Monday, January 19, 2015

Minggu 4 ( 19.01.2015 - 23.01.2015 )

Tarikh : 19.01.2015                
Hari : Isnin
Mata Pelajaran : Perdagangan
Masa : 10.20-10.55 / 10.55-11.30 pagi
Kelas
5K3
Bidang Pembelajaran
Perbankan Dan Institusi Kewangan
Tajuk
- Jenis Bank  ( i ) Bank Pusat
                      ( ii ) Bank Perdagangan ( Bank Islam )
                      ( iii ) Bank Saudagar
                      ( iv ) Bank Badan Berkanun
                      ( v ) Bank Koperasi
Hasil Pembelajaran
- Menerangkan fungsi bank pusat, bank perdagangan, bank saudagar, bank badan berkanun dan bank koperasi.
- Mengenalpasti fungsi-fungsi bank pusat, bank perdagangan, bank saudagar , bank badan berkanun dan bank koperasi..
Aktiviti
- Guru menerangkan fungsi bank pusat, bank perdagangan, bank saudagar , bank badan berkanun dan bank koperasi..
 - Pelajar cuba mengenalpasti fungsi-fungsi bank pusat, bank perdagangan, bank  saudagar , bank badan berkanun dan bank koperasi..
Alat Bantu Mengajar
Buku teks, nota ringkas guru
Penyerapan Nilai
Rasional
Refleksi
Pelajar dapat mengenalpasti jenis-jenis bank serta dengan fungsi-fungsinya selepas perbincangan dibuat

Tarikh : 19.01.2015                
Hari : Isnin
Mata Pelajaran : Perdagangan
Masa : 11.30-12.05 / 12.05-12.40 tgh
Kelas
4K3
Tajuk
Sesi Memperkenalkan Diri & Mata Pelajaran Perdagangan
Hasil Pembelajaran
- Mengeratkan hubungan antara guru dan murid
 - Menetapkan matlamat dan sasaran bagi murid
 - Menerangkan sukatan Perdagangan Tingkatan 4
- Menerangkan format SPM Perdagangan  
Refleksi
Sesi memperkenalkan diri dan mata pelajaran Perdagangan Tingkatan 4 dijalankan dengan lancar

Tarikh : 20.01.2015                
Hari : Selasa
Mata Pelajaran : Perdagangan
Masa : 09.40-10.20 / 10.20-10.55 pagi
Kelas
4K2
Tajuk
Sesi Memperkenalkan Diri & Mata Pelajaran Perdagangan
Hasil Pembelajaran
- Mengeratkan hubungan antara guru dan murid
 - Menetapkan matlamat dan sasaran bagi murid
 - Menerangkan sukatan Perdagangan Tingkatan 4
- Menerangkan format SPM Perdagangan  
Refleksi
Sesi memperkenalkan diri dan mata pelajaran Perdagangan Tingkatan 4 dijalankan dengan lancar

Tarikh : 21.01.2015                
Hari : Rabu
Mata Pelajaran : Perdagangan
Masa : 07.10-07.40 / 07.40-08.20 pagi
Kelas
4K2
Bidang Pembelajaran
Asas Kepada Perdagangan
Tajuk
Keperluan dan Kehendak Manusia
Hasil Pembelajaran
- Menyatakan maksud keperluan dan kehendak
- Membezakan antara keperluan dengan kehendak
Aktiviti
- Guru menerangkan maksud keperluan dan kehendak.
- Pelajar cuba membezakan antara keperluan dengan kehendak.
Alat Bantu Mengajar
Buku teks, nota ringkas guru
Penyerapan Nilai
Rasional, Kesederhanaan
Refleksi
Pelajar dapat menerangkan dan membezakan keperluan dan kehendak

Tarikh : 21.01.2015                
Hari : Rabu
Mata Pelajaran : Perdagangan
Masa : 10.55-11.30 / 11.30-12.05 tgh
Kelas
4K3
Bidang Pembelajaran
Asas Kepada Perdagangan
Tajuk
Keperluan dan Kehendak Manusia
Hasil Pembelajaran
- Menyatakan maksud keperluan dan kehendak
- Membezakan antara keperluan dengan kehendak
Aktiviti
- Guru menerangkan maksud keperluan dan kehendak.
- Pelajar cuba membezakan antara keperluan dengan kehendak.
Alat Bantu Mengajar
Buku teks, nota ringkas guru
Penyerapan Nilai
Rasional, Kesederhanaan
Refleksi
Pelajar dapat menerangkan dan membezakan keperluan dan kehendak

Tarikh : 22.01.2014                
Hari : Khamis
Mata Pelajaran : Perdagangan
Masa : 10.55-11.30 / 11.30-12.05 tgh
Kelas
5K3
Bidang Pembelajaran
Perbankan Dan Institusi Kewangan
Tajuk
Perkhidmatan Bank Perdagangan
Hasil Pembelajaran
- Menerangkan bentuk-bentuk perkhidmatan bank perdagangan dan kegunaannya.
Aktiviti
 - Penerangan guru tentang bentuk-bentuk perkhidmatan bank perdagangan  dan kegunaannya.
Alat Bantu Mengajar
Buku teks, nota ringkas guru
Penyerapan Nilai
Kepentingan ilmu tentang bank perdagangan
Refleksi
95% pelajar dapat menerangan semula bentuk-bentuk perkhidmatan bank perkhidmatan iaitu menerima simpanan dan pembayaran


No comments:

Post a Comment