Thursday, April 17, 2014

Minggu 16 ( 14.04.2014 - 18.04.2014 )

Tarikh : 14.04.2014                
Hari : Isnin
Mata Pelajaran : Matematik
Masa : 08.15- 08.50 / 08.50 – 09.25 am
Kelas
4K5
Bidang Pembelajaran
Statistik III
Tajuk
Selang kelas
Hasil Pembelajaran
- Melengkapkan selang kelas bagi satu set data yang diberi satu selang kelas
- Menentukan (a) had atas dan had bawah, (b) sempadan atas dan bawah bagi sesuatu kelas dalam data yang dikumpul
Aktiviti
- Guru menerangkan cara melengkapkan selang kelas bagi satu set data yang diberi satu selang kelas
- Seterusnya, guru menerangkan cara menentukan (a) had atas dan had bawah, (b) sempadan atas dan bawah bagi sesuatu kelas dalam data yang dikumpul
Alat Bantu Mengajar
Buku teks, contoh soalan, buku kerja
Penyerapan Nilai
Bersistematik, teliti
Refleksi
Pelajar dapat memahami penerangan guru dan seterusnya membuat latihan yang diberikan dengan baik

Tarikh : 15.04.2014                
Hari : Selasa
Mata Pelajaran : Perdagangan
Masa : 08.15- 08.50 / 08.50 – 09.25 am
Kelas
4K3
Bidang Pembelajaran
Perniagaan Dalam Negeri
Tajuk
Perniagaan borong
Hasil Pembelajaran
- Menerangkan jenis-jenis perniagaan borong.
- Menghuraikan ciri-ciri pemborong berfungsi penuh dan  berfungsi terhad
Aktiviti
- Guru menerangkan jenis-jenis perniagaan borong.
- Guru juga menghuraikan ciri-ciri pemborong berfungsi penuh dan  berfungsi terhad kepada murid-murid.
- Murid-murid cuba memberi contoh bagi perniagaan borong.
Alat Bantu Mengajar
Buku teks, nota ringkas guru
Penyerapan Nilai
Rasional
Refleksi
Pelajar dapat menerangkan jenis-jenis perniagaan borong serta ciri-cirinya dengan baik

Tarikh : 16.04.2014                
Hari : Rabu
Mata Pelajaran : Matematik
Masa : 09.45- 10.20 / 10.20 – 10.55 am
Kelas
4K5
Bidang Pembelajaran
Statistik III
Tajuk
Selang Kelas
Hasil Pembelajaran
- Mengira saiz selang kelas
- Menentukan selang kelas diberi suatu set data dan bilangan kelas
- Membina jadual kekerapan berdasarkan satu set data yang diberi
Aktiviti
- Guru menerangkan cara mengira saiz selang kelas
- Seterusnya, guru menunjukkan cara menentukan selang kelas diberi suatu set data dan bilangan kelas serta membina jadual kekerapan berdasarkan satu set data yang diberi
Alat Bantu Mengajar
Buku teks, contoh soalan, buku kerja
Penyerapan Nilai
Berhati-hati, teliti
Refleksi
Pelajar dapat membuat latihan yang diberikan dengan betul dengan bimbingan guru

Tarikh : 16.04.2014                
Hari : Rabu
Mata Pelajaran : Perdagangan
Masa : 11.30 – 12.05 / 12.05 – 12.40 pm
Kelas
5K3
Bidang Pembelajaran
Komunikasi
Tajuk
Peranan Komunikasi
Hasil Pembelajaran
- Menerangkan peranan komunikasi.
- Menerangkan jenis perkhidmatan komunikasi  yang sesuai digunakan dalam perniagaan.
Aktiviti
- Guru menerangkan peranan komunikasi.
- Murid-murid cuba memberikan contoh bagi jenis perkhidmatan komunikasi yang sesuai digunakan dalam perniagaan.
Alat Bantu Mengajar
Buku teks, nota ringkas guru
Penyerapan Nilai
Rasional
Refleksi
P&P dijalankan dengan baik dan pelajar dapat menerangkan semula peranan komunikasi

Tarikh : 17.04.2014               
Hari : Khamis
Mata Pelajaran : Perdagangan
Masa : 9.45 – 10.20 / 10.20 – 10.55 am
Kelas
4K3
Bidang Pembelajaran
Perniagaan Dalam Negeri
Tajuk
Perniagaan borong
Hasil Pembelajaran
- Mengelas dan membezakan pelbagai jenis pemborong.                          -  Meneliti faktor yang menyebabkan pengambilan fungsi pemborong.
Aktiviti
Murid-murid cuba mengelas dan membezakan pelbagai jenis pemborong.
- Guru seterusnya menerangkan faktor yang menyebabkan pengambilan fungsi pemborong.
 - Murid-murid menyalin nota ringkas dan membuat catatan sendiri.
Alat Bantu Mengajar
Buku teks, nota ringkas guru, Lembaran kerja
Penyerapan Nilai
Rasional
Refleksi
Pelajar dapat mengelas dan membezakan jenis pemborong serta faktor-faktor menyebabkan pengambilalihan fungsi pemborong

Tarikh : 17.04.2014                
Hari : Khamis
Mata Pelajaran : Matematik
Masa : 12.05 – 12.40 pm
Kelas
4K5
Bidang Pembelajaran
Statistik III
Tajuk
Mod dan Min bagi Data terkumpul
Hasil Pembelajaran
- Menentukan kelas mod daripada jadual kekerapan dan terkumpul
- Mengira nilai titik tengah sesuatu kelas
- Menentusahkan rumus min bagi data terkumpul
- Mengira min daripada jadual kekerapan data terkumpul
Aktiviti
- Guru menerangkan cara menentukan kelas mod daripada jadual kekerapan dan terkumpul dan mengira nilai titik tengah sesuatu kelas
- Pelajar cuba membuat menentusahkan rumus min bagi data terkumpul dan mengira min daripada jadual kekerapan data terkumpul
Alat Bantu Mengajar
Buku teks, contoh soalan, buku kerja
Penyerapan Nilai
Bersistematik, teliti
Refleksi
Pelajar dapat membuat latihan yang diberikan dengan baik dengan bimbingan guru

Tarikh : 18.04.2014                
Hari : Jumaat
Mata Pelajaran : Perdagangan
Masa : 09.40 – 10.10 /
10.10 – 10.40 am
Kelas
5K3
Good Friday ( Cuti Umum )


No comments:

Post a Comment