Friday, July 11, 2014

Minggu 28 ( 07.07.2014 - 11.07.2014 )

Tarikh : 07.07.2014                
Hari : Isnin
Mata Pelajaran : Matematik
Masa : 08.05- 08.35 / 08.35 – 09.05 am /
 11.25 – 11.55 pm
Kelas
4K5
Bidang Pembelajaran
Garis Lurus
Tajuk
Persamaan Garis Lurus
Hasil Pembelajaran
- Menulis persamaan garis lurus diberi kecerunan dan pintasan-y
- Menentukan kecerunan dan pintasan-y bagi garis lurus yang diwakili oleh persamaan berbentuk : (a) y = mx + c,
(b) ax + by = c
Aktiviti
- Guru menerangkan cara menulis persamaan garis lurus diberi kecerunan dan pintasan-y
- Selain itu, guru juga cara menentukan kecerunan dan pintasan-y bagi garis lurus yang diwakili oleh persamaan berbentuk : (a) y = mx + c, (b) ax + by = c
Alat Bantu Mengajar
Buku teks, contoh soalan, buku kerja
Penyerapan Nilai
Bersistematik, berhati-hati
Refleksi
Pelajar dapat membuat latihan yang diberikan dengan baik dengan bimbingan guru

Tarikh : 08.07.2014                
Hari : Selasa
Mata Pelajaran : Perdagangan
Masa : 08.05- 08.35 / 08.35 – 09.05 am
Kelas
4K3
Bidang Pembelajaran
Perniagaan Antarabangsa
Tajuk
Perniagaan Antarabangsa
Hasil Pembelajaran
Dokumen Perniagaan Antarabangsa
Aktiviti
- Menerangkan pelbagai jenis dokumen perniagaan antarabangsa.
- Menyatakan fungsi dokumen tersebut.
Alat Bantu Mengajar
- Guru menerangkan pelbagai jenis dokumen perniagaan antarabangsa.
- Seterusnya, guru juga menyatakan fungsi dokumen tersebut.
Penyerapan Nilai
Buku Teks, Nota ringkas
Refleksi
Rasional

Pelajar dapat menerangkan pelbagai jenis dokumen perniagaan antarabangsa serta fungsinya

Tarikh : 09.07.2014                
Hari : Rabu
Mata Pelajaran : Matematik
Masa : 09.25- 09.55 / 09.55 – 10.25 am
Kelas
4K5
Bidang Pembelajaran
Garis Lurus
Tajuk
Persamaan Garis Lurus
Hasil Pembelajaran
- Mencari persamaan garis lurus
- Mencari titik persilangan bagi dua garis lurus
Aktiviti
- Guru menerangkan cara mencari persamaan garis lurus dan juga mencari titik persilangan bagi dua garis lurus
Alat Bantu Mengajar
Buku teks, contoh soalan, buku kerja
Penyerapan Nilai
Bersistematik, berhati-hati
Refleksi
Pelajar dapat membuat latihan yang diberikan dengan baik dengan bimbingan guru

Tarikh : 09.07.2014                
Hari : Rabu
Mata Pelajaran : Perdagangan
Masa : 10.55 – 11.25 / 11.25 – 11.55 pm
Kelas
5K3
Bidang Pembelajaran
Komunikasi
Tajuk
Peranan Komunikasi
Hasil Pembelajaran
- Menerangkan peranan komunikasi.
- Menerangkan jenis perkhidmatan komunikasi  yang sesuai digunakan dalam perniagaan.
Aktiviti
- Guru menerangkan peranan komunikasi.
- Murid-murid cuba memberikan contoh bagi jenis perkhidmatan komunikasi yang sesuai digunakan dalam perniagaan.
Alat Bantu Mengajar
Buku teks, nota ringkas guru
Penyerapan Nilai
Rasional
Refleksi
P&P dijalankan dengan baik dan pelajar dapat menerangkan semula peranan komunikasi

Tarikh : 10.07.2014               
Hari : Khamis
Mata Pelajaran : Perdagangan
Masa : 9.25 – 9.55 / 9.55 – 10.25 am
Kelas
4K3
Bidang Pembelajaran
Industri Kecil Dan Sederhana
Tajuk
Industri Kecil Dan Sederhana
Hasil Pembelajaran
- Mengenalpasti kepentingan industri kecil dan sederhana
Aktiviti
- Guru menerangkan kepentingan industri kecil dan sederhana kepada masyarakat dan negara
Alat Bantu Mengajar
Buku Teks, Nota ringkas
Penyerapan Nilai
Rasional
Refleksi
Pelajar dapat mengenalpasti kepentingan IKS kepada masyarakat dan negara dengan baik

Tarikh : 11.07.2014                
Hari : Jumaat
Mata Pelajaran : Perdagangan
Masa : 09.40 – 10.10 /
10.10 – 10.40 am
Kelas
5K3
Bidang Pembelajaran
Komunikasi
Tajuk
Perkhidmatan Komunikasi
Hasil Pembelajaran
- Menerangkan jenis perkhidmatan komunikasi yang sesuai digunakan dalam perniagaan.
-  Menerangkan ciri-ciri setiap  jenis perkhidmatan komunikasi
-  Menerangkan agensi yang terlibat dalam perkhidmatan komunikasi.
Aktiviti
- Guru menerangkan ciri-ciri setiap  jenis perkhidmatan  komunikasi.
- Seterusnya, guru dan murid-murid cuba membincangkan agensi yang terlibat dalam perkhidmatan komunikasi.                                             
Alat Bantu Mengajar
Buku teks, nota ringkas guru, lembaran kerja
Penyerapan Nilai
Rasional
Refleksi
95% objektif dicapai


No comments:

Post a Comment