Tarikh
: 19.01.2015
|
Hari
: Isnin
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 10.20-10.55
/ 10.55-11.30 pagi
|
|
Kelas
|
5K3
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Perbankan
Dan Institusi Kewangan
|
|
Tajuk
|
-
Jenis Bank ( i ) Bank Pusat
( ii ) Bank Perdagangan
( Bank Islam )
( iii ) Bank Saudagar
( iv ) Bank Badan Berkanun
( v ) Bank Koperasi
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
-
Menerangkan fungsi bank pusat, bank perdagangan, bank saudagar, bank badan
berkanun dan bank koperasi.
-
Mengenalpasti fungsi-fungsi bank pusat, bank perdagangan, bank saudagar ,
bank badan berkanun dan bank koperasi..
|
|
Aktiviti
|
- Guru menerangkan fungsi bank pusat, bank perdagangan,
bank saudagar , bank badan berkanun dan bank koperasi..
- Pelajar cuba
mengenalpasti fungsi-fungsi bank pusat, bank perdagangan, bank saudagar , bank badan berkanun dan bank
koperasi..
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, nota ringkas guru
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Rasional
|
|
Refleksi
|
Pelajar dapat mengenalpasti jenis-jenis bank serta dengan
fungsi-fungsinya selepas perbincangan dibuat
|
|
Tarikh :
19.01.2015
|
Hari :
Isnin
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 11.30-12.05
/ 12.05-12.40 tgh
|
|
Kelas
|
4K3
|
|
Tajuk
|
Sesi Memperkenalkan Diri & Mata Pelajaran
Perdagangan
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
-
Mengeratkan hubungan antara guru dan murid
- Menetapkan matlamat dan sasaran bagi murid
- Menerangkan sukatan Perdagangan Tingkatan
4
-
Menerangkan format SPM Perdagangan
|
|
Refleksi
|
Sesi
memperkenalkan diri dan mata pelajaran Perdagangan Tingkatan 4 dijalankan
dengan lancar
|
|
Tarikh :
20.01.2015
|
Hari : Selasa
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 09.40-10.20
/ 10.20-10.55 pagi
|
|
Kelas
|
4K2
|
|
Tajuk
|
Sesi Memperkenalkan Diri & Mata Pelajaran Perdagangan
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
-
Mengeratkan hubungan antara guru dan murid
- Menetapkan matlamat dan sasaran bagi murid
- Menerangkan sukatan Perdagangan Tingkatan
4
-
Menerangkan format SPM Perdagangan
|
|
Refleksi
|
Sesi
memperkenalkan diri dan mata pelajaran Perdagangan Tingkatan 4 dijalankan
dengan lancar
|
|
Tarikh : 21.01.2015
|
Hari : Rabu
|
|
Mata Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 07.10-07.40
/ 07.40-08.20 pagi
|
|
Kelas
|
4K2
|
|
Bidang Pembelajaran
|
Asas Kepada Perdagangan
|
|
Tajuk
|
Keperluan dan Kehendak Manusia
|
|
Hasil Pembelajaran
|
- Menyatakan maksud
keperluan dan kehendak
- Membezakan antara keperluan dengan kehendak
|
|
Aktiviti
|
- Guru
menerangkan maksud keperluan dan kehendak.
-
Pelajar cuba membezakan antara keperluan dengan kehendak.
|
|
Alat Bantu Mengajar
|
Buku teks, nota ringkas guru
|
|
Penyerapan Nilai
|
Rasional, Kesederhanaan
|
|
Refleksi
|
Pelajar dapat menerangkan dan membezakan
keperluan dan kehendak
|
|
Tarikh : 21.01.2015
|
Hari : Rabu
|
|
Mata Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 10.55-11.30
/ 11.30-12.05 tgh
|
|
Kelas
|
4K3
|
|
Bidang Pembelajaran
|
Asas Kepada Perdagangan
|
|
Tajuk
|
Keperluan dan Kehendak Manusia
|
|
Hasil Pembelajaran
|
- Menyatakan maksud
keperluan dan kehendak
- Membezakan antara keperluan dengan kehendak
|
|
Aktiviti
|
- Guru menerangkan
maksud keperluan dan kehendak.
-
Pelajar cuba membezakan antara keperluan dengan kehendak.
|
|
Alat Bantu Mengajar
|
Buku teks, nota ringkas guru
|
|
Penyerapan Nilai
|
Rasional, Kesederhanaan
|
|
Refleksi
|
Pelajar dapat menerangkan dan membezakan
keperluan dan kehendak
|
|
Tarikh
: 22.01.2014
|
Hari
: Khamis
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 10.55-11.30
/ 11.30-12.05 tgh
|
|
Kelas
|
5K3
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Perbankan
Dan Institusi Kewangan
|
|
Tajuk
|
Perkhidmatan Bank Perdagangan
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
- Menerangkan
bentuk-bentuk perkhidmatan bank perdagangan dan kegunaannya.
|
|
Aktiviti
|
- Penerangan
guru tentang bentuk-bentuk perkhidmatan bank perdagangan dan kegunaannya.
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, nota ringkas guru
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Kepentingan
ilmu tentang bank perdagangan
|
|
Refleksi
|
95% pelajar dapat menerangan semula bentuk-bentuk perkhidmatan
bank perkhidmatan iaitu menerima simpanan dan pembayaran
|
|
No comments:
Post a Comment