Tarikh
: 21.07.2014
|
Hari
: Isnin
|
|
Mata
Pelajaran : Matematik
|
Masa : 08.05- 08.35
/ 08.35 – 09.05 am /
11.25 – 11.55 pm
|
|
Kelas
|
4K5
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Garis Lurus
|
|
Tajuk
|
Garis
Selari
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
-
Menyelesaikan maslah yang melibatkan persamaan garis lurus
|
|
Aktiviti
|
-
Guru menerangkan cara menyelesaikan maslah yang melibatkan persamaan garis
lurus
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, contoh soalan, buku kerja
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Bersistematik,
berhati-hati
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat membuat latihan yang diberikan dengan baik dengan bimbingan guru
|
|
Tarikh
: 22.07.2014
|
Hari
: Selasa
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 08.05- 08.35
/ 08.35 – 09.05 am
|
|
Kelas
|
4K3
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Pemilikan
Perniagaan
|
|
Tajuk
|
Memulakan
Perniagaan
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
- Menerangkan
cara-cara memulakan perniagaan : sendiri, ambilalih, warisan, francais dan
diundang
|
|
Aktiviti
|
- Guru menerangkan cara-cara
memulakan perniagaan iaitu sendiri, ambilalih, warisan, francais dan diundang
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
Teks, Nota ringkas
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Rasional
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat memahami cara-cara memulakan perniagaan yang diterangkan dengan baik
|
|
Tarikh
: 23.07.2014
|
Hari
: Rabu
|
|
Mata
Pelajaran : Matematik
|
Masa : 09.25- 09.55
/ 09.55 – 10.25 am
|
|
Kelas
|
4K5
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Kebarangkalian I
|
|
Tajuk
|
Ruang
Sampel
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
-
Menentukan ruang sampel
-
Menulis ruang sampel dengan menggunakan tatatanda set
|
|
Aktiviti
|
-
Guru menerangkan cara menentukan ruag sampel dan menulis ruang sampel dengan
menggunakan tatatada set
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, contoh soalan, buku kerja
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Teliti
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat membuat latihan yang diberikan dengan baik dengan bimbingan guru
|
|
Tarikh
: 23.07.2014
|
Hari
: Rabu
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 10.55 –
11.25 / 11.25 – 11.55 pm
|
|
Kelas
|
5K3
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Konsumerisme
|
|
Tajuk
|
Konsumerisme
, Hak dan tanggungjawab pengguna
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
- Menerangkan maksud konsumerisme
- Mengenal pasti hak dan tanggungjawab pengguna
- Menghuraikan bagaimana menjadi pengguna yang
bertanggungjawab.
|
|
Aktiviti
|
- Guru menerangkan maksud konsumerisme
- Seterusnya, pelajar diminta untuk mengenal pasti hak
dan tanggungjawab pengguna serta cara menjadi pengguna yang bertanggungjawab.
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
Teks, Nota Ringkas
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Kenal
pasti
|
|
Refleksi
|
Pelajar dapat memahami konsumerisme,hak dan
tanggungjawab pengguna dengan baik.
|
|
Tarikh
: 24.07.2014
|
Hari
: Khamis
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 9.25 – 9.55
/ 9.55 – 10.25 am
|
|
Kelas
|
4K3
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Pemilikan
Perniagaan
|
|
Tajuk
|
Faktor
Yang Dipertimbangkan Untuk Memulakan Perniagaan
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
- Menerangkan
faktor yang dipertimbangkan untuk memulakan perniagaaan
|
|
Aktiviti
|
- Guru menerangkan faktor
yang dipertimbangkan untuk memulakan perniagaaan
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
Teks, Nota ringkas
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Rasional
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat memahami faktor yang dipertimbangkan untuk memulakan perniagaan dengan
baik
|
|
Tarikh
: 25.07.2014
|
Hari
: Jumaat
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 09.40 –
10.10 /
10.10 – 10.40 am
|
|
Kelas
|
5K3
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Konsumerisme
|
|
Tajuk
|
Tanggungjawab
pengeluar
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
- Mengenal pasti hak dan tanggungjawab pengeluar
- Menghuraikan bagaimana menjadi pengeluar yang
bertanggungjawab.
|
|
Aktiviti
|
- Guru menerangkan tanggungjawab pengguna dan cara
menjadi pengeluar yang bertanggungjawab.
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
Teks, Nota Ringkas
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Kenal
pasti
|
|
Refleksi
|
Pelajar dapat memahami tanggungjawab pengeluar dengan
baik.
|
|
No comments:
Post a Comment