Sunday, January 13, 2013

Minggu 3 ( 14.01.2013 - 18.01.2013 )

Tarikh : 14.01.2013                 
Hari : Isnin
Mata Pelajaran : Perdagangan
Masa : 10.20 – 10.55 / 10.55 – 11.30am
Kelas
4K3
Bidang Pembelajaran
Asas Kepada Perdagangan
Tajuk
Keperluan dan Kehendak Manusia
Hasil Pembelajaran
- Menyatakan maksud keperluan dan kehendak
- Membezakan antara keperluan dengan kehendak
- Melukis dan menerangkan Hierarki Keperluan Maslow
Aktiviti
- Guru menerangkan maksud keperluan dan kehendak.
- Murid cuba membezakan antara keperluan dengan kehendak.
- Guru minta murid melukis Hierarki Keperluan Maslow dan seterusnya menerangkannya.
Alat Bantu Mengajar
Buku teks, nota ringkas guru
Penyerapan Nilai
Rasional
Refleksi
Pelajar dapat membezakan antara keperluan dan kehendak serta Hierarki Keperluan Maslow dengan baik


Tarikh : 15.01.2013                 
Hari : Selasa
Mata Pelajaran : Perdagangan
Masa : 8.15 – 8.50 /
8.50 – 9.25 am
Kelas
5K2
Bidang Pembelajaran
Perbankan Dan Institusi Kewangan
Tajuk
Perkhidmatan Bank Perdagangan
Hasil Pembelajaran
- Menjelaskan kepentingan setiap bentuk perkhidmatan bank perdagangan kepada pelanggan bank.
Aktiviti
- Perbincangan tentang kepentingan setiap bentuk perkhidmatan bank perdagangan kepada pelanggan bank.
Alat Bantu Mengajar
Buku teks, nota ringkas guru
Penyerapan Nilai
 Kepentingan ilmu tentang bank perdagangan
Refleksi
Pelajar dapat menerangan semula bentuk-bentuk perkhidmatan bank perkhidmatan iaitu kemudahan pembiayaan dan kemudahan lain

Tarikh : 15.01.2013                 
Hari : Selasa
Mata Pelajaran : Perdagangan
Masa : 10.55 – 11.30 / 11.30 – 12.05noon
Kelas
5K4
Bidang Pembelajaran
Perbankan Dan Institusi Kewangan
Tajuk
Perkhidmatan Bank Perdagangan
Hasil Pembelajaran
- Menjelaskan kepentingan setiap bentuk perkhidmatan bank perdagangan kepada pelanggan bank.
Aktiviti
- Perbincangan tentang kepentingan setiap bentuk perkhidmatan bank perdagangan kepada pelanggan bank.
Alat Bantu Mengajar
Buku teks, nota ringkas guru
Penyerapan Nilai
 Kepentingan ilmu tentang bank perdagangan
Refleksi
Pelajar dapat menerangan semula bentuk-bentuk perkhidmatan bank perkhidmatan iaitu kemudahan pembiayaan dan kemudahan lain

Tarikh : 16.01.2013                 
Hari : Rabu
Mata Pelajaran : Perdagangan
Masa : 07.05 – 7.40 / 07.40 - 08.15am
Kelas
4K3
Bidang Pembelajaran
Asas Kepada Perdagangan
Tajuk
Pengeluaran
Hasil Pembelajaran
- Menjelaskan maksud pengeluaran.
- Membandingkan pengeluaran langsung dan pengeluaran tak langsung.
- Melakarkan dan menerangkan cabang pengeluaran.
Aktiviti
- Guru menerangkan maksud pengeluaran.
- Murid cuba membandingkan pengeluaran langsung dan pengeluaran tak langsung.
- Guru minta murid melakarkan dan menerangkan cabang pengeluaran.
Alat Bantu Mengajar
Buku teks, nota ringkas guru
Penyerapan Nilai
Kepentingan ilmu pengeluaran
Refleksi
Pelajar dapat menerangkan semula pengeluaran dan cabang pengeluarannya

Tarikh : 16.01.2013                 
Hari : Rabu
Mata Pelajaran : Perdagangan
Masa : 10.10 – 10.40 / 10.40 – 11.10am
Kelas
5K2
Bidang Pembelajaran
Perbankan Dan Institusi Kewangan
Tajuk
- Jenis-jenis cek dan penggunaannya
- Faedah menggunakan cek
Hasil Pembelajaran
- Menerangkan penggunaan berbagai jenis cek.
- Menghuraikan kelebihan dan kelemahan penggunaan cek.
Aktiviti
- Guru menerangkan tentang jenis-jenis cek kepada murid.
- Murid-murid diminta untuk mengenalpasti jenis-jenis ccek tersebut.
 - Murid-murid cuba menghuraikan kelebihan dan kelemahan penggunaan cek setelah dibincang dalam kumpulan masing-masing.
Alat Bantu Mengajar
Buku teks, nota ringkas guru
Penyerapan Nilai
Kepentingan ilmu tentang cek
Refleksi
Pelajar dapat menerangkan penggunaan pelbagai cek serta menghuraikan kelebihan dan kelemahannya

Tarikh : 17.01.2013                 
Hari : Khamis
Mata Pelajaran : Perdagangan
Masa : 09.40 – 10.20 / 10.20 - 10.55am
Kelas
5K4
Bidang Pembelajaran
Perbankan Dan Institusi Kewangan
Tajuk
- Jenis-jenis cek dan penggunaannya
- Faedah menggunakan cek
Hasil Pembelajaran
- Menerangkan penggunaan berbagai jenis cek.
- Menghuraikan kelebihan dan kelemahan penggunaan cek.
Aktiviti
- Guru menerangkan tentang jenis-jenis cek kepada murid.
- Murid-murid diminta untuk mengenalpasti jenis-jenis ccek tersebut.
 - Murid-murid cuba menghuraikan kelebihan dan kelemahan penggunaan cek setelah dibincang dalam kumpulan masing-masing.
Alat Bantu Mengajar
Buku teks, nota ringkas guru
Penyerapan Nilai
Kepentingan ilmu tentang cek
Refleksi
Pelajar dapat menerangkan penggunaan pelbagai cek serta menghuraikan kelebihan dan kelemahannya

No comments:

Post a Comment