Tarikh
: 30.06.2014
|
Hari
: Isnin
|
|
Mata
Pelajaran : Matematik
|
Masa : 08.05- 08.35
/ 08.35 – 09.05 am /
11.25 – 11.55 pm
|
|
Kelas
|
4K5
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Garis Lurus
|
|
Tajuk
|
Kecerunan
Garis Lurus dalam Sistem Koordinat Cartes /
Pintasan
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
-
Mengira kecerunan garis lurus yang melalui dua titik
-
Menentukan pintasan-x dan pintasan-y bagi garis lurus
-
Membentuk rumus bagi kecerunan garis lurus dalam seburan pintasan-x dan
pintasan-y
|
|
Aktiviti
|
-
Guru menerangkan cara mengira kecerunan garis lurus yang melalui dua titik
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, contoh soalan, buku kerja
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Bersistematik,
berhati-hati
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat membuat latihan yang diberikan dengan baik dengan bimbingan guru
|
|
Tarikh
: 01.07.2014
|
Hari
: Selasa
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 08.05- 08.35
/ 08.35 – 09.05 am
|
|
Kelas
|
4K3
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Perniagaan Antarabangsa
|
|
Tajuk
|
Perniagaan Import, Eksport dan Entreport
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
- Menerangkan
maksud perniagaan import, eksport dan entreport.
- Menerangkan prosedur
mengimport dan mengeksport
- Menjelaskan perbezaan aktiviti import, eksport dan entreport
|
|
Aktiviti
|
- Guru
menjelaskan maksud perniagaan import, eksport dan entreport.
- Guru juga menerangkan prosedur mengimport dan mengeksport.
- Seterusnya, guru juga menjelaskan perbezaan
aktiviti import, eksport dan entreport
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, nota ringkas guru
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Rasional
|
|
Refleksi
|
95% pelajar dapat menerang semula perniagaan import, eksport dan
entreport serta prosedurnya
|
|
Tarikh
: 02.07.2014
|
Hari
: Rabu
|
|
Mata
Pelajaran : Matematik
|
Masa : 09.25- 09.55
/ 09.55 – 10.25 am
|
|
Kelas
|
4K5
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Garis Lurus
|
|
Tajuk
|
Persamaan
Garis Lurus
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
-
Melukis graf bagi persamaan berbentuk y=mx+c
-
Menentukan sama ada sesuatu titik yang diberiadalah terletak pada suatu garis
lurus tertentu
|
|
Aktiviti
|
-
Guru menerangkan cara mengira kecerunan garis lurus yang melalui dua titik
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, contoh soalan, buku kerja
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Bersistematik,
berhati-hati
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat membuat latihan yang diberikan dengan baik dengan bimbingan guru
|
|
Tarikh
: 02.07.2014
|
Hari
: Rabu
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 10.55 –
11.25 / 11.25 – 11.55 pm
|
|
Kelas
|
5K3
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Pergudangan
|
|
Tajuk
|
Jenis
Pergudangan
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
- Menerangkan jenis-jenis gudang.
- Menerangkan
kepentingan gudang pengilang, gudang pemborong dan gudang peruncit.
|
|
Aktiviti
|
- Guru
menerangkan jenis-jenis gudang.
- Seterusnya, guru dan murid-murid cuba membincangkan
kepentingan gudang.
- Guru seterusnya membuat penerangan tentang
kepentingan gudang.
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, nota ringkas guru
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Rasional
|
|
Refleksi
|
P & P dijalankan dengan lancar, 95% objektif dicapai
|
|
Tarikh
: 03.07.2014
|
Hari
: Khamis
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 9.25 – 9.55
/ 9.55 – 10.25 am
|
|
Kelas
|
4K3
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Perniagaan
Antarabangsa
|
|
Tajuk
|
Perniagaan
Import, Eksport dan Entrepot
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
- Mengenal pasti halangan dalam perniagaan antarabangsa
- Menyenaraikan cara mengatasi halangan dalam
perniagaan antarabangsa
|
|
Aktiviti
|
- Guru menerangkan halangan dalam perniagaan
antarabangsa dan pelajar cuba menyenaraikan cara mengatasi dalam perniagaan
antarabangsa.
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
Teks, Nota ringkas
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Rasional
|
|
Refleksi
|
Pelajar dapat mengenalpasti halangan dalam perniagaan
antarabangsa serta cara mengatasinya
|
|
Tarikh
: 04.07.2014
|
Hari
: Jumaat
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 09.40 –
10.10 /
10.10 – 10.40 am
|
|
Kelas
|
5K3
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Pergudangan
|
|
Tajuk
|
Pergudangan
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
- Menerangkan
maksud dan peranan pergudangan.
- Menyatakan ciri-ciri gudang yang baik.
- Menjelaskan ciri-ciri gudang yang baik serta jenis gudang.
|
|
Aktiviti
|
- Guru
menerangkan maksud dan peranan pergudangan.
- Seterusnya, guru juga menyatakan dan menjelaskan
ciri-ciri gudang yang baik serta
jenis-jenis gudang.
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, nota ringkas guru, lembaran kerja
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Rasional
|
|
Refleksi
|
P
& P dijalankan dengan lancar, 100% objektif dicapai
|
|
No comments:
Post a Comment