Tarikh
: 07.01.2013
|
Hari
: Isnin
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 10.20 – 10.55 / 10.55 – 11.30am
|
|
Kelas
|
4K3
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Asas
Kepada Perdagangan
|
|
Tajuk
|
Keperluan
dan Kehendak Manusia
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
-
Menyatakan
maksud keperluan dan kehendak
-
Membezakan antara keperluan dengan kehendak
|
|
Aktiviti
|
- Guru menerangkan
maksud keperluan dan kehendak.
- Murid cuba
membezakan antara keperluan dengan kehendak.
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, nota ringkas guru
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Rasional,
Kesederhanaan
|
|
Refleksi
|
P & P ditangguhkan disebabkan sesi pengagihan buku teks
dijalankan
|
|
Tarikh
: 08.01.2013
|
Hari
: Selasa
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 8.15 – 8.50 /
8.50
– 9.25 am
|
|
Kelas
|
5K2
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Perbankan
Dan Institusi Kewangan
|
|
Tajuk
|
-
Jenis Bank ( ii ) Bank Perdagangan (
Bank Islam )
( iii ) Bank Saudagar
( iv ) Bank Badan Berkanun
( v ) Bank Koperasi
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
-
Menerangkan fungsi bank perdagangan, bank saudagar, bank badan berkanun dan
bank koperasi.
-
Mengenalpasti fungsi-fungsi bank perdagangan, bank saudagar , bank badan
berkanun dan bank koperasi..
|
|
Aktiviti
|
-
Guru menerangkan fungsi bank perdagangan, bank saudagar , bank badan berkanun
dan bank koperasi..
- Murid cuba mengenalpasti fungsi-fungsi
bank perdagangan, bank saudagar , bank
badan berkanun dan bank koperasi..
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, nota ringkas guru
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Rasional
|
|
Refleksi
|
Pelajar dapat mengenalpasti jenis-jenis bank serta dengan
fungsi-fungsinya selepas perbincangan dibuat
|
|
Tarikh
: 08.01.2013
|
Hari
: Selasa
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 10.55 – 11.30 / 11.30 – 12.05noon
|
|
Kelas
|
5K4
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Perbankan
Dan Institusi Kewangan
|
|
Tajuk
|
-
Jenis Bank ( ii ) Bank Perdagangan (
Bank Islam )
( iii ) Bank Saudagar
( iv ) Bank Badan Berkanun
( v ) Bank Koperasi
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
-
Menerangkan fungsi bank perdagangan, bank saudagar, bank badan berkanun dan
bank koperasi.
-
Mengenalpasti fungsi-fungsi bank perdagangan, bank saudagar , bank badan
berkanun dan bank koperasi..
|
|
Aktiviti
|
-
Guru menerangkan fungsi bank perdagangan, bank saudagar , bank badan berkanun
dan bank koperasi..
- Murid cuba mengenalpasti fungsi-fungsi
bank perdagangan, bank saudagar , bank
badan berkanun dan bank koperasi..
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, nota ringkas guru
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Rasional
|
|
Refleksi
|
Pelajar dapat mengenalpasti jenis-jenis bank serta dengan
fungsi-fungsinya selepas perbincangan dibuat
|
|
Tarikh
: 09.01.2013
|
Hari
: Rabu
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 08.15 – 08.40 / 08.40 – 09.05am
|
|
Kelas
|
4K3
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Asas
Kepada Perdagangan
|
|
Tajuk
|
Keperluan
dan Kehendak Manusia
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
-
Menyatakan
maksud keperluan dan kehendak
-
Membezakan antara keperluan dengan kehendak
|
|
Aktiviti
|
- Guru menerangkan
maksud keperluan dan kehendak.
- Murid cuba
membezakan antara keperluan dengan kehendak.
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, nota ringkas guru
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Rasional,
Kesederhanaan
|
|
Refleksi
|
Pelajar dapat menerangkan dan membezakan keperluan dan kehendak
|
|
Tarikh
: 09.01.2013
|
Hari
: Rabu
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 10.10 – 10.40 /
10.40 – 11.10am
|
|
Kelas
|
5K2
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Perbankan
Dan Institusi Kewangan
|
|
Tajuk
|
Perkhidmatan
Bank Perdagangan
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
- Menerangkan
bentuk-bentuk perkhidmatan bank perdagangan dan kegunaannya.
|
|
Aktiviti
|
- Penerangan guru tentang bentuk-bentuk
perkhidmatan bank perdagangan dan
kegunaannya.
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, nota ringkas guru
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Kepentingan
ilmu tentang bank perdagangan
|
|
Refleksi
|
95% pelajar dapat menerangan semula bentuk-bentuk perkhidmatan
bank perkhidmatan iaitu menerima simpanan dan pembayaran
|
|
Tarikh
: 10.01.2013
|
Hari
: Khamis
|
|
Mata
Pelajaran : Perdagangan
|
Masa : 09.40 – 10.20 / 10.20 - 10.55am
|
|
Kelas
|
5K4
|
|
Bidang
Pembelajaran
|
Perbankan
Dan Institusi Kewangan
|
|
Tajuk
|
Perkhidmatan
Bank Perdagangan
|
|
Hasil
Pembelajaran
|
- Menerangkan
bentuk-bentuk perkhidmatan bank perdagangan dan kegunaannya.
|
|
Aktiviti
|
- Penerangan guru tentang bentuk-bentuk
perkhidmatan bank perdagangan dan
kegunaannya.
|
|
Alat
Bantu Mengajar
|
Buku
teks, nota ringkas guru
|
|
Penyerapan
Nilai
|
Kepentingan
ilmu tentang bank perdagangan
|
|
Refleksi
|
80% pelajar dapat menerangan semula bentuk-bentuk perkhidmatan
bank perkhidmatan iaitu menerima simpanan dan pembayaran
|
|
No comments:
Post a Comment