Sunday, January 6, 2013

Minggu 2 ( 07.01.2013 - 11.01.2013 )

Tarikh : 07.01.2013                 
Hari : Isnin
Mata Pelajaran : Perdagangan
Masa : 10.20 – 10.55 / 10.55 – 11.30am
Kelas
4K3
Bidang Pembelajaran
Asas Kepada Perdagangan
Tajuk
Keperluan dan Kehendak Manusia
Hasil Pembelajaran
- Menyatakan maksud keperluan dan kehendak
- Membezakan antara keperluan dengan kehendak
Aktiviti
- Guru menerangkan maksud keperluan dan kehendak.
- Murid cuba membezakan antara keperluan dengan kehendak.
Alat Bantu Mengajar
Buku teks, nota ringkas guru
Penyerapan Nilai
Rasional, Kesederhanaan
Refleksi
P & P ditangguhkan disebabkan sesi pengagihan buku teks dijalankan


Tarikh : 08.01.2013                 
Hari : Selasa
Mata Pelajaran : Perdagangan
Masa : 8.15 – 8.50 /
8.50 – 9.25 am
Kelas
5K2
Bidang Pembelajaran
Perbankan Dan Institusi Kewangan
Tajuk
- Jenis Bank   ( ii ) Bank Perdagangan ( Bank Islam )
                      ( iii ) Bank Saudagar
                      ( iv ) Bank Badan Berkanun
                      ( v ) Bank Koperasi
Hasil Pembelajaran
- Menerangkan fungsi bank perdagangan, bank saudagar, bank badan berkanun dan bank koperasi.
- Mengenalpasti fungsi-fungsi bank perdagangan, bank saudagar , bank badan berkanun dan bank koperasi..
Aktiviti
- Guru menerangkan fungsi bank perdagangan, bank saudagar , bank badan berkanun dan bank koperasi..
 - Murid cuba mengenalpasti fungsi-fungsi bank perdagangan, bank  saudagar , bank badan berkanun dan bank koperasi..
Alat Bantu Mengajar
Buku teks, nota ringkas guru
Penyerapan Nilai
Rasional
Refleksi
Pelajar dapat mengenalpasti jenis-jenis bank serta dengan fungsi-fungsinya selepas perbincangan dibuat

Tarikh : 08.01.2013                 
Hari : Selasa
Mata Pelajaran : Perdagangan
Masa : 10.55 – 11.30 / 11.30 – 12.05noon
Kelas
5K4
Bidang Pembelajaran
Perbankan Dan Institusi Kewangan
Tajuk
- Jenis Bank   ( ii ) Bank Perdagangan ( Bank Islam )
                      ( iii ) Bank Saudagar
                      ( iv ) Bank Badan Berkanun
                      ( v ) Bank Koperasi
Hasil Pembelajaran
- Menerangkan fungsi bank perdagangan, bank saudagar, bank badan berkanun dan bank koperasi.
- Mengenalpasti fungsi-fungsi bank perdagangan, bank saudagar , bank badan berkanun dan bank koperasi..
Aktiviti
- Guru menerangkan fungsi bank perdagangan, bank saudagar , bank badan berkanun dan bank koperasi..
 - Murid cuba mengenalpasti fungsi-fungsi bank perdagangan, bank  saudagar , bank badan berkanun dan bank koperasi..
Alat Bantu Mengajar
Buku teks, nota ringkas guru
Penyerapan Nilai
Rasional
Refleksi
Pelajar dapat mengenalpasti jenis-jenis bank serta dengan fungsi-fungsinya selepas perbincangan dibuat

Tarikh : 09.01.2013                 
Hari : Rabu
Mata Pelajaran : Perdagangan
Masa : 08.15 – 08.40 / 08.40 – 09.05am
Kelas
4K3
Bidang Pembelajaran
Asas Kepada Perdagangan
Tajuk
Keperluan dan Kehendak Manusia
Hasil Pembelajaran
- Menyatakan maksud keperluan dan kehendak
- Membezakan antara keperluan dengan kehendak
Aktiviti
- Guru menerangkan maksud keperluan dan kehendak.
- Murid cuba membezakan antara keperluan dengan kehendak.
Alat Bantu Mengajar
Buku teks, nota ringkas guru
Penyerapan Nilai
Rasional, Kesederhanaan
Refleksi
Pelajar dapat menerangkan dan membezakan keperluan dan kehendak

Tarikh : 09.01.2013                 
Hari : Rabu
Mata Pelajaran : Perdagangan
Masa : 10.10 – 10.40 / 10.40 – 11.10am
Kelas
5K2
Bidang Pembelajaran
Perbankan Dan Institusi Kewangan
Tajuk
Perkhidmatan Bank Perdagangan
Hasil Pembelajaran
- Menerangkan bentuk-bentuk perkhidmatan bank perdagangan dan kegunaannya.
Aktiviti
 - Penerangan guru tentang bentuk-bentuk perkhidmatan bank perdagangan  dan kegunaannya.
Alat Bantu Mengajar
Buku teks, nota ringkas guru
Penyerapan Nilai
Kepentingan ilmu tentang bank perdagangan
Refleksi
95% pelajar dapat menerangan semula bentuk-bentuk perkhidmatan bank perkhidmatan iaitu menerima simpanan dan pembayaran

Tarikh : 10.01.2013                 
Hari : Khamis
Mata Pelajaran : Perdagangan
Masa : 09.40 – 10.20 / 10.20 - 10.55am
Kelas
5K4
Bidang Pembelajaran
Perbankan Dan Institusi Kewangan
Tajuk
Perkhidmatan Bank Perdagangan
Hasil Pembelajaran
- Menerangkan bentuk-bentuk perkhidmatan bank perdagangan dan kegunaannya.
Aktiviti
 - Penerangan guru tentang bentuk-bentuk perkhidmatan bank perdagangan  dan kegunaannya.
Alat Bantu Mengajar
Buku teks, nota ringkas guru
Penyerapan Nilai
Kepentingan ilmu tentang bank perdagangan
Refleksi
80% pelajar dapat menerangan semula bentuk-bentuk perkhidmatan bank perkhidmatan iaitu menerima simpanan dan pembayaran

No comments:

Post a Comment