Tarikh
: 14.01.2013
|
Hari
: Isnin
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 10.20 – 10.55 / 10.55 – 11.30am
|
|
Kelas
|
4K3
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Asas
Kepada Perdagangan
|
|
Tajuk
|
Keperluan
dan Kehendak Manusia
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
-
Menyatakan
maksud keperluan dan kehendak
-
Membezakan antara keperluan dengan kehendak
-
Melukis dan menerangkan Hierarki Keperluan Maslow
|
|
Aktiviti
|
- Guru menerangkan
maksud keperluan dan kehendak.
- Murid cuba
membezakan antara keperluan dengan kehendak.
- Guru minta murid
melukis Hierarki Keperluan Maslow dan seterusnya menerangkannya.
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, nota ringkas guru
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Rasional
|
|
Refleksi
|
Pelajar dapat membezakan antara keperluan dan kehendak serta Hierarki
Keperluan Maslow dengan baik
|
|
Tarikh
: 15.01.2013
|
Hari
: Selasa
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 8.15 – 8.50 /
8.50
– 9.25 am
|
|
Kelas
|
5K2
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Perbankan
Dan Institusi Kewangan
|
|
Tajuk
|
Perkhidmatan
Bank Perdagangan
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
-
Menjelaskan kepentingan setiap bentuk perkhidmatan bank perdagangan kepada
pelanggan
bank.
|
|
Aktiviti
|
-
Perbincangan tentang kepentingan setiap bentuk perkhidmatan bank perdagangan
kepada pelanggan bank.
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, nota ringkas guru
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Kepentingan ilmu tentang bank perdagangan
|
|
Refleksi
|
Pelajar dapat menerangan semula bentuk-bentuk perkhidmatan bank
perkhidmatan iaitu kemudahan pembiayaan dan kemudahan lain
|
|
Tarikh
: 15.01.2013
|
Hari
: Selasa
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 10.55 – 11.30 / 11.30 – 12.05noon
|
|
Kelas
|
5K4
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Perbankan
Dan Institusi Kewangan
|
|
Tajuk
|
Perkhidmatan
Bank Perdagangan
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
-
Menjelaskan kepentingan setiap bentuk perkhidmatan bank perdagangan kepada
pelanggan
bank.
|
|
Aktiviti
|
-
Perbincangan tentang kepentingan setiap bentuk perkhidmatan bank perdagangan
kepada pelanggan bank.
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, nota ringkas guru
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Kepentingan ilmu tentang bank perdagangan
|
|
Refleksi
|
Pelajar dapat menerangan semula bentuk-bentuk perkhidmatan bank
perkhidmatan iaitu kemudahan pembiayaan dan kemudahan lain
|
|
Tarikh
: 16.01.2013
|
Hari
: Rabu
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 07.05 – 7.40 / 07.40 - 08.15am
|
|
Kelas
|
4K3
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Asas
Kepada Perdagangan
|
|
Tajuk
|
Pengeluaran
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
-
Menjelaskan maksud pengeluaran.
-
Membandingkan pengeluaran langsung dan pengeluaran tak langsung.
-
Melakarkan dan menerangkan cabang pengeluaran.
|
|
Aktiviti
|
-
Guru menerangkan maksud pengeluaran.
-
Murid cuba membandingkan pengeluaran langsung dan pengeluaran tak langsung.
-
Guru minta murid melakarkan dan menerangkan cabang pengeluaran.
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, nota ringkas guru
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Kepentingan
ilmu pengeluaran
|
|
Refleksi
|
Pelajar dapat menerangkan semula pengeluaran dan cabang
pengeluarannya
|
|
Tarikh
: 16.01.2013
|
Hari
: Rabu
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 10.10 – 10.40 /
10.40 – 11.10am
|
|
Kelas
|
5K2
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Perbankan
Dan Institusi Kewangan
|
|
Tajuk
|
-
Jenis-jenis cek dan penggunaannya
-
Faedah menggunakan cek
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
-
Menerangkan penggunaan berbagai jenis cek.
-
Menghuraikan kelebihan dan kelemahan penggunaan cek.
|
|
Aktiviti
|
-
Guru menerangkan tentang jenis-jenis cek kepada murid.
-
Murid-murid diminta untuk mengenalpasti jenis-jenis ccek tersebut.
- Murid-murid cuba menghuraikan kelebihan
dan kelemahan penggunaan cek setelah dibincang dalam kumpulan masing-masing.
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, nota ringkas guru
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Kepentingan
ilmu tentang cek
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menerangkan penggunaan pelbagai cek serta menghuraikan kelebihan dan
kelemahannya
|
|
Tarikh
: 17.01.2013
|
Hari
: Khamis
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 09.40 – 10.20 / 10.20 - 10.55am
|
|
Kelas
|
5K4
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Perbankan
Dan Institusi Kewangan
|
|
Tajuk
|
-
Jenis-jenis cek dan penggunaannya
-
Faedah menggunakan cek
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
-
Menerangkan penggunaan berbagai jenis cek.
-
Menghuraikan kelebihan dan kelemahan penggunaan cek.
|
|
Aktiviti
|
-
Guru menerangkan tentang jenis-jenis cek kepada murid.
-
Murid-murid diminta untuk mengenalpasti jenis-jenis ccek tersebut.
- Murid-murid cuba menghuraikan kelebihan
dan kelemahan penggunaan cek setelah dibincang dalam kumpulan masing-masing.
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, nota ringkas guru
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Kepentingan
ilmu tentang cek
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menerangkan penggunaan pelbagai cek serta menghuraikan kelebihan dan
kelemahannya
|
|
No comments:
Post a Comment