Tarikh
: 07.04.2014
|
Hari
: Isnin
|
|
Mata
Pelajaran : Matematik
|
Masa : 08.15- 08.50
/ 08.50 – 09.25 am
|
|
Kelas
|
4K5
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Penaakulan Matematik
|
|
Tajuk
|
Implikasi
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
-
Membina pernyataan matematik dalam bentuk implikasi “Jika p, maka q” dan “ p
jika dan hanya q ”
-
Menentukan akas bagi satu implikasi yang diberi
|
|
Aktiviti
|
-
Guru menerangkan cara membina pernyataan matematik dalam bentuk implikasi
“Jika p, maka q” dan “ p jika dan hanya q ”
-
Seterusnya, guru menerangkan cara menentukan akas bagi satu implikasi yang
diberi
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, contoh soalan, buku kerja
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Bersistematik,
teliti
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat memahami penerangan guru dan seterusnya membuat latihan yang diberikan
dengan baik
|
|
Tarikh
: 08.04.2014
|
Hari
: Selasa
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 08.15- 08.50
/ 08.50 – 09.25 am
|
|
Kelas
|
4K3
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Perniagaan Dalam Negeri
|
|
Tajuk
|
Bentuk
Lain Peruncitan
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
- Mengenalpasti bentuk-bentuk lain peruncitan.
- Menghuraikan ciri-ciri bentuk lain peruncitan
|
|
Aktiviti
|
- Pelajar cuba
menyatakan bentuk-bentuk lain peruncitan.
- Guru juga menerangkan ciri-ciri setiap jenis
perniagaan runcit.
- Latihan berkaitan bentuk lain peruncitan juga diberikan
kepada pelajar
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, nota ringkas guru, Lembaran kerja
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Rasional
|
|
Refleksi
|
Pelajar dapat memahami bentuk lain peruncitan serta ciri-cirinya
dengan lengkapkan lantihan yang diberikan
|
|
Tarikh
: 09.04.2014
|
Hari
: Rabu
|
|
Mata
Pelajaran : Matematik
|
Masa : 09.45- 10.20
/ 10.20 – 10.55 am
|
|
Kelas
|
4K5
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Penaakulan Matematik
|
|
Tajuk
|
Hujah
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
-
Membuat kesimpulan bedasarkan dua premis yang diberikan bagi : Hujah bentuk I, Hujah bentuk II dan Hujah bentuk
III
|
|
Aktiviti
|
-
Guru menerangkan cara membuat kesimpulan bedasarkan dua premis yang diberikan
bagi : Hujah bentuk I, Hujah bentuk II
dan Hujah bentuk III dengan
menggunakan contoh
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, contoh soalan, buku kerja
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Berhati-hati,
teliti
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat membuat latihan yang diberikan dengan betul dengan bimbingan guru
|
|
Tarikh
: 09.04.2014
|
Hari
: Rabu
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 11.30 – 12.05
/ 12.05 – 12.40 pm
|
|
Kelas
|
5K3
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Pengangkutan
|
|
Tajuk
|
Jenis
Pengangkutan ( Saluran Paip & Pengkontenaan )
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
- Menerangkan jenis pengangkutan (
Saluran Paip & Pengkontenaan ).
- Mengenal pasti
kelebihan dan kelemahan saluran paip & pengkontenaan.
- Menjelaskan dengan contoh kepentingan saluran paip
& pengkontenaan kepada sesuatu jenis perniagaan.
|
|
Aktiviti
|
- Guru
menerangkan jenis pengangkutan ( saluran paip & pengkontenaan ).
- Murid-murid cuba mengenal pasti kelebihan dan
kelemahan saluran paip &
pengkontenaan.
- Murid-murid cuba memberikan contoh bagi kepentingan
saluran paip & pengkontenaan.
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, nota ringkas guru
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Rasional
|
|
Refleksi
|
90% pelajar dapat memahami jenis pengangkutan saluran paip dan
pengkontenan serta kelebihan dan kekurangannya
|
|
Tarikh
: 10.04.2014
|
Hari
: Khamis
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 9.45 – 10.20
/ 10.20 – 10.55 am
|
|
Kelas
|
4K3
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Perniagaan Dalam Negeri
|
|
Tajuk
|
Perniagaan borong
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
- Menerangkan
jenis-jenis perniagaan borong.
- Menghuraikan ciri-ciri pemborong berfungsi penuh
dan berfungsi terhad
|
|
Aktiviti
|
- Guru menerangkan jenis-jenis perniagaan borong.
- Guru juga menghuraikan ciri-ciri pemborong berfungsi
penuh dan berfungsi terhad kepada
murid-murid.
- Murid-murid cuba memberi contoh bagi perniagaan
borong.
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, nota ringkas guru
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Rasional
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menerangkan jenis-jenis perniagaan borong serta ciri-cirinya dengan
baik
|
|
Tarikh
: 10.04.2014
|
Hari
: Khamis
|
|
Mata
Pelajaran : Matematik
|
Masa : 12.05 –
12.40 pm
|
|
Kelas
|
4K5
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Penaakulan Matematik
|
|
Tajuk
|
Deduksi
dan Aruhan
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
-
Menentukan sama ada sesuatu kesimpulan yang dibuat berdasarkan penaakulan
secara deduksi atau aruhan
-
Membuat kesimpulan mengenai kes khusus secara deduksi yang berdasarkan
pernyataan umum yang diberi
-
Membuat kesimpulan umum secara aruhan bagi sesuatu senarai nombor berpola
|
|
Aktiviti
|
-
Guru menerangkan cara menentukan sama ada sesuatu kesimpulan yang dibuat
berdasarkan penaakulan secara deduksi atau aruhan
-
Pelajar cuba membuat kesimpulan mengenai kes khusus secara deduksi yang
berdasarkan pernyataan umum yang diberi serta membuat kesimpulan umum secara
aruhan bagi sesuatu senarai nombor berpola
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, contoh soalan, buku kerja
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Bersistematik,
teliti
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat membuat latihan yang diberikan dengan baik dengan bimbingan guru
|
|
Tarikh
: 11.04.2014
|
Hari
: Jumaat
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 09.40 –
10.10 /
10.10 – 10.40 am
|
|
Kelas
|
5K3
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Pengangkutan
|
|
Tajuk
|
Faktor
Pemilihan Jenis Pengangkutan
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
- Menerangkan faktor pemilihan jenis pengangkutan
- Mengenal pasti faktor pemilihan jenis pengangkutan
|
|
Aktiviti
|
- Guru menerangkan faktor pemilihan jenis pengangkutan
kepada murid-murid.
- Mengenalpasti juga faktor pemilihan jenis jenis-jenis
pengangkutan
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, nota ringkas guru, lembaran kerja
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Rasional
|
|
Refleksi
|
P&P
dijalankan dengan baik dan 95% pelajar dapat mengenalpasti dan menerangkan
semula faktor pemilihan jenis pengangkutan
|
|
No comments:
Post a Comment