Monday, January 26, 2015

Minggu 5 ( 26.01.2015 - 30.01.2015 )


Tarikh : 26.01.2015                
Hari : Isnin
Mata Pelajaran : Perdagangan
Masa : 10.20-10.55 / 10.55-11.30 pagi
Kelas
5K3
Bidang Pembelajaran
Perbankan Dan Institusi Kewangan
Tajuk
Cek
Hasil Pembelajaran
- Menerangkan penggunaan berbagai jenis cek.
- Menghuraikan kelebihan dan kelemahan penggunaan cek.
Aktiviti
- Guru menerangkan tentang jenis-jenis cek kepada murid.
- Murid-murid diminta untuk mengenalpasti jenis-jenis ccek tersebut.
 - Murid-murid cuba menghuraikan kelebihan dan kelemahan penggunaan cek setelah dibincang dalam kumpulan masing-masing.
Alat Bantu Mengajar
Buku teks, nota ringkas guru
Penyerapan Nilai
Kepentingan ilmu tentang cek
Refleksi
Pelajar dapat menerangkan penggunaan pelbagai cek serta menghuraikan kelebihan dan kelemahannya

Tarikh : 26.01.2015                
Hari : Isnin
Mata Pelajaran : Perdagangan
Masa : 11.30-12.05 / 12.05-12.40 tgh
Kelas
4K3
Bidang Pembelajaran
Asas Kepada Perdagangan
Tajuk
Pengeluaran
Hasil Pembelajaran
- Menjelaskan maksud pengeluaran.
- Membandingkan pengeluaran langsung dan pengeluaran tak langsung.
- Melakarkan dan menerangkan cabang pengeluaran.
Aktiviti
- Guru menerangkan maksud pengeluaran.
- Murid cuba membandingkan pengeluaran langsung dan pengeluaran tak langsung.
- Guru minta murid melakarkan dan menerangkan cabang pengeluaran.
Alat Bantu Mengajar
Buku teks, nota ringkas guru
Penyerapan Nilai
Kepentingan ilmu pengeluaran
Refleksi
Pelajar dapat menerangkan semula pengeluaran dan cabang pengeluarannya


Tarikh : 27.01.2015                
Hari : Selasa
Mata Pelajaran : Perdagangan
Masa : 09.40-10.20 / 10.20-10.55 pagi
Kelas
4K2
Bidang Pembelajaran
Asas Kepada Perdagangan
Tajuk
Pengeluaran
Hasil Pembelajaran
- Menjelaskan maksud pengeluaran.
- Membandingkan pengeluaran langsung dan pengeluaran tak langsung.
- Melakarkan dan menerangkan cabang pengeluaran.
Aktiviti
- Guru menerangkan maksud pengeluaran.
- Murid cuba membandingkan pengeluaran langsung dan pengeluaran tak langsung.
- Guru minta murid melakarkan dan menerangkan cabang pengeluaran.
Alat Bantu Mengajar
Buku teks, nota ringkas guru
Penyerapan Nilai
Kepentingan ilmu pengeluaran
Refleksi
Pelajar dapat menerangkan semula pengeluaran dan cabang pengeluarannya

Tarikh : 28.01.2015                
Hari : Rabu
Mata Pelajaran : Perdagangan
Masa : 07.10-07.40 / 07.40-08.20 pagi
Kelas
4K2
Bidang Pembelajaran
Asas Kepada Perdagangan
Tajuk
Faktor Pengeluaran
Hasil Pembelajaran
- Mengenalpasti faktor pengeluaran.
- Membezakan antara peniaga dengan usahawan
Aktiviti
- Guru menerangkan faktor pengeluaran kepada murid.
- Murid cuba membezakan antara peniaga dengan usahawan
Alat Bantu Mengajar
Buku teks, nota ringkas guru
Penyerapan Nilai
Kepentingan ilmu pengeluaran
Refleksi
Pelajar dapat mengenalpasti faktor pengeluar dan membezakan antara peniaga dengan usahawan

Tarikh : 29.01.2015               
Hari : Khamis
Mata Pelajaran : Perdagangan
Masa : 10.55-11.30 / 11.30-12.05 tgh
Kelas
5K3
Bidang Pembelajaran
Perbankan Dan Institusi Kewangan
Tajuk
Jenis-jenis cek lain
Hasil Pembelajaran
- Mengenalpasti jenis-jenis cek yang lain.
-  Menerangkan penggunaan berbagai jenis cek yang  lain.
-  Menjelaskan perbezaan cek terbuka dan cek tertutup.
Aktiviti
- Guru memperkenalkan jenis-jenis cek yang lain kepada murid-murid.
- Murid-murid juga mengenalpasti jenis-jenis cek yang lain.
- Murid-murid cuba membincangkan penggunaan jenis-jenis cek yang lain dalam kumpulan.
Alat Bantu Mengajar
Buku teks, nota ringkas guru
Penyerapan Nilai
 Kepentingan ilmu tentang cek
Refleksi
Pelajar dapat mengenalpasti jenis-jenis cek lain dan juga penggunaannya

Tarikh : 30.01.2015                
Hari : Rabu
Mata Pelajaran : Perdagangan
Masa : 08.15-08.50 / 08.50-09.25 am
Kelas
4K3
Bidang Pembelajaran
Asas Kepada Perdagangan
Tajuk
Faktor Pengeluaran
Hasil Pembelajaran
- Mengenalpasti faktor pengeluaran.
- Membezakan antara peniaga dengan usahawan
Aktiviti
- Guru menerangkan faktor pengeluaran kepada murid.
- Murid cuba membezakan antara peniaga dengan usahawan
Alat Bantu Mengajar
Buku teks, nota ringkas guru
Penyerapan Nilai
Kepentingan ilmu pengeluaran
Refleksi
Pelajar dapat mengenalpasti faktor pengeluar dan membezakan antara peniaga dengan usahawan


No comments:

Post a Comment