Tarikh
: 07.07.2014
|
Hari
: Isnin
|
|
Mata
Pelajaran : Matematik
|
Masa : 08.05- 08.35
/ 08.35 – 09.05 am /
11.25 – 11.55 pm
|
|
Kelas
|
4K5
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Garis Lurus
|
|
Tajuk
|
Persamaan
Garis Lurus
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
-
Menulis persamaan garis lurus diberi kecerunan dan pintasan-y
-
Menentukan kecerunan dan pintasan-y bagi garis lurus yang diwakili oleh
persamaan berbentuk : (a) y = mx + c,
(b)
ax + by = c
|
|
Aktiviti
|
-
Guru menerangkan cara menulis persamaan garis lurus diberi kecerunan dan pintasan-y
-
Selain itu, guru juga cara menentukan kecerunan dan pintasan-y bagi garis
lurus yang diwakili oleh persamaan berbentuk : (a) y = mx + c, (b) ax + by =
c
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, contoh soalan, buku kerja
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Bersistematik,
berhati-hati
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat membuat latihan yang diberikan dengan baik dengan bimbingan guru
|
|
Tarikh
: 08.07.2014
|
Hari
: Selasa
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 08.05- 08.35
/ 08.35 – 09.05 am
|
|
Kelas
|
4K3
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Perniagaan
Antarabangsa
|
|
Tajuk
|
Perniagaan
Antarabangsa
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
Dokumen
Perniagaan Antarabangsa
|
|
Aktiviti
|
- Menerangkan
pelbagai jenis dokumen perniagaan antarabangsa.
- Menyatakan fungsi dokumen tersebut.
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
- Guru menerangkan
pelbagai jenis dokumen perniagaan antarabangsa.
- Seterusnya, guru juga menyatakan fungsi dokumen
tersebut.
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Buku
Teks, Nota ringkas
|
|
Refleksi
|
Rasional
|
|
Pelajar dapat menerangkan pelbagai jenis dokumen perniagaan
antarabangsa serta fungsinya
|
||
Tarikh
: 09.07.2014
|
Hari
: Rabu
|
|
Mata
Pelajaran : Matematik
|
Masa : 09.25- 09.55
/ 09.55 – 10.25 am
|
|
Kelas
|
4K5
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Garis Lurus
|
|
Tajuk
|
Persamaan
Garis Lurus
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
-
Mencari persamaan garis lurus
-
Mencari titik persilangan bagi dua garis lurus
|
|
Aktiviti
|
-
Guru menerangkan cara mencari persamaan garis lurus dan juga mencari titik
persilangan bagi dua garis lurus
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, contoh soalan, buku kerja
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Bersistematik,
berhati-hati
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat membuat latihan yang diberikan dengan baik dengan bimbingan guru
|
|
Tarikh
: 09.07.2014
|
Hari
: Rabu
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 10.55 –
11.25 / 11.25 – 11.55 pm
|
|
Kelas
|
5K3
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Komunikasi
|
|
Tajuk
|
Peranan
Komunikasi
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
- Menerangkan peranan komunikasi.
- Menerangkan jenis perkhidmatan komunikasi yang sesuai digunakan dalam perniagaan.
|
|
Aktiviti
|
- Guru menerangkan peranan komunikasi.
- Murid-murid cuba memberikan contoh bagi jenis
perkhidmatan komunikasi yang sesuai digunakan dalam perniagaan.
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku teks, nota ringkas guru
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Rasional
|
|
Refleksi
|
P&P dijalankan dengan baik dan pelajar dapat
menerangkan semula peranan komunikasi
|
|
Tarikh
: 10.07.2014
|
Hari
: Khamis
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 9.25 – 9.55
/ 9.55 – 10.25 am
|
|
Kelas
|
4K3
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Industri
Kecil Dan Sederhana
|
|
Tajuk
|
Industri
Kecil Dan Sederhana
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
- Mengenalpasti
kepentingan industri kecil dan sederhana
|
|
Aktiviti
|
- Guru
menerangkan kepentingan industri kecil dan sederhana kepada masyarakat dan
negara
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
Teks, Nota ringkas
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Rasional
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat mengenalpasti kepentingan IKS kepada masyarakat dan negara dengan baik
|
|
Tarikh
: 11.07.2014
|
Hari
: Jumaat
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 09.40 –
10.10 /
10.10 – 10.40 am
|
|
Kelas
|
5K3
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Komunikasi
|
|
Tajuk
|
Perkhidmatan
Komunikasi
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
- Menerangkan
jenis perkhidmatan komunikasi yang sesuai digunakan dalam perniagaan.
- Menerangkan
ciri-ciri setiap jenis perkhidmatan
komunikasi
- Menerangkan
agensi yang terlibat dalam perkhidmatan komunikasi.
|
|
Aktiviti
|
- Guru
menerangkan ciri-ciri setiap jenis
perkhidmatan komunikasi.
- Seterusnya, guru dan murid-murid cuba membincangkan
agensi yang terlibat dalam perkhidmatan komunikasi.
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, nota ringkas guru, lembaran kerja
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Rasional
|
|
Refleksi
|
95%
objektif dicapai
|
|
No comments:
Post a Comment