoh bagi jenis-jenis pengangkutan udara dalam
perniagaan.
-
Membincangkan juga kelebihan dan kelemahan jenis-jenis pengangkutan udara
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, nota ringkas guru
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Rasional
|
|
Refleksi
|
95%
objektif P & P tercapai
|
|
No comments:
Post a Comment