Tarikh
: 14.04.2014
|
Hari
: Isnin
|
|
Mata
Pelajaran : Matematik
|
Masa : 08.15- 08.50
/ 08.50 – 09.25 am
|
|
Kelas
|
4K5
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Statistik III
|
|
Tajuk
|
Selang
kelas
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
-
Melengkapkan selang kelas bagi satu set data yang diberi satu selang kelas
-
Menentukan (a) had atas dan had bawah, (b) sempadan atas dan bawah bagi
sesuatu kelas dalam data yang dikumpul
|
|
Aktiviti
|
-
Guru menerangkan cara melengkapkan selang kelas bagi satu set data yang
diberi satu selang kelas
-
Seterusnya, guru menerangkan cara menentukan (a) had atas dan had bawah, (b)
sempadan atas dan bawah bagi sesuatu kelas dalam data yang dikumpul
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, contoh soalan, buku kerja
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Bersistematik,
teliti
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat memahami penerangan guru dan seterusnya membuat latihan yang diberikan
dengan baik
|
|
Tarikh
: 15.04.2014
|
Hari
: Selasa
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 08.15- 08.50
/ 08.50 – 09.25 am
|
|
Kelas
|
4K3
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Perniagaan
Dalam Negeri
|
|
Tajuk
|
Perniagaan borong
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
- Menerangkan
jenis-jenis perniagaan borong.
- Menghuraikan ciri-ciri pemborong berfungsi penuh
dan berfungsi terhad
|
|
Aktiviti
|
- Guru menerangkan jenis-jenis perniagaan borong.
- Guru juga menghuraikan ciri-ciri pemborong berfungsi
penuh dan berfungsi terhad kepada
murid-murid.
- Murid-murid cuba memberi contoh bagi perniagaan
borong.
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, nota ringkas guru
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Rasional
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menerangkan jenis-jenis perniagaan borong serta ciri-cirinya dengan
baik
|
|
Tarikh
: 16.04.2014
|
Hari
: Rabu
|
|
Mata
Pelajaran : Matematik
|
Masa : 09.45- 10.20
/ 10.20 – 10.55 am
|
|
Kelas
|
4K5
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Statistik III
|
|
Tajuk
|
Selang
Kelas
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
-
Mengira saiz selang kelas
-
Menentukan selang kelas diberi suatu set data dan bilangan kelas
-
Membina jadual kekerapan berdasarkan satu set data yang diberi
|
|
Aktiviti
|
-
Guru menerangkan cara mengira saiz selang kelas
-
Seterusnya, guru menunjukkan cara menentukan selang kelas diberi suatu set
data dan bilangan kelas serta membina jadual kekerapan berdasarkan satu set
data yang diberi
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, contoh soalan, buku kerja
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Berhati-hati,
teliti
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat membuat latihan yang diberikan dengan betul dengan bimbingan guru
|
|
Tarikh
: 16.04.2014
|
Hari
: Rabu
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 11.30 –
12.05 / 12.05 – 12.40 pm
|
|
Kelas
|
5K3
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Komunikasi
|
|
Tajuk
|
Peranan
Komunikasi
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
- Menerangkan peranan komunikasi.
- Menerangkan jenis perkhidmatan komunikasi yang sesuai digunakan dalam perniagaan.
|
|
Aktiviti
|
- Guru menerangkan peranan komunikasi.
- Murid-murid cuba memberikan contoh bagi jenis
perkhidmatan komunikasi yang sesuai digunakan dalam perniagaan.
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku teks, nota ringkas guru
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Rasional
|
|
Refleksi
|
P&P dijalankan dengan baik dan pelajar dapat
menerangkan semula peranan komunikasi
|
|
Tarikh
: 17.04.2014
|
Hari
: Khamis
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 9.45 – 10.20
/ 10.20 – 10.55 am
|
|
Kelas
|
4K3
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Perniagaan
Dalam Negeri
|
|
Tajuk
|
Perniagaan borong
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
-
Mengelas dan
membezakan pelbagai jenis pemborong. -
Meneliti faktor yang menyebabkan pengambilan fungsi pemborong.
|
|
Aktiviti
|
- Murid-murid cuba mengelas dan membezakan
pelbagai jenis pemborong.
- Guru seterusnya menerangkan faktor yang menyebabkan
pengambilan fungsi pemborong.
- Murid-murid
menyalin nota ringkas dan membuat catatan sendiri.
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, nota ringkas guru, Lembaran kerja
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Rasional
|
|
Refleksi
|
Pelajar dapat mengelas dan membezakan jenis pemborong serta
faktor-faktor menyebabkan pengambilalihan fungsi pemborong
|
|
Tarikh
: 17.04.2014
|
Hari
: Khamis
|
|
Mata
Pelajaran : Matematik
|
Masa : 12.05 –
12.40 pm
|
|
Kelas
|
4K5
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Statistik III
|
|
Tajuk
|
Mod
dan Min bagi Data terkumpul
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
-
Menentukan kelas mod daripada jadual kekerapan dan terkumpul
-
Mengira nilai titik tengah sesuatu kelas
-
Menentusahkan rumus min bagi data terkumpul
-
Mengira min daripada jadual kekerapan data terkumpul
|
|
Aktiviti
|
-
Guru menerangkan cara menentukan kelas mod daripada jadual kekerapan dan terkumpul
dan mengira nilai titik tengah sesuatu kelas
-
Pelajar cuba membuat menentusahkan rumus min bagi data terkumpul dan mengira
min daripada jadual kekerapan data terkumpul
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, contoh soalan, buku kerja
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Bersistematik,
teliti
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat membuat latihan yang diberikan dengan baik dengan bimbingan guru
|
|
Tarikh
: 18.04.2014
|
Hari
: Jumaat
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 09.40 –
10.10 /
10.10 – 10.40 am
|
|
Kelas
|
5K3
|
|
Good Friday ( Cuti Umum )
|
||
No comments:
Post a Comment