Tarikh
: 02.01.2013
|
Hari
: Rabu
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 8.15 – 8.50 /
8.50
– 9.25 am
|
|
Kelas
|
5K4
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Perbankan
Dan Institusi Kewangan
|
|
Tajuk
|
-
Sistem Perbankan (i ) Perbankan
Konvensional
( ii ) Perbankan Islam
-
Jenis Bank ( i ) Bank Pusat
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
-
Membezakan sistem perbankan konvensional dan sistem perbankan Islam
-
Menerangkan fungsi bank pusat
|
|
Aktiviti
|
-
Murid cuba membezakan sistem perbankan konvensional dan sistem perbankan
Islam.
- Guru menerangkan fungsi bank pusat.
- Murid cuba mengenalpasti fungsi dan
perkhidmatan bank pusat.
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, nota ringkas guru
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Rasional,
Kesederhanaan
|
|
Refleksi
|
Pelajar dapat membezakan sistem perbankan konvensional dengan
sistem perbankan Islam serta menerangkan semula fungsi bank pusat
|
|
Tarikh
: 03.01.2013
|
Hari
: Khamis
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 8.15 – 8.50 /
8.50
– 9.25 am
|
|
Kelas
|
5K2
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Perbankan
Dan Institusi Kewangan
|
|
Tajuk
|
-
Sistem Perbankan (i ) Perbankan
Konvensional
( ii )
Perbankan Islam
-
Jenis Bank ( i ) Bank Pusat
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
-
Membezakan sistem perbankan konvensional dan sistem perbankan Islam
-
Menerangkan fungsi bank pusat
|
|
Aktiviti
|
-
Murid cuba membezakan sistem perbankan konvensional dan sistem perbankan
Islam.
- Guru menerangkan fungsi bank pusat.
- Murid cuba mengenalpasti fungsi dan
perkhidmatan bank pusat.
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, nota ringkas guru
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Rasional,
Kesederhanaan
|
|
Refleksi
|
Pelajar dapat membezakan sistem perbankan
konvensional dengan sistem perbankan Islam serta menerangkan semula fungsi
bank pusat
|
|
Tarikh
: 04.01.2013
|
Hari
: Jumaat
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 9.40-10.10 / 10.10-10.40 am
|
|
Kelas
|
4K3
|
|
Tajuk
|
Sesi
Memperkenalkan Diri & Mata Pelajaran Perdagangan
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
- Mengeratkan
hubungan antara guru dan murid
- Menetapkan matlamat dan sasaran bagi murid
- Menerangkan sukatan Perdagangan Tingkatan
4
- Menerangkan
format SPM Perdagangan
|
|
Refleksi
|
Objektif tercapai
|
|
No comments:
Post a Comment